نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

با اینکه پاسخ نهایی سوال (( آیا جراحی لاغری برای من مناسب است؟)) را جراح لاغری پس از انجام ارزیابی ها و آزمایشات مختلف به بیمار می دهد، اما شاخص های کنترلی وجود دارد که جراحان و شرکت های بیمه برای تعیین بیمار مناسب برای  اسلیو معده یا هر جراحی دیگری از آنها بهره می گیرند. برخی از مهم ترین شاخص های انتخاب کاندید جراحی لاغری عبارت است از:

  • شاخص توده بدنی(BMI)

اولین و مهمترین فاکتور برای تشخیص بیمار مناسب برای جراحی لاغری، شاخص توده بدنی (BMI) می باشد. در واقع BMI نشان دهنده ی میزان چربی کل بدن بر اساس قد و وزن فرد می باشد. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، بیمارانی که دارای BMI بالاتر از 30 هستند، چاق مفرط محسوب می شوند. در واقع این عدد به معنای 50 کیلوگرم اضافه وزن در مردان و 40 کیلوگرم اضافه وزن در زنان است.

اگر BMI شما 40 یا بالاتر از آن باشد، شما می توانید کاندید مناسبی برای جراحی لاغری باشید. البته به خاطر داشته باشید که BMI تنها یکی از فاکتور های انتخابی کاندید جراحی لاغری است. همچنین اگر BMI شما بین 35 تا 39.9 باشد و شما مبتلا به یکی از بیماری های مرتبط به چاقی مانند دیابت، آپنه خواب و فشار خون بالا هستید، جراحی لاغری می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. برای محاسبه BMI کافی است وزن (به کیلوگرم) خود را به قد (متر به توان 2) تقسیم کنید.

  • سن 

جراحی لاغری معمولا در تمام سنین قابل انجام است اما پزشکان به افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال آن را توصیه نمی کنند. افراد بالای 65 سال ممکن است از سلامت جسمانی خوبی برخوردار نباشند و افراد زیر 18 سال نیز ممکن است به بلوغ فکری و روانی نرسیده باشند. البته در بسیاری از موارد جراحی لاغری در خارج از این بازه نیز موفقیت آمیز بوده است.

  • تعهد برای تغییرات رویه زندگی

این موضوع یکی از مهمترین جنبه های جراحی لاغری است. از آنجایی که بیشترین متقاضیان جراحی لاغری، در گذشته تمام روش های طبیعی لاغری مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده و نتیجه ای نگرفته اند، به سراغ جراحی لاغری می آیند. اما باید گفت جراحی لاغری راهی برای فرار از دو روش قبل نیست بلکه راهی برای کمک به رژیم و ورزش محسوب می شود. در صورتی که می توانید تعهدات لازم برای ورزش و تغییر رژیم غذایی را  عملی کنید، شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید.

  • توقعات معقول از جراحی لاغری

کاندید خوب کسی است که انتظارات واقع گرایانه ای از جراحی لاغری داشته باشد. جراحی لاغری به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک و بهبود سلامت کلی بدن کمک می کند. از آنجایی که نتیجه جراحی بر ظاهر فرد نیز تاثیر می گذارد، ممکن است نحوه رفتار دیگران نیز با شما تغییر کند. این تغییرات، کیفیت زندگی تان را بهبود می بخشد. البته جراحی لاغری به نوبه خود، برای زیر و رو کردن زندگی تان کافی نیست. مدیریت برخی رفتارها و حتی عمل های اضافی دیگری نیز ممکن است در این راستا نیاز باشد.

عمل های اضافی دیگر که ممکن است برای از بین بردن افتادگی و شل شدگی پوست پس از کاهش وزن لازم شود، شامل لیفت صورت، پروتز سینه، لیفت سینه، ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن باشد. کاندید جراحی لاغری باید آمادگی لازم برای انجام چنین عمل هایی را داشته باشد و آنها را پیش بینی کند.

  • خطرات و عوارض جراحی لاغری

کاندید جراحی لاغری باید از عوارض و خطرات جراحی لاغری اطلاعات کافی داشته باشد. جراحی لاغری نیز مانند همه انواع جراحی های دیگر می تواند خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • عفونت جای زخم و بخیه جراحی لاغری
  • آمبولی ریه
  • نشتی اسلیو معده
  • شل شدن بخیه های معده
  • باریک شدن راه ارتباطی معده و روده کوچک
  • سندروم دامپینگ (اغلب در بیماران عمل بای پس رخ می دهد)

عوارض دیگر جراحی های لاغری شامل استفراغ، حالت تهوع، تعریق، غش و ضعف، و احتمالا اسهال می باشد. البته باید گفت امروزه با وجود جدیدترین متد جراحی لاغری (لاپاراسکوپی)، این جراحی بسیار کم خطر و کم تهاجمی شده است. رعایت دستورالعمل ها و برنامه های پزشک در طولانی مدت، در کاهش احتمال بروز عوارض جراحی لاغری مانند پیشگیری از سندروم دامپینگ بسیار اهمیت دارد.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

دوران نقاهت عمل اسلیو معده:

به طور کلی، اکثر بیماران با گذشت یک تا چهار هفته از جراحی اسلیو معده به محل کار خود باز می گردند. البته زمان بهبودی در بیماران مختلف متفاوت است و هیچ زمان قطعی برای بهبودی کامل نمی توان تعیین کرد. همچنین باید گفت که تفاوتی زیادی بین بازگشت به روال زندگی عادی و بهبودی کامل وجود دارد.

روند جراحی اسیلو معده

طی جراحی اسلیو معده که به آستینی کردن معده نیز شناخته می شود، اندازه معده کوچک شده و از این طریق بدن را مجبور به کاهش وزن می کند. با اسلیو معده حدود 80 درصد از معده برداشته می شود و قسمتی لوله مانند و باریک از معده باقی می ماند. این معده باقی مانده که به شکل آستین درآمده، در ابتدا تنها قادر به نگه داشتن 120 میلی لیتر محتویات می باشد. این میزان بسیار کمتر از حجم سابق معده می باشد.

زخم و جای بخیه جراحی اسلیو معده

در جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی، برش های کوچکی روی شکم ایجاد شده و جراحی از آن طریق انجام میگیرد. پس  از اتمام جراحی و بخیه کردن زخم ها، این محل با پانسمان ضد آب بسته می شود. این پانسمان باید به مدت 7 روز بعد از جراحی اسلیو روی زخم باقی بماند و تنها در صورت ترشح زخم یا کنده شدن پانسمان (که آب بتواند به آن نفوذ کند) آن را تعویض کنید. پس از هفت روز، زخم ها در حدی بهبود یافته اند که بتوان پانسمان را کامل باز کرد. بخیه ها در اکثر موارد تجزیه شدنی هستند به همین دلیل نیازی به مراجعه به پزشک برای کشیدن آنها وجود ندارد. از یک روز پس از جراحی می توانید دوش گرفته یا حمام کنید. در صورت انجام جراحی لاپاراسکوپی توسط بهترین جراح لاغری جای بخیه ها اغلب بسیار کوچک بوده و به مرور زمان محو می شوند. اگر متوجه هر نشانه ای از عفونت (درد، قرمزی، تورم یا چرک) در زخمتان شدید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را به وی اطلاع دهید.

