بهترین نوع مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو معده چیست؟
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را بعد از عمل اسلیو معده به دست آورید، لازم است مراقبت های بعد از عمل لاغری را به خوبی مد نظر قرار دهید. پزشکان با تجربه پس از آن که بدن بیمار را مورد بررسی قرار دادند، بهترین روش جراحی را به ایشان معرفی می کنند. هر روش جراحی نیز، مراقبت های بعد از عمل مخصوص به خود را خواهد داشت. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، مراقبت های بعد از عمل لاغری به بیماران خود را در چند فاز مهم بیان می کند. هر یک از این فازها دارای مراحل مراقبتی و رژیم غذایی خاصی می باشند. در صورتی که بیمار این مراحل را به خوبی طی کند، می تواند به موفقیت لازم بعد از عمل دست یابد. 

فاز اول مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده چیست؟

فاز اول مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو معده تا یک هفته بعد از جراحی ادامه دارد. در این دوره لازم است بیمار تنها به نوشیدن مایعات شفاف بپردازد. یکی از مسائلی که می تواند به بیمار در فرایند التیام بعد از جراحی کمک کند، هیدراته نگه داشتن بدن است. از سوی دیگر نیز این عمل کمک می کند تا بیمار علائمی همچون حالت تهوع و استفراغ بعد از جراحی نداشته باشد. 

از آنجایی که لازم است بعد از عمل بیمار از رژیم مایعات استفاده کند، اما بیشتر بیماران در روزهای بعد از جراحی اصولا احساس گرسنگی نمی کنند. یکی از مراقبت های بعد از عمل لاغری در فاز اول، عدم مصرف بیش از حد نوشیدنی هایی است که دارای کافئین می باشند. لازم است بیمار به جای خوردن چای، قهوه و یا نوشیدنی های گازدار، در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشد. 

این کار کمک می کند تا معده بعد از جراحی اسلیو سریع تر بهبود یابد. از سوی دیگر نیز لازم است بیمار ژله عصاره استخوان، قهوه و چای بدون کافئین نیز مصرف کند. 

فاز دوم مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو چیست؟

فاز دوم مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده معمولا پس از یک هفته تا 10 روز بعد از عمل آغاز می شود. پس از گذشت این مدت زمان، بیمار مجددا احساس گرسنگی خواهد نمود. لازم است بیمار در این مرحله مراقبت های بعد از عمل، از مایعات سیر کننده تری که دارای پروتئین هستند استفاده کند. بهتر است در این فاز حتما از خوردن غذاهایی که فاقد ارزش غذایی هستند خودداری شود. 

علاوه بر آن بهتر است در این مرحله از مراقبت های بعد از عمل لاغری مصرف ماست، غذاهایی که سرشار از چربی هستند، غذاهای سنگین و دیگر موارد را ممنوع بدانید. می توانید از غذاها و سوپ های بدون قند و رقیق شده استفاده کنید. از جمله غذاهایی که بهتر است بیمار در این مرحله مورد استفاده قرار دهد، باید به موارد زیر اشاره کنیم. 

از جمله پوره سیب زمینی، مرغ، تن ماهی کنسروی، ماست یونانی، بلغور جو دو سر، تخم مرغ و هر نوع غذایی که از پروتئین سرشار می باشد. حتما در نظر داشته باشید که در وعده اول غذایی خود، به میزان کافی پروتئین برای بدن دریافت نموده باشید.

فاز سوم و چهارم رژیم بعد از عمل چقدر مهم است؟

در فاز سوم مراقبت های بعد از عمل لاغری بیمار بهتر است به سراغ مصرف غذاهای نرم رود. با این حال باز هم لازم است که بیمار از مصرف غذاهای قندی پرهیز کند. مثلا مصرف سبزیجات، روغن ها و کره ها، برنج سفید و ... کمک می کنند تا فرد سریع تر احساس سیری نموده و سرعت ریکاوری او افزایش یابد. 

می توانید در این فاز از نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند نیز استفاده کنید. اما مصرف آن را به 1 الی 2 فنجان در روز محدود نمایید. البته مصرف این نوع نوشیدنی ها باید بسته به نظر پزشک انجام شود. و در نهایت نیز فاز چهارم و فاز نهایی مراقبت های بعد از عمل لاغری وجود دارد. 

برای آغاز این مرحله از مراقبت های بعد از عمل، حدود 4 هفته از زمان جراحی گذشته است. می توانید در طول روز بین 60 تا 80 گرم پروتئین برای بدن دریافت نمایید. از سوی دیگر به خاطر داشته باشید که بدنتان را همیشه هیدراته نگه دارید. با گذشت یک ماه از جراحی اسلیو قادر خواهید بود در وعده های اصلی و میان وعده غذاهای مناسبی را به اندازه لازم استفاده کنید. اما بهتر است همچنان مصرف میان وعده های قندی و کم فیبر را کنار بگذارید.





:: برچسب‌ها: جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: