نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

مسائلی که ممکن است باعث به تاخیر انداختن جراحی لاغری شوند

معمولا قبل از جراحی لاغری اعضای تیم جراحی به شما توضیح خواهند داد که چه نکاتی را باید رعایت کنید. اگر نگرانی ذهنی از بابت عوارض احتمالی جراحی داشته باشید حتما با شما در این زمینه صحبت خواهند کرد. برای اطمینان از وضعیت بالینی شما معاینه پزشکی و آزمایش‌های زیادی مانند اندازه‎‌گیری فشار خون، تست خون و تست سلامت قلب انجام خواهد شد. درصورتی‌که میزان قند و چربی خون (کلسترول و تری‌گلیسیرید) شما بالا باشد یا نتایج تست‌های CPR و شمارش گلبول‌های قرمز خون خبر از ضعف سیستم ایمنی بدن یا وجود یک عفونت حاد یا مزمن داخلی را بدهند، تا زمان رفع این مشکلات امکان انجام جراحی لاغری وجود ندارد. قابل ذکر است که در صورت بالا بودن قند خون، روند ترمیم محل برش و زخم جراحی بسیار دشوار خواهد شد و فشار و چربی خون بالا احتمال سکته و آمبولی را افزایش می‌دهند. از دیگر مشکلات سلامتی که باعث پیچیده‌تر شدن روند جراحی و تاخیر آن تا متعادل شدن وضعیت بدن خواهند شد، می‌توان به آپنه خواب، دیابت، بیماری قلب و عروق، بیماری کلیوی و بیماری کبدی اشاره کرد. در بعضی از افراد شرایط چالش‌برانگیز تغذیه‌ای بعد از جراحی لاغری ممکن است منجر به اضطراب و افسردگی شود. بنابراین درصورتی‌که بیمار از قبل درگیر این مشکلات روانی باشد، تا زمان کنترل صحیح آن‌ها تحت نظر روانشناس یا روانپزشک، امکان انجام جراحی لاغری وجود ندارد. جالب است بدانید که شرایط سلامتی مثل کم‌کاری تیروئید و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مانع از کاهش وزن نرمال بعد از جراحی لاغری خواهند شد. به‌همین‌دلیل تا زمانی‌که این دو مشکل درمان و کنترل شوند احتمال به تاخیر افتادن انواع جراحی لاغری وجود دارد.

معمولا برنامه توصیه شده پیش از انجام جراحی شامل موارد زیر است:

کاهش وزن. تلاش برای کاهش وزن اندک پیش از جراحی لاغری می‌تواند احتمال بروز خطرات احتمالی حین عمل مانند ترومبوز یا لخته شدن خون را کاهش دهد و روند بهبودی بعد از عمل را نیز تسریع کند.

ترک سیگار قبل و بعد از عمل. اصولا مصرف سیگار باعث کاهش خون‌رسانی به پوست و در نتیجه مانع از التیام به‌موقع جای زخم جراحی می‌شود. از طرفی در این شرایط احتمال افزایش مشکلات بیهوشی و تنفسی، آمبولی ریوی، مشکلات قلبی حین عمل و خطر بروز عفونت محل زخم، رفلاکس معده و عوارض لخته شدن خون در پاها بعد از عمل وجود دارد. به‌همین‌دلیل پزشک معمولا توصیه می‌کند سه تا هشت هفته پیش از عمل، مصرف سیگار قطع شود.

قطع مصرف الکل. تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی‌که مدام الکل مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر بروز عوارض رفلاکس معده و سندرم دامپینگ بعد از عمل لاغری هستند. به‌همین‌دلیل باید یک تا دو هفته پیش از عمل الکل مصرف نشود.

آماده‌سازی سیستم گوارشی. معمولا توصیه می‌شود روز قبل از جراحی فقط مایعات صاف شده مانند آب ماهیچه یا انواع آبمیوه صاف شده مصرف شود تا روده و معده آمادگی لازم را پیدا کنند. شب قبل از جراحی دیگر نباید هیچ خوراکی یا دارویی مصرف کنید مگر اینکه جراح دستور دیگری بدهد.

در هنگام بیهوش کردن برای شروع جراحی لاغری، بیمار باید در بهترین وضعیت خود باشد و هیچ علائمی از انواع بیماری مانند تب، سرفه یا حتی سرماخوردگی نداشته باشد. بنابراین اگر هر یک از این نکات را به خوبی اجرایی نکنید، احتمال به تاخیر افتادن جراحی شما وجود دارد. از طرفی، توانایی شما در پیگیری مناسب این برنامه‌ها به تیم پزشکی شما نشان می‌دهد که چقدر انگیزه برای پیروی از دستورالعمل‌های بعد از جراحی دارید.

مشکلاتی که ممکن است باعث لغو جراحی لاغری شوند

در مورد بیمارانی که دارای مشکلات زمینه‌ای مانند اختلالات لخته شدن خون مثل هموفیلی، سرطان معده یا روده، مشکلات تنفسی شدید مثل انسداد مزمن ریوی (COPD)، بیماری شدید قلبی که امکان بیهوشی کامل وجود ندارد و سایر شرایطی‌که خطر استفاده از بیهوشی را افزایش می‌دهند، هستند مطمئنا امکانی برای انجام جراحی لاغری وجود ندارد و پزشک توصیه به استفاده از روش‌های دیگری مثل مصرف داروها یا تبعیت از یک رژیم غذایی محدود و برنامه ورزشی مستمر برای کاهش وزن تدریجی می‌کند.

 در صورت لغو جراحی لاغری چه باید کرد؟

درصورتی‌که پزشک پیش از جراحی لاغری وضعیت جسمی و روانی شما را ارزیابی کرد و تشخیص داد که بهتر است عمل لغو شود، اصلا نگران نشوید. چون راه‌های دیگری برای کاهش وزن طبق یک برنامه صحیح و زیر نظر پزشک وجود دارد. مهم این است که شما از تعهد و اراده کافی در این زمینه برخوردار هستید!



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عمل لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

میزان تاثیر نوع جراحی لاغری در کاهش وزن نهایی

امروزه انواع مختلفی از جراحی لاغری وجود دارد. اثرات هرکدام در جهت کاهش وزن، به‌دلیل تفاوت متد انجام شده تاحدودی متفاوت است. به عنوان مثال، اکثر بیمارانی که عمل بای پس معده یا عمل اسلیو معده انجام می‌دهند، می‌توانند بعد از 12 تا 18 ماه انتظار 60% تا 70% کاهش وزن اضافه بدن را داشته باشند، درحالی‌که در مورد عمل حلقه‎گذاری معده معمولا این میزان در حدود 35% تا 40% است. بنابراین اولین فاکتور موثر در تفاوت کاهش وزن بیماران بعد از جراحی لاغری، نوع جراحی است که نهایتا پزشک و بیمار با همفکری یکدیگر در مورد آن تصمیم می‌گیرند. ممکن است شرایط بالینی شما به شکلی باشد که نتوانید جراحی‌های بای پس یا اسلیو معده را با وجو بازدهی بیشتر انجام دهید.

اثرات ژنتیک بر میزان کاهش وزن نهایی

ژن‌های ما مسئول بسیاری از عملکردهای اساسی ارگان‌های بدن هستند. به‌همین‌دلیل نوع فیزیولوژی، میزان سوخت‌و‌ساز و احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف در همه افراد یکسان نیست. شاید شنیده باشید که بعضی از افراد با وجود اینکه غذای زیادی می‌خورند اما هیچ‌وقت چاق نمی‌شوند! در واقع این افراد از نظر اصول پزشکی معجزه نمی‌کنند بلکه فیزیولوژی بدن آن‌ها به شکلی است که سوخت‌و‌ساز بالایی دارند. بنابراین به‌دلیل تفاوت در میزان سوخت‌و‌ساز طبیعی بدن، میزان کاهش وزن بیماران بعد از جراحی لاغری نیز متفاوت است. غده تیروئید ارگان اصلی بدن برای کنترل متایولیسم یا همان سوخت‌و‌ساز است. به‌همین‌دلیل اگر قبل یا بعد از جراحی لاغری کم‌کاری تیروئید خود را درمان نکنید، نباید انتظار یک روند کاهش وزن نرمال مانند سایر افراد را داشته باشید. در مورد خانم‌ها نیز بروز سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) به‌دلیل تغییرات هورمونی، یک مانع بزرگ در جهت کاهش وزن نرمال است. جلسات منظم با پزشک بعد از جراحی لاغری می‌تواند کمک زیادی به شما در کشف اینگونه علل استپ وزنی یا حتی افزایش وزن کند.

 آیا سن و سال نیز بر میزان کاهش وزن نهایی بعد از جراحی لاغری موثر است؟

باید بگوییم بله، زیرا با افزایش سن میزان سوخت‌و‌ساز بدن کاهش می‌یابد و به‌همین‌دلیل برای کاهش وزن باید تلاش بیشتری کرد. شاید به‌همین‌دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند جراحی لاغری را به بعد موکول نکنید و اگر در سنین پایین‌تر انجام شود نتایح بهتری خواهد داشت. از طرفی احتمال بروز عوارض جراحی لاغری در افراد جوان کمتر است.

آیا تفاوتی در میزان کاهش وزن خانم‌ها و آقایان بعد از جراحی لاغری وجود دارد؟

تجربه نشان داده است که خانم‌ها به‌دلیل فیزیولوژی متفاوت بدن خود و وجود هورمون‌های زنانه، بعد از جراحی لاغری کُندتر از آقایان وزن کم می‌کنند و معمولا میزان کاهش وزن نهایی آن‌ها 10% کمتر از آقایان است. بنابراین اگر خانم هستید، باید بیشتر نسبت به رعایت دقیق برنامه تغذیه‌ای و ورزشی خود حساس باشید.

 وزن اولیه قبل از جراحی لاغری، چه تاثیری در میزان کاهش وزن دارد؟

اصولا وزن مناسب هر فرد براساس شاخص توده بدنی (BMI) او تعیین می‌شود. از طرفی اگر دقت کنید میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری تقریبا معادل نیمی از وزن اضافی بدن است. بنابراین با توجه به این دو نکته و وزن اولیه بیمار، میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری نیز متفاوت خواهد بود.

تاثیر انگیزه بر میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری

اگرچه بعد از جراحی لاغری به‌دلیل تغییر سبک زندگی و چالش‌های تغذیه‌ای و ورزشی ممکن است با افسردگی، اضطراب و کم‌خوابی مواجه شوید اما وجود یک انگیزه قوی برای لاغری سریع می‌تواند شما را از این منجلاب خلاص کند. به‌همین‌دلیل، پزشکان توصیه می‌کنند جلسات ویزیت بعد از جراحی را حتما برگزار کنید تا انگیزه لازم برای طی کردن این مسیر یک تا دو ساله را از دست ندهید. درصورتی‌که استرس و کم‌خوابی بر شما غلبه کند، مطمئن باشید که با پدیده مضر استپ وزنی رو‌به‌رو خواهید شد. شما باید بعد از جراحی لاغری روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا داشته باشید. تا آخر عمر خود مولتی‌ویتامین مصرف کنید و از یک رژیم غذایی متعادل اما طبق برنامه پیروی کنید. بنابراین نبود یک انگیزه قوی مطمئنا مانع از ادامه این مسیر طولانی می‌شود و افراد بدون انگیزه حتی ممکن است به‌جای کاهش وزن با افزایش وزن مواجه شوند.

سخن آخر

اگر از نظر پزشک کاندید مناسبی برای یکی از انواع جراحی لاغری هستید، بهتر است پیش از انجام جراحی با پزشک خود در مورد نکات ذکر شده، وضعیت بالینی و داروهایی که مصرف می‌کنید صحبت کنید تا با آگاهی کامل در این مسیر قدم بگذارید!



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , کاهش وزن , لاغری سریع , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

علل بروز بیماری‌‎های عروق کرونر

CAD با آسیب یا صدمه به پوشش داخلی عروق کرونر شروع می‌شود. در دوران جوانی پلاک‌ها می توانند در امتداد دیواره رگ‌های خونی جمع شوند و با افزایش سن این تجمع بیشتر و بیشتر می‌شود. با جمع شدن این پلاک‌ها دیواره رگ‌های خونی ملتهب شده و خطر لخته شدن خون و حملات قلبی افزایش می‌یابد.

در اصل پلاک ماده‌ای مومی شکل است که باعث چسبندگی دیواره‌های داخلی رگ‌های خونی می‌شود و از همین طریق برای سلامت بدن مانع تراشی می‌کند. برخی از ترکیبات مانند سلول‌های التهابی، لیپوپروتئین‌ها، کلسیم، کلسترول هنگام عبور از جریان خون به این پلاک‌ها متصل می‌شوند. این فرآیند باعث باریک‌تر شدن‌ دیواره عروق کرونر و کاهش جریان خون ورودی به قلب می‌شود.

در نهایت همین کاهش جریان خون کار دست شما می‌دهد و با علائمی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس روبه‌رو خواهید شد؛ چرا که قلب شما به اندازه‌ای کافی خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی دریافت نمی‌کند. در موارد شدیدتر اگر عروق کرونر کاملاً مسدود شده باشند، حمله قلبی دور از انتظار نیست.

علائم بیماری‌های عروق کرونر

بیماری‌های عروق کرونر اغلب خاموش هستند و حتی ممکن است تا زمان حمله قلبی یا عارضه مشهود دیگری متوجه وجود این بیماری نشوید. با این حال نشانه‌های زیر بارزترین علائم بیماری عروق کرونر محسوب می‌شوند:

• آنژین: در اصل آنژین دردی است که در حین فعالیت بدنی و فشار به بدن احساس می‌شود. این حس درد و ناراحتی معمولاً از پشت استخوان سینه شروع می‌شود و ممکن است به بازوها، شانه‌ها، فک و گلو هم سرایت کند.

• حالت تهوع یا احساس سوء هاضمه

• عرق سرد

•سرگیجه و سبکی سر

• تنگی نفس به خصوص هنگام فعالیت

• ضعف

• اختلال در خواب

• گردن درد

راهکارهای درمان بیماری‌های عروق کرونر

روند درمان شما به شدت بیماری و میزان علائمی که دارید، تعیین می‌شود. بنابراین لازم است زیر نظر پزشک متخصص برنامه درمان خود را آغاز کنید. متخصص قلب و عروق با بررسی شرایط شما بهترین راهکار درمانی را پیش رویتان می‌گذارد. این روش‌های درمان معمولاً در سه شاخه تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تغییر سبک زندگی

پزشک ممکن است توصیه کند که برخی از عادات زندگی را  به طور مادام‌العمر برای سلامت قلب تغییر دهید. این عادت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

• حفظ وزن متناسب

از دست دادن 3 تا 5 درصد از وزن فعلی‌تان می‌تواند به شما در مدیریت و کنترل برخی از عوارض خطرناک بیماری‌های عروق کرونر مانند کلسترول بالا و دیابت کمک کند. از دست دادن وزن بیشتر حتی میزان فشار خون را هم تنظیم می‌کند.  

• داشتن فعالیت بدنی

تحرک و فعالیت بدنی مستمر می‌تواند به میزان قابل توجهی از اثرات منفی بیماری‌های عروق کرونر مانند کلسترول بالا، فشار خون زیاد، اضافه وزن و چاقی بکاهد. قبل از شروع هر برنامه ورزشی از پزشک خود بپرسید که چه میزان از فعالیت بدنی برای شما مناسب است.

• مصرف غذاهای سالم برای قلب

یک برنامه غذایی سالم برای قلب میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را در خود می‌گنجاند. علاوه بر این لازم است مصرف چربی‌های اشباع، روغن‌های ترانس، سدیم (نمک)، قند و الکل را زیر نظر پزشک محدود کنید.

• مدیریت استرس

یادگیری نحوه کنترل استرس، داشتن آرامش و کنار آمدن با مشکلات می‌تواند سلامت عاطفی و جسمی شما را بهبود بخشد.

• ترک سیگار

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار عملکرد قلب و ساختار رگ‌های خونی را مختل می‌کنند. در واقع سیگار کشیدن احتمال تجمع پلاک را تا حد زیادی بالا می‌برد.

• خواب کافی

برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر لازم است خواب کافی و باکیفیت داشته باشید. مقدار خواب توصیه شده برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت در روز است.

تجویز دارو

اگر تغییر سبک زندگی برای درمان بیماری‌های عروق کرونر کافی نباشد، پزشک به سراغ تجویز دارو می‌رود. توجه داشته باشید مصرف دارو حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد. برخی از داروهای مؤثر برای درمان بیماری‌های عروق کرونر عبارتند از:

• مسدودکننده‌های بتا

• مسدودکننده‌های کانال کلسیم

• داروهایی برای تنظیم قند خون مانند ایمپاگلیفلوزین، کاناگلیفلوزین و لیراگلوتید

• متفورمین

• نیتروگلیسیرین

• داروهای کنترل‌کننده کلسترول خون نظیر استاتین‌ها، نیاسین، فیبرات‌ها

• رانولازین

• مهارکننده‌های ACE (آنزیم تبدیل آنژیوتانسین)

جراحی

با پیشرفت بیماری‌های عروق کرونر ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید. پزشک با توجه به شرایط شما از یکی از روش‌های زیر برای درمان بیماری استفاده می‌کند:

• آنژیوپلاستی

در این روش یک استنت (لوله فلزی کوچک و مشبک شبیه فنر) به کمک بالون به سمت قلب هدایت می‌شود. با قرار گرفتن بالن و استنت در جای خود، بالن باد شده و استنت به اندازه قطر رگ منبسط شده و آن را باز نگه می‌دارد. سپس بالن تخلیه شده و در حالی که استنت در جای خود قرار گرفته است، از بدن خارج می‌شود. طی چندین هفته مسیر جریان خون در اطراف استنت داخل عروق بهبود یافته و از مسدود شدن مجدد رگ‌های کرونر جلوگیری می‌شود. اسنتت معمولاً از فلز ساخته می‌شود اما در مواردی ساختار آن از ترکیباتی است که به مرور زمان جذب بدن می‌شوند.

• عمل بای پس قلب (CABG)

تصور کنید در جاده تصادفی رخ داده و این حادثه باعث ترافیک شده است. خدمه اورژانس و نیروی انتظامی اتومبیل‌های اطراف محل تصادف را از سر راه پراکنده می‌کنند تا مسیر باز شده و ترافیک رفع شود. عمل بای پس قلب هم مشابه همین موضوع است. در این جراحی پزشک رگ‌های خونی از سایر قسمت‌های بدن مانند پا می‌گیرد تا بتواند مسیرهای مسدود شده عروق کرونر را دور بزند. از این طریق جریان خون به سمت قلب بازگردانده شده و بهبود پیدا می‌کند. متخصصان قلب و عروق معمولاً زمانی عمل بای پس قلب را پیشنهاد می‌دهند که انسداد عروق کرونر شدید باشد.



:: برچسب‌ها: بیماری های قلبی , عروق کرونر , حمله قلبی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

میزان افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری به چه عواملی بستگی دارد؟

اصولا میزان شلی و افتادگی پوست به مواردی مانند ژنتیک، وزن اولیه، سن، سابقه استعمال سیگار و الکل بستگی دارد. همچنین ممکن است به نوع جراحی لاغری شما نیز بستگی داشته باشد. محققان دریافته‌اند که بیمارانی که عمل بای پس معده یا عمل اسلیو معده انجام می‌دهند، به‌دلیل اینکه کاهش وزن بیشتری نسبت به عمل حلقه‎گذاری معده دارند، با پوست اضافی بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

مشکلاتی که ممکن است افتادگی پوست پس از جراحی لاغری برای شما ایجاد کند

جالب است بدانید که وجود پوست اضافی و افتادگی آن، فقط از بابت زیبایی اندام برای شما مشکل به وجود نمی‌آورد بلکه عوارض احتمالی دیگری نیز دارد. این مسئله می‌تواند باعث ایجاد جوش و بثورات شود، به‌خصوص هنگامی‌که لایه‌های شل روی هم قرارگرفته پوست در اثر حمام رفتن یا تعریق بدن مرطوب بمانند. با گذشت زمان ممکن است در اثر سایش لایه‌های افتاده پوست، اپیدرم پوست تحریک شده، آسیب ببیند و حتی دچار عفونت شود. شما بعد از جراحی لاغری کاهش وزن را تجربه خواهید کرد اما با وجود این پوست‌های اضافی ممکن است نتوانید همچنان لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشید.

 چگونه می‌توان پس از جراحی لاغری، از افتادگی زیاد پوست پیشگیری کرد؟

باید بدانید که امروزه روش‌های زیادی برای به حداقل رساندن افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری وجود دارد. در ادامه به جزئیات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

- مصرف یک رژیم غذایی متعادل حاوی ویتامین‌های فراوان

بعد از جراحی لاغری، یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین و مواد مغذی فراوان می‌تواند به شما در کاهش وزن، حفظ قدرت و حجم عضلات و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند. در واقع اگرچه بعد از کاهش وزن، چربی کافی برای حفظ ظاهر و استقامت پوست وجود ندارد اما با تقویت عضلات زیر پوست می‌توانید میزان شلی و افتادگی آن را کاهش دهید. خوردن 60 تا 100 گرم پروتئین در روز می‌تواند به بهینه‌سازی قابلیت ارتجاعی پوست نیز کمک کند. علاوه‌براین، دریافت ویتامین‌های C ، A ، E ، K و ویتامین‌های B کمپلکس و همچنین مواد معدنی کمیاب مانند روی برای سلامت پوست مهم هستند. از مصرف آب زیاد (روزی 6 تا 8 فنجان) برای حفظ سلامت و قدرت ارتجاع پوست غافل نشوید.

- انجام منظم تمرینات ورزشی

عدم فعالیت بدنی باعث تحلیل سریع‌تر توده عضلانی بدون چربی بدن بعد از جراحی لاغری می‌شود. بنابراین با انجام منظم تمرینات ورزشی تحت نظر پزشک می‌توانید عضلات خود را تقویت کرده و مانع از افتادگی زیاد پوست شوید (به‌خصوص تمرینات قدرتی با وزنه سبک).

- مراقبت از پوست

پوست شما مانند قلب، کبد و کلیه، عضوی از بدن شما محسوب می‌شود و نیاز به مراقبت دارد. یکی از مراقبت‌های پوستی لازم بعد از جراحی لاغری استفاده از برس‌های نرم برای افزایش گردش خون و تحریک تولید کلاژن و الاستین بیشتر در سراسر پوست است. بدین‌شکل پوست قابلیت ارتجاعی خود را بهینه می‌کند و احتمال افتادگی آن کاهش می‌یابد.

- انجام جراحی زیبایی

اگرچه توجه به راه حل‌های ذکر شده در کاهش افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری بسیار موثر است اما بهتر است کمی واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنید. طبیعتا بعد از 45 تا 60 کیلوگرم کاهش وزن نباید انتظار داشته باشید که هیچ ناحیه‌ای از بدن دچار شلی، افتادگی و ترک‌های پوستی نشود. طبق تجربه، این مسئله برای بعضی از بیماران طبیعی است و مشکلی با آن ندارند اما بعضی دیگر به‌دنبال یک راه حل سریع برای رفع آن هستند. آمار نشان داده است که حدود 65.6٪ افراد بعد از جراحی لاغری، جراحی‌های زیبایی مانند کانتورینگ بدن یا آبدومینوپلاستی را برای از بین بردن پوست اضافی و رفع افتادگی آن انجام داده‌اند. پزشکان توصیه می‌کنند جراحی‌های زیبایی حدود 18 ماه پس از جراحی لاغری انجام شوند تا کاهش وزن و افتادگی پوست به حداکثر میزان خود برسند. اگرچه جراحی‌های زیبایی مانند دیگر انواع جراحی باز جای زخم یا اسکار روی پوست ایجاد می‌کنند، اما یک جراح خوب می‌تواند این جای زخم‌ها را در چین‌وچروک‌های بدن پنهان کند تا خیلی قابل مشاهده نباشند. بنابراین پیش از اقدام برای جراحی، حتما به‌دنبال یک جراح پلاستیک باسابقه و ماهر باشید.

سخن آخر

مطمئنا اگر شما از عوارض چاقی و خطر مرگ ناشی از آن آگاه باشید، هرگز دیگر از بابت عوارض جزئی مانند افتادگی پوست ناشی از لاغری سریع بعد از جراحی لاغری نگران نخواهید بود. درحالی‌که خودتان متوجه شدید که این مشکل به‌راحتی با راه حل‌های ذکر شده قابل رفع است!



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عمل لاغری , لاغری سریع , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

چه زمانی بعد از جراحی لاغری می‌توان ورزش را شروع کرد؟

در طول هفته اول می‌توانید روزانه 5 تا 10 دقیقه پیاده‌روی کوتاه را شروع کنید. بهتر است این کار را در خانه انجام دهید. سپس این مقدار را به 15 دقیقه پیاده‌روی (دو بار در روز) افزایش دهید. پیاده‌روی منظم کمک می‌کند تا به مرور سطح فعالیت بدنی شما افزایش یابد. برحسب نوع جراحی لاغری، در مرحله بعد امکان انجام فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری وجود دارد. اگر جراحی لاپاراسکوپی داشته‌اید، باید بتوانید بیشتر فعالیت‌های منظم خود را طی دو تا چهار هفته بعد از آن شروع کنید اما در صورت داشتن جراحی باز، ممکن است این مسئله تا دوازده هفته نیز طول بکشد. باید به مرور میزان قدم‌های خود را نهایتا تا 10 هزار قدم افزایش دهید. هنگامی‌که جراح تشخیص داد که زخم‌ها به اندازه کافی خوب شده‌اند، می‌توانید شنا کنید. فعالیت‌هایی که شدیدتر هستند و یا شامل کار با وزنه می‌شوند، اصولا سه تا چهار هفته پس از جراحی قابل انجام هستند. بنابراین ابتدا با جراح خود مشورت کنید.

بعد از جراحی لاغری چه ورزش‎هایی را می‌توان انجام داد؟

حتمالاً به شما یک برنامه تمرینی داده می‌شود که بتوانید به‌تدریج شدت و مدت تمرینات خود را افزایش دهید. شدت پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری باید به حدی افزایش یابد که تعداد تنفس و ضربان قلب بالا رود. وقتی به آمادگی لازم رسیدید، باید به‌دنبال تمرینات متنوعی در برنامه خود باشید که بتوانند استقامت، انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی شما را افزایش دهند. سعی کنید ترکیبی از تمرینات هوازی، کاهش چربی بدن و قدرتی با وزنه سبک برای تقویت عضلات را انجام دهید.

مناسب‌ترین ورزش‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید شامل شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. یوگا، رقص، دویدن، ایروبیک و کار با وزنه‌های سبک نیز در مرحله بعد عالی هستند. سعی کنید حداقل 5 روز در هفته، 30 دقیقه برای انجام این تمرینات وقت بگذارید.

مزایای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب بعد از جراحی لاغری چیست؟

داشتن فعالیت بدنی مناسب بعد از انواع جراحی لاغری مانند عمل بای پس معده، عمل اسلیو معده و عمل حلقه‎گذاری معده به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابید؛ زیرا به بهبود گردش خون کمک می‌کند، خطر لخته شدن خون را کاهش می‌دهد و باعث بهبودی سریع‌تر زخم و بهبود عملکرد روده می‌شود. هدف شما از جراحی لاغری کاهش وزن سریع است. بنابراین باید بعد از آن یک رژیم غذایی ویژه و برنامه ورزشی داشته باشید تا این هدف محقق شود. در غیر این صورت، نه تنها در طی 12 تا 18 هفته بعد از جراحی با کاهش 50% وزن اضافی مواجه نخواهید شد بلکه عوارض جراحی مانند سندرم دامپینگ، رفلاکس معده، سنگ صفرا و غیره سریع‌تر ظاهر خواهند شد. یکی از مشکلاتی که بعضی از بیماران به‌دلیل تغییر سبک زندگی خود بعد از جراحی لاغری با آن مواجه می‌شوند اضطراب، افسردگی و بدخلقی است. درحالی‌که انجام تمرینات ورزشی منظم علاوه‌بر کمک به حفظ تناسب اندام و افزایش اعتماد‌‌به‌نفس، با بالا بردن روحیه مانع از بروز مشکلات روحی می‌شود.

آیا ورزش بعد از جراحی لاغری می‌تواند میزان افتادگی پوست ناشی از آن را کاهش دهد؟

ممکن است بعد از جراحی لاغری و شروع روند کاهش وزن با چین‌وچروک‌هایی به‌خصوص در اطراف پستان‌ها، شکم و پهلوها مواجه شوید. تقویت عضلات به کمک ورزش در بهبود قابلیت ارتجاعی پوست بسیار موثر است و تا حدودی می‌تواند به شما در کاهش بروز این چین‌وچروک‌ها کمک کند.

نکات مهم در مورد انجام تمرینات ورزشی بعد از جراحی لاغری

مطمئنا اضافه وزن و نداشتن فعالیت بدنی زیاد قبل از جراحی، تاحدودی در پذیرش دشوار یک برنامه ورزشی منظم بعد از جراحی موثر هستند. توجه به نکات زیر کمک زیادی به شما در بهبود این مسئله می‌کند:

  • برنامه تمرینی خود را به‌تدریج شروع کنید.

  • اهداف مشخص، واقع بینانه و قابل دستیابی برای برنامه تمرینی خود داشته باشید.

  • فعالیت‌های بدنی انتخاب کنید که از آن‌ها لذت می‌برید، زیرا در این شرایط احتمال پایبندی بیشتر است.

  • می‌توانید به‌جای رفتن به باشگاه، انجام فعالیت‌های روزمره مثل پیاده‌روی سریع، باغبانی، انجام کارهای منزل یا دوچرخه‌سواری را جایگزین آن کنید.

  • زمان مناسب برای ورزش روزانه به برنامه کاری شما بستگی دارد.

  • اگر قرار است روزی 10 هزار قدم راه بروید، حتما یک گام شمار بخرید.

  • حداقل 2 ساعت بعد از غذا خوردن شروع به ورزش کنید تا با مشکلاتی مثل سوءهاضمه و رفلاکس مواجه نشوید.

  • بعد از تمرینات با وزنه سبک، حداقل 24 ساعت به عضلات خود فرصت دهید تا بهبود یابند.

  • با کوچک شدن معده حتی میزان جذب آب نیز کاهش می‌یابد. پس حتما در حین ورزش یک بطری آب در کنار خود داشته و مرتباً بنوشید.

سخن آخر

اهمیت انجام تمرینات ورزشی بعد از جراحی لاغری به حدی زیاد است که اگر سال‌ها به آن پایبند نباشید، صرف هزینه و تحمل مشکلات عمل جراحی بی‌فایده خواهد بود. بنابراین اگر نمی‌خواهید با پدیده استپ وزنی مواجه شوید، با وجود مشغله زیاد دنیای کنونی، به فکر در نظر گرفتن زمان مشخصی برای ورزش باشید!



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عمل چاقی , دکتر علی امیراحمدی , ورزش بعد از جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی لاغری یک روش عالی برای لاغری سریع است و نه یک معجزه!

باید بدانید که صرفا انجام جراحی لاغری باعث کاهش وزن سریع نمی‌شوند و کل روند درمان چاقی با جراحی به سطح بالایی از تعهد و انطباق شما با برنامه غذایی و ورزشی پس از آن بستگی دارد. حتی ممکن است قبل از جراحی لاغری پزشک از شما بخواهد که رژیم غذایی سختی را دنبال کنید زیرا این مسئله در افزایش سرعت کاهش وزن، کمک به بهبود معده و کاهش عوارض جانبی جراحی موثر است. اصولا تا یک ماه اول وعده غذایی اصلی شما شامل مایعات و غذاهای صاف شده است و در ماه دوم و سوم می‌توانید غذاهای جامد میکس شده و نرم مصرف کنید. بدین‌شکل پس از پایان ماه سوم و در صورت مشاهده روند کاهش وزن 2.5 تا 5 کیلو در هر هفته می‌توانید به یک رژیم غذایی طبیعی اما کم‌کالری بازگردید. اصولا هر عاملی که مانع از تداوم این روند کاهش وزن هفتگی شود، می‌تواند باعث بروز استپ وزنی شود.

دلایل استپ وزنی یا افزایش وزن بعد از جراحی لاغری

بعد از جراحی لاغری به‌دلیل کاهش حجم معده و قدرت جذب آن، بدن کالری کمتری دریافت می‌کند. در نتیجه برای جبران به‌سراغ سوزاندن گلیکوژن یا همان ذخیره گلوکز در کبد و ماهیچه‌ها می‌رود و کاهش وزن قابل توجهی مشاهده می‌شود. در مرحله بعد بدن به‌سراغ سوزاندن ذخایر چربی بدن و پروتئین موجود در عضلات می‌رود. در اثر تحلیل عضلات معمولا متابولیسم بدن تا حدودی کُند می‌شود و همین مسئله می‌تواند باعث آغاز استپ وزنی در شش هفته، سه ماه، شش ماه یا نه ماه پس از جراحی لاغری شود. بهتر است بدانید که با ادامه کاهش متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن، کالری‌سوزی کمتری رخ می‌دهد و علاوه‌بر توقف کاهش وزن می‌تواند منجر به افزایش وزن نیز شود. بنابراین به محض مشاهده استپ وزنی باید با پزشک خود مشورت کنید. از دلایل مختلف استپ وزنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوردن میزان غذای روزانه کمتر از برنامه غذایی به امید کاهش وزن سریع‌تر

  • سختگیری نکردن در مورد عادت‌های غذایی یا کوتاهی در رعایت دقیق برنامه غذایی پزشک

  • عدم فعالیت بدنی

  • استرس زیاد

  • احتباس مایعات در بدن

  • ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت، کم‌کاری تیروئید و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)

جالب است بدانید که بدن انسان در صورت عدم دریافت کالری کافی، به‌منظور تطابق با شرایط جدید به سمت کاهش متابولیسم می‌رود. البته نبود یا کاهش فعالیت بدنی نیز در بروز این مساله موثر است. در مقابل، پرخوری بعد از یک دوره کاهش وزن نیز می‌تواند روند لاغری را آهسته کند. بنابراین به جز بیماری‌های جسمی و روانی، عامل اصلی استپ وزنی یا افزایش وزن بعد از جراحی لاغری، نداشتن یک برنامه منظم و دقیق تحت نظر پزشک است. استرس زیاد می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن شود که با احتباس مایعات در بدن همراه است. عوامل دیگری مثل مصرف نمک زیاد، داروهای کورتیکواستروئید، مکمل‌هایی مانند کراتین، افزایش مصرف کربوهیدرات نیز می‎توانند باعث احتباس مایعات در بدن و بروز استپ وزنی شوند.

راهکارهایی برای برخورداری از یک روند کاهش وزن مداوم بعد از جراحی لاغری

رعایت نکاتی مثل به‌آرامی غذا خوردن و نوشیدن، کاهش فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی و در عین حال کوچک کردن هر وعده غذایی، نوشیدن مایعات فراوان در بین وعده‌ها، جویدن کامل غذا، مصرف روزانه 50 تا 60 گرم پروتئین، پرهیز از غذاهایی که سرشار از قند و چربی هستند، می‌تواند کمک زیادی به شما در پیشگیری از بروز استپ وزنی کند. سعی کنید با مصرف روزانه مولتی‌ویتامین و قرص‌های مکمل طبق دستور پزشک، مانع از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری شوید زیرا این مسئله در کاهش متابولیسم بدن موثر است. برای شروع فعالیت بدنی نیاز است تا روزهای اول بعد از جراحی شروع به پیاده‌روی آرام کنید. به‌مرور پس از پایان دوران نقاهت، باید برای مدت طولانی به‌سراغ انجام تمرینات ورزشی مانند راه رفتن سریع، دوچرخه‌سواری و شنا تحت نظر پزشک بروید. در صورت داشتن استرس بیش‌ازحد روزانه، حتما به کمک مشورت با یک روانپزشک یا روانشناس آن را کنترل کنید. از اثرات مفید خواب شبانه کافی غافل نشوید.

سخن آخر

با توجه به نکات ذکر شده احتمالا متوجه شده‌اید که ادامه مراجعه منظم به پزشک و پیروی از یک سبک زندگی سالم برای اطمینان از نتایج طولانی‌مدت کاهش وزن بسیار مهم است. در غیر این صورت با استپ وزنی مواجه خواهید شد که تا رفع شدن آن زمان کافی برای یک لاغری سریع را از دست خواهید داد!



:: برچسب‌ها: عمل چاقی , جراحی لاغری , استپ وزنی , کاهش وزن , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

علل ریزش مو بعد از جراحی لاغری

موی انسان دارای یک چرخه رشد طبیعی سه مرحله‌ای با عناوین فاز آناژن (مرحله رشد)، فاز کاتاژن و فاز تلوژن (مرحله استراحت) است. مرحله تلوژن که معمولا حدود 3 ماه طول می‌کشد، همان مرحله‌ای است که ریزش مو در آن اتفاق میافتد. اصولا عواملی مانند ضربه به سر، رژیم غذایی محدود، بیماری‌های مزمن و شدید و کمبودهای تغذیه‌ای می‌توانند مراحل آناژن و تلوژن را تحت تأثیر قرار بدهند. بنابراین ازآنجایی‌که در اثر جراحی لاغری و کوچک شدن حجم معده قدرت هضم و جذب مواد غذایی در بدن کاهش می‌یابد، شما بعد از این نوع جراحی بیشتر در معرض خطر ریزش مو هستید. به‌همین‌دلیل لازم است تا مدت طولانی انواع مولتی‌ویتامین و مکمل غذایی مصرف کنید تا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن را جبران شود.

طبق تجربه، حساس‌ترین برهه زمانی 6 ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری است زیرا در این مدت بدن شما در حال بهبود سطح استرس، مشکلات تغذیه‌ای و تغییرات هورمونی و سازگاری با شرایط جدید است. همه این‌ها می‌تواند منجر به بروز یک وضعیت شناخته شده به نام تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium) شود، نوعی از ریزش مو که بیماران معمولاً پس از انجام جراحی لاغری تجربه می‌کنند.

ریزش مو بعد از جراحی لاغری تا چه مدت می‌تواند ادامه داشته باشد؟

طبق تجربه، شما نهایتا باید به مدت 6 ماه یا کمتر درگیر این مشکل باشید. خوشبختانه ازآنجایی‌که این وضعیت به فولیکول‌های مو آسیب نمی‌رساند، احتمال رویش دوباره موها بسیار زیاد است. به‌همین‌دلیل اکثر پزشکان و جراحان بعد از جراحی لاغری به بیمار خود گوشزد می‌کنند که با گذشت زمان، صبر و تغذیه کافی موهای آن‌ها به طور کامل برمی‌گردند. فقط درصورتی‌که ریزش مو بیش از 6 ماه یا برای یک سال بعد از جراحی لاغری ادامه پیدا کرد، علائم کمبود تغذیه‌ای به‌خصوص با وجود مصرف قرص‌های مکمل همچنان باقی ماند و کاهش وزن بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود رخ داد، باید نسبت به وضعیت بالینی خود نگران باشید و حتما در اولین فرصت با پزشک خود مشورت کنید.

راه‌های پیشگیری و درمان ریزش مو بعد از جراحی لاغری

اولین و مهم‌ترین راه، کاهش سطح استرس و اضطراب بدن است. اگر دچار این عارضه جانبی شده‌اید، فقط کافی است که به خودتان یادآوری کنید که این مشکل یک واکنش کاملاً طبیعی نسبت به جراحی لاغری است و موهای شما در کمترین زمان ممکن برمی‌گردند. در ادامه می‌توانید با چند راهکار تغذیه‌ای برای پیشگیری و درمان ریزش مو آشنا شوید. مطمئنا پزشک نیز به‌منظور بهبود سلامتی و بهبود زندگی بعد از جراحی لاغری، این نکات را به شما یادآوری خواهد کرد.

  • مکمل آهن مصرف کنید

ماده معدنی آهن نقش اصلی را در حفظ سلامت مو بازی می‌کند. اگر با وجود گذشت 7 ماه از جراحی هنوز ریزش مو دارید، انجام آزمایش خون و بررسی سطح آهن بدن برای شما ضروری است. معمولا ذخیره آهن در بدن را می‌توان با سطح فریتین اندازه‌گیری کرد. اگر سطح فریتین شما پایین باشد، دچار کمبود آهن شده‌اید و نیاز است که طبق نظر پزشک مکمل آهن مصرف کنید.

  • مولتی‌ویتامین خود را منظم مصرف کنید

کمبودهای تغذیه‌ای شایع‌ترین علت ریزش مو بعد از جراحی لاغری هستند، بنابراین نیاز است حتی تا آخر عمر برای حفظ تعادل بدن مولتی‌ویتامین مصرف کنید. مولتی‌ویتامین سطح مواد مغذی بدن شما (به‌خصوص ویتامین A و B کمپلکس) را بالا نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا با ریزش مو مقابله کنید.

  • میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

شما باید برای مقابله با ریزش مو، مصرف 50 تا 60 گرم پروتئین را در رژیم روزانه خود بگنجانید. از مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند می‌توان به گوشت سفید و قرمز، پنیر، غلات، آجیل، دانه‌های سویا، نخود فرنگی و ماست یونانی اشاره کرد.

  • ماده مغذی روی را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید

اگر با وجود رعایت نکات تغذیه‌ای ذکر شده همچنان ریزش مو دارید، بهتر است این بار به سراغ مصرف بیشتر ماده معدنی روی بروید. روی یک عنصر اساسی در ایجاد موهای سالم است و خوشبختانه در اکثر مولتی‌ویتامین‌ها وجود دارد. غذاهای غنی از روی شامل مرغ، صدف و گوشت قرمز است.

سخن آخر

سایر مواد مغذی مرتبط با سلامت مو شامل ویتامین A، اینوزیتول، ویتامین B6 و اسیدهای چرب ضروری مانند امگا3 و امگا 6 است. ریزش مو همچنین می‌تواند به دلیل بیماری‌های سیستمیک از جمله بیماری تیروئید و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) رخ دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از افزایش مصرف خودسرانه انواع مکمل و مواد غذایی بعد از جراحی لاغری، برای تشخیص قطعی دلیل ریزش مو و درمان صحیح آن حتما با جراح خود مشورت کنید. مصرف بیش‌ازحد انواع مکمل با عوارض جانبی نامطلوبی برای سلامتی همراه است!



:: برچسب‌ها: ریزش مو , ریزش مو بعد از جراحی لاغری , جراحی لاغری , عمل لاغری , دکتر علی امیر احمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

دلایل بروز حمله قلبی

دو دلیل عمده برای بروز حمله قلبی وجود دارد. با ما همراه باشید تا از این دلایل برای شما بگوییم:

بیماری عروق کرونر

همانطور که گفته شد، اگر مسیر جریان خون غنی از اکسیژن به طور ناگهانی مسدود شود، قلب نمی‌تواند اکسیژن مورد نیازش را دریافت کند و حمله قلبی رخ می‌دهد. بیشتر حملات قلبی در اثر بیماری عروق کرونر بروز می‌کنند.

بیماری عروق کرونر عارضه‌ای است که در آن ماده مومی شکل به نام پلاک داخل رگ‌های خونی جمع می‌شود. این تجمع پلاک طی سال‌های متمادی ایجاد می‌شود و به قول معروف کار یک شب و دو شب نیست. اگر بخشی از پلاک در رگ‌های کرونر شکسته شود، لخته خونی داخل عروق تشکیل می‌شود. در صورتی که لخته خونی به اندازه‌ای بزرگ شود که جریان خون داخل عروق کرونر را مسدود کند، حمله قلبی دور از انتظار نیست؛ چرا که این شریان‌ها وظیفه رساندن خون غنی از اکسیژن به قلب را دارند.

اسپاسم عروق کرونر

یکی دیگر از دلایل بروز حمله قلبی اسپاسم شدید عروق کرونر است. اسپاسم جریان خون داخل شریان را قطع می‌کند و به همین دلیل عامل بروز حمله قلبی می‌شود. اسپاسم حتی می‌تواند در عروق کرونری مسدود نشده هم رخ دهد. اینکه چه چیزی باعث اسپاسم عروق کرونر می‌شود، کاملاً مشخص نیست. با این حال محققان به نتیجه رسیده اند که موارد زیر می‌توانند احتمال بروز اسپاسم را افزایش دهند:

• مصرف برخی مواد مخدر مانند کوکائین

• استرس یا فشار عاطفی

• قرار گرفتن در معرض سرمای شدید

• سیگار کشیدن

چه عواملی خطر بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهند؟

برخی عوامل هستند که خطر احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر و بروز حمله قلبی را بیشتر می‌کنند. بسیاری از این عوامل قابل کنترل هستند اما کنترل دسته‌ای دیگر از عهده شما خارج است.

عوامل قابل کنترل

موارد زیر از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای حملات قلبی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. این عوامل عبارتند از:

• سیگار کشیدن

• فشار خون زیاد

• کلسترول خون بالا

• اضافه وزن و چاقی

• رژیم غذایی ناسالم (به عنوان مثال، رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع، چربی ترانس، کلسترول و سدیم)

• نداشتن فعالیت بدنی روتین

• قند خون بالا به دلیل مقاومت به انسولین یا دیابت

برخی از این عوامل خطر مانند چاقی، فشار خون زیاد و قند خون بالا تمایل دارند با هم و به طور همزمان بروز کنند. به چنین شرایطی سندرم متابولیک گفته می‌شود. فرد مبتلا به سندرم متابولیک نسبت به سایر افراد، دو برابر بیشتر در معرض در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.

عوامل غیرقابل کنترل

برخی از ریسک فاکتورها هستند که شما نمی‌توانید کنترلی روی آن‌ها داشته باشید. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سن: خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در مردان پس از 45 سالگی و در زنان پس از 55 سالگی (یا بعد از یائسگی) افزایش می‌یابد.

• سابقه خانوادگی: در صورتی که پدر، برادر و بستگان مذکری که با آن‌ها رابطه خونی دارید، قبل از 55 سالگی به بیماری قلبی مبتلا شده باشند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما نسبت به سایر افراد بیشتر است. این مورد درباره بستگان مؤنثی که با آن‌ها رابطه خونی دارید، تا قبل از 65 سالگی صدق می‌کند.

• پره اکلامپسی: این عارضه می‌تواند در دوران بارداری ایجاد شود. دو علامت اصلی پره اکلامپسی افزایش فشار خون و وجود پروتئین اضافی در ادرار است. پره اکلامپسی با افزایش خطر بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و فشار خون بالا در ارتباط است.

• عفونت: مطالعات اخیر نشان داده اند که عفونت‌های ریوی و خونی رابطه مستقیمی با ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی دارند.

علائم بروز حمله قلبی

همانطور که در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده اید، درد قفسه سینه یکی از علامت‌های بروز حمله قلبی است. درست است که ناراحتی و درد در قفسه سینه شایع‌ترین نشانه حملات قلبی محسوب می‌شود، اما بعضی تحقیقات نشان می‌دهند  که یک سوم افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، اصلاً درد قفسه سینه نداشته اند. علائم حمله قلبی در هر فردی متفاوت است. در حملات قلبی خاموش شما ممکن است هیچ علائمی نداشته باشید یا نشانه‌ها آنقدر خفیف باشند که به آن‌ها توجهی نکنید. با این وجود لازم است هرکس با علائم حمله قلبی آشنا باشد تا بتواند در بهترین زمان ممکن است آن را تشخیص دهد. علامت‌های هشداردهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

• درد یا ناراحتی قفسه سینه (این درد بیشتر در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه رخ می‌دهد)

• حالت تهوع

• عرق سرد

• سبکی سر یا سرگیجه

• خستگی غیرمعمول

• تنگی نفس

• درد و ناراحتی در یک یا هر دو بازو، کمر، شانه‌ها، گردن، فک یا قسمت بالای معده

اقدامات پیشگیرانه در برابر حمله قلبی

حتماً شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله برای بیماری‌های قلبی بیشتر صدق می‌کند، چرا که این بیماری‌ها در بسیاری از موارد تهدیدکننده جان شما هستند. پس بهتر است قبل از اینکه به دنبال درمان عوارض ناشی از حمله قلبی باشید، با تغییر برخی از عادات روزانه از بروز این عارضه جلوگیری کنید.

دنبال کردن یک سبک زندگی سالم برای قلب می‌تواند کمک بسزایی به جلوگیری از حملات قلبی کند. این برنامه شامل تحرک بدنی، ترک سیگار، مدیریت استرس و کنترل وزن است. در کنار این موارد داشتن تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب یکی از کلیدی‌ترین اقدامات برای پیشگیری حمله قلبی محسوب می‌شود. ادامه این مقاله را از دست ندهید تا با بایدها و نبایدهای تغذیه سالم برای قلب آشنا شوید.

مواد غذایی مفید

مواد غذایی زیر پایه و اساس یک برنامه غذایی مناسب برای سلامت قلب و پیشگیری از حمله قلبی هستند. پزشک تغذیه می تواند این مواد غذایی را طبق یک رژیم استاندارد در برنامه غذایی شما جای دهد.

• سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و هویج

• میوه هایی مثل سیب، موز، آووکادو، پرتقال، گلابی، انگور و آلو خشک

• غلات کامل مانند بلغور جو دوسر و نان سبوس‌دار

• غذاهای لبنی فاقد چربی یا کم چرب مانند شیر، پنیر یا ماست

• مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی تن و قزل‌آلا

• گوشت‌های بدون چربی

• تخم مرغ

• آجیل، سویا و حبوبات

• روغن‌های سرشار از چربی‌های اشباع نشده مانند روغن کانولا، ذرت، زیتون، کنجد، آفتابگردان و سویا

مواد غذایی ناسالم

یک برنامه غذایی کارآمد نه تنها مواد غذایی مفید برای سلامت قلب را در خود جای می‌دهد، بلکه برخی از غذاها را برای پیشگیری از حمله قلبی در لیست سیاه قرار می‌دهد. لازم است جلوگیری از بروز حملات قلبی، مصرف مواد قندی، سدیم (نمک)، چربی‌های اشباع‌شده، روغن‌های ترانس و نوشیدنی‌های الکلی را محدود کنید.

سخن آخر

حمله قلبی یک فوریت پزشکی جدی است. طی حمله قلبی، عروقی که وظیفه رساندن اکسیژن به قلب را دارند، مسدود شده و عضله قلب شروع به مردن می‌کند. علائم بروز حملات قلبی در هر فردی متفاوت است و گاهی این عارضه بدون هیچ نشانه یا علامتی رخ می‌دهد. درست است که کنترل گروهی از عوامل خطر از عهده شما خارج است، اما اقداماتی هستند که با انجام آن‌ها می‌توانید گام مؤثری برای حفظ سلامت قلب خود بردارید. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، ورزش، مدیریت استرس و کنترل وزن از مهم‌ترین کارهایی هستند که به شما در جلوگیری از حمله قلبی کمک می‌کنند.



:: برچسب‌ها: حمله قلبی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

پیش از انجام جراحی لاغری تا جای ممکن وزن کم کنید

مطمئن باشید که اگر با دارودرمانی، رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی امکان کاهش وزن سریع شما فراهم باشد پزشک دستور انجام جراحی لاغری را نخواهد داد. اما نباید فراموش کنید که کاهش وزن اندک قبل از این جراحی در کاهش عوارض جانبی و تطابق سریع‌تر با تغییرات سبک زندگی ناشی از آن بسیار موثر است.

درباره جراحی لاغری مناسب خود اطلاعات بیشتری کسب کنید

توصیه می‌کنیم قبل از انجام جراحی لاغری درباره انواع آن و خطرات و مزایای هرکدام اطلاعات بیشتری کسب کنید. هم‌فکری نهایی شما با پزشک می‌تواند کمک زیادی به یافتن بهترین روش با توجه به شرایط بالینی شما کند. در نتیجه می‌توانید روشی با حداقل عوارض جانبی برای خود پیدا کنید.

بعد از جراحی لاغری مایعات زیادی بنوشید

بهتر است بدانید که کم‌آبی بدن یکی از رایج‌ترین عوارض این نوع جراحی است که در صورت عدم کنترل آن نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. بنابراین حداقل تا سه ماه بعد از جراحی باید به روند نوشیدن 6 تا 8 فنجان آب (1.9 لیتر) در روز ادامه دهید.

از پزشک خود درباره تغییرات رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری سوال کنید

شما بعد از جراحی لاغری بلافاصله نمی‌توانید به رژیم غذایی قبل خود بازگردید. تا یک ماه اول فقط باید مایعات و غذاهای صاف شده (مثل سوپ صاف شده) مصرف کنید و در ماه دوم و سوم می‌توانید علاوه‌بر مایعات به‌سراغ غذاهای میکس شده و نرم مانند انواع پوره بروید. معمولا هر وعده غذایی شامل یک سوم تا نیم فنجان غذای پخته و پوره شده است که بهتر است به‌آرامی و در طی 30 تا 60 دقیقه خورده شود. با توجه به اینکه حجم معده شما کوچکتر شده، بهتر است حجم وعده‌های غذایی خود را کم و در عوض فاصله بین وعده‌ها را کوتاه کنید. پزشک می‌تواند با توجه به نوع جراحی لاغری که انجام داده‌اید اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما بگذارد. درصورتی‌که به این نوع رژیم غذایی پایبند نباشید، احتمالا اتساع بیش‌ازحد معده و نشت محتویات آن از لبه‌های منگنه شده، انسداد دهانه معده و بروز سندرم دامپینگ وجود دارد. در نتیجه ممکن است با علائمی مثل مشکل در بلعیدن، تهوع و استفراغ، تعریق، اسهال، تب، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس مواجه شوید که برای درمان نیاز به انجام لاپاراسکوپی اکتشافی یا جراحی ترمیمی است.

 اگر در ماه‌های اول پزشک برای شما داروی «اورسودیول» را تجویز کرده است، حتما برای پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا آن را مصرف کنید. ازآنجایی‌که مصرف غذاهای چرب خطر بروز سنگ صفرا را افزایش می‌دهند، حداقل در طی سه ماه اول حدود 5% از رژیم غذایی روزانه شما باید حاوی چربی و کربوهیدرات (قند) باشد. بقیه آن شامل میوه، سبزیجات و پروتئین است. ازآنجایی‌که میزان جذب معده بعد از جراحی لاغری کاهش می‌یابد، معمولا برای پیشگیری از کمبودهای تغذیه‌ای پزشک تا مدت طولانی مصرف مولتی‌ویتامین را توصیه می‌کند. حتما آن را مصرف کنید تا با عوارضی مثل کم‌خونی مواجه نشوید.

بعد از جراحی لاغری باید شروع به فعالیت و انجام تمرینات ورزشی کنید

شما علاوه‌براینکه باید بهداشت محل جراحی خود را به‌خوبی رعایت کنید تا احتمال عفونت آن به حداقل برسد، نیاز است تا روزهای اول شروع به پیاده‌روی آرام کنید. این کار احتمال بروز ترومبوز یا عارضه لخته شدن خون را کاهش می‌دهد. به‌مرور پس از پایان دوران نقاهت، برای کمک به کاهش وزن سریع باید حداقل به مدت 12 تا 18 ماه به‌سراغ انجام تمرینات ورزشی مانند راه رفتن سریع، شنا و دوچرخه‌سواری تحت نظر پزشک بروید. سعی کنید به محل جراحی فشار نیاورید تا فتق ایجاد نشود و احتمال انسداد روده به حداقل برسد. درصورتی‌که نکات تغذیه‌ای و ورزشی ذکر شده را به‌خوبی اجرایی نکنید، ممکن است به‌جای کاهش وزن 2.5 تا 5 کیلو در هفته با استپ وزنی مواجه شوید.

حتما بعد از جراحی لاغری تحت نظر یکی از اعضای خانواده خود و یک روانشناس باشید

طبق تجربه، بعد از جراحی لاغری کسی باید به شما در انجام کارهای روزانه و نظارت بر نوع تغذیه و فعالیت‌های بدنی کمک کند. این مسئله تاثیر زیادی در کاهش عوارض جانبی احتمالی دارد. با توجه به اینکه بعد از جراحی لاغری عادات و سبک زندگی تغییر می‌کند، ممکن است این مسئله چالش‌برانگیز باعث بروز علائم افسردگی یا انزجار در بعضی از افراد شود. به‌همین‌دلیل مشورت با یک روانشناس برای رفع مشکلات روحی لازم است.

سخن آخر

با توجه به اینکه عوارض جراحی لاغری به‌واقع کمتر از عوارض جبران‌ناپذیر چاقی مانند خطر بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان است؛ انجام جراحی لاغری برای افراد با شاخص توده بدنی (BMI) 40 یا بالاتر و یا افراد با BMI 35 تا 39 که به یک بیماری مرتبط با چاقی مبتلا هستند یک ضرورت است و می‌تواند در مدت زمان 12 تا 18 ماه باعث لاغری سریع و کاهش 50% از اضافه وزن بیمار شود. امیدواریم با توجه به راهکارهای ذکر شده، دیگر نگرانی از بایت عوارض احتمالی آن نداشته باشید!



:: برچسب‌ها: جراحی چاقی , عوارض جراحی چاقی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

انواع بیماری‌های شایع قلبی

• آریتمی که نوعی اختلال در ریتم ضربان قلب است.

• گرفتگی رگ‌های خونی

• کاردیومیوپاتی که باعث سفت شدن یا ضعف عضلات قلب می‌شود.

• بیماری‌های قلبی مادرزادی که از بدو تولد وجود دارند.

• بیماری عروق کرونر (CAD) که در اثر تجمع پلاک در عروق قلب ایجاد شده و گاهی اوقات با عنوان بیماری ایسکمیک قلب نیز شناخته می‌شوند.

• عفونت‌های قلبی که توسط باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و مواد شیمیایی بروز می‌کنند.

علائم انواع بیماری‌های قلبی

هریک از بیماری‌های قلبی خود را با علائم مختص خود نشان داده و ویژگی های منحصربه‌فردی دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه از علائم و نشانه‌های هریک از بیماری‌های قلبی برای شما بگوییم:

• آریتمی قلبی

آریتمی قلبی ریتم غیرطبیعی ضربان قلب است. علائمی که در این بیماری مشاهده می‌کنید به نوع آریتمی شما، کند بودن یا سریع بودن ضربان قلب بستگی دارد. با این حال سبکی سر، تپش یا ضربان تند قلب، نبض آهسته و کند، غش کردن، سرگیجه و سبکی سر از رایج‌ترین علائم آریتمی قلبی به شمار می‌روند.

• گرفتگی رگ‌های خونی

گرفتگی رگ‌های خونی باعث کاهش خون‌رسانی به اندام‌ها و سایر قسمت‌های بدن می شود. از علائم این بیماری می‌توان به درد قفسه سینه، تنگی نفس، سردی و بی‌حسی در اندام‌های بدن، درد غیرمعمول یا غیرقابل توضیح و ضعف در پاها و بازوها اشاره کرد.

• بیماری‌های قلبی مادرزادی

نقص مادرزادی قلب ازجمله مشکلات قلبی است که هنگام رشد جنین ایجاد می‌شوند. برخی از نقص‌های قلبی مادرزادی به دلیل نداشتن علائم شدید هرگز تشخیص داده نمی‌شوند. اما گروهی از بیماری‌های قلبی مادرزادی با نشانه‌هایی مانند پوست مایل به آبی، تورم اندام‌ها، تنگی نفس یا دشواری در تنفس، خستگی، انرژی کم و ریتم نامنظم ضربان قلب خود را نشان می‌دهند.

• بیماری‌های عروق کرونر (CAD)

بیماری‌های عروق کرونر در اثر تجمع پلاک در گروهی از رگ‌های خونی ایجاد می‌شود که خون غنی از اکسیژن را از طریق قلب و ریه‌ها به سایر بخش‌های بدن منتقل می‌کنند. این بیماری با احساس فشار، درد یا ناراحتی در قفسه سینه، تنگی نفس، حالت تهوع و احساس سوء هاضمه شناخته می‌شود.

• کاردیومیوپاتی

کاردیومیوپاتی بیماری است که باعث می‌شود عضلات قلب بزرگتر، سفت، ضخیم و یا ضعیف شوند. از مهم‌ترین علائم کاردیومیوپاتی می‌توان خستگی، نفخ شکم، تورم پاها به ویژه مچ پا، تنگی نفس و تپش قلب یا نبض سریع را نام برد.

• عفونت‌های قلبی

به طور کلی عفونت‌های قلبی به سه دسته پریکاردیت، آندوکاردیت و میوکاردیت تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر با درد و گرفتگی قفسه سینه، سرفه، بثورات پوستی، تب و لرز مواجه شدید، به احتمال زیاد درگیر عفونت‌های قلبی شده اید.

چه عواملی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند؟

• با افزایش سن احتمال آسیب دیدن، ضعیف و ضخیم شدن عضله قلب و تنگی عروق نموداری صعودی دارد. 

• جنسیت یکی دیگر از عواملی است که تعیین‌کننده میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی است. به طور کلی مردان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان پس از یائسگی افزایش می‌یابد.

• کم تحرکی و ورزش با اشکال مختلف بیماری‌های قلبی رابطه تنگاتنگی دارند.

• سابقه داشتن بیماری قلبی در خانواده، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را افزایش می‌دهد، به خصوص اگر والدین در سنین پایین به بیماری‌های قلبی مبتلا شده باشند.

• چاقی و اضافه وزن معمولاً خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کنند.

• سیگار کشیدن ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. نیکوتین موجود در سیگار در رگ‌های خونی تجمع می‌کند. از سوی دیگر مونوکسیدکربن می‌تواند به پوشش داخلی عروق خونی آسیب رسانده و احتمال ابتلا به گرفتگی رگ‌های خونی را بالا ببرد. علاوه بر این حملات قلبی در افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد است.

• رژیم‌های غذایی نامناسب و حاوی چربی، نمک، قند و کلسترول می‌توانند به پیشرفت بیماری‌های قلبی کمک کنند.

• فشار خون بالا و کنترل‌نشده می‌تواند منجر به ضخیم و باریک شدن رگ‌های خونی شود و از همین طریق ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

• اگر سطح کلسترول خون بیش از حد باشد، تشکیل پلاک و گرفتگی رگ‌های خونی دور از انتظار نیست.

• دیابت رابطه مستقیمی با بیماری‌های قلبی دارد و افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.  

• امروزه استرس به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده است. به همین دلیل است که هر سال با افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی در سراسر دنیا مواجه هستیم.

• اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی صورت نگیرد و یا مراجعه منظم به دندانپزشکی را پشت گوش بیندازید، بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی روبه‌رو خواهید بود. در صورتی که دندان‌ها و لثه‌های شما سالم نباشد، میکروب‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا می توانند وارد جریان خون شده و با رسیدن به قلب باعث بروز بیماری آندوکاردیت شوند.

درمان بیماری‌های قلبی

درمان بیماری‌های قلبی تا حد زیادی به نوع بیماری و میزان پیشرفت آن بستگی دارد. با این وجود معمولاً راهکارهای درمان به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تغییر سبک زندگی

انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند به شما در جلوگیری و درمان بیماری‌های قلبی کمک شایانی کند. رژیم غذایی شما یکی از اولین مواردی است که باید آن را زیر نظر متخصصان تغذیه تغییر دهید. یک رژیم غذایی کم سدیم و کم چرب که سرشار از میوه و سبزیجات است، عوارض بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر ورزش منظم و ترک سیگار از دیگر موضوعاتی هستند که باید برای درمان بیماری‌های قلبی در برنامه خود بگنجانید.

تجویز دارو

تجویز دارو با توجه به نوع بیماری قلبی شما صورت می‌گیرد. برای مثال اگر به عفونت قلبی مبتلا هستید، پزشک احتمالاً آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. در صورتی که تجمع پلاک داشته باشید، پزشک در کنار پیشنهاداتی برای تغییر سبک زندگی، دارو نیز تجویز می‌کند.

جراحی

در برخی موارد پزشک برای درمان بیماری‌های قلبی و جلوگیری از بدتر شدن علائم، جراحی را لازم می‌بیند. البته باز هم جراحی به نوع بیماری قلبی و میزان آسیب به قلب شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر رگ‌های خونی به دلیل تجمع پلاک مسدود شده باشند، پزشک ممکن است با عمل آنژیوپلاستی یک استنت در محل انسداد عروق قرار دهد تا جریان خون را به حالت منظم و عادی خود بازگرداند.

 


:: برچسب‌ها: بیماری‌های شایع قلبی , کاردیومیوپاتی , آریتمی قلبی , عروق کرونر , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تغییرات رژیم غذایی در ماه‎های دوم و سوم بعد از جراحی لاغری

بعد از حدود یک ماه تحمل خوردن غذاها و مایعات صاف شده، می‌توانید در ماه دوم غذاهای نرم و میکس شده مصرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای پوره کردن غذاهای خود بیشتر به سراغ شیر، آبمیوه‌های بدون قند و آب گوشت بروید تا ویتامین و مواد مغذی (به‌خصوص پروتئین) بیشتری به بدن شما برسد. سعی کنید در ماه دوم و سوم نیز مانند ماه اول، با کوتاه کردن فاصله بین وعده‌های غذایی (4 تا 6 وعده در روز) حجم آن‎ها را کم کنید. هر وعده غذایی باید حاوی یک سوم تا نیم فنجان غذای پخته و پوره شده حاوی مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ بدون چربی، تخم مرغ، پنیر، غلات پخته یا خشک و آسیاب شده، برنج، میوه تازه کنسرو شده یا نرم بدون دانه و پوست و سبزیجات پخته شده بدون پوست باشد. از دیگر نکات لازم در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بین وعده‌های غذایی مایعات بنوشید. برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، باید حداقل 8 فنجان (1.9 لیتر) مایعات در روز بنوشید. مصرف کافئین که می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود را محدود کنید

آهسته بخورید و بنوشید. برای پیشگیری از بروز سندرم دامپینگ، سعی کنید در طی 30 تا 60 دقیقه وعده غذایی یا یک فنجان مایعات خود را میل کنید. از خوردن مایعات 30 دقیقه قبل و بعد از هر وعده غذایی پرهیز کنید.

روی غذاهای سرشار از پروتئین تمرکز کنید. سعی کنید با توجه به اینکه حجم غذایی شما کاهش یافته است، برای حفظ توده عضلانی خود مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از خوردن نوشیدنی‌ها و غذاهایی که سرشار از چربی و قند هستند خودداری کنید. زیرا به سرعت از سیستم گوارش شما عبور می‌کنند و احتمال بروز سندرم دامپینگ را افزایش می‌دهند. این سندرم باعث ایجاد حالت تهوع، استفراغ، گیجی، تعریق و اسهال می‌شود. از طرفی غذاهای چرب معمولا خطر بروز سنگ صفرا (یک عارضه شایع که معمولا در 50% بیماران بعد از جراحی لاغری رخ می‌دهد) را افزایش می‌دهد. میزان چربی و کربوهیدرات هر وعده شما باید در حدود 5 درصد یا کمتر باشد.

از مصرف الکل خودداری کنید.

مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی توصیه شده را مصرف کنید. بدن شما بعد از جراحی لاغری و کوچک شده حجم معده، دیگر قادر به جذب مواد مغذی کافی از غذاها نیست. به‌همین‌دلیل، احتمالا باید تا آخر عمر هر روز یک مکمل مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

درصورتی‌که بتوانید اصول ذکر شده را به‌درستی رعایت کنید، پس از ماه سوم دیگر نگرانی وجود ندارد و می‌توانید به یک رژیم غذایی معمول و متعادل برگردید و در عین حال از کاهش وزن 2.5 تا 5 کیلو در هفته لذت ببرید. به‌حدی برهه 1 تا 3 ماه اول بعد از جراحی لاغری حساس است که با رعایت مراقبت‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی لازم، 20٪ کاهش وزن اضافی و در غیر این صورت خطر بروز استپ وزنی وجود دارد.

لزوم فعالیت بدنی در ماه‌های دوم و سوم بعد از جراحی لاغری

شما باید بعد از جراحی لاغری، به‌محض بازگشت به خانه هر روز چند دقیقه راه بروید. تجربه نشان داده است که اکثر بیماران می‌توانند حدود شش هفته بعد از انجام انواع جراحی لاغری تمریناتی مانند دوچرخه‌سواري، شنا و پیاده‌روی سریع را برای تسریع روند کاهش وزن انجام دهند. بنابراین در ماه دوم و سوم می‌توانید تحت نظر پزشک، علاوه‌بر پیاده‌روی تمرینات ورزشی خود نیز را شروع کنید.

مراقبت‌های سلامتی لازم برای ماه‌های دوم و سوم بعد از جراحی لاغری

جراحی لاغری مانند دیگر انواع جراحی با عوارض خاصی همراه است. از عوارض بلندمدت آن که معمولا در ماه دوم به بعد خود را نشان می‌دهند می‌توان به کمبودهای تغذیه‌ای، رفلاکس اسید معده به مری، ورم معده، بروز آبسه، فتق در محل برش، چسبندگی شکمی و غیره اشاره کرد. بنابراین در صورت بروز هرگونه علائم غیر عادی مثل مشکل در بلعیدن، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب، رنگ‌پریدگی پوست، خستگی، سرگیجه، یبوست و خونریزی بیش‌ازحد در دوران قاعدگی حتما به پزشک اطلاع دهید.

 

سخن آخر

با توجه به اینکه بعد از انجام انواع جراحی لاغری حجم معده شما کوچکتر می‌شود، باید برای پیشگیری از کشیده شدن بافت معده حین هضم غذا و ترمیم سریع‌تر آن، رژیم غذایی خود را در سه ماهه اول تغییر دهید و بیشتر به سراغ مایعات و غذاهای میکس شده و نرم بروید. بدین‌شکل به‌مرور به خوردن وعده‌های غذایی کوچک برای یک معده کوچک عادت می‌کنید و درصد موفقیت شما برای لاغری سریع افزایش می‌یابد. در غیر این صورت باید منتظر بروز یا تشدید عوارض جانبی جراحی لاغری باشید. از اهمیت فعالیت بدنی روزانه غافل نشوید چراکه علاوه‌بر کاهش وزن به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. یادتان باشد که درصد زیادی از موفقیت روند لاغری با جراحی، به نوع مراقبت‌های شما بستگی دارد.

 



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , مراقبت بعد از جراحی لاغری , ورزش , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تغییرات رژیم غذایی در یک ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری

رژیم غذایی در 30 روز اول بیشتر شامل دریافت پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی، هیدراته نگه داشتن بدن و استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی است. به‌همین‌دلیل لازم است تا شما در طی 2 تا 3 هفته اول فقط با مایعات و غذاهای آبکی صاف شده مثل سوپ صاف شده، معده خود را پر کنید. با توجه به اینکه معده شما در اثر انواع جراحی لاغری (عمل بای پس معده، عمل اسلیو معده و حلقه‌گذاری معده) حجم کوچکتری پیدا کرده است، توصیه می‌کنیم حجم و فاصله بین وعده های غذایی خود را کوتاه کنید و روزانه 6 تا 8 فنجان مایعات (هر بار 30 تا 60 میلی‌لیتر) بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید. از طرفی رعایت این نوع رژیم غذایی کمک می‌کند تا بتوانید طی 6 هفته معده خود را آماده کنید تا به یک رژیم سالم و متعادل برگردد و به مرور با 2 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن در هفته مواجه شوید. در طی دو ماه اول، بیشتر افراد به طور متوسط ​​20٪ کاهش وزن اضافی دارند.

لزوم فعالیت بدنی در یک ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری

برای لاغری سریع بعد از جراحی لاغری، شما باید علاوه‌بر رعایت رژیم غذایی سالم به طور منظم ورزش کنید. به‌همین‌دلیل پزشک معمولا به شما یک برنامه تمرینی می‌دهد تا به تدریج بعد از دوره نقاهت آن‌ها را انجام دهید. این تمرینات اکثرا از نوع پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواري، باغبانی یا انجام کارهای خانه و شنا كردن هستند تا با افزایش ضربان قلب به کالری‌سوزی کمک کنند. در نهایت این شما هستید که باید نوع ورزش منظم خود را از میان این گزینه‌ها انتخاب کنید تا به واسطه علاقه به آن بیشتر پایبند باشید.

داروهای مصرفی برای یک ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری

اصولا جراحی لاغری، نحوه مصرف داروهای مورد نیاز و نحوه جذب برخی داروها در بدن شما را نیز تغییر می‌دهد. به‌همین‌دلیل معمولا داروهای آهسته‌رهش یا روکش‌دار ممکن است بعد از جراحی اثری مشابه قبل روی بدن شما نداشته باشند. باید در یک ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید. همچنین باید از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) خودداری کنید مگر اینکه پزشک خلاف این مورد را در صورت وجود بیماری‌های قلبی و عروقی تشخیص دهد. پزشک معمولاً برای چند ماه اول پس از جراحی لاغری مصرف یک نوع از داروهای مسدودکننده اسید معده را تجویز می‌کند. در کنار آن احتمال تجویز داروی اورسودیول (ursodiol) برای پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا نیز وجود دارد. این مشکل یک عارضه شایع است که در 50٪ بیماران بعد از جراحی لاغری رخ می‌دهد. ازآنجایی‌که جراحی لاغری در بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی مثل دیابت موثر است، ممکن دوز مصرفی داروها برای کنترل علائم یا درمان بیماری‌هایی که قبل از جراحی داشته‌اید کاهش یابد.

مراقبت‌های سلامتی لازم برای یک ماه ابتدایی بعد از جراحی لاغری

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی یکی دیگر از اهداف انواع جراحی لاغری است. به‌همین‌دلیل اغلب علائم فشار خون بالا، دیابت و ریفلاکس معده طی چند روز پس از جراحی لاغری بهبود می‌یابند و در 30 روز اول، کنترل روزانه قند خون و فشار خون مهم است. در حقیقت، بسیاری از افراد بلافاصله پس از جراحی لاغری قادر به قطع کامل فشار خون و داروهای دیابت هستند. این مسئله می‌تواند حتی قبل از کاهش وزن اساسی در طی یک سال اتفاق بیفتد.

عوارض احتمالی در 30 روز اول بعد از جراحی لاغری

در 30 روز اول ممکن است مانند دیگر انواع جراحی با عوارض جانبی روبه‌رو شوید. به عنوان مثال معمولا به دلیل مصرف داروهای ضد درد و کم‌آبی بدن، یبوست عارضه‌ای شایع است که با افزایش مصرف مایعات رفع می‌شود. عفونت زخم از دیگر عوارض است که با رعایت بهداشت و اصول مراقبت از زخم می‌توانید از آن پیشگیری کنید. در صورت داشتن تب یا درد، قرمزی و ترشحات چرکی زخم، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن در یک ماه اول، چند بار در هفته دچار استفراغ شوید یا حس کنید غذا در مری شما گیر می‎کند. این عارضه معمولا در اثر خوردن غذای بیش‌ازحد است اما در صورت استفراغ مداوم باید با پزشک خود تماس بگیرید. به‌خصوص اگر در استفراغ یا مدفوع تیره‌رنگ شما خون دیده شود و همزمان احساس ضعف یا سبکی سر داشته باشید. این‌ها علائم عوارض احتمالی خونریزی داخلی از معده یا روده هستند و پزشک ممکن است برای بررسی بیشتر انجام آندوسکوپی معده را توصیه کند.

سخن آخر

از ملاقات و پرسش مداوم از پزشک خود در یک ماه اول بعد از جراحی لاغری نترسید چراکه برهه حساسی است و باید در عین رعایت اصول مراقبتی عوارض آن را نیز جدی بگیرید.



:: برچسب‌ها: لاغری سریع , جراحی لاغری , مراقبت بعد از جراحی لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

آریتمی

آریتمی نوعی اختلال در قلب است که بر میزان یا ریتم ضربان قلب تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که تکانه‌های الکتریکی‌ تنظیم‌کننده ضربان قلب، به درستی وظیفه خود را انجام ندهند. همین موضوع باعث می‌شود ضربان قلب شما خیلی سریع (tachycardia)، خیلی کند (bradycardia) و یا خیلی نامنظم (fibrillation) باشد. تقریباً همه افراد حداقل یک بار در طول عمر خود ریتم غیرطبیعی قلب را تجربه خواهند کرد و به نوعی با آریتمی قلب روبه‌رو می‌شوند.

درست است که آریتمی شایع است، اما معمولاً بی‌خطر بوده و تنها در برخی موارد مشکل‌ساز می‌شود. هنگامی که آریتمی در جریان خون تداخل ایجاد کند، می‌تواند به مغز، ریه‌ها و سایر اندام‌های حیاتی بدن آسیب برساند. در این وضعیت اگر آریتمی درمان نشود، ممکن است زندگی شما را تهدید کند.

در اکثر مواقع آریتمی علائمی از خود بروز نمی‌دهند. با این حال می‌توان موارد زیر را از نشانه‌های رایج آریتمی به شمار آورد:

• احساس ایستادن ضربان قلب در مدت زمانی بسیار کوتاه

• لرزش در گردن یا قفسه سینه

• ضربان قلب سریع

• ضربان قلب آهسته یا نامنظم

در این موقعیت‌ها باید با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کنید تا آریتمی قلب شما تشخیص و درمان شود.

علاوه بر این ممکن است آریتمی با علائم جدی‌تری همراه شود که در صورت مشاهده آن‌ها باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. این علائم عبارتند از:

• درد قفسه سینه

• تنفس دشوار

• ضعف

• سرگیجه یا سبکی سر

• غش کردن

• خستگی

• عرق کردن

گرفتگی عروق و رگ‌های خونی

گرفتگی و تنگی عروق که از آن با عنوان تصلب شرایین نیز یاد می‌شود، یکی دیگر از بیماری‌های شایع قلبی است که در اثر تجمع پلاک بروز می‌کند.

سرخرگ‌ها گروهی از عروق خونی هستند که وظیفه انتقال اکسیژن و مواد مغذی را از قلب به سایر بخش‌های بدن بر عهده دارند. با افزایش سن، چربی‌ها، کلسترول و کلسیم می‌توانند در رگ‌های خونی جمع شده و باعث

به وجود آمدن پلاک شوند. تجمع این پلاک‌ها روند جریان خون در عروق را با مشکل مواجه می‌کند. این تجمع پلاک ممکن است در هر یک از شریان‌های بدن شما از جمله قلب، پاها و کلیه‌ها ایجاد شوند.  

بروز گرفتگی عروق می‌تواند منجر به کمبود خون و اکسیژن در بافت‌های مختلف بدن شود. از سوی دیگر، تکه‌های پلاک می‌توانند شکسته شده و باعث لخته شدن خون شوند. در این مواقع اگر درمان مؤثری به کار گرفته نشود، گرفتگی رگ‌های خونی منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و یا نارسایی قلبی می‌شود.

کاردیومیوپاتی

کاردیومیوپاتی یک بیماری پیشرونده میوکارد یا عضله قلب است. این بیماری در بیشتر موارد باعث ضعیف شدن عضله قلب می‌شود. در چنین حالتی قلب قادر نیست خون را به اندازه‌ای که باید به سایر قسمت‌های بدن برساند.

کاردیومیوپاتی انواع مختلفی دارد که توسط عوامل متعددی مانند بیماری عروق کرونر قلب یا داروهای خاص ایجاد می‌شوند. این بیماری می‌تواند منجر به بی‌نظمی ضربان قلب، نارسایی قلبی و مشکل دریچه قلب شود. در کاردیومیوپاتی درمان‌های پزشکی و مراقبت‌های بعد از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند از نارسایی قلبی و سایر عوارض این بیماری جلوگیری کند.

بیماری‌های قلبی مادرزادی

بیماری‌های قلبی مادرزادی یا نقص مادرزادی قلب نوعی ناهنجاری قلبی است که از بدو تولد وجود دارد. این گروه از بیماری‌های قلبی می‌توانند در عملکرد رگ‌های خونی، دیواره‌ها و دریچه‌های قلب اختلال ایجاد کنند. طیف گسترده‌ای از بیماری های قلبی مادرزادی وجود دارد که هریک از آن‌ها ویژگی‌های مختص خود را دارند. این بیماری‌ها در برخی موارد حتی علائم خاصی ندارند اما گاهی اوقات می‌توانند زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

خوشبختانه در دهه‌های گذشته و با پیشرفت درمان‌های پزشکی، تقریباً همه کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی از مرگ نجات یافته و تا سالیان سال به زندگی خود ادامه می‌دهند.

بیماری‌های عروق کرونر (CAD)

بیماری‌های عروق کرونر (CAD) یکی از رایج‌ترین بیماری‌های قلبی است .این بیماری باعث اختلال جریان خون در رگ‌هایی می‌شود که وظیفه خون‌رسانی به قلب را بر عهده دارند. شایع‌ترین علت CAD آسیب عروق و تجمع پلاک کلسترول در رگ‌های خونی است. این موضوع باعث گرفتگی رگ‌های خونی شده و فعالیت قلب را مختل می‌کند.

چهار شریان اصلی کرونر که در سطح قلب قرار دارند، اکسیژن و خون غنی از مواد مغذی را به قلب شما می‌رسانند. زمانی که یک یا چند شریان به طور جزئی یا کامل مسدود شوند، کاهش جریان خون دور از انتظار نیست.

قلب عضله‌ای است که وظیفه پمپاژ خون در بدن را بر عهده دارد. یک هر روز تقریباً 11300 لیتر خون را بدن شما به حرکت در می‌آورد. در پی بروز CAD و کاهش جریان خون، قلب نمی‌تواند به درستی وظایف خود را انجام دهد و همین موضوع باعث پیدا شدن بیماری‌های قلبی می‌شود.

عفونت‌های قلبی

عفونت‌های قلبی زمانی اتفاق می‌افتند که یک ماده تحریک‌کننده مانند باکتری، ویروس، انگل یا مواد شیمیایی به عضله قلب شما برسد. این عفونت می‌تواند باعث التهاب یا آسیب در پوشش داخلی قلب، دریچه‌ها، غشای خارجی یا خود عضله قلب شود. به طور کلی عفونت‌های قلبی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

• پریکاردیت تورم و تحریک پریکارد است. پریکارد غشای نازک کیسه مانندی است که قلب شما را احاطه کرده است. این بیماری معمولاً به طور ناگهانی شروع می‌شود اما طول عمر آن‌ها کوتاه بوده و برای مدت زمان طولانی باقی نمی‌ماند. پریکاردیت در اکثر مواقع خفیف است و به خودی خود بهبود می‌یابد؛ با این حال در موارد شدید ممکن است به دارو یا جراحی نیاز شود.

• آندوکاردیت عفونت دریچه‌ها یا پوشش داخلی قلب است. این عفونت می‌تواند به قلب شما آسیب برساند و باید سریعاً درمان شده تا از عوارض کشنده آن جلوگیری شود.

• میوکاردیت یک بیماری قلبی نادر است که با التهاب و آسیب به عضله قلب همراه است. این بیماری در اثر عفونت ویروسی یا پاسخ خود ایمنی خود را نشان می‌دهد.



:: برچسب‌ها: بیماری های قلبی , آریتمی , عفونت قلبی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی
چاقی چیست و از عوارض بالینی آن چه می‌دانید؟
در علم تغذیه برای بررسی میزان چاقی از معیاری به نام شاخص توده بدن (BMI) استفاده می‌شود که برای محاسبه آن وزن هر فرد (به کیلوگرم) بر مجذور قد (به متر) تقسیم می‌شود. از نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) هر فرد با شاخص توده بدنی 30 و بیشتر به‌عنوان چاق در نظر گرفته می‌شود. البته باید بدانید که BMI معیار دقیقی برای بررسی چاقی نیست چراکه در محاسبه آن بین توده چربی و عضله یا توده استخوانی تمایزی وجود ندارد و نمی‌تواند شاخص خوبی برای بررسی نحوه توزیع چربی در بدن باشد. اما با وجود این محدودیت‌ها، هنوز هم از BMI به‌عنوان معیاری برای اندازه‌‎گیری سایز بدن استفاده می‌شود.
پیشنهاد می‌کنیم همین الان دست به کار شوید و شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید. اگر بین 30 تا 35 باشد شما به چاقی کلاس 1 و اگر بین 35 تا 40 باشد به چاقی کلاس 2 مبتلا هستید. در نهایت اگر شاخص شما بزرگتر است 40 است باید نگران باشید چراکه در وضعیت چاقی کلاس 3 یا چاقی مفرط هستید. طبق مطالعات صورت‌گرفته، نسبت بالای چربی به عضله باعث افزایش فشار بر استخوان‌ها و همچنین اندام‌های داخلی بدن می‌شود. همچنین باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود که یکی از فاکتورهای خطر بروز سرطان است. از دیگر عوارض اضافه وزن و چاقی می‌توان به افزایش تجمع چربی اضافی در بدن و خطر بروز مشکلات سلامتی زیر اشاره کرد:
دیابت نوع 2
بیماری‌های قلبی و عروقی مانند نارسایی قلبی، سکته و بیماری کرونر قلب
سکته مغزی
فشار خون بالا
کلسترول بالا
برخی سرطان‌ها مانند سرطان پستان، روده بزرگ، پانکراس، کلیه، پروستات، تخمدان و آندومتر
سنگ صفرا
بیماری کبد چرب
پانکراتیت (التهاب در لوزالمعده)
آپنه انسدادی خواب و سایر مشکلات تنفسی مانند آسم و آمبولی ریوی
بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل
بیماری‌های خودایمن (در اثر عدم تعادل سیستم ایمنی بدن)
آرتروز
ناباروری به‌خصوص در خانم‌ها
چرخه قاعدگی نامنظم در خانم‌ها
نقرس
تورم مزمن و گاهی ایجاد لخته خون در رگ‎های نواحی پایین بدن
انواع جراحی لاغری و عوارض احتمالی آن‌ها
تنها راه پیشگیری از عوارض چاقی کاهش وزن است. درصورتی‌که شما با مصرف داروها، رژیم‌درمانی و برنامه ورزشی نتوانید به وزن مطلوب خود برسید، پزشکان دستور انجام یکی از انواع جراحی لاغری مانند اسلیو معده، حلقه‌گذاری معده، بای پس معده یا پیکرتراشی و آبدومینوپلاستی را می‌دهند. طبق تجربه افراد با چاقی مفرط یعنی BMI 40 یا بالاتر و یا افراد با BMI 35 تا 39 که به یک بیماری مرتبط با چاقی مبتلا هستند، بهترین گزینه برای انجام انواع جراحی لاغری به‌خصوص اسلیو معده محسوب می‌شوند چراکه این تکنیک جراحی لاغری جدید عوارض جانبی کمتری نسبت به بقیه دارد. اکثر بیماران بعد از انجام جراحی لاغری یک کاهش وزن سریع را تجربه می‌کنند و طی 12 تا 18 ماه می‌توانند 50% از اضافه وزن خود را کم کنند. البته قابل انکار نیست که جراحی‌های لاغری نیز مانند دیگر انواع جراحی باز و لاپاروسکوپی با عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه هستند. احتمال بروز اکثر این عوارض حدود 1% تا 2% است و به‌راحتی با رعایت نکات اصولی توسط جراح پیش و پس از جراحی، مصرف دارو و یا انجام جراحی‌های ترمیمی قابل رفع و کنترل هستند. طبق آمار خطر مرگ بیمارانی که جراحی‌های لاغری اسلیو معده، حلقه‌گذاری معده و بای پس معده را انجام می‌دهند حدود 1% یا کمتر است و عوارض جانبی آن‌ها به‌ندرت باعث مرگ می‌شوند.
در طی 2 هفته اول پس از جراحی ممکن است بیمار با عوارضی مثل نشت در خط منگنه لبه بریده شده معده، ترومبوز (لخته شدن خون)، انسداد دهانه معده، عفونت محل زخم مواجه شود و از عوارض بلندمدت آن می‌توان به کمبودهای تغذیه‌ای، سنگ صفرا، رفلاکس اسید معده به مری، بروز آبسه بر روی طحال، فتق در محل برش و چسبندگی شکمی اشاره کرد.
از عوارض کوتاه‌مدت جراحی لاغری بای پس معده می‌توان به نشت محتویات معده از لبه‌های منگنه شده، لخته شدن خون، عفونت یا خونریزی بیش‌ازحد محل برش جراحی، خونریزی داخلی، واکنش‌های جانبی به بیهوشی و مشکلات ریوی یا تنفسی اشاره کرد. از عوارض بلندمدت آن که معمولا طی چند ماه یا 2 تا 3 سال بعد از بای پس معده بروز می‌کنند می‌توان به انسداد روده، سندرم دامپینگ، انسداد مجاری کیسه معده به روده کوچک، کمبودهای تغذیه‌ای، سنگ صفرا، فتق هیاتوس، افتادگی پوست، بروز زخم معده یا روده و سوراخ شدن معده اشاره کرد.
عوارض حلقه گذاری معده
به جز احتمال جابه‌جایی حلقه دور معده یا پورت آن، دیگر عوارض جانبی کوتاه‌مدت این جراحی مانند دو مورد قبلی است. از عوارض بلندمدت آن نیز می‌توان به آسیب به روده یا سایر اندام‌های شکمی حین جراحی، فتق، التهاب پوشش معده (ورم معده)، رفلاکس یا زخم معده، اسکار دستگاه گوارش که می‌تواند منجر به انسداد روده شود و محدودیت غذایی و کمبود تغذیه اشاره کرد.
آیا با وجود عوارض جراحی لاغری، انجام آن‌ برای درمان چاقی ضرورت دارد؟
بهتر است بدانید که بعضی از عوارض چاقی مانند سکته قلبی و مغزی و سرطان‌ها تهدیدکننده زندگی هستند و می‌توانند در مدت کوتاهی منجر به مرگ شوند. بنابراین با توجه به اینکه درصد احتمال بروز عوارض جانبی انواع جراحی لاغری بسیار اندک است، توصیه می‌کنیم اگر به تشخیص پزشک کاندید مناسبی برای یکی از آن‎ها هستید تعلل نکنید و در اولین فرصت برای انجام آن تحت نظر یک جراح حاذق اقدام کنید.


:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عوارض جراحی لاغری , عوارض چاقی , عمل بای پس معده , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

آیا انجام عمل بای پس معده با خطرات و عوارض جانبی همراه است؟

خوشبختانه پس از جراحی لاغری بای پس معده می‌توانید با رعایت دستورات پزشکی در طی 12 تا 18 ماه بیش از 50 درصد از اضافه وزن خود را کم کنید. اما باید بدانید که این عمل مانند همه جراحی‌ها با درجاتی از خطر و عوارض احتمالی همراه است و پزشک باید پیش از عمل آگاهی لازم را به شما در این زمینه بدهد. برخی از این عوارض مانند خونریزی داخلی یا لخته شدن خون در طی چند روز یا چند هفته اول خود را نشان می‌دهند و بعضی دیگر در بلندمدت بروز می‌کنند. طبق آمار، حدود 1% از بیماران در معرض خطر مرگ ناشی از انجام این جراحی لاغری هستند. درصورتی‌که بیمار علاوه بر چاقی مبتلا به فشار خون بالا یا BMI او 50 یا بیشتر باشد، این احتمال به 2.5% می‌رسد.

عوارض بعد از جراحی بای پس معده دقیقا شامل چه مواردی است؟

از عوارض کوتاه‌مدت جراحی لاغری بای پس معده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- نشت معده

یکی از جدی‌ترین عوارض بای پس معده، نشت محتویات معده از لبه‌های منگنه شده است که می‌تواند باعث ایجاد پریتونیت یا التهاب پرده صفاق شود. از علائم آن می‌توان به تب، افزایش درد شکمی، کمردرد، فشار لگن، سکسکه، ضربان قلب سریع و بی‌قراری اشاره کرد که باید پس از مشاهده آن‌ها بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. درصورتی‌که زمان زیادی از عمل بای پس معده نگذشته باشد، معمولا برای درمان جراحی ترمیمی صورت می‌گیرد.

- لخته شدن خون

پس از بای پس معده احتمال خطر ترومبوز ورید عمقی یا آمبولی ریوی حدود 1٪ است. این عارضه در صورت عدم درمان به‌موقع می‌تواند حتی منجر به مرگ شود. بنابراین با مشاهده علائم التهاب و تورم، قرمزی، درد و بی‌حسی به‌خصوص در دست‌ها و پاها به پزشک اطلاع دهید. بسته به اندازه لخته خون و محل آن درمان دارویی یا جراحی انجام می‌شود.

- عفونت محل برش جراحی

با وجود اینکه جراحی لاغری بای پس معده به‌صورت لاپاروسکوپی انجام می‌شود اما به احتمال 1% و 5% به ترتیب خطر بروز عفونت و خونریزی داخلی وجود دارد. باید بدانید که در صورت عدم درمان به‌موقع عفونت با آنتی‌بیوتیک‌ها و بی‌توجهی به علائم تب، التهاب و قرمزی، سرگیجه و افزایش ضربان قلب، ممکن است با مرگ بافتی محل زخم، عفونت داخلی گسترده یا حتی مرگ مواجه شوید.

از دیگر عوارض کوتاه‌مدت این عمل جراحی لاغری می‌توان به خون‌ریزی بیش‌ازحد، واکنش‌های جانبی به بیهوشی و مشکلات ریوی یا تنفسی اشاره کرد که در مورد جراحی‌های دیگر نیز شایع هستند.

از عوارض بلندمدت جراحی لاغری بای پس معده چه می‌دانید؟

کاهش وزن سریع بعد از بای پس معده ناخودآگاه در بلندمدت با خطرات سلامتی زیر همراه است:

- انسداد روده

ممکن است در اثر فتق داخلی یا ایجاد بافت اسکار و چسبندگی شکمی بخشی از روده باریک مسدود شود. این نوع انسداد می‌تواند در هر زمانی و در حدود 5% از بیماران رخ ‌دهد. اگر این عارضه به‌موقع درمان نشود خطر کاهش خون‌رسانی به روده، مرگ بافتی و سوراخ شدن روده و حتی مرگ وجود دارد. خوشبختانه بسیاری از انسدادهای بعد از جراحی لاپاراسکوپی اغلب با یک اتساع آندوسکوپیک ساده درمان می‌شوند.

- سندرم دامپینگ

این سندرم زمانی اتفاق می‌افتد که بعد از جراحی لاغری بای پس معده، قسمت‎های جامد غذا بدون هضم شدن مستقیماً از معده به روده کوچک وارد شوند. اصولا سندرم دامپینگ در دو بازه زمانی 15 تا 20 دقیقه (دامپینگ زودهنگام) یا 1 تا 3 ساعت (دامپینگ دیرهنگام) بعد از غذا خوردن با علائم نفخ و گرفتگی شکمی، حالت تهوع و استفراغ، اسهال، تپش قلب، تعریق و لرزش و غش کردن بروز می‌کند. معمولاً با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی قابل رفع است.

- انسداد مجاری کیسه معده به روده کوچک

در حدود 20٪ از کسانی‌که این عمل جراحی لاغری را انجام می‌دهند، احتمال بروز این عارضه توسط یک تکه غذا وجود دارد و شایع‎ترین علامت آن استفراغ است. برای حل مشکل معمولا از روش آندوسکوپی استفاده می‌شود.

- کمبودهای تغذیه‌ای

از‌آنجایی‌که عمل بای پس معده باعث تغییر آناتومی معده و روده می‌شود، می‌تواند منجر به سوءجذب و کمبود تعدادی از ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین‌های B1 و B12 و آهن و کلسیم شود. بنابراین مهم است که شما به طور منظم مولتی‌ویتامین مصرف کنید و آزمایش خون بدهید.

- سنگ صفرا

معمولا بعد از گذشت 2 تا 3 سال از جراحی لاغری بای پس معده، حدود 8% از بیماران دچار سنگ صفرا می‌شوند. در صورت مشاهده علائم سوءهاضمه، درد در قسمت فوقانی شکم، حالت تهوع و استفراغ، رفلاکس معده و نفخ مداوم حتما به پزشک اطلاع دهید چراکه معمولا مانند سنگ کلیه با یک جراحی کوتاه برطرف می‌شود.

- فتق هیاتوس

فتق هیاتوس هنگامی اتفاق می‌افتد که بخشی از معده از طریق دیافراگم به داخل قفسه سینه وارد شود. علامت اصلی آن رفلاکس اسید معده به مری است و ممکن است مدت طولانی بعد از بای پس معده به علت برش‌های ایجاد شده رخ دهد.

از دیگر عوارض بلندمدت عمل بای پس معده می‌توان به افتادگی پوست، بروز زخم معده یا روده و سوراخ شدن معده اشاره کرد.

سخن آخر

ازآنجایی‌که احتمال بروز همه این عوارض جانبی بسیار پایین است و به‌ندرت باعث مرگ می‌شوند، جای هیچ نگرانی نیست. همه‌چیز به مهارت پزشک و جراح شما بستگی دارد که خوشبختانه دکتر علی امیر احمدی به‌عنوان متخصص و جراح بای پس معده از بهترین‌ها هستند. به خاطر داشته باشید که عوارض چاقی اصلا قابل مقایسه با عوارض ذکر شده نیستند و انجام این جراحی لاغری در هر صورت ارجحیت دارد.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تعريف گياه‌خواری

گیاه‌خواری سبكی از تغذيه و نوعي رژيم لاغری محسوب می‌شود كه در آن، شخص از مصرف مواد و محصولاتی نظير گوشت قرمز، گوشت سفيد ماكيان و پرندگان، گوشت شكار، انواع ماهی، صدف و به طور كلي هرگونه محصول حيوانی امتناع كرده و مصرف انواع ميوه‌ها، سبزيجات، حبوبات، دانه‌ها و خشك‌بار را جایگزين آنها می‌كند.

سبک‌های مختلف گياه‌خواری

گياه‌خواری به سبک‌های گوناگون اجراء می‌شود كه در ادامه آنها را شرح خواهيم داد:

گياه‌خواری شير و تخم مرغ: كه در اين روش فرد از هيچ گوشت حيوانی استفاده نمی‌كند ولي محصولات حيوانی نظير انواع لبنيات و تخم‌مرغ را می‌خورد.

گياه‌خواری شير: كه شبيه گياه‌خواری شير و تخم‌مرغ است با اين تفاوت كه در آن تخم‌مرغ مصرف نمی‌شود.

گياه‌خواری تخم مرغ: كه شير و لبنيات از اين رژيم حذف می‌شود ولي تخم‌مرغ در سبد غذايی اين رژيم باقی می‌ماند.

خام گياه‌خواری كه در آن هيچ فرآورده حيوانی مصرف نمی‌شود. در واقع خام گياه‌خواری شكل بسيار سخت‌گيرانه گياه‌خواری است كه هر نوع مصرف محصولات حيوانی را ظالمانه تلقی كرده و آن را محكوم می‌كند. طرفداران آن حتي مصرف ساير فراورده‌های حیوانی از جمله عسل، گلوتن، قرمز دانه مكزيكی(کارمین)، پپسین، انواع ویتامین D3، شِلاک، آلبومین و کازئین را نيز بر خود ممنوع و قدغن می‌کنند. آنها معتقدند که مصرف انواع فراورده‌های حیوانی می‌تواند سلامتی‌شان را در معرض خطر قرار داده و برای محیط ‌زیست  عواقب  جبران‌ناپذیری در بر داشته باشد.

نقدی بر گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری

   پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که رژیم‌های گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری فاقد چربی‌های اشباع‌شده و کلسترول و در مقابل دارای مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و گیاهان مقوی و سالم هستند. هر دوی این رژیم‌ها سرشار از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، غلات کامل، خشک‌بار و فراورده‌های سویا هستند اما اگر کسی بدون برنامه‌ درست از این رژیم‌ها تبعیت کند بدنش با کمبودهای جدی از جمله کمبود آهن، کلسیم و کمبود ویتامین D مواجه خواهد شد.

   طرف‌داران هر دو رژیم، کمبود ویتامین B12 و اسیدهای چرب  امگا3 دارند ولی کمبود این مواد در رژیم خام گیاه‌خواری بیش از رژیم گیاه‌خواری است. تحقیقات نشان داده‌اند که  اگر هر یک از این رژیم‌ها  به‌ درستی تنظیم شوند، استفاده از آنها در تمام مراحل زندگی مجاز است در غیر اینصورت بدن با کمبودهای امگا3، ویتامین D، ویتامین B12، و کمبود آهن و کلسیم مواجه شده و سلامت جسم و روان مختل خواهد شد. بنابراین چنانچه  طرفداران این رژیم‌ها تمایل داشته باشند  به  این سبک تغذیه روی بیاورند، لازم است از پزشک و متخصص این حوزه کمک بگیرند و مکمل‌های لازم را مصرف کنند.

   مطالعات محدود دیگری ثابت کرده‌اند که رژیم‌های گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری در ابتلاء به برخی بیماری‌ها نیز تفاوت اندکی دارند، مثلاً خام گیاه‌خواران کمتر از گیاه‌خواران در معرض ابتلاء به دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان قرار می‌گیرند. همچنین شاخص توده بدنی (BMI) خام گیاه‌خواران کمتر از گیاه‌خواران است؛ از اینرو هر چه  سن‌شان افزایش یابد، کمتر دچار افزایش وزن  می‌شوند. البته توصیه به استفاده از هر دوی این رژیم‌ها مستلزم تحقیقات بیشتر است و با قطعیت  نمی‌توان درباره مزایا و معایب رژیم گیاه‌خواری صحبت نمود، بلکه لازم است مضرات خام گیاه‌خواری یا گیاه‌خواری را نیز در نظر گرفت.

نتیجه‌گیری

   با توجه به اینکه رژیم گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری قوانین سختگیرانه‌ای دارند و علیرغم نیاز بدن، مصرف پروتئین و گوشت حیوانی در آنها  قدغن است، ممکن است در صورت پایبندی به این رژیم‌ها، بدن‌تان در معرض انواع کمبودها قرار بگیرد؛ بنابراین چنانچه قصد دارید از این رژیم‌ها به عنوان روشی برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید، توصیه می‌شود  قبل از هرگونه اقدام خودسرانه و تدوین برنامه گیاه‌خواری به تنهایی، با یک متخصص این حوزه مشورت کنید و چنانچه او مقید بودن به این رژیم را برایتان بی ضرر تشخیص داد، از برنامه مخصوص آنها استفاده و تبعیت کنید. 



:: برچسب‌ها: رژیم گیاه خواری , گیاه خواری , رژیم غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

تا چه اندازه احتمال بروز عوارض جانبی بعد از عمل اسلیو معده وجود دارد؟

مطالعه‌ای در سال 2010 در دانشگاه استنفورد انجام شد و نشان داد که میزان متوسط ​​مرگ‌و‌میر ناشی از این جراحی فقط 0.8٪ است. این عدد یعنی کمتر از 1 نفر در هر 1000 جراحی! باید بدانید که بسیاری از بیماران در این مطالعه به شدت چاق بودند و افراد به شدت چاق دارای میزان مرگ‌و‌میر بیشتری در ارتباط با هر روش جراحی هستند. مطالعه دیگری که توسط کلینیک کلیولند فلوریدا انجام شد نشان داد که عوارض عمل اسلیو معده در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی کاهش وزن بسیار کمتر است.

عوارض شایع در طی 2 هفته اول پس از جراحی اسلیو معده

در طی 2 هفته اول بعد از جراحی ممکن است کمی به شما سخت بگذرد چراکه علاوه بر مواجهه با عوارض جانبی اولیه نیاز است با رژیم غذایی جدید خود سازگار شوید. از این عوارض شایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشت در خط منگنه لبه بریده شده معده

در طول هفته اول پس از جراحی ترسناک‌ترین و جدی‌ترین عارضه، نشت پس از اسلیو معده است. به‌همین‌دلیل جراح معمولا قبل از پایان عمل و بخیه زدن چندین‌بار این ناحیه را چک می‌کند. طبق آمار احتمال بروز این عارضه حدود 2.4% است. در صورت مشاهده علائم تب، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید. معمولا نوع درمان این عارضه به این مسئله بستگی دارد که چقدر از عمل اسلیو معده گذشته باشد. در کمتر از 3 روز اصولا لاپاراسکوپی اکتشافی انجام می‌شود و در صورت نیاز جراحی ترمیمی صورت می‌گیرد. در صورت گذشت 8 روز یا بیشتر، ازآنجایی‌که روند التهاب آغاز شده جراحی معمولاً انجام نمی‌شود و اغلب به کمک شستشو، استنت و ایجاد مسیر تغذیه مشکل برطرف می‌شود.

ترومبوز (لخته شدن خون)

لخته شدن خون پس از هر عمل جراحی در صورت عدم درمان سریع می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد. این مشکل معمولا در طی جراحی در اثر آسیب به یک رگ خونی سالم ایجاد می‌شود و پس از جراحی با عدم تحرک تشدید می‌شود. خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی پس از اسلیو معده کمتر از 1% است. از علائم ترومبوز می‌توان به تورم، درد، قرمزی و بی‌حسی به‌خصوص در دست‌ها و پاها اشاره کرد. درمان آن معمولا به اندازه و محل لخته شدن خون بستگی دارد و گاهی علاوه‌بر مصرف دارو به جراحی نیز نیاز دارد.

انسداد دهانه معده

التهاب دهانه معده و انسداد حاد یا مزمن آن مانع از ورود صحیح غذا به معده یا روده می‌شود. احتمال بروز این عارضه در حدود 3.5٪ از بیماران وجود دارد و اغلب با یک اتساع آندوسکوپیک ساده درمان می‌شود. در صورت انسداد مزمن جراح احتمالا بای‌پس معده انجام می‌دهد. اگر در هنگام غذا خوردن مشکل در بلعیدن یا تهوع و استفراغ دارید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

عفونت محل زخم

عفونت محل برش می‌تواند پس از هرگونه عمل جراحی اتفاق بیافتد. درصورتی‌که این عارضه به‌موقع با آنتی‌بیوتیک و شستشوی محل زخم درمان نشوند، ممکن است مرگ بافتی، عفونت گسترده و حتی مرگ رخ دهد. معمولا بعد از اسلیو معده در 10% تا 15% از بیمارن احتمال بروز این عارضه وجود دارد. در صورت داشتن علائم تب، قرمزی در محل برش، افزایش ضربان قلب، سرگیجه یا سبکی سر بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض شایع بلندمدت بعد از جراحی اسلیو معده و راه‌های درمان آن‌ها

عوارض بلندمدت بعد از اسلیو معده با وجود اینکه خوشایند نیستند اما معمولا تهدیدکننده زندگی محسوب نمی‌شوند. از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمبودهای تغذیه‌ای

به علت اینکه حدود 20% از حجم معده پس از جراحی اسلیو باقی می‌ماند، احتمالا با مشکلات کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی روبه‌رو خواهید شد. طبق آمار نیز در حدود 12٪ از بیماران احتمال بروز این عارضه و یبوست پس از اسلیو معده وجود دارد. پس در صورت مواجهه با علائم رنگ‌پریدگی پوست، خستگی، ریزش مو، سرگیجه، یبوست، خونریزی بیش‌ازحد در دوران قاعدگی و عدم تمرکز حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا با تجویز مکمل‌ها و یک رژیم غذایی مناسب درمان شوید.

سنگ صفرا

بروز سنگ صفرا در 23% از بیماران به‌خصوص پس از گذشت 2 سال از اسلیو معده شایع است. به‌محض مشاهده علائم درد در قسمت فوقانی شکم و کمر، حالت تهوع، استفراغ، سوءهاضمه، رفلاکس معده، نفخ و گاز روده حتما به پزشک خود اطلاع دهید. معمولا این عارضه با یک جراحی ساده رفع می‌شود.

رفلاکس اسید معده به مری

رفلاکس پس از عمل اسلیو معده طبق آمار در 47٪ بیماران رایج است. اگر با علائم آن مواجه شدید پزشک می‌تواند با داروهای مختلف مهارکننده‌های پمپ پروتون به‌راحتی آن را کنترل و رفع کند. در صورت عدم درمان به‌موقع، رفلاکس بیش‌ازحد می‌تواند منجر به زخم معده یا مری شود. زخم معده معمولا در حین آندوسکوپی فوقانی پس از خونریزی بیمار (با علائم مدفوع تیره رنگ یا خون در استفراغ) یا با احساس درد مزمن در ناحیه معده تشخیص داده می‌شود.

از دیگر عوارض عمل اسلیو معده می‌توان به بروز آبسه بر روی طحال به‌دلیل نشت محتویات معده یا روده (معمولا با جراحی درمان می‌شود)، فتق در محل برش در ماه‌ها و سال‌ها پس از لاپاراسکوپی و چسبندگی شکمی اشاره کرد.

سخن آخر

با وجود این عوارض جانبی، هنوز هم از نظر پزشکی انجام جراحی اسلیو معده برای افراد چاق ارجحیت دارد چراکه درصد بروز هرکدام از آن‌ها بسیار پایین است و معمولا پزشکان حاذقی چون دکتر علی امیر احمدی به‌عنوان متخصص و جراح اسلیو معده به گونه‌ای حین و پس از جراحی عمل می‌کنند که احتمال عوارض شما به حداقل میزان ممکن می‎‌رسد. فراموش نکنید که عوارض چاقی بسیار جبران‌ناپذیرتر از عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده است!



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عوارض اسلیو معده ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

چند حقیقت مهم در مورد قرار دادن بالون در معده

قرار دادن بالون یا بادکنک سیلیکونی نرم در معده، یکی از روش های قدیمی برای کمک به لاغر شدن انسان ها بوده است. در این روش زمانی که بالن درون معده قرار می گیرد، حجم زیادی از معده را اشغال می کند. به همین دلیل فرد سریع احساس سیری کرده و دیگر تمایلی به خوردن غذا نخواهد داشت. به طور کلی بالون معده را می توانیم یک روش کوتاه مدت برای رسیدن به لاغری به شمار آوریم.

افرادی که تمامی روش های لاغری را امتحان کرده اند، اما موفق نشده اند به نتیجه مطلوب خود دست یابند، با انتخاب این روش درمانی می توانند به راحتی در یک زمان کوتاه، به لاغری و تناسب اندام برسند. این روش در گذشته میان افرادی که از چاقی رنج می بردند، بسیار رایج بود. اما به دلیل داشتن عوارض بالا، امروزه روش جراحی بالون معدهمنسوخ شده است. 

از سوی دیگر روش های جراحی لاغری جدیدتریو بدون عارضه کشف شده اند، که به افراد چاق کمک می کنند بدون کمترین دردسری لاغر شوند. از میان تمامی این روش های لاغری جدید باید به جراحی اسلیو معده، جراحی بای پس معده و موارد دیگر اشاره کنیم. معمولا افرادی که تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن به تناسب اندام دست یابند، به سراغ جراحی های لاغری می رود. 

آیا روش بالون معده برای لاغری مناسب است؟

قرار دادن بالون در معده با استفاده از دستگاه اندوسکوپ انجام می شود. پزشک ابتدا بالون را وارد معده می کند، و پس از آن، آن را با مایعات بی خطر پر می کند. بالون بزرگ شده درون معده قادر است به میزان زیادی حجم معده را در برگرفته و منجر به کاهش اشتها در فرد شود. این روش ساده کمک میکند تا افراد چاق قادر باشند به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

در گذشته افرادی که از اضافه وزن بیش از اندازه برخوردار بودند، از روش بالون معده برای لاغری استفاده می کردند. این دسته از افراد کسانی بودند که تمامی تمرینات ورزشی را انجام داده و از رژیم غذایی مناسب برخوردار بودند، اما هیچ یک از این روش ها منجر به کاهش وزن آنها نمی شد. از این رو با مراجعه به پزشک متخصص، اقدام به قرار دادن بالون در معده خود به مدت 6 ماه می نمودند، تا وزن خود را کاهش دهند. 

پس این روش درمانی برای افراد خاصی مناسب بوده است. افرادی که هیچ گونه سابقه بیماری یا جراحی معده نداشتند، یا افرادی که آمادگی و انگیزه ایجاد تغییر در سبک زندگی خود را داشتند، با استفاده از روش جراحی بالون معده به لاغر شدن خود کمک می کردند. بهتر است این نکته را نیز به خاطر داشته باشید، که تنها افرادی می توانند کاندید مناسبی برای این روش جراحی به شمار روند، که بیش از حد چاق باشند.

از سوی دیگر افرادی که از جراحی لاغری می ترسند، یا نمی توانند از روش های دیگر برای رسیدن به لاغری استفاده کنند، می توانند از این روش موقتی برای رسیدن به تناسب اندام خود استفاده کنند. 

چرا قرار دادن بالون در معده روشی منسوخ شده است؟

در ابتدا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش بالون معده، پزشکان تصور می کردند که این روش درمانی کم خطر و کم عارضه است. اما به مرور زمان عوارض زیاد این روش جراحی لاغری در بیماران مشاهده شد. از آن پس بیشتر پزشکان و جراحان لاغری از قرار دادن بالون در معده خودداری کردند. از جمله عوارضی که منجر به منسوخ شدن این روش درمانی گردید، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ایجاد ناراحتی در معده

رفلکس اسید در معده

 کاهش وزن کم

بروز شکم درد و کمر درد

تهوع و استفراغ

ایجاد عفونت در معده 

بروز مشکلات و مسائل هضم 

انسداد ورود غذا به معده 

البته با تمام عوارضی که برای روش بالون معده بیان نمودیم، لازم است به این مسئله نیز اشاره کنیم که این روش درمانی از مزایای خاصی نیز برخوردار است. اما چون عوارض این روش جراحی بیشتر است، مزایای آن چندان قابل توجه به شمار نمی رود. از جمله مزایایی که می توانیم برای این روش لاغری بیان کنیم، موقتی بودن، قابلیت بازگشت، بدون نیاز به جراحی، و کاهش بیماری های مختلف بعد از لاغری است.



:: برچسب‌ها: عوارض بالون معده , جراحی لاغری , عمل چاقی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

گروه‌هاي اصلي مواد غذايي

گروه نان و غلات

مواد غذایی از جمله نان، برنج، ماکارونی، رشته، گندم، جو و ذرت در این گروه قرار دارند كه منبع کربوهيدرات‌هاي پيچيده، فيبر و همچنين ويتامين‌هاي گروهB ، آهن و پروتئين هستند و نقش تأمين انرژي را در بدن ايفا مي‌كنند.

گروه سبزي‌ها

انواع سبزي‌هاي برگ‌دار، انواع کلم، هويج، بادمجان، نخود سبز، لوبيا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خيار، گوجه فرنگي، پياز و سيب‌زميني در این گروه دسته‌بندي مي‌شوند كه در مقايسه با سايرگروه‌ها داراي انرژي و پروتئين کمتر و فيبر، ویتامین‌هایA ،B ، C و مواد معدني از جمله پتاسيم و منيزيم بيشتري هستند.

گروه میوه‌ها

انواع میوه‌ها، آب‌ميوه‌هاي طبيعي، کمپوت ميوه و ميوه‌هاي خشک ( خشک‌بار)، در این گروه جای دارند كه در مقايسه با گروه‌هاي ديگر، انرژي و پروتئين کمتر و فيبر، ويتامين و مواد معدني بيشتري دارند.

گروه گوشت و حبوبات

انواع گوشت قرمز،گوشت سفيد، تخم مرغ، حبوبات و مغزها در اين گروه دسته‌بندي مي‌شوند و نقش مهمي در تأمين پروتئين بدن دارند. مواد غذايي اين گروه علاوه بر پروتئين كه ماده سازنده بدن است و از اسيدهاي آمينه ضروري و غيرضروري تشکيل شده‌است، داراي دو عنصر مهم  و ضروري؛ يعني آهن و روي هستند كه  براي رشد و ترميم بافت‌هاي بدن و خون‌سازي لازمند.

گروه شیر و لبنیات

شير و فرآورده‌هاي آن از جمله ماست، پنير، كشك و بستني در این گروه قرار دارند كه  مهم‌ترین منبع تأمین کلسیم مورد نیاز بدن هستند و در تشکيل استخوان، دندان و استحکام آنها نقش مؤثري ايفا مي‌كنند. اين گروه همچنين داراي كلسيم، فسفر، پروتئين، ويتامينB2، ويتامينB12، ويتامين A و ساير مواد مغذي از جمله ويتامينA  است كه  براي رشد و سلامت پوست مفيد است.

گروه چربي‌ها( روغن و كره)

رژيم غذايي سالم، مصرفِ زياد روغن را توصيه نمي‌كند و ترجيح اين است كه مصرف چربي و قند به حداقل برسد. همچنين بهتر است به جای روغن‌های چرب گیاهی(مارگارين)، از جایگزین‌هایی مانند روغن زیتون استفاده شود و مصرف غذاهای سرخ‌کردنی به حداقل برسد؛ چرا كه فاقد ارزش غذایی است كه به آن غذاي «کالری خالی» مي‌گويند. برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الکل، غلات تصفیه‌شده، چربی‌های جامد، چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس، نمک و قند نيز بايد به نازل‌ترين حد  ممكن  برسد.

بنابراين رژیم غذایی سالم، رژیمی است که  2000 كالري روزانه مورد نياز بدن يك فرد سالم را به او برساند و همه مواد مورد نياز و ضروري بدن را به منظور حفظ حيات و تندرستي تأمين كند. البته لازم به ذكر است كه میزان دقیق کالری مورد نیاز هر فرد به نسبت سن، جنسیت و فعالیت بدنی‌اش تعيين مي‌شود؛ مثلاً ورزش‌كاران به كالري بيشتري نياز دارند.

چرا رژیم غذایی مناسب اهميت دارد؟

اندام‌ها و بافت‌های بدن برای كاركرد درست نیاز به تغذیه‌ مناسب دارند؛ در غیر این‌صورت بدن مستعد بیماری، عفونت، خستگی، عملکرد ضعیف، دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان مي‌شود، ضمن آنكه تقريباً همه مواد غذايي خاصيت مقابله با عوامل بيماري‌زا را دارند.

رژیم لاغری

رژیم لاغری نوعي سبك تغذيه به منظور كاهش وزن است. گرچه این روش برای افراد چاق مفید است ولی به صورت بالقوه مي‌تواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. بنابراين پزشك يا متخصص تغذيه تعيين مي‌كند كه چه کسی باید رژیم لاغری بگیرد. علاوه  بر اين، عموماً یک سوم افرادی که به منظور کاهش وزن، از رژيم‌هاي سخت لاغري كه با تركيب نادرست غذاها همراه اند، استفاده مي‌كنند، كاهش وزن بدن‌شان پس از چند هفته متوقف مي‌شود و دوباره دچار افزايش وزن مي‌شوند. از اينرو پس از مدتی انگیزه اولیه‌ را از دست داده و مجدداً به وزن سابق و گاهي حتي بيشتر از وزن سابق باز مي‌گردند. ضمن آنکه  چنین رژیم‌های نادرست و غیر اصولی‌ای مانند رژیم‌های لاغری سریع، براي سلامتي تهديد محسوب شده و مشكلات بزرگي ایجاد می‌کنند.

فوايد و معايب رژیم کتوژنیک

رژیم كتوژنيك (رژیم كتون)، به معنای مصرف بیشتر کتون است. کتون ماده‌ای است که از سوختن چربی کبد به وجود می‌آید و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که بدن قادر به تأمین انرژی از سوختن قند(گلوکز) نباشد؛ یعنی مصرف كربوهيدرات که حاوی  قند هستند باید به حداقل ممكن برسد و مصرف چربی افزایش یابد تا بدن انرژي مورد نياز سوخت و ساز خود را از شکستن اسیدهای چرب حاصل کند.

   نکته جالب در این رژیم، تغییر طعم و بوی دهان است؛ به طوری که به دلیل وجود ترکیبات آروماتیک(خوشبو کننده)، دهان بوی میوه می‌گيرد.

رژيم كتوژنيك اولین بار در سال 1920 برای درمان کودکان مبتلا به صرع و تشنج ابداع و استفاده شد. طی تحقیقات دانشمندان دريافتند که استفاده از رژیمی با کربوهیدارات كم و چربی زياد، حملات تشنج را در کودکان کاهش داده یا متوقف مي‌کند. سپس اطلاعات بدست آمده از بیمارانی که تحت رژیم کتوژنیک قرار داشتند، نشان داد كه اين رژيم كارآمد است و از اينرو استفاده از رژیم كتوژنيك گسترش یافت و مورد استقبال عمومی قرارگرفت.

از فواید این رژیم این است که طرفداران آن معتقدند به وسیله رژیم کتوژنیک کاهش وزن بهتر، اشتهای کمتر و شفافیت ذهنی بیشتری را تجربه کرده‌اند. اما عده‌ای از پزشکان و محققان حوزه پزشكي و سلامت، به مناسب بودن این رژیم به دیده شک می‌نگرند و شواهدی مبتنی بر عدم کارایی آن برای همه افراد در دست دارند.  

از آنجایی‌که رژیم کتوژنیک، یک رژیم پزشکی است که باید مطابق اصول صحیح و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گیرد، استفاده طولانی مدت از آن، سودمند نیست، ضمن آنکه استفاده مداوم از آن که به معنای کاهش مصرف کربوهیدرات است، می‌تواند سردرد، یبوست، مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات ایجاد کند. بنابراین این رژیم برای همه  از جمله افرادی که به دنبال ورزش حرفه‌ای، تخصصی  و افزایش مقدار ماهیچه هستند، مناسب نیست.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفته شد گرچه این رژیم جزو رژیم‌های کاربردی دسته‌بندی شده که برای افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع دو مناسب و در همه‌جا از محبوبیت برخوردار است اما برای همه افراد مناسب نیست. مراقبت‌کنندگان از سالمندان و کودکان قبل از به کار بردن رژیم کتوژنیک برای این افراد یا بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای، بهتر است با یک متخصصِ این حوزه مشورت نموده و سپس از آن برای این دسته از افراد استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: رژیم کتوژنیک , رژیم لاغری , رژیم غذایی سالم ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

در عمل اسلیو معده چه فرآیندی صورت می‌گیرد؟

برای افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 دارند، عمل اسلیو معده مناسب است و موثر واقع می‌شود. شاید برای شما سوال باشد که چرا این عمل به نام اسلیو معده نامگذاری شده است. در عمل اسلیو معده حدود 70 درصد معده از شکم خارج و برداشته می‌شود و شکل ظاهری آنچه از معده باقی می‌ماند، شبیه به آستین است. ترجمه آستین به زبان انگلیسی اسلیو می‌شود؛ بنابراین این جراحی لاغری را به نام اسلیو معده می‌خوانند.

اشتهای بیمارانی که تحت عمل اسلیو معده قرار گرفته‌اند، به شدت کاهش می‌یابد و کمتر گرسنه می‌شوند.

نحوه انجام عمل چاقی با روش بای پس معده

در عمل بای پس معده، معده و روده هر دو دستخوش یکسری از تغییرات می‌شوند. در این جراحی لاغری، معده به دو قسمت بزرگ و کوچک تقسیم می‌شود و از این طریق ظرفیت معده کاهش پیدا می‌کند. روده در عمل بای پس معده تغییر می‌کند و طول آن تا حد زیادی کم می‌شود. بخشی از روده که کوتاه می‌شود به قسمت کوچک معده یا معده کوچکِ جدید متصل می‌شود. این تغییرات در معده و روده باعث می‌شود موادغذایی سریع‌تر به روده راه پیدا کند و دفع شود.

با مزایا و معایب جراحی‌های بای پس معده و اسلیو معده آشنا شوید.

بهتر بودن هر یک از عمل‌های بای پس و اسلیو معده به وضعیت جسمانی و نظر پزشک شما بستگی دارد اما قطعا دانستن اطلاعات زیر برای تصمیم‌گیری صحیح شما موثر خواهد بود.

اگر شما قبل از جراحی لاغری خود با رفلاکس معده دست و پنجه نرم می‌کردید، بهتر است عمل بای پس را انتخاب کنید زیرا احتمال ایجاد رفلاکس معده پس از بای پس به مراتب از اسلیو معده کمتر است.

هزینه عمل بای پس معده به دلیل فرایند پیچیده‌ و مدت زمان طولانی که دارد از هزینه اسلیو معده بیشتر است و برای افرادی که بودجه محدودی دارند مناسب نیست.

بای پس و اسلیو معده هر دو از طریق جراحی لاپاروسکوپی قابل انجام هستند اما عمل اسلیو ساده‌تر از بای پس انجام می‌شود. در اسلیو معده تنها معده مورد جراحی قرار می‌گیرد اما در بای پس علاوه بر معده، بخشی از روده کوتاه و جدا می‌شود.

فرایند کاهش وزن در عمل بای پس معده سریع‌تر از اسلیو معده رخ می‌دهد و شما پس از گذشت یک سال تغییر وزن خود را شاهد هستید. در اسلیو معده کاهش وزن با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و ممکن است حدود دو سال زمان ببرد.

با توجه به آنکه عمل بای پس معده نسبت به اسلیو معده سنگین‌تر است، مدت زمان بستری شما در بیمارستان نسبت به اسلیو معده طولانی‌تر و بیشتر خواهد بود.

یکی از برتری‌هایی که عمل اسلیو معده بر بای پس معده دارد، میزان جذب مواد مغذی است. اغلب کسانی که جراحی لاغری آنها از نوع بای پس است بعد از عمل نیاز دارند تا ویتامین و عناصر مغذی مصرف کنند. در اسلیو معده چنین حالتی وجود ندارد زیرا مواد مغذی به طور کامل جذب بدن می‌شوند و نیازی به مصرف آنها به‌طور جداگانه نیست.

اگر دوست دارید به میزان بیشتری کاهش وزن داشته باشید بای پس معده برای شما جراحی لاغری مناسب‌تری خواهد بود. به طور کلی در بای پس معده هر فرد بین 60 تا 80 درصد وزن خود را از دست می‌دهد و در اسلیو معده کاهش وزن بین 50 تا 70 درصد است.

مدت زمان جراحی لاغری در عمل بای پس معده از اسلیو معده بیشتر است و حدود سه ساعت طول می‌کشد. این مقدار زمان برای اسلیو معده کمتر است و این عمل چاقی حدود 2 ساعت زمان لازم دارد.

بای پس معده و اسلیو معده مانند عمل مینی بای پس هر دو نوعی از جراحی لاغری هستند که در جهت کاهش وزن بسیار موثر عمل می‌کنند. اگر برای انتخاب یکی از این دو عمل دچار تردید هستید باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بر‌اساس شرایط و وضعیت جسمانی که دارید، شما را راهنمایی کند. کسب اطلاعات از مزایا و معایب این عمل‌ها تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا تصمیم مناسب‌تری بگیرید. به طور مثال باید بدانید که بای پس معده از نظر میزان و سرعت کاهش وزن بر اسلیو معده برتری دارد. از طرفی اسلیو معده نسبت به بای پس معده کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر است و مدت زمان لازم برای انجام آن کمتر است.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , اسلیو معده , بای پس معده , کاهش وزن , لاپاراسکوپی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

رژيم غذايي كتوژنيك چيست؟

رژیم کتوژنیک یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که به منظور لاغری سریع، کاهش وزن و بهبود سلامت استفاده می‌شود و در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. تحقیقات حاکی از آن بوده‌اند که رژیم غذایی کتو در کاهش چربی شکمی مؤثر واقع شده و در بهبود بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع دو و اختلال شناختی موفق عمل کرده‌است.

اصول رژیم کتوژنیک

اصل کلی در رژیم کتوژنیک بر این مبنا قرار دارد که مصرف کربوهیدرات کم (کمتر از 50 گرم در روز)، مصرف چربی زیاد(چربی جایگزین کربوهیدرات) و مصرف پروتئین به اندازه باشد. دلیل نام‌گذاری این رژیم این است که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات و جایگزین شدن چربی به جای آن به عنوان منبع تأمین انرژی، بدن انرژی مورد نیاز خود را مستقیماً از چربی بدست می‌آورد که به این فرایند کتوزیس(Ketosis) می‌گویند؛ یعنی بدن به جای گلوکز از مولکول‌های موجود در کبد حاصل از سوخت چربی سوخت و انرژی مورد نیاز را دریافت می‌کند.

اگرچه برخی معتقدند که مصرف چربی زیاد (به دلیل کالری بالا) برای سلامت مضر است ولی تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم‌های کم‌چرب، تأثیر بیشتری در کاهش وزن و کاهش اشتها دارد.

اولین گام در کاهش کربوهیدرات و رسیدن به وزن مطلوب و ثابت نگه‌داشتن آن، یافتن میزان مورد نیاز کربوهیدرات بدن‌تان است تا بتوانید با توجه به بدن خود، کمتر از میزان مورد نیاز، آن را مصرف کنید.

انواع رژیم کتوژنیک

این رژیم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که عبارتند از:

رژیم کتوژنیک استانداردSKD : در این روش، میزان مصرف کربوهیدرات کم(5 درصد)، چربی زیاد(75 درصد) و پروتئین متوسط(20 درصد) است.

رژیم کتوژنیک چرخه‌ایCKD: در این روش، در دوره‌های کوتاه‌مدت بین رژیم، فرد اجازه می‌یابد مقدار بیشتری کربوهیدرات مصرف کند(بعد از هر 5 روز محدودیت، 2 روز مصرف بیشتر).

رژیم کتوژنیک هدفمندTKD: در این روش، به هنگام ورزش می‌توان کربوهیدرات مصرف نمود.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این روش تقریباً مشابه نوع استاندارد ولی با افزایش بیشتر پروتئین همراه است. درصد مصرف پروتئین 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است.

نکته: رژیم چرخه‌ای و هدفمند، مناسب و محبوب ورزشکاران و بدن‌سازان می‌باشد.

غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک

آووکادو،کلم بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و سبزی های دارای بزرگ سبز

بادام، گردو، دانه کدو تنبل، بادام زمینی و دانه آفتابگردان

تخم مرغ

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل

طعم دهنده‌های نعناع و لیمو 

کره بادام زمینی، کره بادام و کره پسته

گوشت گاو

گوشت مرغ و بوقلمون

لبنیات پرچرب؛ ماست، کره، خامه و پنیر پر چرب

ماهی‌های آزاد، شاه ماهی و ماهی خال مخالی

میوه‌های کم قند مانند انواع توت‌ها

نمک، فلفل، سرکه، آبلیمو و ادویه‌های تازه

نوشیدنی‌های مجاز رژیم کتوژنیک

آب ساده

آب گازدار

اسموتی تهیه شده از نارگیل، شیر نارگیل، کاکائو و آووکادو

چای سبز بدون قند

قهوه تلخ

نوشابه، آب‌میوه، چای‌های شیرین و نوشیدنی‌های ورزشی

ممنوعیت‌های رژیم کتوژنیک

آبجو

انواع نان و دونات

پاستا، اسپاگتی و نودل

حبوبات و انواع لوبیا، مانند لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز و عدس

روغن ذرت، مارگارین و کانولا

سس باربیکیو، سس‌های حاوی قند و سس‌های غلیظ

سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، ذرت، نخود فرنگی، کدو تنبل و کدو اسکواش

شکر، بستنی، آب‌نبات و انواع شربت

غذاهای حاوی رنگ‌های مصنوعی، نگهدارنده‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی

فست فودها و گوشت‌های فرآوری‌شده مانند هات داگ

گندم، برنج، جو و محصولات گندم

مرکبات، انگور، موز و آناناس

مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماری‌های عصبی مانند صرع طراحی شد ولی بعدها وقتی که در بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو مورد استفاده قرار گرفت و موفقیت آن به اثبات رسید، محبوبیت بیشتری یافت. امروزه در بسیاری از بیماری‌ها به شرح زير این رژیم توصیه می‌شود:

آسیب‌های مغزی

آکنه و جوش

آلزایمر

بیماری قلبی

پارکینسون

سرطان

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک

صرع

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک

گرچه رژیم کتوژنیک در بسياري از موارد موفق عمل كرده است، با اين‌حال ممکن است عوارضی داشته باشد. یکی از عوارض اين رژیم، آنفولانزای کتو(Keto flu  ) نامیده می‌شود که  داراي علائم کاهش انرژی و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، حالت تهوع، اشكال در هضم  و کاهش عملکرد ورزشی است. به منظور پیش‌گیری از این مشکل،  به يك‌باره و ناگهاني مصرف كربوهيدرات را به حداقل  نرسانيد. بهتر است در روزهای اول شروع این رژیم، کربوهیدرات را به طور متعادل مصرف کنید و سپس به تدریج آن را کاهش دهید.

نکات مهم

از آنجایی‌که رژیم کتوژنیک تعادل آب و مواد معدنی را بر هم می‌زند، بنابراین افزودن نمک به وعده‌های غذایی یا مصرف مکمل‌های معدنی (3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم،300 میلی گرم منیزیم) را فراموش نکنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن  یا  مبتلا به دیابت هستند، فوق‌العاده است، اما برای ورزشکاران حرفه‌ای که قصد عضله‌سازی دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.

رژیم کتوژنیک هم مانند دیگر رژیم‌های غذایی، زمانی کارآمد خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.



:: برچسب‌ها: رژِیم کتوژنیک , رژِم کتو , رژیم لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

نحوه انجام جراحی لاغری با لاپاروسکوپی

فرایند جراحی لاغری با لاپاروسکوپی طی مراحل زیر انجام می‌شود:

ابتدا بیمار از طریق داروهای بیهوشی که به صورت استنشاقی یا وریدی هستند، بیهوش می‌شود.

پزشک برای آنکه بتواند لاپاراسکوپ و سایر ابزارهای جراحی را وارد کند، 4 تا 6 برش با اندازه‌ای در حدود 2 سانتی‌متر بر روی شکم ایجاد می‌کند.

یکی از مراحل مهم در جراحی لاغری با لاپاروسکوپی، باد کردن شکم با گاز کربن دی اکسید است تا پزشک دید و دسترسی بهتری نسبت به اجزای شکم داشته باشد.

پزشک از طریق یکی از برش‌ها که معمولا در اطراف ناف است، ابزار لاپاروسکوپی را وارد می‌کند. این ابزار دارای دوربینی با قدرت دید بالا هستند که تصاویر داخل اجزای شکم را بر روی مانیتور پخش می‌کند. پزشک از طریق مشاهده این تصاویر می‌تواند به راحتی بر ابزارهای جراحی و موضع عمل تسلط داشته باشد.

در قسمت بعدی مقاله به چند سوال مهم درباره جراحی لاغری با لاپاروسکوپی پاسخ می‌دهیم تا تمامی ابهامات شما درباره این عمل برطرف شود.

لاپاروسکوپی برای چه نوعی از عمل چاقی به کار می‌رود؟

جراحی لاپاروسکوپی برای عمل‌هایی مانند بای پس معده، مینی بای پس، اسلیو معده و بالون کاربرد دارد و برای این عمل‌ها نتیجه‌ مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

آیا جراحی لاغری با لاپاروسکوپی برای همه افراد امکان‌پذیر است؟

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از 40 باشد برای جراحی لاپاروسکوپی مناسب هستند. البته پزشک علاوه بر شاخص توده بدنی، بسیاری از موارد دیگر مربوط به سلامت جسمانی شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود این عمل برای شما مناسب هست یا خیر.

مهم‌ترین تفاوت و مزیت جراحی لاغری با لاپاروسکوپی با سایر روش‌ها در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت  جراحی لاپاروسکوپی با سایر روش‌های جراحی در اندازه برش‌هایی است که برای انجام عمل ایجاد می‌شود. این برش‌ها در جراحی لاغری با لاپاروسکوپی بسیار جزئی و کوچک هستند؛ بنابراین بهبودی آنها سریع صورت می‌گیرد. در سایر روش‌های جراحی مانند جراحی باز برش‌ها به تعداد زیاد و با اندازه‌ای بزرگتر ایجاد می‌شوند و دوره نقاهت آنها طولانی‌تر است.

آیا جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی عوارض دارد؟

خوشبختانه جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی نسبت به سایر روش‌ها عوارض بسیار کمی دارد و در موارد نادری ممکن است بیمار دارای خونریزی، عفونت، احساس تهوع، تب، تنگی نفس و... شود. در صورتی که جراحی لاغری برای شما چنین عارضه‌هایی را به همراه داشته باشد، باید این عوارض را با پزشک خود در میان بگذارید و برای درمان آنها اقدام کنید.

در نظر داشته باشید هر چقدر پزشک شما در انجام جراحی لاپاروسکوپی و عمل چاقی ماهرتر باشد، احتمال روبه روشدن شما با عوارض بعد از عمل بسیار کمتر خواهد بود.

عمل چاقی با جراحی لاپاروسکوپی چه نتیجه مثبتی را در پی خواهد داشت؟

بهترین نتیجه عمل چاقی با روش لاپاروسکوپی کاهش وزن است که تا دو سال بعد از عمل ادامه پیدا می‌کند. این کاهش وزن بر روی بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و... تاثیر مثبتی دارد و آنها را بهبود می‌بخشد. بهبود بیماری‌های جسمی و کاهش وزن پس از جراحی لاپاروسکوپی خود‌به‌خود باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه در بیماران خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی چیست؟

بعد از جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی بین 1 تا 3 روز شما در بیمارستان بستری می‌شوید و مواردی را لازم است بعد از عمل خود رعایت کنید.