فعالیت های فیزیکی و ورزش بعد از اسلیو معده

داشتن فعالیت های فیزیکی ملایم و ورزش بعد از عمل اسلیو معده، به اندازه خواب کافی و مصرف مایعات در بهبودی و مراقبت بعد از عمل اسلیو معده موثر است. به عنوان مثال شما باید پس از جراحی اسلیو معده هر روز پیاده روی کنید و میزان و شدت پیاده روی خود را روزانه افزایش دهید، به طوری که نهایتا روزی 30 دقیقه پیاده روی با سرعت داشته باشید. این سرعت باید به نحوی باشد که ضربان قلب را بالا برده و موجب عرق کردنتان شود. داشتن فعالیت فیزیکی و برنامه ورزش پس از جراحی لاغری یکی از مهمترین عوامل موفقیت این نوع جراحی ها می باشد.

رانندگی پس از جراحی اسلیو معده

بیمار به محض آنکه قادر به بستن کمربند ایمنی، کنترل کامل فرمان و پدال ها باشد، می تواند رانندگی را شروع کند. به طور کلی رانندگی پس از جراحی اسلیو معده مانعی ندارد اما به شرط آنکه بیمار هیچ چیز سنگینی را تا دو ماه پس از جراحی بلند نکرده و به خود فشار وارد نکند.

بارداری پس از جراحی اسلیو معده

کاهش وزن می تواند احتمال باروری را افزایش دهد اما پزشکان تاکید دارند که بیماران بارداری و شیردهی پس از جراحی لاغری را تا 1 الی 2 سال به تعویق بیاندازند؛ زیرا ممکن است کاهش وزنشان روی جنین اثر منفی داشته باشد

بیمارانی که جراحی حلقه معده انجام داده اند، بهتر است بدانند که این حلقه باید در طی دوره بارداری برداشته شود. با برداشتن حلقه می توان مطمئن شد که جنین مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کرده و شیردهی مادر با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد شد. پس از این دوران، حلقه معده می تواند سر جای خود باز گردانده شود.

روحیه ی بیمار پس از اسلیو معده

ممکن است بیمار تا چندین هفته پس از جراحی اسلیو معده زودرنج، غمگین و افسرده شود. از آنجایی که جراحی لاغری می تواند رویه زندگی فرد را تغییر دهد، داشتن چنین حالاتی کاملا طبیعی است. این حالت موقت بوده و با آغاز رژیم غذایی جامد، روحیه بیماران به وضع عادی باز می گردد. به طور کلی، سلامت جسمی و روانی بیماران پس از جراحی لاغری از اهمیت بالایی برخوردار است.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , دوران نقاهت , ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

 پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل

هضم آجیل حتی برای معده های عادی نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این حساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد. حتی اگر بیمار با این احساس کنار بیاید، به خاطر داشته باشید که پاپ کورن نوعی کربوهیدرات است که در هر صورت باید از آن پرهیز کرد. بیمار همچنین باید از مصرف چیپس، پفک و این قبیل تنقلات تا حد امکان خودداری کند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود. تا مدتی پس از جراحی لاغری، در مصرف گوشت قرمز دقت کنید و به جای آن از گوشت بره، ماهی، میگو، خرچنگ و مرغ استفاده کنید.

الکل

بیماران باید تا 6 ماه پس از اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند. پس از آنکه پزشک مجوز مصرف دوباره این نوشیدنی ها را صادر کند، بیمار باید از نوشیدن نوشابه های گازدار و قندی به همراه الکل بپرهیزد. به خاطر داشته باشید که ظرفیت بیمار پس از جراحی لاغری به علت کوچک شدن معده بسیار پایین آمده و مصرف میزان کمی الکل می تواند به سرعت وارد جریان شده و موجب کاهش قند خون و مستی شود.

کرفس

هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید. در صورت عدم جویدن کامل آن، کرفس یکی از ممنوعیت های غذایی بعد از جراحی لاغری محسوب می شود. حتی بهتر است کرفس را خرد و تکه تکه کنید تا بتوانید راحت تر آن را بجوید. 

گوشت برشته شده

حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند. اگر گوشت را زیادی برشته کنید، سفت خواهد شد و همین امر هضم آن را برای معده دشوار می کند. از این رو از پخته شدن گوشت اطمینان حاصل کنید ولی بیش از زمان مورد نیاز آن را روی شعله قرار ندهید. یه این منظور می توانید از یک زودپز برای پختن گوشت استفاده کرده و آن را در طول شب در سس مخصوص خوابانده و مزه دار کنید. این کار باعث نرم و خوش طعم شدن گوشت می شود.

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود. این باد می تواند معده را گسترده تر کرده و موجب درد آن شود. به جای کلم، از کدو سبز یا کاهو استفاده کنید.

نان

مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود. پرکردن کاذب معده مانع خوردن میزان کافی غذای مفید و عدم رسیدن پروتئین به بدن می شود. نان هم دارای مقادیر بالای کربوهیدرات است و نمی تواند کمکی به کاهش وزن بیمار کند.

میوه خشک

از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند. علاوه بر این، میوه های خشک دارای قند فراوان بوده که به اهداف کاهش وزنی بیمار کمکی نمی کنند.

میوه با پوست

فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود. سیب و گلابی پوست کنده یکی از بهترین میان وعده ها پس از عمل لاغری است. به خاطر داشته باشید که مصرف بیشتر سبزیجات نسبت به میوه ها موجب دستیابی سریع تر به اهداف کاهش وزنی تان می شود.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است. می توانید با پختن میوه و سبریجات، فیبر موجود در آنها را برای معده خود قابل هضم کنید. کبابی و بخار پز کردن سبزیجات ایده بسیار بهتری است. این مواد را هر بار کمتر و کمتر بخار پز کنید تا زمانی که معده تان تحمل خام آنها را پیدا کند.

 

 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , رژیم غذایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

روند جراحی لاپاراسکوپی

در جراحی باز برای دسترسی به شکم، برشی سرتاسری ایجاد می شود. ولی در جراحی لاپاراسکوپی برش های نیم تا یک سانتی متری ایجاد می شود که هر کدام حکم یک کانال را داشته و ابزاری لوله مانند به نام تروکار روی هر برش نصب خواهد شد. سپس ابزار های جراحی و دوربین مخصوصی به نام لاپاراسکوپ از درون تروکار ها عبور داده می شوند. در ابتدای عمل، شکم با گاز دی اکسید کربن پر شده تا فضای درون شکم برای جراح واضح و قابل دیدن شود.

دوربین لاپاراسکوپ عکس هایی از حفره شکمی تهیه می کند و به مانیتور های کیفیت بالا که درون اتاق جراحی نصب شده اند، ارسال می شود. طی جراحی، جراح عکس های درون مانیتور را با دقت بررسی می کند و کار جراحی را انجام می دهد. سیستم لاپاراسکوپی به جراح این امکان را می دهد تا عمل هایی که قبلا با روش باز انجام می داده، با برش های ریزتر به پایان برساند.

در برخی موارد خاص، جراح ممکن است یکی از برش ها را بزرگتر از سایر آنها ایجاد کند تا بتواند دست خود را از داخل آن عبور دهد. به اینگونه جراحی ها لاپاراسکوپی به کمک دست می گویند.

لاپاراسکوپی به چه منظور انجام می شود؟

عمل لاپاراسکوپی می تواند به دلایل مختلفی از جمله تشخیص، درمان و شرایط خاصی از جمله بستن لوله های رحمی استفاده می شود.

دلایل رایجی که مردم جراحی لاپاراسکوپی انجام می دهند عبارت است از:

  • تشخیص و درمان آندومتریوز، درد های مزمن و بیماری های التهابی رحم
  • برداشتن فیبروم، رحم، کیست تخمدان، غدد لنفاوی یا بارداری خارج رحمی
  • درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مانند بی اختیاری در کنترل ادرار، افتادگی ارگان های لگنی وبرخی از انواع سرطان ها
  • جراحی لاغری
  • ارزیابی برخی سرطان های مربوط به تخمدان، رحم و دهانه آن
  • عمل هیسترکتومی
  • درمان فتق شکمی

فواید جراحی لاپاراسکوپی

جراحی به روش لاپاراسکوپی می تواند مزایا و فواید بسیاری داشته باشد که شامل

  • کاهش جای زخم و بخیه
  • مرخص شدن سریع از بیمارستان
  • درد کمتر در جای زخم ها و بهبود سریع تر
  • بازگشت سریع تر به محل کار و سایر فعالیت های روزمره
  • جراحی خفیف تر و درد جزئی درون شکمی

می شود. به عنوان مثال، پس از جراحی باز روده، لازم است بیش از یک هفته در بیمارستان بستری باشید و بهبودی کاملتان می تواند 4 تا 8 هفته به طول بیانجامد. در صورتی که اگر جراحی لاپاراسکوپی انجام دهید تنها دو شب در بیمارستان بستری شده و پس از 2 تا 3 هفته به طور کامل بهبود پیدا می کنید. علاوه بر این کمتر ماندن در بیمارستان به معنی صرفه جویی در مخارج کلی خواهد بود.

عوارض و خطرات جراحی لاپاراسکوپی

شایع ترین عوارض لاپاراسکوپی شامل خونریزی، عفونت و آسیب دیدن ارگان های داخلی شکم می باشد که همین ها نیز به ندرت رخ می دهند. پس از جراحی در صورت مشاهده هر یک از نشانه های عفونت با پزشک خود تماس بگیرید. نشانه هایی مانند:

  • تب و لرز
  • درد های شکمی که به مرور تشدید می شوند.
  • قرمزی، تورم، خونریزی یا ترشح از اطراف جای بخیه
  • استفراغ و حالت تهوع مداوم
  • سرفه های مکرر
  • تنگی نفس
  • عدم توانایی دفع ادرار
  • سبک سری

همچنین ممکن است در طول لاپاراسکوپی یکی از ارگان ها آسیب ببیند و خون و مایعات دیگر داخل بدن ترشح شود. در این موارد بیمار نیاز به جراحی دیگری برای اصلاح آسیب دیدگی خواهد داشت.

عوارض دیگر لاپاراسکوپی که به ندرت دیده می شوند، عبارت است از:

  • عوارض بیهوشی
  • التهاب دیواره شکمی
  • لخته شدن خون که ممکن است به لگن، پاها و ریه ها برود.

در برخی مواقع، ممکن است جراح تشخیص دهد که خطر جراحی لاپاراسکوپی بیشتر از مزایای آن خواهد بود. این شرایط معمولا برای افرادی به وجود می آید که قبلا جراحی های شکمی داشته اند و در صورت تکرار آن ممکن است بین ساختار شکمی چسبندگی ایجاد شود. انجام جراحی لاپاراسکوپی با وجود چسبندگی می تواند طولانی تر باشد و خطر آسیب دیدن ارگان ها را افزایش می دهد.

منبع: https://dramirahmadi.com



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , جراحی لاپاراسکوپی , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

روند جراحی لاپاراسکوپی

در جراحی باز برای دسترسی به شکم، برشی سرتاسری ایجاد می شود. ولی در جراحی لاپاراسکوپی برش های نیم تا یک سانتی متری ایجاد می شود که هر کدام حکم یک کانال را داشته و ابزاری لوله مانند به نام تروکار روی هر برش نصب خواهد شد. سپس ابزار های جراحی و دوربین مخصوصی به نام لاپاراسکوپ از درون تروکار ها عبور داده می شوند. در ابتدای عمل، شکم با گاز دی اکسید کربن پر شده تا فضای درون شکم برای جراح واضح و قابل دیدن شود.

دوربین لاپاراسکوپ عکس هایی از حفره شکمی تهیه می کند و به مانیتور های کیفیت بالا که درون اتاق جراحی نصب شده اند، ارسال می شود. طی جراحی، جراح عکس های درون مانیتور را با دقت بررسی می کند و کار جراحی را انجام می دهد. سیستم لاپاراسکوپی به جراح این امکان را می دهد تا عمل هایی که قبلا با روش باز انجام می داده، با برش های ریزتر به پایان برساند.

در برخی موارد خاص، جراح ممکن است یکی از برش ها را بزرگتر از سایر آنها ایجاد کند تا بتواند دست خود را از داخل آن عبور دهد. به اینگونه جراحی ها لاپاراسکوپی به کمک دست می گویند.

لاپاراسکوپی به چه منظور انجام می شود؟

عمل لاپاراسکوپی می تواند به دلایل مختلفی از جمله تشخیص، درمان و شرایط خاصی از جمله بستن لوله های رحمی استفاده می شود.

دلایل رایجی که مردم جراحی لاپاراسکوپی انجام می دهند عبارت است از:

  • تشخیص و درمان آندومتریوز، درد های مزمن و بیماری های التهابی رحم
  • برداشتن فیبروم، رحم، کیست تخمدان، غدد لنفاوی یا بارداری خارج رحمی
  • درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مانند بی اختیاری در کنترل ادرار، افتادگی ارگان های لگنی وبرخی از انواع سرطان ها
  • جراحی لاغری
  • ارزیابی برخی سرطان های مربوط به تخمدان، رحم و دهانه آن
  • عمل هیسترکتومی
  • درمان فتق شکمی

فواید جراحی لاپاراسکوپی

جراحی به روش لاپاراسکوپی می تواند مزایا و فواید بسیاری داشته باشد که شامل

  • کاهش جای زخم و بخیه
  • مرخص شدن سریع از بیمارستان
  • درد کمتر در جای زخم ها و بهبود سریع تر
  • بازگشت سریع تر به محل کار و سایر فعالیت های روزمره
  • جراحی خفیف تر و درد جزئی درون شکمی

می شود. به عنوان مثال، پس از جراحی باز روده، لازم است بیش از یک هفته در بیمارستان بستری باشید و بهبودی کاملتان می تواند 4 تا 8 هفته به طول بیانجامد. در صورتی که اگر جراحی لاپاراسکوپی انجام دهید تنها دو شب در بیمارستان بستری شده و پس از 2 تا 3 هفته به طور کامل بهبود پیدا می کنید. علاوه بر این کمتر ماندن در بیمارستان به معنی صرفه جویی در مخارج کلی خواهد بود.

عوارض و خطرات جراحی لاپاراسکوپی

شایع ترین عوارض لاپاراسکوپی شامل خونریزی، عفونت و آسیب دیدن ارگان های داخلی شکم می باشد که همین ها نیز به ندرت رخ می دهند. پس از جراحی در صورت مشاهده هر یک از نشانه های عفونت با پزشک خود تماس بگیرید. نشانه هایی مانند:

  • تب و لرز
  • درد های شکمی که به مرور تشدید می شوند.
  • قرمزی، تورم، خونریزی یا ترشح از اطراف جای بخیه
  • استفراغ و حالت تهوع مداوم
  • سرفه های مکرر
  • تنگی نفس
  • عدم توانایی دفع ادرار
  • سبک سری

همچنین ممکن است در طول لاپاراسکوپی یکی از ارگان ها آسیب ببیند و خون و مایعات دیگر داخل بدن ترشح شود. در این موارد بیمار نیاز به جراحی دیگری برای اصلاح آسیب دیدگی خواهد داشت.

عوارض دیگر لاپاراسکوپی که به ندرت دیده می شوند، عبارت است از:

  • عوارض بیهوشی
  • التهاب دیواره شکمی
  • لخته شدن خون که ممکن است به لگن، پاها و ریه ها برود.

در برخی مواقع، ممکن است جراح تشخیص دهد که خطر جراحی لاپاراسکوپی بیشتر از مزایای آن خواهد بود. این شرایط معمولا برای افرادی به وجود می آید که قبلا جراحی های شکمی داشته اند و در صورت تکرار آن ممکن است بین ساختار شکمی چسبندگی ایجاد شود. انجام جراحی لاپاراسکوپی با وجود چسبندگی می تواند طولانی تر باشد و خطر آسیب دیدن ارگان ها را افزایش می دهد.

 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , جراحی لاپاراسکوپی , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

 

روند جراحی ساسی بای پس

 

30 درصد از مواد غذایی از مسیر طبیعی خود عبور می کنند از این رو ویتامین ها و مواد معدنی به درستی جذب بدن خواهد شد.

 

70 درصد از مواد غذایی از مسیر بای پس شده عبور می کند که منجر به عدم جذب مقدار بسیار زیادی از مواد غذایی و قندها و در نتیجه کاهش وزن قابل توجه فرد می شود.

 

 

ساسی بای پس چگونه منجر به درمان دیابت می شود؟

این جراحی با افزایش ترشح انسولین از پانکراس و کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین به درمان دیابت می پردازد. همچنین به دلیل کوچک شدن اندازه معده، کالری کمتری به بدن می رسد.

بهترین کاندید جراحی ساسی بای پس چه کسی است؟

افرادی می توانند جراحی ساسی بای پس را انجام دهند که BMI یا شاخص توده بدنی آنها بیش از 35 باشد. همچنین افرادی که دارای BMI بالای 30 بوده و از یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت و فشار خون بالا رنج می برند می توانند گزینه مناسبی برای جراحی ساسی بای پس باشند. این جراحی محدودیت سنی خاصی نداشته و از 18 تا 65 سال می توانند آن را انجام دهند.

 

مزایای جراحی ساسی بای پس چیست؟

جراحی ساسی بای پس مزایای بسیاری دارد. یکی از مهمترین مزیت های این جراحی عدم دچار شدن به کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است که در سایر جراحی های لاغری ممکن است اتفاق بیافتد. از این رو بیماران پس از جراحی ساسی بای پس، نیاز به تعهد همیشگی برای مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی نخواهند داشت.

یکی دیگر از مزایای جراحی ساسی بای پس درمان 95 درصد از بیماران دیابت نوع دو می باشد. همچنین این جراحی می تواند عوارض ناشی از چاقی مفرط مانند فشار خون بالا و بیماری های استخوانی را به طور قابل توجهی درمان کند.

 

منبع: https://dramirahmadi.com



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل بای پس , ساسی بای پس , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تفاوت مینی بای پس و بای پس معده به روش Roux-en-Y چیست؟
می توان گفت که عملکرد عمل مینی بای پس معده و بای پس Roux-en-Y تقریبا یکسان است و در هر دوی آنها معده به دو قسمت تقسیم شده و روده کوچک دستکاری می شود. با این حال تفاوت هایی نیز میان آن دو وجود دارد. در مینی بای پس معده تغییرات کمتری به روده کوچک داده می شود و زمان جراحی کوتاه تر خواهد بود.

همچنین در مینی بای پس معده تنها یک نقطه اتصال (آناستوموز) بین معده و روده کوچک وجود دارد در حالی که در عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y دو آناستوموز خواهیم داشت. در واقع طی جراحی بای پس کلاسیک معده بخش میانی روده (ژژنوم) بریده شده و به انتهای معده جدید متصل می شود. در نتیجه انتهای دئودنوم که بخش ابتدایی روده را تشکیل می دهد، باز می ماند. این قسمت در نهایت به انتهای ژژنوم متصل خواهد شد. از این رو در این جراحی دو نقطه اتصال (آناستوموز) وجود دارد.

مزایای عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y
از مهمترین مزایای عمل بای پس معده می توان به کاهش وزن چشمگیر و ثابت اشاره کرد. این جراحی علاوه بر کاهش اشتها و جذب کالری های دریافتی، می تواند در بهبود بیماری هایی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آپنه خواب، بیماری های قلبی، درد مفاصل ناشی از چاقی، سوزش سر دل و ریفلاکس معده تاثیر فراوانی داشته باشد. از آنجایی که بای پس معده به عنوان استاندارد ترین روش جراحی لاغری شناخته شده است، عوارض آن کمتر و قابل کنترل تر از سایر انواع جراحی های لاغری می باشد.

آیا عمل بای پس معده عوارضی دارد؟
خونریزی، عفونت و لختگی خون در پاها از عوارض احتمالی تمام انواع جراحی ها محسوب می شوند. همچنین بیهوشی کامل ممکن است موجب اختلالات تنفسی و یا سایر واکنش های بدن شود. علاوه بر این نقاط اتصال (آناستوموز ها) می توانند دچار نشتی و مشکلات این چنینی شوند.

عوارضی که ممکن است به مرور زمان برای بیمار به وجود آید عبارتند از:

کمبود ویتامین در صورت عدم مصرف مکمل های روزانه
کمبود آهن و کلسیم
اختلال در دریافت مقدار کافی پروتئین
سندروم دامپینگ که ممکن است منجر به حالت تهوع، بالا رفتن ضربان قلب، گرفتگی عضلات شکم، غش و ضعف پس از خوردن غذا شود.
باریک و تنگ شدن محل تلاقی بخش هایی از روده کوچک
دچار شدن به فتق های شکمی شدید که طی آنها روده کوچک در تنگنا قرار گرفته و مسدود می شود.
نیاز به جراحی های بیشتر
عدم موفقیت فرد در کاهش وزن موثر
بازگشت وزن بعد از جراحی بای پس معده، در صورت عدم ورزش و مصرف غذاهای پر کالری
بهبودی پس از عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y
پس از عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y بیمار ممکن است 1 تا 2 روز در بیمارستان بستری شود. حتما پس از جراحی نکاتی که درباره ی مراقبت بعد از عمل بای پس معده لازم است بدانید را از پزشک خود بپرسید. این نکات شامل نحوه رسیدگی به زخم ها، داروهای مسکن مجاز و زمان شروع دوباره فعالیت های فیزیکی می باشند. پزشکتان تمام اطلاعات لازم درباره زمان و نحوه تعویض پانسمان به شما خواهد داد.

به احتمال زیاد تا دو هفته پس از جراحی بای پس معده لازم است رژیم غذایی مایعات را دنبال کنید. در هفته سوم می توانید غذاهای پوره ای را به آرامی وارد رژیم غذایی خود کرده و سپس با گذشت یک ماه و اتمام دوره نقاهت عمل بای پس معده اجازه مصرف غذاهای نرمال را خواهید داشت.

به احتمال زیاد پس از بای پس معده، پزشک چندین نوع مکمل ویتامین و مواد معدنی را برای بیمار تجویز می کند.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل بای پس , ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تفاوت مینی بای پس و بای پس معده به روش Roux-en-Y چیست؟
می توان گفت که عملکرد عمل مینی بای پس معده و بای پس Roux-en-Y تقریبا یکسان است و در هر دوی آنها معده به دو قسمت تقسیم شده و روده کوچک دستکاری می شود. با این حال تفاوت هایی نیز میان آن دو وجود دارد. در مینی بای پس معده تغییرات کمتری به روده کوچک داده می شود و زمان جراحی کوتاه تر خواهد بود.

همچنین در مینی بای پس معده تنها یک نقطه اتصال (آناستوموز) بین معده و روده کوچک وجود دارد در حالی که در عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y دو آناستوموز خواهیم داشت. در واقع طی جراحی بای پس کلاسیک معده بخش میانی روده (ژژنوم) بریده شده و به انتهای معده جدید متصل می شود. در نتیجه انتهای دئودنوم که بخش ابتدایی روده را تشکیل می دهد، باز می ماند. این قسمت در نهایت به انتهای ژژنوم متصل خواهد شد. از این رو در این جراحی دو نقطه اتصال (آناستوموز) وجود دارد.

مزایای عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y
از مهمترین مزایای عمل بای پس معده می توان به کاهش وزن چشمگیر و ثابت اشاره کرد. این جراحی علاوه بر کاهش اشتها و جذب کالری های دریافتی، می تواند در بهبود بیماری هایی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آپنه خواب، بیماری های قلبی، درد مفاصل ناشی از چاقی، سوزش سر دل و ریفلاکس معده تاثیر فراوانی داشته باشد. از آنجایی که بای پس معده به عنوان استاندارد ترین روش جراحی لاغری شناخته شده است، عوارض آن کمتر و قابل کنترل تر از سایر انواع جراحی های لاغری می باشد.

آیا عمل بای پس معده عوارضی دارد؟
خونریزی، عفونت و لختگی خون در پاها از عوارض احتمالی تمام انواع جراحی ها محسوب می شوند. همچنین بیهوشی کامل ممکن است موجب اختلالات تنفسی و یا سایر واکنش های بدن شود. علاوه بر این نقاط اتصال (آناستوموز ها) می توانند دچار نشتی و مشکلات این چنینی شوند.

عوارضی که ممکن است به مرور زمان برای بیمار به وجود آید عبارتند از:

کمبود ویتامین در صورت عدم مصرف مکمل های روزانه
کمبود آهن و کلسیم
اختلال در دریافت مقدار کافی پروتئین
سندروم دامپینگ که ممکن است منجر به حالت تهوع، بالا رفتن ضربان قلب، گرفتگی عضلات شکم، غش و ضعف پس از خوردن غذا شود.
باریک و تنگ شدن محل تلاقی بخش هایی از روده کوچک
دچار شدن به فتق های شکمی شدید که طی آنها روده کوچک در تنگنا قرار گرفته و مسدود می شود.
نیاز به جراحی های بیشتر
عدم موفقیت فرد در کاهش وزن موثر
بازگشت وزن بعد از جراحی بای پس معده، در صورت عدم ورزش و مصرف غذاهای پر کالری
بهبودی پس از عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y
پس از عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y بیمار ممکن است 1 تا 2 روز در بیمارستان بستری شود. حتما پس از جراحی نکاتی که درباره ی مراقبت بعد از عمل بای پس معده لازم است بدانید را از پزشک خود بپرسید. این نکات شامل نحوه رسیدگی به زخم ها، داروهای مسکن مجاز و زمان شروع دوباره فعالیت های فیزیکی می باشند. پزشکتان تمام اطلاعات لازم درباره زمان و نحوه تعویض پانسمان به شما خواهد داد.

به احتمال زیاد تا دو هفته پس از جراحی بای پس معده لازم است رژیم غذایی مایعات را دنبال کنید. در هفته سوم می توانید غذاهای پوره ای را به آرامی وارد رژیم غذایی خود کرده و سپس با گذشت یک ماه و اتمام دوره نقاهت عمل بای پس معده اجازه مصرف غذاهای نرمال را خواهید داشت.

به احتمال زیاد پس از بای پس معده، پزشک چندین نوع مکمل ویتامین و مواد معدنی را برای بیمار تجویز می کند.

 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل بای پس , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

رژیم غذایی مرحله به مرحله پس از عمل اسلیو معده

مهمترین اصل در رژیم غذایی موفق و صحیح پس از جراحی لاغری، اطمینان از رسیدن میزان کافی مواد مغذی به بدن است. از این رو لازم است در ابتدا به مصرف مایعات فراوان، ویتامین ها و مواد معدنی تکیه کرده و در نهایت غذاهای جامد را وارد رژیم غذایی خود کنید.

در واقع می توان رژیم غذایی رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده را به 4 مرحله تقسیم کرد:

  • مرحله اول: مایعات رقیق
  • مرحله دوم: مایعات کامل و پروتئین
  • مرحله سوم: غذاهای نرم و پوره ای
  • مرحله چهارم: غذاهای عادی

·       مرحله اول مایعات رقیق

در اولین هفته پس از اسلیو معده، جراح به شما اجازه مصرف مایعات رقیق شده را می دهد. ژلاتین بدون قند نیز می تواند جزء مایعات محسوب شده و در این مرحله به مصرف برسد. سایر مایعات مجاز در این مرحله شامل چای و قهوه بدون کافئین، آب، آبگوشت و نوشیدنی های بدون قند و کربوهیدرات می باشد. پرهیز از نوشیدنی های قندی و دارای کربوهیدرات بسیار اهمیت دارد و مصرف آنها می تواند موجب بروز عوارض اسليو معده شود.

مرحله دوم _ مایعات کامل و پروتئین

در هفته دوم پس از اسلیو معده می توانید پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این به معنای افزودن مقدار کمی پودر پروتئین میکس شده با مایعات بدون قند و کربوهیدرات، نودل نرم، ماست بدون قند و چربی، پودینگ و بلغور جو دوسر با مایعات فراوان، باشد.

در این مرحله نیز لازم است از مصرف نوشیدنی های قندی و کربوهیدراتی بپرهیزید.

در واقع هدف مرحله دوم این است که همزمان با هیدراته نگه داشتن بدن، روزانه 60 تا 80 گرم پروتئین هم به مصرف آن برسد. ممکن است پزشک علاوه بر توصیه های بیشتر، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی را برای بیمار تجویز کند.

همچنین پزشک نوعی داروی مسدود کننده اسیدی به منظور جلوگیری از لختگی خون برای بیمار تجویز می کند که لازم است آن را تا 12 هفته مصرف کند. علاوه بر این یک مولتی ویتامین، آهن و مکمل کلسیم نیز در اکثر موارد تجویز می شوند.

·       مرحله سوم _ غذاهای نرم و پوره ای

در هفته سوم بعد از جراحی اسلیو معده باید بتوانید غذاهای جامد را وارد برنامه غذایی خود کنید. البته این غذاها باید به صورت پوره شده بوده و هر لقمه آن به دقت و بسیار طولانی تر از قبل جویده شود. در غیر اینصورت معده جدید شما تحمل هضم آن را نخواهد داشت.

در این مرحله، باید روزانه حداقل 20 گرم از پروتئین هایی مانند سالاد تخم مرغ پوره ای، پنیر محلی، توفو، لوبیا و ماست مصرف کنید.

ممکن است پس از اسلیو معده متوجه شوید که طاقت معده تان نسبت به برخی غذاها تغییر کرده، بنابراین بهتر است هر بار یکی از غذاهای جامد را مصرف کنید تا از واکنش معده خود نسبت به آن آگاه شوید. در این مرحله نیز از مصرف قند، سبزیجات پر فیبر و غذاهای دارای نشاسته مانند برنج و نان خودداری کنید. به طور کلی مصرف مقدار کمی میوه مشکلی ندارد ولی باید حواستان به میزان قند موجود در آنها باشد.

همچنین در این مرحله نیز باید به استفاده از مکمل های تجویزی ادامه دهید.

·       مرحله چهارم _ غذاهای عادی

طی هفته چهارم و با پشت سر گذاشتن دوره نقاهت عمل اسلیو معده، بالاخره می توانید مانند سایر افراد عادی غذا بخورید. با این وجود معده تان هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده و ممکن است با کوچکترین چیزی تحریک شود. بنابراین سعی کنید به بدن خود گوش کرده و غذاهای محرک را کنار بگذارید. علاوه بر مواد غذایی که تاکنون گفته شد، می توانید غذاهایی مانند سیب زمینی، آواکادو، کره بادام زمینی، ماهی و سبزیجات پخته ی نرم شده را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , رژیم , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , رژِم غذایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

عمل لاغری چه کمکی می تواند به درمان درد مفاصل و کمر درد نماید؟

بدون تردید اولین و بهترین روشی که می تواند مشکل بیماری دیسک کمر را از بین ببرد، انجام تمرینات ورزشی است. اما آیا افرادی که بیش از 50 کیلو اضافه وزن دارند آیا میتوانند به راحتی تمرینات ورزشی انجام دهند؟ معمولا برای این افراد انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی، دشوار خواهد بود. 

پس بهترین راه برای آنها، درمان دیسک کمر با جراحی لاغری است. طبق تحقیقات انجام شده، تقریبا 81 درصد از بیمارانی که به علت چاقی مفرط از دیسک کمر رنج می بردند، پس از انجام جراحی اسلیو معده درد در ناحیه کمر و مفاصل آنها کاهش یافته است. 

علاوه بر آن بیش از 75 درصد از بیمارانی که عمل بای پس معده انجام داده اند نیز، موفق شده اند بیماری دیسک کمر و مفاصل خود را برای همیشه درمان کنند. پس می توانیم نتیجه بگیریم که علاوه بر آنکه درمان دیسک کمر با جراحی لاغری بهترین روش است، می تواند نتیجه بخش نیز باشد. 

البته این نکته را به خاطر بسپارید که انجام جراحی اسلیو معده توسط یک جراح متخصص و با تجربه، بسیار مهم است. بیمارانی که نزد آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، جراحی لاغری شده اند، از نتیجه به دست آمده پس از درمان رضایت کامل دارند. 