طی مدت بستری، شما باید روز بعد از عمل خود سعی کنید راه بروید و تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

در صورتی که بعد از عمل خود احساس درد شدیدی داشتید باید به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز برای شما مسکن تجویز نماید.

اگر بعد از جراحی لاغری خود دچار یبوست شدید، این حالت را با پزشک خود در میان بگذارید تا مشکل شما را درمان کند.

تا چند هفته بعد از جراحی لاپاروسکوپی خود بهتر است از فعالیت‌های ورزشی سنگین پرهیز کنید.

جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی عمل ساده‌ و جدیدی است که به دلیل عوارض کم خود بسیار مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است. در این عمل برش‌های محدودی بر روی بدن بیمار ایجاد می‌شود و پزشک اجزای داخل شکم بیمار را از طریق یک دوربین مشاهده می‌کند. برش‌های محدود در لاپاروسکوپی باعث می‌شوند تا دوره نقاهت بیمار بعد از جراحی بسیار کوتاه باشد. جراحی لاپاروسکوپی برای عمل‌هایی مانند اسلیو معده، بالن، بای پس معده و ... کاربرد دارد و باعث کاهش وزن فراوانی می‌شود. 

اگر تا به حال با استفاده از روش لاپاروسکوپی تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفته‌اید تجربه خود را بنویسید که برای شما چگونه بوده است؟



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , لاپاراسکوپی , اسلیو معده ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی لیفت در قسمت ابروها چه مزایایی دارد؟

تمام مردم در دنیا به دنبال زیباتر شدن و زیباتر دیده شدن هستند. از این رو همیشه به سراغ روش های جراحی زیبایی مختلف می روند. یکی از این روش ها، لیفت ابرو است. اصولا افرادی که این روش زیبایی را انتخاب می کنند، که از مشکلات افتادگی ابرو و پلک برخوردار باشند. لیفت کردن ابروها کمک می کند تا چهره زیباتر و خاصی تری داشته باشیم و جذاب تر دیده شویم.

می توان با انجام جراحی لیفت، به تقویت کردن ابروها کمک کرده، و  منجر به مرتب شدن آنها گردید. علاوه بر آن، باید بگوییم این روش جراحی زیبایی بی خطر است و مشکلات خاصی را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. البته در صورتی که بتوانید برای انجام لیفت ابرو به پزشک متخصص و جراح زیبایی مراجعه کنید، مسلما می توانید نتیجه بهتری از این روش درمانی به دست آورید. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بهترین روش لیفت را به بیماران خود معرفی می کند. پس می توانید با مراجعه به ایشان بهترین روش را برای زیباتر شدن انتخاب کنید. می توانید با اطمینان بالا لیفت ابرو انجام داده و از نتیجه آن رضایت کامل داشته باشید. لیفت کردن ابروها از حساسیت بالایی برخوردار است، اما در عین حال یک روش جراحی زیبایی بی خطر است.  

برای آنکه بتوانید از جدیدترین متدهای روز دنیا برای لیفت کردن ابروها برخوردار شوید، کافیست به کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. تا زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان لیفت ابرو از این روش جراحی بهره مند شوید. 

چه دلایلی منجر به پیری و افتادگی ابروها در چهره می شود؟

یکی از مهمترین دلایلی که منجر می شود تا افراد پس از گذشت سالها درگیر جراحی های زیبایی شوند، افزایش سن است. افزایش سن منجر می شود تا چین و چروک بر روی صورت ایجاد شده و در نهایت مشکلات دیگری به وجود آید. بافت های بدن پس از پیری حالت خود را از دست می دهند، و ممکن است شاهد این مسئله باشیم که ابروها حالت افتاده به خود گیرند. 

زمانی که در قسمتی از ناحیه ابروها افتادگی و مشکل به وجود می آید، لازم است یک روش مطمئن انتخاب شود که زیبایی را به چهره بازگرداند. یکی از این روشها، لیفت ابرو است. می توان با لیفت کردن ابروها، افتادگی آنها را به میزان قابل توجهی ترمیم کرد. پس از میان روش های جراحی زیبایی، این روش کمک زیادی به ترمیم مشکلات ابرو بعد از پیری می کند. 

اگر به چهره بیشتر افرادی که درگیر افتادگی ابرو و پلک شده اند توجه کنید، متوجه این نکته می شوید که شکل و اندازه افتادگی ابرو در اثر پیری، در هیچ یک از مردم یکسان نیست. از این رو لازم است حتما پیش از انجام هرگونه جراحی زیبایی، به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. پزشک متخصص با بررسی مشکلات و علل بروز این مشکل، روش مناسب را برای لیفت ابرو در نظر گرفته و آن را به فرد متقاضی پیشنهاد می کند.

جراحی لیفت ابرو به چند روش انجام می شود؟

جراحان زیبایی برای آن که بتوانند یک روش مناسب برای لیفت کردن ابرو انتخاب کنند، لازم است در اولین جلسه مشاوره پوست بیمار را مورد بررسی قرار دهند. پس از آن می توانند روش مناسب را برای انجام جراحی لیفت بیمار در نظر بگیرند. اما به طور کلی باید بگوییم این روش جراحی زیبایی به چند دسته انجام می شود. از جمله محبوب ترین این روش ها، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جراحی لیفت ابرو با روش کلاسیک:

در این روش جراحی نیاز به بیهوشی کامل است. از این رو باید زیر نظر یک پزشک متخصص انجام شود. پزشک بر روی خط بین پیشانی و محل رویش مو برش ایجاد کرده، و پست اضافی را از آن قسمت جدا می کند. در این روش چین و چروک های بین دو ابرو به راحتی از بین رفته و ابروها حالت افتاده خود را از دست می دهند. 

جراحی لیفت ابرو با نخ:

در این روش متداول که بیشتر پزشکان اقدام به انجام آن می نمایند، برش در داخل موهای ابرو ایجاد می شود. پس از آن نخ هایی که از جنس نایلون هستند، کمک می کنند تا بین ابروها پیوند ایجاد شود. این نخ ها از مقاومت بالای و غیر جذب برخوردار هستند. با استفاده از این روش می توان بیشتر مشکلات ابرو را برطرف کرد.



:: برچسب‌ها: لیفت ابرو , زیبایی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

رعایت رژیم غذایی قبل از جراحی لاغری

رعایت رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما باید قبل از جراحی لاغری به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر چقدر به رژیم غذایی توصیه شده از طرف پزشک خود بیشتر عمل کنید میزان موفقیت عمل شما نیز بیشتر خواهد شد. به طور مثال رعایت رژیم غذایی در عملی مانند اسلیو معده سبب می‌شود توده‌های چربی کبد شما کاهش یابد و پزشک به بافت معده شما در حین عمل دید بهتر و دقیق‌تری داشته باشد. بهتر است 3 هفته قبل از عمل‌های بای پس معده، مینی بای پس، جراحی لاپاراسکوپی و اسلیو معده رژیم غذایی زیر را رعایت کنید.

تا می‌توانید غذاهایی مصرف کنید که کالری کمتری دارند و از مصرف غذاهای پر‌کالری مانند نوشابه، قند، نان، ماکارونی و... پرهیز کنید.

در برنامه غذایی خود روزانه مقداری پروتئین مانند مرغ، ماهی، گوشت گاو و تخم‌مرغ بگنجانید.

قبل از جراحی لاغری، رژیم غذایی شما باید حاوی چربی‌های سالم باشد و چربی‌هایی مانند روغن جامد و کره از غذای شما حذف شود.

حتما در روزهای قبل از عمل چاقی خود آب فراوان بنوشید و دور نوشیدنی‌های الکلی را خط بکشید. الکل از این جهت ضرر دارد که باعث رقیق‌شدن خون شما می‌شود و خونریزی عملتان را به شدت افزایش می‌دهد.

برای عمل چاقی مانند دیگر عمل‌های جراحی باید بین 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید یعنی در این فاصله زمانی هیچ غذایی را نخورید.

انجام آزمایشات مختلف و ارزیابی سلامتی

 پزشک شما برای ارزیابی سلامت جسمی و بررسی بیماری‌های احتمالی قبل از جراحی لاغری از شما می‌خواهد تا آزمایشات و چکاپ‌های زیر را انجام دهید.

آزمایش خون و پلاکت‌های خون

آزمایش ادرار

آندوسکوپی معده

الکتروکاردیوگرافی

تست سلامت ریه

تست حاملگی

علاوه بر این آزمایشات شما باید برای کل بدن خود یعنی شکم، بدن و... سونوگرافی انجام دهید. این سونوگرافی از نظر تشخیص بیماری‌هایی مانند سنگ صفرا اهمیت دارد.

مشورت با مشاوران و روانشناسان

یکی از کارهایی که قبل از جراحی لاغری به شما آرامش زیادی می‌بخشد، دریافت مشاوره از روانشناسان و مشاوران است. این افراد به شما کمک می‌کنند تا درباره عمل خود به خودآگاهی بیشتری برسید و اضطراب شما کاهش پیدا کند.

توصیه‌های مهم دیگر که رعایت آنها قبل از جراحی لاغری ضروری است.

چند روز قبل از عمل چاقی خود از قوانین بیمارستان و مراحل بستری شدن برای عمل خود اطلاعات لازم را کسب کنید تا در روز جراحی دچار استرس نشوید.

اگر بدن و صورت شما دارای مواد آرایشی باشد، باید قبل از جراحی لاغری خود آنها را به‌طور کامل پاک کنید زیرا این‌گونه مواد مانع از آن می‌شود تا پزشک حالت طبیعی پوست، بدن و ناخن شما را مشاهده و بررسی کند.

با اینکه بیمارستان تجهیزات و لوازمی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما خودتان حتما از چند روز قبل از جراحی لاغری وسایل زیر را برای روز عمل خود آماده کنید:

لباس تمیز و راحت

لباس زیر

دمپایی

حوله

مسواک و خمیر دندان

شامپو

نامه پذیرش و پزشک

داروهایی که از قبل بیمار مصرف داشته است.

خوراکی‌های سالم

در صورتی که به داروی بیهوشی خاصی حساسیت دارید، حتما قبل از عمل جراحی خود به پزشکتان اطلاع دهید.

پیش از آنکه عمل چاقی انجام شود معمولا به بیمار پرسشنامه‌ای داده می‌شود تا به سوالاتی درباره سلامت خود پاسخ دهد. در این پرسشنامه باید به‌طور دقیق از مصرف دارو یا سابقه بیماری‌های خود بنویسید. به‌طور مثال اگر دارویی مانند رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، پزشک خود را باید در جریان مصرف این داروی خود قرار دهید.

ممکن است شما چند روز قبل از جراحی لاغری دچار حالت سرماخوردگی شوید. این حالت شاید از نظر شما چندان مهم نباشد اما بیماری‌های ساده نیز در روند جراحی شما تاثیرگذار هستند و مهم است پزشک خود را از وجود چنین بیماری‌هایی آگاه کنید.

جراحی لاغری مانند هر عمل جراحی دیگری به مراقبت‌ها و آمادگی‌های خاصی نیاز دارد. رعایت رژیم غذایی، انجام آزمایش‌های مختلف، مشورت با روانشناس، انجام فعالیت ورزشی و... از جمله کارهایی‌ است که شما باید قبل از عمل چاقی خود آنها را انجام دهید. انجام این کارها باعث می‌شود تا عمل شما راحت‌تر و موفقیت‌آمیزتر انجام شود و استرس شما تا حد زیادی کاهش یابد.

اگر تجربه جراحی لاغری را داشته‌اید، از مهم‌ترین و موثرترین کارهای خود در روزهای قبل از عملتان بنویسید. خواندن تجربه شما قطعا برای افرادی که قصد انجام جراحی لاغری را دارند، ارزشمند خواهد بود.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , اسلیو معده , رژیم غذایی قبل از جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

مهمترین هدف حفظ تناسب اندام پیش از نوروز چیست؟

همه ما می‌دانیم که تعطیلات نوروز یکی از زمان‌های خاصی است که می‌تواند منجر به افزایش وزن بدن شود. زیرا در این ایام نه تنها انسان از انجام فعالیت‌های بدنی خود می‌کاهد، بلکه با مصرف انواع آجیل‌ها پروتئین بیشتری را وارد بدن می‌کند. از این رو بدن بیش از اندازه نیاز خود ویتامین و پروتئین دریافت می‌کند و فرد دچار افزایش وزن می‌شود.

برای آن که از بروز چاقی در این دوران جلوگیری کنید، لازم است به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه ویژه‌ای نشان دهید. می‌توانید به راحتی از برنامه‌های مناسب رژیم غذایی برای این ایام استفاده کنید، یا در کنار مصرف آجیل‌های مختلف به انجام فعالیت‌های بدنی نیز بپردازید. این فرآیند به شما کمک خواهد کرد که تناسب اندام خود را در این ایام حفظ کنید.

پس نوشتن هدف خود پیش از آغاز ایام تعطیلات، می‌تواند همچون نقشه راه برای رسیدن به هدف شما را یاری برساند. این نکته را به خاطر داشته باشید که باید اهداف خود را در محلی مقابل چشم خود نصب کنید، تا هر روز صبح آنها را مشاهده نموده و به نوعی برای شما یادآوری شود. تنها در این صورت است که قادر خواهید بود به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه نموده، و به هدفی که دارید برسید. 

افرادی که برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی می‌کنند، نسبت به افرادی که تنها در ذهن خود به دنبال دستیابی به نتیجه هستند، موفق‌تر عمل خواهند کرد. پس بهتر است در کنار تعیین هدف، برای رسیدن به آن تلاش نیز نمایید. 

چه بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز مهم است؟

نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها کمک می‌کند تا انسان قادر باشد در ایام نوروز تناسب اندام خود را حفظ کند. از جمله مهمترین این نکات باید به موارد زیر اشاره کنیم:

تلاش کنید در این نوروز به آرامی غذا میل کنید. اگر به مدت 15 الی 20 دقیقه خوردن غذای شما طول بکشد، مغز پیامی با عنوان سیر بودن برای بدن شما ارسال خواهد کرد، که منجر می‌شود تا شما دست از خوردن غذای زیاد بکشید. 

از جمله بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز این نکته است که همیشه از آب برای رفع تشنگی خود استفاده کنید. بدون تردید استفاده از نوشیدنی‌های دیگری غیر از آب، نه تنها تشنگی بدن شما را رفع نخواهد کرد، بلکه منجر می‌شود که بدن شما کالری بیشتری دریافت کند و با اضافه وزن مواجه شوید.

می‌دانیم که خوردن لذت بسیار زیادی برای بدن در پی دارد. اما اگر بدون درنظر گرفتن لذت ورزش، تنها به لذت خوردن توجه کنید، ممکن است بعد از تعطیلات عید با اضافه وزن زیادی مواجه شوید. پس رعایت این نوع بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز می‌تواند شما را از رسیدن به وزن اضافی دور کند. 

حتما به خاطر داشته باشید که در ایام نوروز حداقل بین 7 تا 8 ساعت خواب داشته باشید. در صورتی که به اندازه کافی در تعطیلات استراحت و خواب داشته باشید، سوخت و ساز بدن شما می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت از افزایش وزن و چاقی شما جلوگیری خواهد نمود.

بهترین روش رعایت رژیم غذایی در تعطیلات نوروز چیست؟

آجیل، شیرینی، انواع نوشیدنی‌های قندی و موارد دیگر همگی دلایلی هستند که می‌توانند منجر به افزایش وزن بدن شما شوند. برای آنکه بتوانید رژیم غذایی مناسبی را در این ایام رعایت کنید، نیاز است به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه ویژه ای نمایید. مثلا بهتر است از مصرف آجیل در آخر شب‌ها خودداری کنید. 

زیرا زمانی که بدن توانایی هضم این مواد پر انرژی را نداشته باشد، آنها را تبدیل به چربی‌های اضافی نموده و تناسب اندام را از بین می‌برد. از سوی دیگر بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف نوشابه را به طور کلی از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. زیرا این نوشیدنی هیچ گونه ماده مغذی برای بدن نداشته و تنها دارای شیرین کننده‌ها و کافئین است. 

از دیگر بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز مصرف سالاد بدون سس است. می‌توانید به جای مصرف سس، از ماست، روغن زیتون و آبلیمو که با هم ترکیب شده‌اند استفاده کنید. رعایت تمامی این نکات حفظ تناسب اندام در ایان نوروز را برای شما در پی خواهد داشت. 



:: برچسب‌ها: لاغری , افزایش وزن , چاقی , عید نوروز , رژیم غذایی , رژیم غذایی نوروز ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

پس به طور کلی عوارض لیفت سینه را نیز نمی توانیم در این روش درمانی نادیده بگیریم. با وجود این که خانم های زیادی در جهان تمایل به جراحی لیفت سینه دارند، اما در صورتی که مراقبت های خاص قبل و بعد از جراحی را به خوبی مورد رعایت قرار ندهند، نمی توانند به راحتی از نتیجه مطلوب جراحی برخوردار شوند. 

در نهایت این دسته از افراد شاهد عوارض لیفت سینه خواهند بود. این عوارض ممکن است دائمی باشند و یا به صورت موقت، بعد از مدت کوتاهی برطرف شوند. اما در نهایت توجه به این عوارض بسیار حائز اهمیت است. پس لازم است شرایط مناسب را پیش از جراحی در نظر بگیرید، تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

بهترین زمان برای بالا بردن سینه چه موقع است؟

خانم ها ممکن است به دلایل مختلفی درگیر مشکل افتادگی سینه شوند. از جمله این دلایل می توانیم به بارداری و شیردهی اشاره کنیم. برخی از خانم ها پس از بارداری و شیردهی با مشکل افتادگی سینه ها مواجه می شوند. برای آن که بتوانند این مشکل را از خود دور کنند، می توانند اقدام به جراحی لیفت سینه نمایند. 

پس یکی از زمان های مناسب برای جراحی لیفت سینه، بعد از بارداری و شیردهی است. البته خانم هایی که دارای بافت سینه نیستند نیز، تمایل به انجام لیفت سینه دارند. اما این دسته از افراد پیش از آنکه بخواهند اقدام به خوش فرم کردن سینه ها خود نمایند، باید به عوارض لیفت سینه توجه کنند. زیرا در صورتی که کاندید مناسبی برای انجام این روش درمانی نباشند، نه تنها نمی توانند به نتیجه مطلوب دست یابند، بلکه ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند. 

از دیگر زمان های مناسب برای جراحی لیفت سینه، باید به افزایش سن اشاره کنیم. خانم هایی که در اثر افزایش سن دچار مشکل افتادگی سینه ها می شوند، به مراتب کاندیدای مناسبی برای این روش جراحی خواهند بود. همین مسئله منجر شده است تا خانم ها در سنین بالا، بدون توجه به عوارض لیفت سینه تمایل داشته باشند این عمل جراحی را انجام دهند. 

در نهایت نیز باید به خانم هایی اشاره کنیم که درگیر نوسان وزن می شوند. لاغر شدن بیش از حد منجر می شود تا بافت سینه از بین رفته و سینه با مشکل افتادگی مواجه شود. زمانی که چربی در ناحیه سینه ها کاهش می یابد، شل شدگی و افتادگی سینه را با خود بهمراه می آورد. برای برطرف کردن این مشکل، ساده ترین روش جراحی لیفت سینه خواهد بود.

چگونه می توانیم از بروز عوارض لیفت سینه جلوگیری کنیم؟

پزشکان متخصصی که دارای بورد تخصصی جراحی زیبایی هستند، برای آن که از بروز عوارض لیفت سینه در بیمار پیشگیری نمایند، ابتدا انجام برخی از آزمایشات مهم را به بیمار توصیه می کنند. پس از کسب اطلاع در مورد داشتن شرایط مناسب بیماری برای جراحی لیفت سینه، بهترین روش جراحی را برای ایشان انتخاب میکنند. 

این دسته از پزشکان در اولین جلسه پیش از آغاز جراحی، توصیه های لازم را به بیمار بیان می کنند. تا در نتیجه جراحی و بعد از جراحی بتوانند نتیجه مطلوب را به دست آورند. در صورتی که بیماران تمام توصیه های پزشک خود را به درستی رعایت کنند و مد نظر قرار دهند، می توانند با کمترین عوارض لیفت سینه، از نتیجه مطلوب رضایت داشته باشند. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بهترین روش جراحی را برای بیماران خود انتخاب می کند. ایشان به تمام آسیب ها و عوارضی که ممکن است بعد از جراحی در بدن بیمار رخ دهد اشاره نموده، و اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهند. تا برای کسب نتیجه مناسب، به همراه بیمار اقدام به جراحی نمایند. 

پس به طور کلی باید بگوییم کسب نتیجه مطلوب بعد از جراحی لیفت سینه، علاوه بر تخصص پزشک، به همکاری بیمار بعد و قبل از جراحی نیز وابسته است.



:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی , جراحی لیفت سینه , عوارض لیفت سینه , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و...

در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت رژیم غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود.

به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

 ویژگی های رژیم غذایی مناسب ( مراقبت بعد از جراحی لاغری) چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد:

. رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد.

. روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود.

. حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید.

. حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید.

. حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

چه اقداماتی را در رژیم غذایی بعد از عمل نباید انجام داد؟

در جراحی لاغری، حجم معده به روش های مختلف کم می شود و معده دیگر مانند قبل از عمل؛ نمی تواند غذای زیادی را در خود جای دهد. پس هیچوقت پرخوری نکنید. بعد از عمل تا ماهها ممکن است فقط با 3 تا 4 قاشق غذا، احساس سیری کنید اما بعد از این مدت امکان بزرگ شدن معده البته به طور محدود وجود دارد.

اگر دست به پرخوری بزنید امکان استفراغ و تهوع وجود خواهد داشت که علت نگران کننده ای ندارد.

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

چه ورزش هایی بعد از عمل لاغری توصیه می شود؟

انجام فعالیت های ورزشی بعد از عمل باعث خواهد شد تا هم کاهش وزن سریعتر اتفاق بیفتد و هم به طور کلی بدن فرد سالم‌تر بماند. این ورزشها که البته باید زیر نظر یک مربی خوب و کاربلد انجام شود، به بهبود جای زخم و بخیه کمک فراوانی می کند، می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند، سبب بهتر شدن فعالیت سیستم گوارشی و مخصوصا روده شود، دلیلی برای افزایش تولید هورمون های شادی بخش در بدن و مبارزه با استرس و اضطراب هم خواهند بود.

 ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است.

 


:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , مراقبت بعد از عمل لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

به طور کلی تمام بیمارانی که اقدام به انجام جراحی سینه می نمایند، باید دارای شرایط خاصی باشند. این شرایط تعیین کننده بهترین تکنیک برای انجام جراحی است. تکنیک های مختلفی وجود دارد که پزشکان متخصص برای انجام جراحی لیفت سینه انتخاب می کنند. اما هر یک از این تکنیک ها، از هزینه لیفت سینه مجزایی برخوردار است. 

پس برای ان که بدانید چه میزان هزینه ای باید برای لیفت سینه بپردازید، لازم است در اولین جلسه مشاوره با پزشک خود حضور داشته باشید. ایشان پس از انجام بررسی های لازم، بهترین تکنیک را برای جراحی سینه شما انتخاب نموده، و هزینه لیفت سینه با این روش را به شما بیان خواهد نمود. 

از جمله تکنیک هایی که برای جراحی لیفت سینه در نظر گرفته می شود، باید به برش های هلالی سینه، برش در اطراف نوک سینه به صورت دونات، برش به صورت تی شکل، برش به صورت عمودی و موارد دیگر اشاره کنیم.

میزان هزینه لیفت سینه چقدر است؟

میزان هزینه جراحی لیفت همچون دیگر موارد جراحی سینه، بسته به شرایط خاص متغیر است. در صورتی که بیمار در کلینیک زیبایی خصوصی اقدام به انجام جراحی لیفت سینه نماید، مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به جراحی لیفت در بیمارستان بپردازد. پس اولین مسئله ای که در هزینه لیفت سینه تاثیر گذار است، محل انتخابی برای انجام جراحی خواهد بود.

علاوه بر ان برای انجام جراحی لیفت سینه، در صورتی که پزشک انتخاب شده دارای بورد تخصصی باشد، لازم است بیمار هزینه لیفت سینه بالاتری بپردازد. زیرا پزشک فوق تخصص به مراتب از مهارت و تخصص بالاتری برای انجام این جراحی برخوردار بوده، و از این رو می تواند در کسب نتیجه نیز تاثیر بیشتری داشته باشد.

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی دارای بورد تخصصی با بهترین روش، اقدام به جراحی لیفت سینه می نماید. تا بیمار با کمترین میزان درد، بهترین نتیجه را از انجام جراحی به دست آورد. 

قیمت لیفت سینه در کلینیک چقدر است؟

قیمت و هزینه لیفت سینه ای که توسط پزشک جراح انجام می شود، بسته به نوع روش انتخابی برای جراحی متغیر است. برخی از پزشکان متخصص برای آن که به کاهش هزینه های جراحی لیفت سینه بیمار کمک کنند، اقدام به انجام این جراحی در بیمارستان می نمایند.

تا ایشان را از پرداخت هزینه بالا جهت جراحی در کلینیک معاف کنند. اما باید به این نکته اشاره کنیم، که اگر بیماری قصد داشته باشد علاوه بر جراحی لیفت، اقدام به استفاده از پروتز سینه نیز نماید، باید هزینه بیشتری برای لیفت سینه بپردازد. 

پس برای آنکه بدانید باید چه میزان هزینه لیفت سینه بپردازید، در اولین جلسه مشاوره با پزشک متخصص، تمامی ابهامات و سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ آنها را از ایشان دریافت کنید. در کنار هزینه های یاد شده برای انجام لیفت سینه، باید به هزینه های دیگری همچون هزینه بیهوش، هزینه لوسیون ها و کرم هایی که برای قبل و بعد از جراحی استفاده می شود، و موارد دیگر اشاره کنیم. تمام این موارد در میزان هزینه لیفت سینه بعد از جراحی تاثیر گذار هستند. 

آیا برای جراحی نتیجه بخش نیاز به پزشک متخصص است؟

مهمترین و حساس ترین فاکتوری که باید پیش از آغاز جراحی لیفت سینه به آن توجه داشته باشید،انتخاب پزشک متخصص و جراح سینه است. برخی از مراکز زیبایی شاید هزینه لیفت سینه کمتری نسبت به کلینیک های دیگر دریافت کنند، اما این مسئله نباید بدان معنا باشد که نتیجه جراحی نیز مطلوب و مورد تایید خواهد بود. 

 پس پیش از آن که برای انجام جراحی لیفت سینه اقدام کنید، بهتر است به دنبال یک جراح متخصص و با تجربه روید. با پرداخت هزینه بالاتر، می توانید از کسب نتیجه مطلوب تر بعد از  جراحی برخوردار شوید. پس بدون در نظر گرفتن هزینه لیفت سینه به سراغ جراحی روید که قادر باشد با مناسب ترین میزان هزینه، بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. 