شاید ورزش کردن بتواند به میزان قابل توجهی بیماری دیسک کمر را در انسان درمان کند؛ اما در صورتی که انجام تمرینات ورزشی نتوانست به درمان این بیماری کمک کند، بهتر است به سراغ درمان دیسک کمر با جراحی لاغری روید. تا از نتیجه جراحی رضایت کامل به دست اورید و برای همیشه درد را از خود دور نمایید. 

چه افرادی بیشتر در معرض کمر درد هستند؟

بدون شک افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، بیشتر در معرض درد مفاصل و کمر درد خواهند بود. ستون فقرات انسان، زمانی که در انسان در حال استراحت است، وزن بدن را حمل می کنند. از این رو اگر فردی به اضافه وزن گرفتار باشد، ستون فقرات مجبور می شوند تا وزن بیشتری را تحمل کنند. که این مسئله در نهایت منجر به بروز بیماری دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات در انسان می شود. 

علاوه بر آن افراد چاق همیشه از کمترین میزان تحریک برخوردار هستند. عدم انجام تمرینات ورزشی خود می تواند یکی از دلایلی باشد که این افراد به بیماری دیسک کمر مبتلا شوند. اما دیگر نباید نگران ان بود که این درد ها همیشگی هستند. زیرا درمان دیسک کمر با جراحی لاغری  بسیار نتیجه بخش بوده است و از این رو افراد بسیاری به سراغ این روش درمانی می روند. 

تصور کنید شخصی که از چاقی مفرط رنج می برد، در طول یک دوره 18 ماهه بیش از 45 تا 50 کیلو وزن خود را کاهش دهد، به نظر شما این قدمی بزرگ برای درمان دیسک کمر با جراحی لاغری  نخواهد بود؟ نتیجه جراحی لاغری برای این افراد بسیار مناسب بوده و از این رو عمل اسلیو معده در دنیا موفق به کسب محبوبیت شده است. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی اسلیو معده یکی از بهترین و جدید ترین روش های جراحی لاغری است که با کاهش اندازه معده و در نتیجه کاهش اشتها، به لاغری بیمار کمک می کند. در ادامه به هر آنچه لازم است درباره جراحی اسلیو معده بدانید می پردازیم.

 

جراحی اسلیو معده چیست؟

طی جراحی اسلیو معده بخشی از معده برای همیشه جدا می شود و بقیه آن با استفاده از منگنه جراحی بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحی تا 75 درصد کاهش پیدا می کند.

جراحی اسلیو معده، هم به تنهایی می تواند به عنوان یک روش درمان چاقی استفاده شود و هم ممکن است پیش نیازی برای انجام سایر جراحی های لاغری مانند بای پس معده باشد.

روند جراحی اسلیو معده چگونه است؟

قبل از شروع جراحی اسلیو معده، بیمار توسط تیم بیهوشی بیهوش خواهد شد. اسلیو معده معمولا به کمک دوربین کوچکی به نام لاپاراسکوپ انجام می گیرد که درون معده قرار گفته و برای جراحان امکان دیدن درون معده را فراهم می کند.

جراح لاغری دو تا پنج سوراخ روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و سایر ابزار مورد نیاز جراحی را از درون این سوراخ ها عبور می دهد. تیم جراحی قسمت اعظمی از معده را جدا کرده و بخش باقی مانده را با استفاده از بخیه جراحی می بندند. پس از جراحی شکل معده عمودی و موزی شکل خواهد شد.

جراحی اسلیو معده بین 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد.

جراحی اسلیو معده به چه دلایلی انجام می شود؟

علت اصلی انجام جراحی اسلیو معده، کمک به کاهش وزن در افرادی است که به چاقی مفرط دچار هستند. با این حال کاهش وزن تنها دلیل اسلیو معده نیست و ممکن است به دلایل دیگری نیز انجام شود.

به طور کلی علاوه بر کاهش وزن، ممکن است برخی بیماران تغییرات زیر را پس از جراحی اسلیو معده تجربه کنند.

·         افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد

کاهش قابل توجه لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL یا کلسترول بد) همراه با افزایش قابل توجه لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا کلسترول خوب) یکی از این تغییرات است. افزایش کلسترول خوب همچنین می تواند به علت ورزش و افزایش فعالیت های فیزیکی باشد که بیشتر بیماران پس از جراحی اسلیو معده به آن دست خواهند یافت.

·       بهبود فشار خون بالا

فشار خون بالا اغلب پس از کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری کنترل و یا کاملا درمان می شود. تغییرات رژیم غذایی به همراه کاهش وزن اضافی بدن پس از جراحی، معمولا به معنی عدم نیاز به دارو های فشار خون برای کنترل این بیماری می باشد.

·       درمان دیابت نوع دو

کنترل و درمان دیابت نوع دو به کمک کاهش وزن و تغییر سبک زندگی راه آسان تری می باشد. بر خلاف دیابت نوع یک که بدن بیمار توانایی ساخت انسولین را نداشته و برای همیشه به داروی انسولین نیاز خواهد داشت، دیابت نوع دو می تواند در اغلب موارد با تغییر سبک زندگی و کنار گذاشتن عادات غلط درمان شود. حتی بیمارانی که دیابت آنها بعد از جراحی لاغری درمان نشود، می توانند بعد از کاهش وزن راحت تر از قبل بیماری خود را کنترل کنند.

·       درمان آپنه خواب

بیماری آپنه خواب که موجب وقفه تنفسی فرد در خواب می شود، اغلب پس از کاهش وزن بیمار به طور کلی درمان خواهد شد. برای بیمارانی که کاهش وزن چشمگیری داشته اند و از حالت چاقی مفرط به داشتن اضافه وزن تغییر پیدا کرده اند، آپنه خواب دیگر نیازی به درمان شدن ندارد. علاوه بر این پس از کاهش وزن، خروپف کاملا درمان شده و یا به طرز چشمگیری بهبود پیدا می کند.

·       بهبود درد مفاصل

درد مفاصل به علت کاهش فشار ناشی از وزن بدن روی مفصل ها به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند. در واقع کاهش وزن یکی از بهترین درمان های توصیه شده برای کمر درد و زانو درد های ناشی از چاقی می باشد.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

اولین روز بعد از جراحی لازم است مایعات رقیق بنوشید. در واقع رعایت رژیم مایعات مهمترین مراقبت بعد از عمل اسلیو معده به حساب می آید. دو هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان می توانید غذاهای پوره ای و شیک های پروتئینی را به رژیم مایعات خود بیافزایید. تا 4 هفته پس از جراحی اسلیو معد نمی توانید غذاهای جامد بخورید. به خاطر داشته باشید که باید عادات غذایی خود را برای همیشه عوض کنید. با گذشت یک ماه از جراحی لاغری و پایان دوره نقاهت عمل اسلیو معده می توانید آرام آرام غذاهای جامد را وارد رژیم غذایی خود کنید. همچنین موارد دیگری که لازم است به یاد داشته باشید عبارتند از:

  • قبل از قورت دادن هر ماده غذایی باید به خوبی آن را بجوید.

  • در میان غذا از نوشیدن مایعات بپرهیزید زیرا اینکار موجب پر شدن بیش از حد معده ی جدیدتان خواهد شد.

  • مصرف نوشیدنی را به نیم ساعت پس از پایان هر وعده غذایی موکول کنید.

  • از مصرف خوراکی ها و نوشابه های پر کالری خودداری کنید.

  • هر روز از ویتامین ها و مکمل های مواد معدنی تجویز شده توسط پزشک خود مصرف کنید.

پس از دو یا سه ماه از جراحی اسلیو معده، می توانید به رژیم غذایی نرمال خود بازگردید. فراموش نکنید که دیگر نمی توانید به همان میزان گذشته غذا بخورید.

عوارض جراحی اسلیو معده

از عوارض اسليو معده میتوان به عفونت، خونریزی و در موارد نادر نشتی در خط بخیه اشاره کرد. درست پس از جراحی ممکن است بیمار دچار حالت تهوع، استفراغ یا یبوست شود.

برخی غذاها ممکن است با معده جدید شما سازگار نباشند.

همچنین ممکن است بدن در دریافت برخی از ویتامین ها و مواد معدنی با مشکل مواجه شود. از این رو باید برای باقی عمر خود از مکمل های مواد معدنی و ویتامین ها استفاده کنید. پزشک شما اینگونه دارو ها را مطابق نیاز بدنتان تجویز خواهد کرد.

هزینه جراحی اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که شامل:

  • هزینه های بیهوشی

  • هزینه های تجهیزات بیمارستانی

  • دستمزد جراح لاغری

  • هزینه عکس ها و آزمایشات پیش از جراحی

  • هزینه ویزیت های پزشک بعد از جراحی اسلیو معده

می باشند. در صورتی که بیمار شرایط خاصی داشته باشد، بخشی از هزینه های جراحی اسلیو معده تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. شرایطی مانند داشتن BMI بالای 40 و یاBMI  بالای 35 به همراه ابتلا به یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی.

منبع: کلینیک لاغری دکتر امیراحمدی



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

 

انواع جراحی لاغری

اکثر جراحان دنیا از سه روش متداول برای جراحی لاغری استفاده می کنند که شامل:

حلقه قابل تنظیم معده

اسلیو معده

بای پس معده

همچنین نوع دیگری از جراحی لاغری به نام دئودنال سوییچ وجود دارد که کمتر از سایر گزینه ها استفاده می شود.

·      حلقه قابل تنظیم معده

در این نوع عمل لاغری، جراح یک حلقه یا بند به دور قسمت فوقانی معده قرار می دهد و از این طریق کیسه معده را کوچک تر می کند. همین امر موجب می شود تا بعد از خوردن میزان کمی غذا، احساس سیری کنید. این بند دارای یک بادکنک دایره ای شکل است که با محلول نمکی پر شده است. جراح شما می تواند اندازه ورودی کیسه معده را با تزریق یا برداشتن محلول بادکنک تنظیم کند. وی اینکار را از طریق دستگاه کوچکی به نام پورت که زیر پوست تعبیه شده، انجام می دهد.

پس از جراحی، بیمار لازم است چندین جلسه برای تنظیم بند به جراح خود مراجعه کند. اگر حلقه معده برای بیمار ایجاد مشکل کرده و یا هیچ اثری بر کاهش وزن نداشته باشد، می توان آن را برای همیشه از بدن خارج کرد.

·      اسلیو معده

اسلیو معده بهترین عمل جراحی لاغری شناخته شده است. طی این جراحی، بخش اعظمی از معده برداشته می شود و معده کوچک موزی شکلی باقی می ماند که جراح اطراف آن را با منگنه جراحی می بندد. مانند جراحی حلقه معده، عمل اسلیو معده نیز با کاهش میزان غذایی که فرد در هر وعده مصرف می کند، موجب می شود تا فرد زودتر احساس سیری کند و دست از خوردن بکشد.

علاوه بر این، خارج کردن بخشی از معده ممکن است بر هورمون گرسنگی، اشتها و متابولیسم نیز تاثیر گذارد. این نوع جراحی غیر قابل بازگشت می باشد، زیرا بخش زیادی از معده برای همیشه از بدن خارج شده است.

·      بای پس معده

در بای پس معده، جراح معده را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم می کند. سپس بخش بالایی معده را مستقیما به بخش پایینی روده کوچک متصل می کند.

در واقع جراح راه میانبری برای غذاها ایجاد می کند و قسمتی از معده و روده کوچک را کنار می گذارد. عدم عبور غذا از این بخش های لوله گوارشی به معنای جذب کمتر کالری و مواد غذایی می باشد.

·      دئودنال سوییچ

این نوع عمل لاغری پیچیده تر از سایرین بوده و طی دو جراحی جداگانه انجام می پذیرد. اولین جراحی شبیه اسلیو معده است و جراحی دوم مسیر عبوری غذا را منحرف می کند تا غذا از بیشتر بخش های روده کوچک عبور نکند. همچنین جراح، بخش کنار گذاشته شده را به آخرین بخش روده کوچک متصل می کند تا به غذاها امکان ادغام شدن با مایع گوارشی را بدهد.

هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

هزینه عمل لاغری با نوع جراحی و مشکلات بیمار رابطه مستقیم دارد. همچنین دستمزد هر جراح می تواند با توجه به تجربه و مهارت وی با دیگران متفاوت باشد.

علاوه بر این قیمت ها ممکن است بر اساس شهر یا محل زندگی شما متنوع باشد. همچنین میزان هزینه ای که شرکت بیمه آن را تقبل می کند بستگی به نوع بیمه و شرایط بیمار خواهد داشت.

در صورتی که  BMIبیمار بیش از 40 بوده و یا دارای BMI بالای 35 و مبتلا به یکی از بیماری های مرتبط با چاقی باشد بیمه بخشی از هزینه های جراحی لاغری را تقبل می کند. البته برای دریافت هزینه از برخی شرکت های بیمه، فرد لازم است به آنها ثابت کند که با هیچ روش غیر جراحی دیگری قادر به کاهش وزنش نبوده است. به طور کلی برای دریافت اطلاعات بیشتر به شرکت بیمه خود مراجعه کنید تا از جزئیات آن آگاه شوید.

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت ما به نشانی https://dramirahmadi.com مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکتر امیراحمدی , عمل اسلیو معده , جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()