پزشکانی که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند، اصولا از هزینه مناسبی نیز برای انجام جراحی بهره مند می شوند. زیرا برای این دسته از پزشکان کسب نتیجه مطلوب و رضایت بیمار در اولویت قرار دارد. از این رو در اولین جلسه پیش از جراحی، به بیمار خود میزان هزینه لیفت سینه و تکنیکی که برای انجام آن در نر گرفته اند را بیان می کنند.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , هزینه لیفت سینه , ماستوپکسی , جراحی زیبایی سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

در عمل اسلیو معده حدودا 70 تا 80 درصد از حجم معده برداشته میشود و معده کوچکتر از قبل خواهد شد. و در اصطلاح پزشکی معده به شکل یک آستین خواهد شد. با انجام این عمل حدودا فرد می تواند 60 درصد از وزن بدن خود را از دست بدهد و لاغرتر شود.

ابتدا و قبل از انجام عمل، با انجام جلسات مشاوره زیر نظر پزشک متخصص اینکه فرد برای این عمل گزینه مناسبی هست یا خیر بررسی می شود. بعد از بررسی ها و تایید پزشک، این عمل از طریق تکنولوژی لاپاراسکوپی انجام شده و به این ترتیب با ایجاد چند برش کوچک و محدود در شکم و فرستادن لوله ای دوربین دار به داخل معده، قسمت هایی از معده برداشته شده و بعد از انجام منگنه های جراحی بر روی قسمت های باقیمانده، معده به شکل آستینی باریک درخواهد آمد و غذای کمتری را می تواند درون خود جای دهد.

با کمک لاپاراسکوپی هم میزان تهاجم به بدن کاهش یافته؛ هم میزان درد و خونریزی احتمالی و همچنین دوره نقاهت و بهبودی زودتر پیش خواهد رفت. ممکن است دوره بستری شدن در بیمارستان حدود 3 تا 5 روز به طول بیانجامد و همچنین میزان درد بعد از عمل هم قابل تحمل بوده و می توان با کمک مسکن تا حدود زیادی آن را کنترل کرد.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟ آیا این روش قابل برگشت است؟

معمولا بیماران با کمک این روش میتوانند ظرف مدت 2 سال، 50 تا 70 درصد و به طور میانگین 60 درصد وزن خود را به مرور از دست بدهند. در ماههای اولیه بعد از عمل این کاهش، بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد اما به شرطی که دستورات و رژیم های غذایی پزشک و متخصص تغذیه به نحو احسن عملی شود و همچنین ورزش هم به طور دائم در برنامه زندگی بیمار وجود داشته باشد. این روش، به طور کلی روشی غیرقابل برگشت است. البته به شرطی که فرد به دستورات داده شده پایبند باشد.

عمل اسلیو معده برای چه افرادی توصیه می شود؟

. کسانی که دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند.

. مشکلی در ارتباط با چاقی داشته باشند مانند دیابت و فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه خواب ( وجود توده بدنی 30 تا 9/39)

این روش برای افرادی است که این دو مشخصه را داشته باشند. شاخص توده بدنی عبارت است از:

وزن تقسیم بر قد به توان 2

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

معمولا تا 3 روز بعد از عمل بیمار فقط باید از شربت آب و عسل به عنوان غذا استفاده کند تا التهاب زخم و محل جراحی در معده کم شود. تا 1 ماه اول بعد از جراحی، فرد بیمار باید فقط از مایعات صاف شده به عنوان غذا استفاده کند و از ماه دوم تا پایان ماه سوم هم از فراورده های غذایی له و میکس شده و به شکل پوره باید استفاده نماید.

بعد از این زمان هم به دستور پزشک متخصص و زیرنظر ایشان باید رژیم های غذایی معمول تر و البته سبکتر و کم کالری تر را شروع نماید.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

. انجام این عمل می تواند به بهبود و کم شدن عوارض مشکلاتی همچون دیابت و کلسترول و فشار خون بالا بیانجامد.

. می تواند در بهبود مشکلاتی همچون آسم و تنگی نفس بر اثر چاقی هم کمک کننده باشد.

. سلامت مفاصل بدن و کم شدن فشار ناشی از وزن بالا بر روی آنها

. کم شدن خطرات احتمالی بروز سرطان هایی که عامل چاقی بر آنها موثر هستند مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان لوزالمعده و...

نکات نهایی:

برای رسیدن به بهترین نتایج بعد از عمل اسلیو معده، بهتر است تا مدتها زیر نظر پزشک متخصص جراحی لاغری باشید و البته با پشتکار بالا و توجه به رژیم غذایی و ورزش، برای همیشه با چاقی خداحافظی کنید. هر چند دشوار و پیچیده ممکن است باشد؛ اما شدنی است.

 


:: برچسب‌ها: عمل لاغری , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , درمان چاقی , لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی لیفت سینه برای درمان چه مشکلاتی مناسب است؟

افراد بسیار زیادی هستند که در اثر افزایش سن، انجام جراحی لاغری، کاهش بافت سینه و جاذبه درگیر مشکل افتادگی پستان می شوند. این دسته از افراد همیشه به دنبال یک راهکار مناسب برای بازگرداندن زیبایی و جوانی  به اندام خود هستند. از جمله روشهای مناسبی که می توان با آن زیبایی را به اندام خود بازگرداند، باید به جراحی ماستوپکسی اشاره کنیم.

در این روش جراحی به راحتی می توان افتادگی سینه، عدم تقارن بین سینه ها، و شل شدگی آنها را برطرف کرد. بیمارانی که برای لیفت سینه به آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی مراجعه می‌کنند، پس از انجام جراحی از نتیجه لیفت سینه خود رضایت کاملی دارند. ایشان تمام بررسی های لازم را پیش از انجام جراحی بر روی بدن بیمار انجام داده و بهترین روش را جهت لیفت سینه انتخاب می کند.

مهمترین مزایای جراحی ماستوپکسی چیست؟

 از جمله  مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای جراحی لیفت سینه بیان کنیم، رسیدن به تناسب اندام و جوانی است. از طرف دیگر بسیاری از خانم ها به دلیل شل شدن پستان ها اعتماد به نفس خود را به طور کامل از دست می‌دهند. این دسته از افراد نیز میتوانند، با جراحی لیفت اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

پس به طور کلی جراحی ماستوپکسی برای خانم هایی که به دنبال بازگرداندن زیبایی و جوانی خود هستند، مناسب بوده و به آنها کمک می کند تا مجدداً اندام زیبای خود را بازگردانند. علاوه بر آن می توان با انجام این جراحی مشکلات دیگری همچون عدم تقارن سینه ها را برطرف نمود و در صورتی که شخصی درگیر مشکلات دیگری در سینه باشد، پس از لیفت سینه تمامی مشکلات را از از بین خواهد برد.

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر روش جراحی زیبایی در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی برای بیمار به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت چه کسانی هستند؟

 به طور کلی نمی‌توانیم بیان کنیم که همه خانم ها می توانند اقدام به جراحی ماستوپکسی نمایند. از این رو پزشک ابتدا شرایط بیمار را بررسی می‌کند، پس از آن در صورتی که ایشان کاندید مناسبی برای جراحی لیفت باشند، از روش درمانی مناسب برای درمان او استفاده می کند. از جمله مهمترین ویژگی هایی که کاندیدای مناسب لیفت، باید دارای آن باشند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

افرادی که از سینه های بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کوچک برخوردار هستند.

افرادی که از  پستان های آویزان برخوردار هستند.

افرادی که سینه های آنها حالت متقارن ندارد.

افرادی که پستان های آنها از سفتی و قوام مناسب برخوردار نیست.

  تمام این افراد می‌توانند به عنوان کاندیدای مناسب جراحی ماستوپکسی شناخته شوند. این افراد پس از انجام جراحی تمام ایرادات اندام خود را برطرف نموده، و به تناسب اندام دست خواهند یافت.

دوران بهبودی بعد از جراحی سینه چه مدت است؟

به طور کلی اگر بیمار تمام توصیه های پزشک بعد از انجام جراحی لیفت را در نظر بگیرد و رعایت کند، می تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوران بهبودی خود را پشت سر گذارد. اما در صورتی که بیماری توصیه ها و مراقبت های بعد از جراحی را به خوبی رعایت نکند موفق نخواهد شد به نتیجه مناسب بعد از جراحی ماستوپکسی دست یابد.

 بیمارانی که اقدام به جراحی ماستوپکسی می نمایند یک تا دو روز بعد از جراحی می توانند فعالیت های عادی و روزانه خود را آغاز کنند. اما برای آنکه بتوانند بهبودی کامل خود را به دست آورند نیاز به چند هفته استراحت و انجام مراقبت های بعد از جراحی خواهند داشت. مراقبت هایی که باید بعد از جراحی لیفت انجام شود بسته به نوع جراحی لیفت سینه متفاوت خواهد بود.

 از این رو بیماران لازم است در اولین جلسه پیش از آغاز جراحی ماستوپکسی به پزشک خود مراجعه نموده و مشاوره دریافت کنند. پزشک تمام مراقبت ها و توصیه های لازم را به ایشان بیان نموده و مدت زمان بهبودی بعد از جراحی را نیز به آنها اعلام می کند. حتماً به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان پیش از آغاز جراحی از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.

 استفاده از این داروها، خونریزی در حین جراحی و بعد از جراحی را افزایش داده و برای سلامتی بیمار خطراتی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر حتماً بعد از جراحی داروهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی مصرف کنید، تا نتیجه رضایت بخشی از ماستوپکسی به دست آورید.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , جراحی سینه , ماستوپکسی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

لاپاراسکوپی به پزشک کمک می کند تا بدون اینکه برش های عمیق و بزرگ بر روی شکم بیمار، زده شود با کمک چند برش نقطه ای لوله ای دوربین دار وارد شکم شده و با کم کردن حجم معده و کوتاه کردن مسیر عبوری غذا از مری به روده؛ جذب غذا را کاهش دهد. این تکنولوژی می تواند هم دوره نقاهت و بهبودی را تسریع ببخشد و هم اینکه از درد بیمار به دلیل اینکه فقط موضعی عمل خواهد کرد، می کاهد. در طی این عمل بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و بعد از ریکاوری و عدم بروز مشکل، 3 تا 5 روز هم باید در بیمارستان تحت مراقبت قرار بگیرد. مراقبت های بعد از عمل بای پس ( رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری) چیست؟ یکی از نکات مهم بعد از عمل های جراحی لاغری، توجه به دستورات پزشک و همچنین رعایت کامل رژیم غذایی تجویزی است. بعد از انجام عمل بای پس به مرور باید به سیستم گوارش زمان داد تا به وضعیت جدید خود عادت کند. معمولا بعد از انجام این عمل در 3 روز ابتدایی، بیمار فقط باید مصرف شربت آب و عسل را داشته باشد تا سیستم گوارش تا حدودی التیام پیدا کند. بعد از این مدت بیمار باید در حدود 1 ماه، مصرف مایعات بدون مواد و به شکل صاف شده را داشته باشد، و سپس از ماه دوم تا ماه سوم، باید بیمار فقط از غذاهای کاملا میکس و له شده به شکل پوره استفاده نماید. بعد از این مدت با توجه به نظر پزشک متخصص خود، می توانید به آرامی به رژیم غذایی معمول تر بازگردید. عمل بای پس برای چه کسانی توصیه می شود؟ کسانی که معمولا با روش های معمول مانند رژیم درمانی و ورزش نمی توانند مشکل اضافه وزن خود را حل کنند و دارای شاخص توده بدنی بین 35 تا 39 و حتی 40 به بالا هستند و از چاقی شدید رنج می برند، و یا افرادی که به دلیل بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون در معرض خطر سلامتی و یا سکته قرار دارند، بهترین گزینه ها برای انجام این روش لاغری می باشند. اما باز هم باید در نهایت گفت که این نظر پزشک و متخصص است که در نهایت، عمل بای پس را تایید و یا رد می کند. عوارض احتمالی عمل بای پس چیست؟ با وجود اینکه یکی از استانداردترین عمل های لاغری بدون بازگشت همین عمل می باشد، اما این روش هم مانند هر جراحی دیگری می تواند گاهی عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. البته امکان موقتی بودن بعضی از این عوارض وجود دارد اما برخی از آنها ممکن است شدیدتر و جدی تر باشد. مثلا خطر بیهوشی که مثل هر عمل جراحی ممکن است اتفاق بیفتد از جمله: واکنش به داروها، مشکلات تنفسی، خونریزی و لختگی یا عوارض احتمالی بعد از عمل از جمله: مشکلات مربوط به معده مثل ورم و سوزش معده، خارج شدن مواد از قسمت جراحی شده و دوخته شده در معده و به نوعی نشت آنها، انسداد روده، ایجاد سنگ صفرا و یا ایجاد حالت تهوع و استفراغ، عدم تغذیه درست به هر حال برای جلوگیری از بروز هر یک از این مسائل بهتر است به شکل دقیق و صحیح با پزشک خود و متخصصین تغذیه در این زمینه مشورت کنید. چه اقداماتی را بعد از عمل بای پس نباید انجام داد؟ بعد از این عمل هم باید همچنان تحت مراقبت قرار بگیرید و رژیم غذایی مشخص و البته آزمایش های گوناگونی را انجام دهید تا به دلیل شروع کاهش وزن، بدن دچار مشکلات نشود. همچنین بعد از مدتی مشخص، به دستور و اجازه پزشک باید تمرینات ورزشی را شروع کنید. این یکی از مهمترین بخش های بعد از جراحی است که هرگز نباید متوقف شود. بعد از عمل بای پس، مصرف الکل، دخانیات ترک و پرخوری نیز تعطیل شود. همچنین تا مدت زمان معینی بعد از عمل هم نباید اجسام سنگین را بلند و جابه‌جا کنید چون ممکن است منجر به باز شدن بخیه های معده شما شود. نکته مهمی که در پایان باید متذکر شویم این است که عمل های جراحی لاغری بسیار حساس و در نوع خود دقیق و مهم تلقی می شوند. پس در انتخاب نوع کلینیک و پزشک متخصص خود نهایت دقت را داشته باشید. تمیزی و دوری از هر گونه آلودگی محیطی، مهارت پزشک در این نوع عمل ها، داشتن چندین جلسه مشاوره و ...همگی از مواردی است که یک کلینیک خوب باید آنها را رعایت کند. تمامی این انتظارات در کلینیک جراحی لاغری دکتر علی امیر احمدی، به طور قطع برآورده خواهد شد.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عمل بای پس , کاهش وزن , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

امروزه خانم های زیاد تمایل به انجام این روش جراحی دارند، تا به نتیجه ای که می خواهند دست یابند. اما مسلما هر روش درمانی نمیتواند برای تمام خانمها یکسان نتیجه بخش باشد. پس پیش از انجام جراحی سینه، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا بهترین روش را برای شما انتخاب کند. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص وجراح زیبایی، با بررسی شرایط بیمار یکی از روش های درمانی مناسب را انتخاب می کند. 

از میان روش های جراحی سینه، باید به ماموپلاستی کاهشی یا کاهنده و افزایشی یا افزاینده اشاره کنیم. که هر کدام از این روش ها برای بیماران خاصی با شرایط ویژه مناسب خواهد بود. 

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی ماموپلاستی به شمار می روند؟

بسته به این که بیماری قصد داشته باشد جراحی مامو افزایشی انجام دهد یا کاهشی، باید شرایط ویژه ای داشته باشد. خانم هایی که از سینه های بزرگی برخوردار هستند، معمولا به سراغ جراحی کاهشی می روند. تا با این روش درمانی بخشی از بافت سینه خود را برداشته و سایز سینه های خود را کوچک کنند. در حالی که برخی دیگر تمایل دارند اقدام به بزرگ کردن سینه های خود نمایند.

برای این دسته از افراد، جراحی ماموپلاستی افزایشی بهترین انتخاب خواهد بود. زیرا می توانند با این روش به سینه های بزرگ و زیبایی دست یافته، و به تناسب اندام بیشتری برسند. اما به طور کلی خانم هایی که بعد از رژیم غذایی یا جراحی لاغری درگیر کاهش میزان حجم سینه ها شده اند، بهترین کاندید برای جراحی سینه افزایشی هستند. 

از سوی دیگر افرادی که با مشکل درد شانه، درد گردن و عدم اعتماد به نفس به دلیل داشتن سینه های بزرگ مواجه هستند، می توانند اقدام به جراحی ماموپلاستی کاهشی نمایند. 

مهمترین مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

بدون شک مراقبت هایی که بیمار باید پیش از جراحی و بعد از جراحی سینه در نظر بگیرد، می تواند در کسب نتیجه مطلوب پس از عمل بسیار تاثیر گذار باشد.البته این مراقبت ها تنها مختص به بعد از عمل نیست و لازم است قبل از جراحی نیز به آنها توجه شود. از جمله مهمترین مراقبت های بعد از عمل باید به موارد زیر اشاره نماییم:

عدم انجام فعالیت های سنگین ورزشی به مدت 6 هفته بعد از عمل ماموپلاستی

استفاده از مسکن برای برطرف کردن درد و تورم بعد از جراحی به مدت سه روز

استفاده از مواد خوراکی مناسب و ویتامین دار بعد از جراحی سینه برای تسریع روند بهبود زخم ها 

بالا گرفتن سر از بدن در زمان استراحت، برای کاهش درد و تورم و کسب نتیجه مطلوب بعد از عمل 

مراجعه به پزشک بعد از ماموپلاستی، در دوره های مشخص برای بررسی محل زخم و بخیه های خود

عدم استفاده از دخانیات و نوشیدنی های الکلی بعد از جراحی سینه به مدت 2 هفته 

چگونه می توان به نتیجه مطلوبی بعد از جراحی دست یافت؟

برای آنکه بتوانید به بهترین نتیجه بعد از جراحی سینه دست یابید، لازم است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. اولین نکته انتخاب کلینیک معتبر با جراحان با تجربه و ماهر است. زیرا در صورتی که جراحی ماموپلاستی در محلی نامعتبر انجام شود، می تواند عوارض جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد. از سوی دیگر مسئله ای که در کسب نتیجه جراحی سینه تاثیر گذار است، مراقبت های قبل و بعد از عمل خواهد بود. 

بیمارانی که تمام توصیه های پزشک خود را انجام جراحی کوچک کردن سینه در نظر می گیرند، نسبت به بیمارانی که این توصیه ها را در نظر نمی گیرند نتیجه بهتری از جراحی ماموپلاستی به دست می آورند. از طرف دیگر افرادی که در زمان انتخاب جراح به سراغ افراد با تجربه می روند، با کمترین عوارضی سینه های خود را کوچک یا بزرگ نموده و به زیبایی دست می یابند.



:: برچسب‌ها: ماموپلاستی , جراحی سینه , جراحی زیبایی , جراحی زیبایی سینه , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

اگر بخواهیم جراحی لاغری را تعریف کنیم باید بگوییم که: نوعی تغییرات در سیستم گوارشی که منجر به کاهش وزن فرد خواهد شد. این عمل های جراحی هر کدام متد و روش خاص خود را دارند. مثلا ممکن است با کوچک کردن معده یا قسمت هایی از روده همراه باشد تا حجم معده کاهش یافته و به این ترتیب فرد؛ زودتر احساس سیری کرده و غذای کمتری بخورد. البته همانطور که در ابتدا هم گفتیم این روش فقط برای افرادی که از روش های غیر تهاجمی نتوانسته اند به نتیجه مطلوب برسند و دچار چاقی های زیاد هستند و در معرض انواع خطرها، توصیه می شود. انواع جراحی لاغری: جراحی هایی که منجر به کاهش وزن خواهند شد عبارتند از: اسلیو معده ( برداشتن قسمتی از معده و کوچک کردن آن) حلقه معده ( گذاشتن حلقه دور معده و کنترل غذای ورودی به معده) بای پس( اتصال بخش هایی از معده و روده به یکدیگر برای جذب کمتر غذا) بالون معده ( قرار دادن بالونی در معده و کم کردن حجم معده برای خوردن غذای کمتر) پلیسه معده ( کوچک کردن معده بدون خارج کردن قسمت هایی از آن و یا بدون برش بر روی معده) تخلیه درمانی ( خارج شدن 30 درصد از هر حجم غذای خورده شده توسط لوله ای کار گذاشته شده در معده) ایمنی جراحی لاغری در چه حدی است؟ این جراحی عوارضی هم دارد؟ عمل جراحی لاغری می تواند تا 85 درصد، کاهش وزن به همراه داشته باشد عددی که قابل مقایسه با روش های دیگر نخواهد بود. بنابراین این عمل ها می تواند برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند در سریعترین زمان ممکن، نتیجه بخش باشد. علاوه بر این جراحی های لاغری، باعث کاهش وزن بدون برگشت خواهند شد. اما این جراحی هم مانند بسیاری از جراحی ها، میتواند فقط برای عده ای خاص مناسب باشد. اگر این عمل با توجه به نظر پزشک متخصص و با وجود سلامت عمومی فرد، اتفاق بیفتد روشی ایمن محسوب می شود هر چند عوارض نادری نیز ممکن است برای بعضی افراد به دنبال داشته باشد از جمله: حالت تهوع؛ اسهال‌ و ‌استفراغ، نفخ و یا انسداد روده البته بعضی از مشکلات بعد از عمل تا حدودی طبیعی است و پزشک برای رفع آن به شما کمک خواهد کرد مثلا یبوست می تواند تا حدودی در این امر طبیعی باشد. یا بوجود آمدن سنگ های کیسه صفرا در این شرایط طبیعی است و اگر باعث درد شکمی می شوند می توان آنها را از بدن خارج کرد. شما با توجه به وضعیتی که دارید و آنچه که پزشک برایتان تشخیص می دهد باید اقدام به لاغری کنید. معمولا افرادی که همراه با چاقی زیاد مشکلاتی مثل دیابت و فشارخون دارند، گزینه هایی هستند که جراحی لاغری به آنها توصیه می شود. دوره نقاهت این روش چقدر خواهد بود؟ دوره نقاهت بستگی به نوع جراحی لاغری است که برای شما تجویز شده است. مثلا در عمل بای پس که با کمک لاپاروسکوپی انجام میشود، به دلیل تهاجم کمتر به بدن، دوره نقاهت هم مسلما کوتاهتر خواهد بود و افراد زودتر می توانند به فعالیت های روزانه خود برگردند اما اگر برش های بزرگتر و عمیق تر بر روی بدن و معده صورت بگیرد به طور حتم دوره نقاهت طولانی تری را باید گذراند. استفاده از جراحی تغییری در رژیم غذایی فرد بوجود میاورد؟ رژیم غذایی بعد از انجام جراحی، ناگزیر تغییر خواهد کرد و به مرور طی چندین هفته، می تواند آرام آرام به روند معمولی تر برگردد. حتی بعد از گذشت این زمان هم، باید توجهاتی را در هنگام مصرف مواد غذایی داشت. مثلا اینکه حجم مواد غذایی ورودی به معده کمتر خواهد شد اما می توان تعداد وعده ها را بیشتر کرد. در خوردن غذاهای سنگین باید با احتیاط عمل کرد و حتی المقدور از خوردن آنها اجتناب کرد. استفاده از رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه می تواند در طی کردن این مسیر به بیمار کمک زیادی کند. معمولا در مرکزی که این عمل انجام میشود برنامه های از پیش تعیین شده ای در این ارتباط برای بیماران در نظر گرفته می شود. سخن نهایی: جراحی لاغری، روشی است نوین که برای افرادی که از چاقی بیش از حد رنج می برند، بسیار مفید بوده و می‌تواند به این افراد نوید یک زندگی جدید همراه با آرامش را بدهد.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

خانم هایی که باردار می شوند، به صورت طبیعی با مشکل افتادگی سینه مواجه می شوند. آنها می توانند برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام خود، از روش لیفت سینه استفاده کنند. از طرف دیگر برخی از خانم ها زمانی که درگیر افزایش سن می شوند، بافت سینه آنها انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، و منجر به افتادگی سینه ها می شود. 

این دسته از افراد نیز می توانند با جراحی لیفت به بالا کشیدن سینه های خود کمک شایانی نمایند. در کنار دلایل یاد شده، باید به ژنتیک و نوسان وزن نیز اشاره کنیم، که باعث می شوند تا سینه ها حالت افتاده ای به خود بگیرند. 

ویژگی افرادی که نتیجه خوبی از جراحی لیفت سینه به دست می آورند چیست؟

معمولا متقاضیان زیادی هستند که تمایل دارند سینه های خود را زیباتر نموده و به تناسب اندام خود کمک کنند. اما افرادی که با انجام این جراحی می توانند به نتیجه خوبی دست یابند، اصولا افرادی هستند که از ویژگی های فیزیکی خاصی برخوردار می باشند. مثلا خانم هایی که نوک سینه آنها به سمت پایین متمایل شده است، پس از جراحی لیفت سینه نتیجه بهتری را مشاهده خواهند نمود. 

از طرف دیگر خانم هایی که در سینه های متقارن دارند، به گونه ای که آنها را دچار مشکل نموده است، می توانند با جراحی لیفت این مشکل سینه های خود را به خوبی برطرف کنند. ماستوپکسی یک روش عالی برای تغییر دادن بافت سینه ها و سفت کردن ان ها است. در نتیجه جراحی لیفت سینه عدم تقارن سینه ها را برطرف نموده، و با متقارن سازی سینه ها به تناسب اندام آنها کمک می کند.

انتخاب جراح مناسب در کسب نتیجه چه تاثیری دارد؟ 

تمام جراحی های پلاستیک و زیبایی از حساسیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل لازم است در انتخاب پزشک متخصص و جراح دقت بسیار زیادی شود. خانم هایی که زیر نظر آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی اقدام به لیفت سینه می نمایند، از نتیجه به دست آوردن رضایت کامل دارند. زیرا ایشان علاوه بر داشتن تخصص در این زمینه، از مهارت بالایی نیز برخوردار است. 

پزشک با تجربه تمامی شرایط بیمار را پیش از جراحی مورد بررسی قرار می دهد، تا بهترین روش درمانی را برای ایشان انتخاب کند. پس برای آن که از نتیجه جراحی اطمینان حاصل نمایید، و بدون نیاز به جراحی مجدد سینه به زندگی خود ادامه دهید، لازم است در انتخاب پزشک جراح خود نهایت حساسیت و دقت را به خرج دهید. البته لازم به ذکر است که انجام لیفت سینه زیر نظر بهترین بهترین جراح، هزینه بالایی را نیز برای شما در پی خواهد داشت. 

پس با پرداخت هزینه مناسب و مطلوب، نتیجه مثبتی از جراحی لیفت پستان به دست آورید. تا علاوه بر زیبایی و تناسب اندام، از تمام مشکلات افتادگی سینه نیز خلاص شوید. 

بهترین تکنیک بالا کشیدن سینه کدام است؟

تکنیک های خاص بسیاری وجود دارد که به لیفت سینه کمک می کنند. اما بسته به شرایط بیمار، ممکن است پزشک از چندین روش جراحی برای بالا کشیدن پستان ها استفاده کند. این عمل جراحی معمولا بین 1 تا 2 ساعت به طول می انجامد، و برای انتخاب بهترین تکنیک پزشک باید اندازه سینه و وزن بافت سینه را مورد بررسی قرار دهد. 

از جمله بهترین تکنیک هایی که می توانیم برای جراحی سینه بیان کنیم، باید به لیفت گرد سینه، لیفت هلالی سینه، و لیفت لنگری سینه اشاره کنیم. هر یک از این تکنیک ها به روش خاصی انجام می شوند، و نتیجه خاصی نیز برای بیمار به همراه دارند. اما برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی لیفت سینه به دست آورید، بهتر است علاوه بر انتخاب بهترین تکنیک و بهترین پزشک جراح، به مراقبت های بعد از عمل نیز توجه نمایید.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , جراحی سینه , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

اکنون، مردم برای کم کردن وزن خود و رسیدن به اندامی متناسب و بدنی سالم به راه‌های مختلف متوسل شده و کارهای مختلفی انجام می‌دهند. انواع رژیم‌های لاغری، نمونه‌هایی از همین موارد هستند که با نتایج مختلفی نیز همراهند.

با بالا گرفتن این کار، اکنون ارائه این برنامه‌های غذایی به بخش بزرگ و مهمی در زندگی افراد تبدیل شده است. در مقابل نسخه‌ها و رژیم‌های مثبت و علمی که برای کاهش وزن ارائه می‌شود، متاسفانه برخی موارد نیز بدون آگاهی از مکانیسم بدن بوده و به آن آسیب می‌رسانند.

در ادامه مطلب به مواردی می‌پردازیم که یک رژیم لاغری سالم داراست.

ویژگی‌هایی رژیم لاغری سالم

کم شدن وزن با شیبی ملایم و حساب شده:

توصیه می‌شود از رژیم‌های افراطی که به شما وعده کاهش وزن فوری در زمانی کوتاه را می‌دهند به شدت پرهیز کنید. این دستورات لاغری اغلب جنبه تجاری داشته و با تبلیغات وسیع انجام می‌شوند و در عمل کار چندانی از پیش نمی‌برند. بهترین رژیم لاغری موردی است که بتواند کم کردن وزن را در پروسه‌ای معقول و در زمان قابل قبول ارائه دهد.

توجه به نیازهای اساسی بدن: در اغلب رژیم‌های لاغری، مصرف برخی مواد غذایی کاهش یافته یا به‌کلی منع می‌شود. اما این به‌معنای بی‌توجهی به نیازهای اصلی بدن به مواد گوناگون نیست. حذف مواد بدون جایگزین می‌تواند تاثیرات نامطلوب و گاه جبران‌ناپذیری در سلامتی افراد به‌جا بگذارد. بنابراین لازم است در هر رژیم غذایی که انتخاب می‌کنیم به این نکته مهم و ساختاری توجه داشته باشیم و همه مواد مغذی و لازم برای بدن را حتما در لیست غذای رژیمی خود لحاظ کنیم. اما می‌توان با صلاحدید کارشناس تغذیه مقادیر آنها را تاحدودی تغییر داد.

حذف چربی‌های اضافه: برخی رژیم‌های ناسالم لاغری، به اشتباه حجم زیادی از بافت ماهیچه‌ای بدن را هدف قرار داده و از بین می‌برند. این در حالی است که یک رژیم سالم باید بتواند ضمن حذف چربی‌های اضافه، بافت‌های مفید را حفظ کرده و گسترش دهد. با توجه به رویکرد برخی ورزشکاران به این رژیم‌های غذایی، توجه به حفظ بافت ماهیچه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.

جلوگیری از دهیدراته شدن: رژیم‌ لاغری عجولانه و فوری، اغلب با کاهش مقدار زیادی از آب بدن همراه است. در حالی که سلول‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن برای انجام طبیعی کارهای خود نیاز شدیدی به آب دارند. کاهش یا حذف این ماده حیاتی اغلب به آسیب‌های جدی و خطرناکی منجر می‌شود که گاه قابل جبران نیز نیستند.

کاهش وزن باید به‌راحتی و بدون گرسنگی انجام شود: رژیم گرفتن به معنای گرسنگی کشیدن نیست، بلکه کم کردن وزن باید به‌راحتی و بدون تغییر بزرگی در برنامه زندگی شما اجرا شود. حذف تحرک بدنی یا ورزش در رژیم سالم به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نیست.

رژیم‌های غذایی که بدن را در گرسنگی و فقر غذایی نگه می‌دارند محکوم به شکست هستند. این برنامه‌ها خیلی زود جای خود را به اشتهای شدید و عطش بیشتر برای مصرف غذا داده و نهایتا به چاقی منتهی می‌شوند.

در رژیم‌های سالم، مواد طبیعی مصرف می‌شوند: در هر رژیم لاغری مقدار قابل توجهی از چربی و مواد قندی از برنامه غذایی حذف می‌شود. اما اگر برنامه مناسبی برای مصرف مابقی این مقدار وجود نداشته باشد، می‌تواند به بدن آسیب برساند. چربی‌های ترانس و اشباع و قندهای مصنوعی از مواردی هستند که حذف آنها از برنامه غذایی، ضمن کاهش وزن به حفظ سلامتی هم کمک زیادی می‌کند. با استفاده از چربی مفید و قندهای طبیعی به‌خوبی می‌توان انرژی مورد نیاز بدن را بدون آسیب رساندن به آن تامین نمود.

کلام پایانی

به‌طور خلاصه یک رژیم لاغری سالم، بدون ایجاد فقر غذایی یا کمبود آب و بدون احساس ناراحتی، با حذف مواد غیرطبیعی و مقادیر اضافه غذا وزن شما را کاهش می‌دهد. رعایت رژیم باید با مصرف مواد مغذی و تحرک بدنی همراه بوده و در تمام مدت سلامتی فرد تحت کنترل باشد.



:: برچسب‌ها: رژیم غذایی , رژیم لاغری , لاغری , چاقی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

برای آنکه بتوانید بهترین جراح کوچک کردن سینه را انتخاب کنید، کافیست به برخی استانداردهای پزشک خوب توجه نمایید. از جمله این استانداردها، موفق بودن در تمام آزمون های کتبی و شفاهی است. پزشکی که از بهترین دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده باشد، می تواند انتخاب مناسبی برای جراحی ماموپلاستی باشد. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، دارای بورد تخصصی در زمینه جراحی پلاستیک است. بیمارانی که زیر نظر ایشان اقدام به جراحی نموده اند، از نتیجه جراحی خود رضایت کاملی دارند. اما شما می توانید با بررسی و تحقیق در مورد ایشان و جراحی های موفقی که انجام داده اند، اطلاعات به دست آورید. 

آیا من شرایط لازم برای جراحی ماموپلاستی را دارم؟

به طور کلی کوچک کردن سینه یک عمل فردی و شخصی است. از این رو باید شخص مورد نظر تمامی شرایط لازم را برای این جراحی داشته باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابد. به طور کلی بیمارانی که متقاضی جراحی ماموپلاستی هستند، باید از نظر فیزیکی از سلامت کامل برخوردار باشند. از سوی دیگر از انجام جراحی خود انتظار واقع بینانه ای داشته و نتیجه به دست امده مورد رضایت آنها باشد. 

خانم هایی که سیگاری نیستند و هیچ گونه مواد مخدری مصرف نمی کنند، معمولا نتیجه بهتری از عمل کوچک کردن سینه به دست می آورند. اما به طور کلی این جراحی برای خانم هایی که از بزرگ بودن سینه های خود رنج می برند، بهترین انتخاب خواهد بود. زیرا سینه های بزرگ مانع از انجام هرگونه فعالیت فیزیکی شده و حمل آنها بر روی گردن، شانه و پشت ایجاد درد خواهد کرد. 

افرادی که دایا این شرایط هستند، می توانند کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن سینه باشند. تا با انجام این جراحی بسیاری از مشکلات و آسیب ها را از خود دور کنند. 

پیش از عمل کوچک کردن سینه چه مراحلی باید طی شود؟

پزشکان متخصص و با تجربه، اصولا پیش از جراحی ماموپلاستی از بیمار خواسته هایی خواهند داشت. از جمله مهمترین این خواسته ها، ترک سیگار به مدت دو هفته پیش از جراحی و پس از جراحی، انجام آزمایش ها و ارزیابی پزشکی پیش از عمل، عدم استفاده از آسپرین و داروهای ضد التهابی جهت پیشگیری از خونریزی در حین عمل و بعد از عمل ماموپلاستی.

تغییر نحوه مصرف داروها و متوقف کردن مصرف برخی دیگر از داروها نیز از جمله مراحلی است که پزشک پیش از جراحی کوچک کردن سینه به بیمار توصیه می کند. برای ان که از جراحی سینه نتیجه خوبی به دست آورید، بهتر است حتما اقدام به یک ماموگرام پایه قبل و بعد از عمل نمایید، تا هر گونه تغییری که در بافت سینه های شما ایجاد شده است را تشخیص دهید. 

در نهایت نیز توجه به تمام توصیه ها و مراقبت های پزشکی قبل و بعد از عمل، برای بیمار بسیار حائز اهمیت خواهد بود. 

مهمترین خطرات و عوارض ماموپلاستی چیست؟

نمی توانیم بگوییم کوچک کردن سینه نسبت به دیگر جراحی های پلاستیک از هیچ خطر و عوارضی برخوردار نیست. هر نوع جراحی دارای مزایا و معایبی بوده که می تواند خطرات ناشی از آن را با روش های مناسب کاهش داد. اما با این وجود، خطرات خاصی ممکن است بعد از جراحی سینه در بدن خانم ها مشاهده شود، که از جمله مهمترین آنها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد دائمی در برخی از بیماران 

تجمع مایع در سینه 

نیاز مجدد به جراحی ماموپلاستی

سفتی بیش از حد سینه بعد از کوچک کردن سینه

نکروز چربی یا مرگ بافت چربی در عمق پوست 

احتمال بروز ناتوانی در شیر دادن

بروز حساسیت به نخ بخیه، داروهای تزریقی، چسب و موارد دیگر 

احتمال از دست دادن پوست یا بافت سینه در محل برش 

بروز عوارض قلبی و ریوی، و ترومبوز ورید عمقی 

احتمال از دست دادن تمام یا قسمتی از نوک سینه 

و موارد دیگر



:: برچسب‌ها: کوچک کردن سینه , جراحی سینه , جراحی زیبایی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

آیا اجرای رژیم لاغری به سلامتی افراد کمک می‌کند؟

برای انتخاب یک ر‌ژیم غذایی مناسب که ضمن کم کردن وزن در تامین نیازهای بدن هم موثر باشد، تحقیق زیادی لازم است. انتخاب رژیم مناسب به عوامل مختلفی از قبیل سن، شرایط بدن و ساختار فیزیولوژیک افراد نیز بستگی دارد. به این معنا که نمی‌توان رژیم لاغری یکسانی را برای همه افراد پیشنهاد داد.

 متاسفانه بسیاری از دستورات رژیمی غیر علمی، یا قادر به کاهش آنچنانی اضافه وزن افراد نیستند و یا این کار را با به‌خطر انداختن سلامتی افراد انجام می‌دهند. برخی هم تنها برای مدتی وزن را کاهش داده و بعد از مدتی با موجی از افزایش وزن، بی‌نتیجه یا حتی مضر می‌شوند.

از رژیم‌های سالم لاغری چه می‌دانیم؟

در مقابل این موارد، کلینیک‌های سلامت و زیبایی و پزشکان متخصص و کارآزموده‌ای در این رشته وجود دارند که برنامه‌های غذایی علمی با هدف کم کردن حساب شده وزن ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها با نام‌های مختلف، همگی هدف یکسانی دارند که چیزی جز کاهش وزن و به‌دست آوردن تناسب اندام نیست. موردی که اگر با تحرک و انجام حرکات ورزشی همراه شود، بی‌شک نتایج فوق‌العاده‌ای به‌همراه خواهد داشت.

این نوع رژیم‌ها برای همه افراد قابل اجرا نیستند و دلایلی مانند بیماری‌های دستگاه گوارشی مانع از انجام آنها می‌گردد. خوشبختانه برای افرادی که به دلایل مختلف قادر به انجام حرکات ورزشی یا گرفتن رژیم لاغری نیستند، روش‌های درمانی مفیدی مانند جراحی‌ معده می‌تواند جایگزین شود. 

رژیم لاغری چگونه به سلامتی بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند؟

اینکه چاقی می‌تواند موجب بروز یا تشدید بسیاری از بیماری‌ها گردد، سالهاست که دیگر یک فرضیه نیست و شواهد علمی آن را ثابت کرده است.

تقریبا همه بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای مانند دیابت، نارسایی و بیماری‌های قلبی و تنفسی و بسیاری از موارد دیگر هم یا ریشه در چاقی دارند یا با افزایش وزن تشدید می‌شوند.

از طرفی عضلات، مفاصل و حتی استخوان‌های بدن هم زیر بار اضافه وزن آسیب دیده و حالت طبیعی و کارایی خود را از دست می‌دهند. وزن اضافه، خون‌رسانی و عملکرد دستگاه‌های داخلی بدن مانند کلیه‌ها و کبد را نیز دچار مشکل می‌کند. چربی اضافه که خود را به شکل افزایش وزن نشان می‌دهد می‌تواند مقدمه‌ای بر مشکلاتی مانند کبد چرب، دیابت و تصلب شرائین یا گرفتگی عروق باشد.

برای رفع این مشکلات، می‌توان با رژیم مناسب لاغری بر پایه علمی و همراه با داشتن تحرک کافی و نیز رعایت اصول بهداشت تغذیه به وزن ایده‌آل دست یافت. به این ترتیب هم سلامتی و هم زیبایی اندام را به‌طور همزمان به‌دست خواهید آورد.

بهترین رژیم لاغری کدام است؟

در کنار پرسش‌های فراوان برای رسیدن به روش‌های مفید کاهش وزن و انواع رژ‌یم لاغری، همواره این سوال مطرح است که کدام رژیم بهتر و مفیدتر است؟ به صراحت باید گفت روش‌های مختلف برای افرادی با شرایط گوناگون مفید بوده و تشخیص این موضوع نیز به عهده متخصصین این رشته است.

بسته به شرایط سنی، جسمی و الزامات بدنی، انتخاب نوع این رژیم‌ها در افراد با یکدیگر متفاوت است. چنانکه برخی افراد اصولا مجاز به رژیم گرفتن نیستند و در صورت نیاز به کم کردن وزن، باید از سایر روش‌ها مانند جراحی‌های کاهشی یا ورزش‌های استقامتی برای این منظور استفاده کنند.

کلام آخر

در مجموع باید بدانیم که تلاش برای لاغری زمینه‌ای برای سلامتی است که از راه‌های مختلف ازجمله گرفتن ‌رژیم لاغری در کنار ورزش و تغذیه سالم به‌دست می‌آید. اما برای افرادی که محدودیت در این روش‌ها دارند نیز انجام جراحی‌های کاهش وزن امکان‌پذیر بوده و به تشخیص پزشک متخصص انجام می‌شود.



:: برچسب‌ها: رژیم لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

ماساژ درمانی، مصرف گیاهان دارویی خاص قادر هستند سینه ها را بزرگ کنند. اما از آنجایی که این روش ها چندان تاثیر قابل توجهی بر روی اندازه سینه ها ندارند، بهتر است از جراحی های زیبایی مدرن برای این کار استفاده کرد. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، برای افزایش سایز سینه ها جراحی پروتز را پیشنهاد می کند. 

 در این روش با پروتز هایی که از جنس سیلیکون و سالین تهیه شده اند، می توان بافت سینه را افزایش داده و به اصطلاح ان را پف کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای انجام این جراحی حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. تا بهترین نتیجه را به دست آورید. 

آیا لازم است برای بزرگ کردن سینه جراحی انجام شود؟

جراحی سینه مسلما یک روش خاص و پر هزینه برای رسیدن به تناسب اندام خواهد بود. اما انجام این روش بدون تردید نتیجه مطلوبی را برای فرد متقاضی به بار خواهد آورد. تصور کنید شخصی سالها ماساژ سینه انجام دهد. آیا ممکن است سایز سینه او دو برابر شود؟ خیر چنین چیزی ممکن نیست. در حالی که جراحی سینه در زمانی کوتاه می تواند به بزرگ کردن سینه کمک کند. 

روش های جراحی سینه بسته به شرایط بیمار توسط پزشک متخصص انتخاب می شود، و در نهایت نتیجه ای را برای بیمار به همراه خواهد داشت که رضایت ایشان را دربر دارد. بزرگ کردن سینه با این روش مزایا و معایبی را نیز به همراه دارد. اما در صورتی که بیمار مراقبت ها و توصیه های پزشک را برای قبل و بعد از جراحی در نظر بگیرد، می تواند در کسب نتیجه مطلوب بهتر عمل کند. 

پس انتخاب پزشک متخصص از یک سو، و رعایت مراقبت های خاص از سوی دیگر می تواند در کسب نتیجه مطلوب از افزایش سایز سینه تاثیر گذار باشد. 

ماساژ درمانی چه تاثیری در بزرگ شدن سینه دارد؟

ماساژ درمانی را می توانیم یکی از بهترین و ساده ترین روش های بزرگ کردن سینه به شمار آوریم. این روش نه تنها می تواند منجر به افزایش سایز سینه شود، بلکه قادراست سلامت پستان را نیز افزایش داده و منجر به افزایش گردش خون و کشش بافت های سینه شود. در صورتی که قصد دارید پیش از انجام جراحی از روش های طبیعی برای کسب نتیجه بهره مند شوید، می توانید ابتدا از ماساژ درمانی آغاز نمایید. 

در طول روز 15 دقیقه ماساژ سینه ها به صورت دایره ای، می تواند در چند ماه دیگر افزایش سایز سینه ها را برای شما در پی داشته باشد. اما در صورتی که این روش نتیجه مطلوبی را برای شما در پی نداشت، بهتر است از جراحی پروتز سینه برای بزرگ کردن سینه استفاده کنید. این روش حتما رضایت شما را به همراه خواهد داشت و تناسب اندام را برای شما به ارمغان می آورد. 

تاثیر جراحی سینه در افزایش سایز سینه چقدر است؟

در روش جراحی سینه پزشک سایز مناسب را در نظر گرفته و بسته به آن روش جراحی را انتخاب می کند. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ روش غیر جراحی قادر نیست به افزایش سایز سینه ها کمک زیادی کند. از این رو می توانید با استفاده از روش های مختلف همچون تزریق ژل، تزریق چربی، جراحی پروتز و موارد دیگر به افزایش سایز سینه های خود کمک کنید. 

برای آنکه بدانید کدام روش برای بزرگ کردن سینه شما مناسب است، بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. پس از آن ایشان شرایط شما را بررسی نموده و روش مناسب را به شما اعلام می کند. در صورتی که زیر نظر پزشک اقدام به جراحی نمایید، با کمترین عوارضی زیبایی و تناسب اندام به دست خواهید آورد. 



:: برچسب‌ها: بزرگ کردن سینه , جراحی زیبایی سینه , ماموپلاستی , پروتز سینه , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

آیا رژیم لاغری بی‌بازگشت یک رویاست؟

برای آنکه نتایج رژ‌یمی را که برای کاهش وزن گرفته‌ایم حفظ کنیم، نخست باید از مکانیسم این کار آگاه باشیم. برای مثال در برخی ر‌ژیم‌های لاغری، بجای کاهش چربی که عامل اصلی اضافه وزن محسوب می‌شود، آب بدن کاهش یافته و سلول‌ها فقیر می‌شوند.

این نوع لاغری خیلی زود و با گذشت مدت کوتاهی به حالت اولیه بازمی‌گردد. در این حالت، پس از مدتی تنها چیزی که نصیب بدن می‌شود تشنگی و ضعف مفرط است. موردی که می‌تواند انگیزه‌ای برای مصرف بیشتر مواد غذایی چرب، شیرین و پرکالری باشد و در نهایت به افزایش وزن بیشتر منجر شود.

اما رژیم گرفتن به قصد لاغری، همیشه هم تا این حد ناامید کننده نیست! رژیم‌های مناسبی با کالری کم وجود دارند که با آنها می‌توان ضمن حفظ سلامتی و همراه با رساندن مواد کافی به بدن، وزن را کاهش داد.

موضوع مهم این است که نه تنها نوع رژیم بلکه سایر رفتارها و سبک زندگی ما نیز بر این موضوع و تعیین وضعیت فیزیکی، وزن و توده بدنی موثرند. از جمله نمی‌توان از تاثیر تحرک بدنی و نوع و زمان تغذیه افراد در وزن آنها چشم پوشی کرد.

چگونه لاغری پایدار را تجربه کنیم؟

باید پذیرفت که حتی بهترین ر‌ژیم لاغری هم بدون آنکه با مراعات نکات دیگر در رابطه با حفظ وزن همراه باشد، موفق نخواهد بود. اما این نکات و ویژگی‌ها کدامند؟

تحرک بدنی، شرط اول حفظ تعادل در وزن:

 افزایش وزن رابطه مستقیمی با کالری دریافتی دارد. به همین جهت، اگر بتوان مقدار قابل ملاحظه‌ای از کالری دریافتی را مصرف نمود، کنترل وزن بسیار آسان‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند که این کار را با ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهید یا رقص، با کارهای جسمانی یا راهپیمایی روزانه، مهم این است که بتوانید نسبت دریافت کالری روزانه را با مصرف آن به تعادل برسانید.

خوب غذا بخوریم و لاغر بمانیم!

یکی دیگر از راهکارهای مفید و موثر برای ثابت و متعادل نگه‌ داشتن وزن بدن، مصرف درست، به اندازه و بموقع غذاست. شاید باورش سخت باشد اما برای بسیاری از افراد، راه حل مشکل چاقی، رعایت زمان و میزان غذایی است که مصرف می‌کنند.

مصرف غذا در زمان نامناسب نه‌تنها نیاز بدن را به مواد لازم برطرف نمی‌کند، بلکه موجب انباشته شدن توده چربی و حجیم و نامتناسب شدن اندام‌ها شده و علاوه بر چاقی بیماری‌هایی را نیز بدنبال خواهد آورد.

جنگ با ریشه‌های ارثی چاقی

یکی از موانع بزرگ در حفظ نتایج رژیم لاغری، مشکلات ژنتیکی است که افراد دارای زمینه ارثی افزایش وزن را در رژیم‌های کاهش وزن ناکام می‌گذارد. اما خوشبختانه این پایان داستان نیست.

در کنار انواع رژیم‌های لاغری، جراحی‌های مخصوص برای این کار نیز ابداع شده است. برای افرادی با مشکلات جدی در این زمینه و به تشخیص پزشک متخصص، اجرای همزمان ر‌ژیم و اعمال جراحی دستگاه گوارشی که با کاهش اشتها همراه هستند می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

اگر کار به این ترتیب از پیش برود، به‌جرات می‌توان گفت حتی چاقی ارثی هم نخواهد توانست تاثیر رژیم لاغری را خنثی کند.

تعادل در خواب یعنی تعادل در وزن

نتایج تحقیقات سال‌های اخیر در کلینیک‌های سلامتی نشان می‌دهد که خواب کافی به‌دلایل مختلف می‌تواند رژیم لاغری را موفقیت‌آمیز‌ و تثبیت کند. این کار با تنظیم سوخت و ساز و هورمون‌های بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر موارد پزشکی، تاثیر روانی خواب کامل بر کاهش وزن از جهت نظم در ساعت بیولوژیک بدن نیز بسیار جالب است. از نظر علمی ثابت شده که خواب بموقع و کافی، عملکرد هورمون‌های جذب چربی را در بدن به تعادل می‌رساند.

کلام آخر

این روزها کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن با انواع رژ‌یم لاغری بسیار متداول و پرطرفدار است. اما باید اذعان کرد موفقیت این نوع رژیم، به عوامل متعددی بستگی دارد. از مهم‌ترین این موارد تحرک بدنی، رعایت عادات غذایی سالم و خواب منظم را می‌توان نام برد.



:: برچسب‌ها: رژیم لاغری , رژیم غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

بسته به نوع روش جراحی که پزشک برای بیمار انتخاب می کند، می توان مدت زمان جراحی را کاهش داد. بیمارانی که جراحی لیفت انجام می دهند، پس از مدت کوتاهی قادر خواهند بود مزایای لیفت سینه را بر روی بدن خود به خوبی مشاهده کنند. این روش درمانی نه تنها بسیاری از مشکلات را از بدن افراد متقاضی دور می کند، بلکه به آنها در رسیدن به تناسب اندام نیز کمک شایانی می نماید. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بهترین روش را برای جراحی لیفت سینه بیماران خود انتخاب می کند، تا علاوه بر کسب نتیجه و مزایای لیفت سینه مطلوب از این روش جراحی، بیماران به کمترین عوارضی دچار شوند. البته لازم است بیان نماییم که مراقبت های بعد از جراحی و قبل از جراحی نیز در کسب نتیجه موثر خواهد بود. چند مورد از مزایای لیفت سینه چه هستند؟جراحی لیفت سینه یکی از روش های جراحی پلاستیک است، که افراد به دلایل مختلفی اقدام به انجام آن می نمایند. این روش جراحی نیز همچون دیگر روشها، دارای مزایای خاصی همچون موارد زیر است: رسیدن به فرم بدن مناسب پس از تغییرات ایجاد شده بالا بردن و بهتر دیده شدن پستان ها تا روی قفسه سینه ایجاد هماهنگی و تقارن در سینه ها محکم کردن و سفت کردن سینه ها برای جوانتر شدن حجم دهی سینه با روش ایمپلنت از دیگر مزایای لیفت سینه است تغییر دادن محل قرار گیری نوک سینه و موارد دیگر هر یک از این موارد را می توانید به راحتی پس از انجام جراحی سینه، بر روی بدن خود مشاهده کنید. البته حتما در نظر داشته باشید که کسب نتیجه مطلوب، نیاز به جراحی زیر نظر پزشک متخصص دارد. جراحی لیفت سینه برای چه کسانی مناسب خواهد بود؟ عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به از بین رفتن خاصیت الاستیک سینه ها می شوند. از این رو افرادی که دارای شرایط زیر هستند، می توانند کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لیفت سینه به شمار آیند. این افراد در نهایت از مزایای لیفت سینه بهره مند می شوند. از جمله: مشکلات ژنتیکی بارداری زیاد نوسانات وزنی و کاهش وزن شدید شیردهی به کودک سنگینی و بزرگی سینه ها پیری بافت و پوست سینه تغییرات هورمونی در صورتی که قصد دارید اقدام به جراحی لیفت نموده و از مزایای لیفت سینه بهره مند شوید، بهترین زمان پس از به دنیا آمدن فرزندتان است. زیرا در صورتی که قصد داشته باشید در آینده اقدام به فرزندآوری نمایید، ممکن است این مسئله مجددا نتیجه جراحی را در بدن شما با اختلال مواجه سازد. زمانی قادر خواهید بود از نتیجه لیفت سینه برخوردار شوید، که زمان مناسب برای انجام این جراحی را انتخاب کنید. ماستوپکسی چه عوارضی برای بدن دارد؟ بدون تردید مزایای لیفت سینه نسبت به عوارض آن بیشتر است. اما نمی توانیم به صراحت بیان کنیم که این روش درمانی از هیچ عوارضی برخوردار نیست. ماستوپکسی نیز همچون دیگر روش های درمانی از معایب و عوارض خاصی برخوردار است. از جمله این معایب باید به موارد زیر اشاره کنیم: احتمال نیاز داشتن به جراحی ثانویه و اصلاح مشکلات جراحی اول بروز خطرات ناشی از بیهوشی در بیمار بروز مشکلات قلبی و ریوی در فرد متقاضی تشکیل هماتوم و خونریزی داخلی از دست دادن بخش زیادی از هاله دور نوک سینه ایجاد عفونت در محل بخیه زده خون زیر پوست و تجمع مایعات طولانی شدن بهبود محل جراحی عدم تقارن و هماهنگی در سینه ها بروز تغییر در عصب های نوک سینه که موقت و دائمی هستند بی نظمی در شکل و فرم سینه ها پس به طور کلی ماستوپکسی هم از مزایای لیفت سینه و هم از عوارض لیفت سینه برخوردار است. برای آنکه عوارض این روش درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، بهتر است به سراغ جراح متخصص و با تجربه روید.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , ماستوپکسی , مزایای لیفت سینه , زیبایی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد