نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

از جمله مهمترین روش های جراحی ابدومینوپلاستی باید به موارد زیر اشاره نماییم: 

ابدومینوپلاستی جزئی

همانطور که از نام این روش جراحی مشخص است، عمل به صورت محدود و جزئی در بدن انجام می شود. این روش درمانی بیشتر برای افرادی مناسب است که در زیر ناف، چربی اضافی دارند. جراح ابدومینوپلاستی اصولا در این روش ناف را جابجا نمی کند. هزینه عمل ابدومینوپلاستی جزئی از انجایی که تنها 2 ساعت به طول می انجامد و جزئی است، نسبت به روش های دیگر مناسب تر می باشد. 

ابدومینوپلاستی کامل

یکی دیگر از انواع روش های جراحی زیبایی لاغری، ابدومینوپلاستی کامل است. در این روش برش بلندی بر روی شکم ایجاد می شود، که قادر است به بافت پوست و عضلات شکل دهد. هزینه عمل ابدومینوپلاستی کامل از آنجایی که باعث جابجا شدن ناف می شود، بالاتر می باشد. 

علاوه بر آن این روش درمانی نیاز به تخصص بالایی داشته و باید توسط جراح متخصص انجام شود. آقای دکتر علی امیر احمدی جراح و متخصص لاغری، دارای بورد تخصصی می باشد و از این رو نتیجه مطلوبی از جراحی را برای بیمار به ارمغان می آورد. 

مهمترین مراحل جراحی ابدومینوپلاستی

هر یک از مراحل جراحی لاغری و زیبایی شکم، در هزینه عمل ابدومینوپلاستی تاثیر گذار است. اولین مرحله برای انجام این جراحی، بیهوشی بیمار است. بسته به شرایط بیمار، پزشک یک روش مناسب را برای بیهوش کردن بیمار انتخاب می کند. 

پس از آن به مرحله ایجاد برش جراحی می رویم. در این مرحله بسته به این که جراحی زیبایی لاغری جزئی است یا کامل، برش کوچک یا بزرگ می طلبد. که این مسئله به تشخیص پزشک انجام می شود. در مرحله نهایی نیز پزشک باید اقدام به بستن برش جراحی نماید. که در این مرحله به چسب پوست، گیره یا نوار پانسمان چسبی نیاز خواهد داشت. 

تمامی این موارد از جمله موارد تاثیر گذار در هزینه عمل ابدومینوپلاستی هستند، که در کنار دستمزد پزشک هزینه نهایی را تعیین می کنند. 

عوامل تعیین کننده هزینه عمل ابدومینوپلاستی

بدون تردید هزینه جراحی لاغری برای تمامی افراد یکسان محاسبه نمی شود. زیرا عوامل مختلفی در تعیین هزینه عمل تاثیر گذار هستند. از جمله مهمترین این عوامل باید به موارد زیر اشاره نماییم:

هزینه جراح

هزینه آزمایش ها 

هزینه بیهوشی

قیمت گن بعد از جراحی 

قیمت داروهای تجویز شده توسط پزشک

هزینه بیمارستان یا مرکز جراحی 

این که میزان دستمزد جراح چگونه محاسبه شود، بسته به موقعیت جغرافیایی، نوع عملی که انجام می دهد و میزان تجربه ایشان تعیین می شود. علاوه بر آن باید بگوییم بیشتر شرکت های بیمه هزینه عمل ابدومینوپلاستی را پوشش نمی دهند و بیمار باید به صورت آزاد این هزینه را بپردازد. 



:: برچسب‌ها: هزینه ابدومینوپلاستی , ابدومینوپلاستی , جراحی زیبایی , دکتر امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی زیبایی شکم چیست؟

عمل تامی تاک یا جراحی زیبایی شکم، در اصل یک مورد از جراحی های زیبایی به شمار می رود. در این روش با حذف کردن چربی های اطراف شکم به راحتی می توان زیبایی را به اندام بیرونی بدن اعطا کرد. بسیاری از افراد از چربی های اضافی که در اطراف شکم آنها تجمع کرده اند رنج می برند. 

این افراد از این رو اعتماد به نفس خود را از دست داده و تلاش می کنند کمتر در جامعه ظاهر شوند. اما پس از انجام ابدومینوپلاستی به شکمی صاف و تخت میرسند، که اعتماد به نفس را در آنها افزایش می دهد. برخی دیگر از بیمارانی که از بافت شل در قسمت شکم برخوردار هستند نیز می توانند از این عمل برای زیبایی بدن خود استفاده کنند. 

جراحی زیبایی کم برای خانم های باردار، پس از زایمان بهترین انتخاب است. تا پوست اضافی شکم خود را برداشته و زیبایی را به اندام خود بازگردانند. 

نحوه جراحی ابدومینوپلاستی به چه صورت است؟

 اولین قدم برای آغاز جراحی زیبایی شکم انتخاب پزشک متخصص در این زمینه است. آقای دکتر علی امیر احمدی فوق تخصص و جراح لاغری و زیبایی، با مهارت بالا می تواند به راحتی اقدام به عمل جراحی زیبایی شکم نماید. می توانید زیر نظر ایشان نتیجه مطلوبی را از انجام عمل به دست آورید. 

پس از آن لازم است اقدامات بیهوشی برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی صورت پذیرد. تا بیمار برای جراحی آماده شود. از آنجایی که این عمل از حساسیت بالایی برخوردار است، نیاز به اتصال تمامی دستگاه های کنترل ضربان قلب، دستگاه کمک کننده تنفس فرد، در حین جراحی می باشد. 

حال نوبت به یک برش وسیع از مفصل ران به سمت لگن می رسد، از سوی دیگر نیز لازم است برشی در ناف و اطراف آن ایجاد شود تا بتوان پوست و چربی اضافی بالای ناحیه شکم را برداشت. افرادی که اقدام به جراحی زیبایی شکم می نمایند، تصور میکنند که تمامی مراحل آن همچون لیپوساکشن است. 

اما باید بگوییم ابدومینوپلاستی کامل فرایندی بیشتر از لیپوساکشن داشته و ساکشن لیپکتومی پوستی باسن و شکم را نیز شامل می شود. این نوع جراحی زیبایی شکم خود به بسته به میزان چربی های اضافی بدن متفاوت بوده و نوع و سایز برش را تغییر می دهد. 

مهمترین عوارض جراحی زیبایی شکم چیست؟

بدون تردید هر عمل زیبایی دارای عوارض خاصی می باشد. اما در صورتی که عمل زیبایی شکم زیر نظر یک متخصص و جراح با تجربه انجام شود، میزان عوارض ناشی از جراحی به شدت کاهش خواهد یافت. اما اگر عمل ابدومینوپلاستی زیر نظر پزشک بی تجربه انجام شود، می تواند عوارض زیادی را برای بیمار به همراه داشته باشد. از جمله:

خونریزی

عدم تقارن

عوارض ناشی از بیهوشی

تاخیر در بهبود زخم 

درد مداوم 

از دست دادن بیش از حد پوست 

تورم مداوم در پاها

بی حسی و سایر تغییرات در پوست

پارگی بخیه 

آسیب عصبی 

هماتوم

ورم 

مرگ 

اسکار قابل مشاهده 

جذایی زخم عمده 

در صورتی که هیچ گونه عوارضی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی در فرد بیمار دیده نشود، می توان انتظار یک نتیجه دائمی و رضایت بخش را از عمل داشت. 



:: برچسب‌ها: ابدومینوپلاستی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

چه کسی می تواند اقدام به جراحی کوچک کردن معده نماید؟

جراحی اسلیو معده یا کوچک کردن معده، در اصل یک روش درمانی برای بزرگسالانی است که از چاقی رنج می برند. در صورتی که فرد متقاضی تمامی شرایط جراحی لاغری را داشته باشد، می تواند با این روش ها به راحتی معده را کوچک نموده و به لاغری دست یابد. 

روش های کوچک کردن معده برای بزرگسالانی که BMI بدن آنها از 50 بیشتر است، مناسب است. زیرا با انجام این روش های جراحی اسلیو معده می توانند به تناسب اندام دست یابند. بسیاری از کلینیک های جراحی لاغری، خدمات کوچک کردن معده به صورت دائم و موقت را به افرادی که بالای 60 سال سن دارند، ارائه نمی دهند. 

زیرا ممکن است برای این دسته از افراد جراحی لاغری و کوچک کردن معده مضراتی به همراه داشته باشد. اما افرادی که برای جراحی و بیهوشی مناسب باشند، افرادی که تمامی روش های دیگر را برای کاهش وزن امتحان کرده و به نتیجه نرسیده باشند، می توانند اشخاص مناسبی برای انجام جراحی با روش های کوچک کردن معده به شمار روند. اما این روش های لاغری و کوچک کردن معده به چند دسته تقسیم می شوند؟ در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

بهترین روش های کوچک کردن معده کدامند؟

اصولا هر پزشک، بسته به مهارت و تخصص خود یکی از روش های لاغری و کوچک کردن معده را به بیمار پیشنهاد می دهد. می توانید با مراجعه به آقای دکتر علی امیر احمدی در خصوص بهترین روش هایی که می تواند به کوچک کردن معده کمک کند، اطلاعات به دست آورید. 

از جمله بهترین روش های کوچک کردن معده باید به موارد زیر اشاره نماییم:

اسلیو معده: برخی ممکن است اسلیو معده را با نام آستینی کردن معده نیز بشناسند. در این روش تنها بخش آستین شکل معده بخیه زده می شود که حجم معده را کاهش داده و منجر به سیر شدن سریع بیمار در حین خوردن غذا می شود. 

بای پس معده: یکی از روش های کوچک کردن معده و جراحی لاغری که قسمت زیادی از معده را کنار میگذارد، بای پس معده است. با این روش درمانی علاوه بر این که غذای زیادی از معده رد نمی شود، حتی به دلیل کوچک شدن روده، از آن نیز عبور نمی کند. 

لاپاراسکوپی: این مورد از روش های کوچک کردن معده را می توانیم در اصل نوعی حلقه گذاری در قیمت بالایی معده به شمار آوریم. حلقه با فشردن قسمت فوقانی معده، باعث می شود تا تنها مقدار کمی غذا وارد معده شود و شخص احساس سیری کند. 

اسلیو معده با سوئیچ اثنی عشری: این روش تقریبا شبیه به روش اسلیو معده است. تنها در این روش پزشک بخشی از روده کوچک را که به سوئیچ اثنی عشر شهرت دارد، برمی دارد. 

چه تکنیک های دیگری غیر از جراحی، برای کوچک کردن معده وجود دارد؟

علاوه بر موارد یاد شده تکنیک های دیگری نیز وجود دارند که بدون نیاز به جراحی، می توانند به کاهش وزن کمک کنند. روش های کوچک کردن معده که به روش بالون معده شهرت دارند، از جمله این تکنیک ها به شمار می روند. 

 در این روش بالون نرمی که از آب نمک یا هوا پر شده است در معده قرار می گیرد. که از خوردن غذای زیاد در فرد جلوگیری می نماید. این روش موقتی بوده و تنها 6 ماه میتواند برای لاغری موثر باشد. پس از پایان 6 ماه باید این بالون از بدن خارج شود. در غیر این صورت می تواند خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد. 

روش بالون معده از دهه 1980 در جهان رونق یافت و افراد بسیاری از این روش برای کاهش وزن استفاده کردند. برخی مواقع ممکن است پزشک برای ان که معده را برای مدت زمان بیشتری کوچک نگه دارد، داروهایی برای کاهش اسید معده برای بیمار تجویز کند. 

با مصرف این داروها می توان طول عمر بالون موجود در معده را افزایش داده، و بیمار میزان بیشتری از وزن خود را کاهش دهد. روش های کوچک کردن معده معمولا به صورت جراحی هستند. اما از این میان، روش بالون معده ساده ترین و موقتی ترین روش کوچک کردن معده است.



:: برچسب‌ها: کوچک کردن معده , عمل اسلیو معده , جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

با وجود مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری برخی باید ها و نباید هایی وجود دارد که بهتر است در مورد آنها اطلاعات بدست آورید. تا در آینده با مشکلات عفونت و درد معده مواجه نشوید. از جمله مهمترین باید ها و نباید ها پس از جراحی لاغری باید به موارد زیر اشاره نماییم:

قبل از جراحی در خصوص زمان استحمام خود از پزشک سوال بپرسید. ممکن است لازم باشد به مدت 3 هفته بعد از عمل اسلیو معده، قادر به دوش گرفتن نباشید. 

در صورتی که بعد از عمل با علائمی همچون تب و لرز، ترشح چرک از قیمت بخیه ها، حالت تهوع مداوم و درد خارج از تحمل مواجه شدید، بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید. 

بهترین ورزشی که می توانید بعد از جراحی لاغری انجام دهید، پیاده روی است. پس به هیچ عنوان به سراغ انجام تمرینات ورزشی سنگین نروید. 

در صورتی که در دوران مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری با احساس خستگی یا درد در ناحیه روده ها مواجه شدید، نیازی به ترس و نگرانی نیست. به مرور زمان این مشکل برطرف می شود. باید کمی تحمل کنید.

بهترین روش مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری چیست؟

آقای دکتر علی امیر احمدی در اولین جلسه مشاوره پیش از جراحی اسلیو معده، در خصوص مراقبت های لازم پس از جراحی لاغری به بیمار خود نکاتی را بیان می نماید. اما مسئله ای که مهم است، این است که بیمار باید به تمامی تذکرات پزشک اهمیت داده و تمامی این نکات را رعایت نماید. تنها در این صورت بیمار می تواند از بروز مشکلات خاص در معده خود جلوگیری نماید. 

اصولا بیمار به محض به هوش آمدن بعد از جراحی لاغری، ممکن است با کمی سرگیجه و منگ بودن مواجه شود. اما درد زیادی را احساس نخواهد کرد. حتی ممکن است در آن زمان احساس راحتی و خوشحالی بسیاری داشته باشد. زیرا داروهای مسکنی که در طول جراحی استفاده شده است، درد را به میزان قابل توجهی از بیمار دور کرده است. 

اما مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری مسئله مهم است که لازم است بیمار به آن توجه ویژه ای نماید. تا بتوان نتیجه مناسب را از جراحی لاغری به دست آورد. از مهمترین مراقبت هایی که باید پس از عمل اسلیو معده به آن توجه نمود، انتخاب رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات خاص برای بهبود سریعتر محل جراحی است. اجازه دهید مهمترین مراحل رژیم غذایی پس از جراحی را با هم بررسی کنیم.

چند مرحله برای مراقبت از معده پس از جراحی باید طی شود؟

برای مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری از طریق رژیم غذایی، لازم است چهار مرحله مهم طی شود. اولین مرحله که مربوط به هفته اول تا دوم بعد از اسلیو معده است، به مصرف مایعات اختصاص دارد. در این مرحله بیمار لازم است حداقل 2.5 لیتر در طول روز مایعات مصرف کند. تا از دی هیدراته شدن بدن خود جلوگیری نماید. 

بهترین نوشیدنی هایی که باید در طول هفته اول تا دوم توسط بیمار مصرف شود، مایعاتی همچون: سوپ رقیق، آبمیوه های بدون شکر، شیر بدون چربی، آب سیب، آب گوشت، چای سبز یا گیاهی و ... است. مرحله دوم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری مختص به هفته سوم تا چهارم بعد از جراحی اسلیو معده است. در این مرحله مصرف غذاهای پوره ای به بیمار پیشنهاد می شود. 

باید مواد غذایی را به خوبی مخلوط کرده و له نمایید. تا شبیه به بافت ماست شوند. حتما در نظر داشته باشید در طول هفته سوم و چهارم، بهتر است وعده های غذایی خود را به 4 تا 6 وعده در روز برسانید. می توانید در هر وعده ابتدا یک یا دو قاشق میل نموده و کم کم آن را افزایش دهید. 

مصرف پوره سیب زمینی، گوشت له شده، سبزیجات له شده، پوست های خامه ای و غلیظ و ... در این هفته ها بهترین انتخاب است. 

در مرحله سوم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری به سراغ مصرف غذاهای نرم خواهیم رفت. می توانید در این مرحله وعده های غذایی خود را به 3 الی 4 وعده در روز کاهش داده و از خوردن میان وعده ها پرهیز کنید. بهترین غذاها برای این مرحله غذاهای نرم همچون سبزیجات پخته، پاستا، برنج، کمپوت های میوه و ... هستند. 

در انتها نیز باید به مرحله چهارم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری اشاره نماییم. در این مرحله رژیم غذایی بیمار نرمال شده و می تواند روزانه 3 وعده ثابت غذایی داشته باشد. پس از هفده ششم تا هشتم به بعد روند زندگی بیمار نرمال خواهد شد. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , مراقب از معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

شیوه صحیح تغذیه بعد از جراحی لاغری

در هفته اول بهتر است تنها تغذیه بعد از جراحی لاغری مایعات رقیق باشد. شاید تصور کنید که تنها مصرف مایعات به مدت یک هفته کمی دشوار باشد. اما باید بگوییم معمولا بیمار پس از جراحتی در طول هفته اول هیچ اشتهایی برای خوردن غذا ندارد. پس مصرف مایعات بهترین گزینه خواهد بود. 

در صورتی که بیمار توسط متخصص و جراح اسلیو معده جراحی لاغری انجام داده باشد، علت بی اشتهایی ایشان عدم ترشح هورمون گرلین یا همان گرسنگی بعد از عمل در بدن است. زیرا پس از جراحی اسلیو معده، قسمتی از معده که به ترشح این هورمون می پردازد برداشته می شود. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده در جلسه اول پیش از عمل، تمامی نکات مهمی که لازم است بیمار در مورد آن ها اطلاعات داشته باشد را، بیان می نماید. تا بیمار با علم به تمام نکات مهم، اقدام به انجام جراحی لاغری نماید. 

چه مواد غذایی را نباید در هفته اول پس از اسلیو معده مصرف کرد؟

تمام بیماران پیش از انجام عمل اسلیو معده یا جراحی لاغری، با پزشک خود جلسه مشاوره ای خواهند داشت. در این جلسه پزشک متخصص تمامی موارد ممنوعه برای مصرف غذا پس از عمل لاغری را برای بیمار بیان خواهد نمود. رعایت تمامی نکاتی که پزشک پیش از انجام عمل به بیمار بیان می کند، در اصل به کسب نتیجه مطلوب کمک شایانی خواهد نمود. 

تغذیه بعد از جراحی لاغری در هفته اول همیشه از اهمیت بیشتری نسبت به هفته های بعد برخوردار است. از این رو لازم است حتما به ممنوعه های مصرفی در هفته اول توجه نمایید. بهتر است در هفته اول پس از جراحی لاغری از مصرف نوشیدنی های دارای کافئین و شکر خودداری شود. 

علاوه بر آن مصرف نوشیدنی های قندی و نوشیدنی های گازدار در این هفته نیز ممنوع است، زیرا می تواند برای بیمار خطرناک باشد. بهترین تغذیه بعد از جراحی لاغری در طول هفته اول، مصرف آب، آبگوشت، ژله، بستنی یخی میوه ای، قهوه بدون کافئین، چای بدون کافئین، نوشیدنی های بدون قند و بدون گاز و ... می باشد. 

نکات مهم در خصوص تغذیه بعد از جراحی لاغری

رعایت برخی نکات پس از جراحی بسیار اهمیت دارد. زیرا می تواند به بهبود سریعتر محل جراحی کمک نموده و بیمار سریع تر به برنامه نرمال زندگی خود باز گردد. اولین نکته ای که لازم است درباره رژیم غذایی بعد از جراحی بدانید این است که، به هیچ عنوان نباید معده جدید را با پر خوری و مصرف غذاهای جامد تحریک نمایید. 

معده پس از جراحی لاغری تنها قادر است 3 تا 4 اونس غذا را در خود جای دهد. این بدان معناست که تغذیه بعد از جراحی لاغری تنها به 2 تا 3 قاشق غذا محدود می شود. زیرا پس از آن فرد احساس سیری کرده و دیگر میلی به مصرف غذا نخواهد داشت. 

پس از گذشت 6 الی 9 ماه می توانید شاهد کش آمدن معده و باز شدن مناسب آن باشید. در این حالت شما می توانید به صورت نرمال به خوردن غذا بپردازید و رژیم غذایی خاصی را آغاز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که باز شدن معده به معنای آن نیست که شما هر غذایی را می توانید میل نمایید. 

لازم است تغذیه بعد از جراحی لاغری را حتی پس از این مدت نیز رعایت کنید. بسیاری از بیماران ممکن است به طور اتفاقی در این زمان پس از مصرف غذای زیاد، آن را بالا بیاورند. که این مسئله اصلا جای نگرانی نیست و تنها به دلیل کش آمدن معده ممکن است این مشکل به وجود آید. با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانید این تغییرات معده را راحت تر تحمل کنید. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , جراحی لاغری , لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

محققان به این نتیجه رسیده اند که دیسک کمر با جراحی لاغری ارتباط مستقیمی دارد. به همین دلیل روش های جراحی لاغری مختلفی را برای کاهش وزن این دسته از افراد پیشنهاد می نمایند، تا در کوتاه ترین زمان ممکن از درد کمر و مفاصل خلاص شوند. 

از جمله بهترین روش های درمان دیسک کمر با جراحی لاغری باید به موارد زیر اشاره نماییم:

حلقه معده

پلیسه معده

بای پس معده

باندینگ معده

بالون معده 

و ...

این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه میزان چاقی شما بیشتر باشد، جراحی لاغری بهتر می تواند به درمان کمر درد و درد مفاصل شما کمک نماید.

عمل لاغری چه کمکی می تواند به درمان درد مفاصل و کمر درد نماید؟

بدون تردید اولین و بهترین روشی که می تواند مشکل بیماری دیسک کمر را از بین ببرد، انجام تمرینات ورزشی است. اما آیا افرادی که بیش از 50 کیلو اضافه وزن دارند آیا میتوانند به راحتی تمرینات ورزشی انجام دهند؟ معمولا برای این افراد انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی، دشوار خواهد بود. 

پس بهترین راه برای آنها، درمان دیسک کمر با جراحی لاغری است. طبق تحقیقات انجام شده، تقریبا 81 درصد از بیمارانی که به علت چاقی مفرط از دیسک کمر رنج می بردند، پس از انجام جراحی اسلیو معده درد در ناحیه کمر و مفاصل آنها کاهش یافته است. 

علاوه بر آن بیش از 75 درصد از بیمارانی که عمل بای پس معده انجام داده اند نیز، موفق شده اند بیماری دیسک کمر و مفاصل خود را برای همیشه درمان کنند. پس می توانیم نتیجه بگیریم که علاوه بر آنکه درمان دیسک کمر با جراحی لاغری بهترین روش است، می تواند نتیجه بخش نیز باشد. 

البته این نکته را به خاطر بسپارید که انجام جراحیاسلیو معده توسط یک جراح متخصص و با تجربه، بسیار مهم است. بیمارانی که نزد آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، جراحی لاغری شده اند، از نتیجه به دست آمده پس از درمان رضایت کامل دارند. 

شاید ورزش کردن بتواند به میزان قابل توجهی بیماری دیسک کمر را در انسان درمان کند؛ اما در صورتی که انجام تمرینات ورزشی نتوانست به درمان این بیماری کمک کند، بهتر است به سراغ درمان دیسک کمر با جراحی لاغری روید. تا از نتیجه جراحی رضایت کامل به دست اورید و برای همیشه درد را از خود دور نمایید. 

چه افرادی بیشتر در معرض کمر درد هستند؟

بدون شک افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، بیشتر در معرض درد مفاصل و کمر درد خواهند بود. ستون فقرات انسان، زمانی که در انسان در حال استراحت است، وزن بدن را حمل می کنند. از این رو اگر فردی به اضافه وزن گرفتار باشد، ستون فقرات مجبور می شوند تا وزن بیشتری را تحمل کنند. که این مسئله در نهایت منجر به بروز بیماری دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات در انسان می شود. 

علاوه بر آن افراد چاق همیشه از کمترین میزان تحریک برخوردار هستند. عدم انجام تمرینات ورزشی خود می تواند یکی از دلایلی باشد که این افراد به بیماری دیسک کمر مبتلا شوند. اما دیگر نباید نگران ان بود که این درد ها همیشگی هستند. زیرا درمان دیسک کمر با جراحی لاغری  بسیار نتیجه بخش بوده است و از این رو افراد بسیاری به سراغ این روش درمانی می روند. 

تصور کنید شخصی که از چاقی مفرط رنج می برد، در طول یک دوره 18 ماهه بیش از 45 تا 50 کیلو وزن خود را کاهش دهد، به نظر شما این قدمی بزرگ برای درمان دیسک کمر با جراحی لاغری  نخواهد بود؟ نتیجه جراحی لاغری برای این افراد بسیار مناسب بوده و از این رو عمل اسلیو معده در دنیا موفق به کسب محبوبیت شده است. 



:: برچسب‌ها: درمان دیسک کمر , درمان درد کمر , درد کمر , لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

این حس وحشتناک کم آوردن نفس می تواند در طول شب ده ها یا صد ها بار یک شخص را به خود درگیر نماید. از این رو برخی به دنبال درمان آپنه خواب با اسلیو معده هستند. زیرا کم کردن وزن می توان به راحتی این مشکل را برطرف نماید. 

از جمله مهمترین علائمی که باید برای مشکل آپنه خواب بیان نماییم، باید به بی خوابی، سردرد های صبحگاهی، خواب الوده بودن در طول روز، خرناس کشیدن در خواب، بیدار شدن مکرر از خواب، رفت و آمد بیش از حد به توالت در شب و ... اشاره نماییم. 

 

درمان آپنه خواب با اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

بیشتر بیمارانی که از چربی های اضافه در بدن رنج می برند، با مشکل آپنه خواب مواجه هستند. اما زمانی که این افراد توسط یک جراح متخصص و با تجربه، عمل لاغری انجام می دهند، در طول مدت 18 تا 24 ماه، بین 50 تا 80 کیلو از وزن خود را کم می کنند. 

از این رو درمان آپنه خواب با اسلیو معده بسیار اسان است. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده با روش جراحی لاغری، مشکل آپنه خواب بسیاری از بیماران خود را حل کرده است. ایشان با تجربه و تخصص بالایی که دارند، می دانند بهترین روش درمان برای بیماران چیست و آن را به بیمار معرفی می کنند. 

زمانی که بیمار با کاهش وزن مواجه می شود، بافت چربی اطراف مجرای تنفسی وی کاهش یافته و همین مسئله کمک می کند تا مشکل آپنه خواب با اسلیو معده درمان شود. البته لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که این روش درمانی با تعهد بیمار به انجام فعالیت های ورزشی و استفاده از رژیم غذایی پس از جراحی نتیجه بخش خواهد بود. 

درمان آپنه خواب با اسلیو معده منجر شده است تا مرگ و میر ناشی از این مشکل، بیش از 30 تا 40 درصد کاهش یابد. در اصل باید بگوییم تمامی روش های جراحی لاغری می توانند به درمان آپنه خواب کمک کنند. 

 

آپنه خواب که ناشی از چاقی است چه خطراتی برای بدن دارد؟

شاید برخی بر این باور باشند که اپنه خواب چندان خطرناک نباشد. اما باید بگوییم در صورتی که این عارضه درمان نشود، بدون تردید می تواند مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. از جمله: 

افزایش فشار خون 

افزایش احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی

بیماری دیابت نوع دو

خستگی و خواب آلودگی روزمره

بروز بیماری های چشمی

بروز مشکلات سندروم متابولیک 

و ... 

از این رو لازم است درمان آپنه خواب با اسلیو معده جدی گرفته شود، تا فرد به این بیماری ها و مشکلات دچار نشود. پیشگیری از بیماری همیشه مسئله مهمی است که باید به آن توجه داشت. پس با مراجعه به پزشک متخصص این مشکل را با جراحی اسلیو معده درمان کنید



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

راهکار های مناسبی برای جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری وجود دارد. که لازم است ابتدا در مورد آنها اطلاعات بدست آوریم. زیرا پس از جراحی لاغری و کاهش وزن، پوست شل شده و اضافه بدن خود به خود از بین نمی رود. 

شدت افتادگی پوست در هر فردی متفاوت است. میزان افتادگی و شل شدگی پوست در افراد مختلف، بسته به وزن سابق شخص، سن، نوع جراحی، ژنتیک و حتی سابقه سیگاری بودن فرد، متفاوت است. یکی از مسائلی که منجر می شود تا در جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری تاثیر بگذارد، نوع جراحی لاغری توسط پزشک است. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، بهترین روش را برای لاغری بیمار انتخاب میکند. روشی که در آن به میزان مناسبی از آویزان شدن پوست جلوگیری می شود. پس یکی از مواردی که می تواند به جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری کمک کند، انتخاب جراح مناسب و با تجربه است. 

آیا می توان از شل شدن پوست بعد از جراحی جلوگیری نمود؟

بدون تردید هرنوع کاهش وزن زیاد می تواند منجر به شل شدن پوست گردد. نمی توان از این مسئله جلوگیری نمود. اما روش های خاصی وجود دارند که می توانند به استحکام پوست کمک کنند. پیش از این که عمل اسلیو معده یا لاغری انجام شود، می توان با تغییر سبک زندگی به تقویت کلاژن کمک کرد. 

بدن با تقویت کلاژن های به استحکام پوست کمک بسیاری می نماید. که این روش می تواند از افتادگی و شل شدگی پوست جلوگیری نماید. علاوه بر آن روش های دیگری نیز برای جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری وجود دارد که باید به انها اشاره نماییم. 

روش های مناسب برای جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری کدامند؟

درست است که افتادگی پوست پس از کاهش وزن امری طبیعی است، اما با انجام برخی فعالیت ها و راهکارها به راحتی می توان از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری نمود. از جمله:

مراقبت از پوست اولین روش جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری مراقبت از پوست است. زمانی که از پوست به خوبی مراقبت شود، تحمل پوست در برابر افتادگی افزایش یافته و به راحتی در اثر کاهش وزن دچار افتادگی نمی شود. 

برای این که پوست خود را مقاوم نمایید، می توانید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید دوری نموده و مصرف سیگار را برای همیشه ترک کنید. زیرا هر دوی این مسائل به شدت بر روی کلاژن سازی پوست اثر منفی می گذارند. 

انواع روش های جراحی زیبایی پوست دومین روش جلوگیری از آویزان شدن پوست پس از جراحی لاغری جراحی های زیبایی هستند. از جمله جراحی ابدومینوپلاستی، پانیکولکتومی و .... . هر یک از این روش ها پوست های شل و اضافه را از روی بدن برداشته و زیبایی را به بدن باز می گرداند. 



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , عمل لاغری , دکتر امیراحمدی , افتادگی پوست , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

در صورتی که تمامی روش های طبیعی همچون رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی و ... را امتحان کرده اید و نتیجه مطلوب به دست نیاورده اید، بهتر است عمل اسلیو معده را در اولویت خود قرار دهید. بهترین راهکار برای آن که بدانید مناسب این جراحی لاغری هستید یا خیر، رفتن به سراغ جراح متخصص است. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده در جلسه مشاوره، به شما خواهد گفت که آیا شما فرد مناسبی برای عمل اسلیو معده هستید یا خیر. پس کسب اطلاع پیش از عمل می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید. 

ارزان ترین روش جراحی لاغری کدام است؟

افرادی هستند که از چاقی افراطی رنج می برند، اما قادر نیستند هزینه سنگین جراحی لاغری را بپردازند. برای این دسته از افراد می توانند از ارزان ترین روش جراحی که پلیسه زدن معده است استفاده کنند. این روش در اصل در ایران ابداع شد و تقریبا شبیه به عمل اسلیو معده است. 

اما از نظر هزینه، ارزان تر و مقرون به صرفه تر از جراحی اسلیو است. زیرا برای انجام این روش درمانی نیاز به تجهیزات خاصی وجود ندارد. در این روش با بخیه زدن معده و در اصطلاح پلیسه کردن، می توان فضای معده را کم کرد. تا فرد کمتر غذا خورده و لاغر شود. 

چه کسانی بهتر است جراحی اسلیو معده انجام ندهند؟

برخی از افراد به دلیل داشتن شرایط خاص، کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده به شمار نمی روند. از جمله افرادی که به بیماری صرع مبتلا هستند. بیمارانی که از مشکلات قلبی نیز رنج می برند، کاندید مناسبی برای جراحی لاغری به شمار نمی روند. 

علاوه بر این موارد افراد دیگری نیز هستند که از بیماری های زمینه ای اعصاب و روان برخوردار هستند، این افراد نیز به هیچ عنوان نباید عمل اسلیو معده انجام دهند. برخی بر این باور هستند که تمامی افراد با هر سنی می توانند جراحی لاغری انجام دهند، اما باید بگوییم کودکان زیر 8 سال یا بزرگسالان بالای 65 سال، افراد مناسبی برای جراحی لاغری نیستند. 

هر فرد با داشتن چه شرایطی مناسب برای عمل لاغری است؟

تنها برخی از افراد را می توانیم به عنوان کاندیدای مناسب جراحی لاغری به شمار آوریم. این افراد باید دارای شرایط زیر باشند:

معتاد به نوشیدن الکل نباشد.

شاخص توده چربی در بدن فرد باید بالاتر از 35 و کمتر از 40 باشد.

پیش از عمل اسلیو معده تمامی روش های طبیعی همچون انجام تمرینات ورزشی و رژیم های غذایی را برای رسیدن به لاغری انجام داده باشد. 

به بیماری های زمینه ای که منجر به چاق شدن وی گردیده است، مبتلا نباشد.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی
افرادی که در بدن خود از چربی های اضافه رنج می برند، باید بدانند که این چربی ها در تولید هورمون های جنسی آنها نقش بسیار زیادی دارد. پس به جای ان که با روش های غیر اصولی به لاغری دست یابید، بهتر است از روش عمل اسلیو معده استفاده کنید. می توانید پس از عمل رژیم غذایی خود را نیز تغییر داده و به تناسب اندام و برطرف کردن مشکلات جنسی و زناشویی خود کمک کنید. عمل اسلیو معده چه مزایایی می تواند داشته باشد؟ اگر جراحی عمل اسلیو معده توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، بدون تردید مزایای بسیاری را برای بیمار به همراه خواهد داشت. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، با انجام جراحی اسلیو معده کمک میکند تا بیمار بسیاری از مشکلات جسمی، جنسی و روحی خود را درمان کند. افرادی که به عمل اسلیو معده مبادرت می ورزند، به مزایای بسیاری دست می یابند. از جمله: کاهش وزن در طی 18 ماه بعد از جراحی اسلیو معده عدم بروز مشکلات گوارشی در صورت نبود قسمتی از روده کاهش احساس گرسنگی و بی اشتهایی حفظ روده در مسیر گوارشی و .... پس از جراحی اسلیو معده چه میزان از وزن کاهش می یابد؟ یکی از بهترین روش هایی که کمک می کند تا بدن وزن اضافه خود را کم کند، عمل اسلیو معده است. افرادی که زیر نظر پزشک متخصص اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، معمولا 70 تا 90 درصد از وزن اضافه خود را در عرض یک سال و نیم از دست می دهند. یا به طور کلی تمامی افرادی که عمل اسلیو معده انجام می دهند، در طی یک سال بیش از 45 کیلو از وزن اضافه بدن خود را کم می کنند. در صورتی که این عمل توسط پزشک متخصص انجام شود، می تواند کمترین عوارض را برای بیمار به همراه داشته باشد. البته لازم است بیمار بعد از عمل اسلیو معده به مدت 2 الی 3 هفته استراحت نماید و از ورزش های سنگین دور باشد. در صورتی که بیمار بعد از جراحی اسلیو معده رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، می تواند همیشه با وزن مناسب و ثابت مواجه شود. آیا جراحی اسلیو معده منجر به کاهش میل جنسی می شود؟ باید بگوییم جراحی اسلیو معده نه تنها منجر به کاهش میل جنسی نمی شود، حتی می تواند میل جنسی در افرادی که از مشکلات جنسی رنج می برند را افزایش دهد. افراد چاق به دلیل آنکه در بدنشان هورمون لپتین ترشح می شود، و منجر به تولید سلول های چربی میشود، میل جنسی کمی دارند. اما پس از عمل اسلیو معده هورمون لپتین در بدن کمتر ترشح شده و همین مسئله منجر به افزایش میل جنسی در برد می شود. علاوه بر آن لاغری و زیبایی تناسب اندام نیز می تواند میل جنسی را در افراد بالا ببرد. بسیاری از افراد که از چاقی رنج می برند، به دلیل ظاهر ناخوشایند شان تمایلی به مقاربت جنسی با همسرشان ندارند. اما پس از انجام جراحی اسلیو معده، بدون تردید می توانند احساس بهتری داشته باشند.

:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

شاید اگر بخواهیم در میان تمامی پزشکان تهران، یکی از بهترین ها را معرفی کنیم، باید به سرغ دکتر امیر احمدی برویم. بدون تردید بهترین جراح لاغری بودن یک توصیف ساده برای افراد ماهر و باتجربه است. بهترین بودن را باید در کسب نتیجه مشاهده کرد. 

شاید بهترین پزشکان زیادی در تهران باشند که به جراحی اسلیو معده و لاغری مشغول هستند. اما این که بیمار پس از جراحی از نتیجه رضایت دارد یا خیر، مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای نمود. پس بهترین جراح لاغری بودن در نتیجه جراحی پزشک متخصص مشخص می شود. 

 

از نظر جراح متخصص چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی لاغری هستند؟

اصولا در اولین جلسه مشاوره با پزشک متخصص، ایشان تمامی شرایط بیمار را می سنجد تا بداند آیا بیمار کاندید مناسبی برای جراحی لاغری است یا خیر. پس انتخاب جراح با تجربه می تواند شما را پیش از آنکه بخواهید هزینه سنگینی برای انجام جراحی لاغری بپردازید، آگاه سازد. 

تنها افرادی که از نظر بهترین جراح لاغری تهران آقای علی امیر احمدی، کاندید مناسب برای عمل اسلیو معده هستند، اشخاصی می باشند که ویژگی ها و خصوصیات زیر را دارا باشند:

1- افرادی که از چاقی افراطی رنج می برند

2- افرادی که در اثر چاقی بیش از اندازه، به بیماری دیابت نوع دو مبتلا شده اند 

3- افرادی که از خطرات احتمالی و مزایای جراحی اسلیو معده اطلاعات دارند

4- اشخاصی که خودشان را برای تغییر سبک زندگی اماده کرده اند

5- اشخاصی که قصد دارند بعد از جراحی اسلیو معده توسط بهترین جراح لاغری وزن خود را ثابت نگه دارند

6- افرادی که خودشان را برای وفق دادن خورد و خوراک بعد از جراحی آماده کرده اند

بدون تردید این افراد پس از انجام جراحی لاغری زیر نظر پزشک دارای بورد تخصصی، می توانند نتیجه مطلوب را شاهد باشند. 

 

یک پزشک با تجربه پیش از جراحی اسلیو معده، چه مسائلی را باید به بیمار بیان کند؟

اولین مسئله ای که پزشک متخصص باید پیش از جراحی لاغری برای بیمار انجام دهد، بیان اطلاعات لازم در خصوص جراحی لاغری است. این که بیمار پس از جراحی لاغری باید انتظار چه خطرات احتمالی را داشته باشد، یا این که لازم است بعد از جراحی بهترین جراح لاغری، بیمار چه سبک زندگی را در پیش گیرد، تا مجددا به حالت قبل باز نگردد و ... . 

بهترین پزشک جراح لاغری آقای علی امیر احمدی، در جلسه اول برای بیمار تمامی مزایا و معایب جراحی اسلیو معده را بیان میکند. تا بیمار با کسب اطلاعات مناسب، تصمیم بگیرید که آیا قصد دارد جراحی لاغری انجام دهد یا خیر. 

علاوه بر آن بهترین جراح لاغری در خصوص انواع جراحی ها نیز به بیمار اطلاعاتی ارائه می نماید، تا بیمار با کسب اطلاعات مناسب در این خصوص، خود را آماده ایجاد تغییر در زندگی کند. 



:: برچسب‌ها: جراح لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

1- فواید جراحی اسلیو معده توسط متخصص 

بسیاری از کسانی که اقدام به انجام جراحی اسلیو معده می نمایند، نمی دانند که این جراحی قادر است بیماری های بسیار دیگری را در بدن درمان نماید. البته در صورتی که جراحی اسلیو معده توسط پزشک متخصص صورت پذیرد، نتیجه مطلوب تری از انجام این عمل به دست خواهد آمد. 

افرادی که به دنبال لاغری و کوچک کردن معده خود هستند، با مراجعه به جراح عمومی لاغری یا پزشک دارای بورد فوق تخصصی، اقدام به انجام عمل اسلیو معده می نمایند. اما این مسئله شاید برای بسیاری از ما تازگی داشته باشد، که بدانیم با جراحی اسلیو معده می توان به درمان بیماری دیابت، بیماری فشار خون، آپنه خواب و... نیز کمک نمود. 

با کاهش وزنی که پس از جراحی اسلیو معده به دست می آورید، می توانید به راحتی مشکلات زیادی را از خود دور نمایید. البته این که جراحی توسط یک جراح عمومی لاغری انجام شود، یا پزشکی که دارای بورد فوق تخصصی است، می تواند در کسب نتیجه مطلوب پس از جراحی بسیار تاثیر گذار باشد. 

2- مهمترین نکات در انتخاب بهترین جراح عمومی لاغری

مسئله ای که باید پیش از انجام عمل اسلیو معده در نظر داشته باشیم، انتخاب یک پزشک و جراح متخصص برای انجام عمل است. اما یک پزشک دارای بورد فوق تخصصی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ از جمله مهمترین نکاتی که باید در زمان انتخاب جراح عمومی لاغری بهترین یا متخصص جراح در نظر داشته باشیم، عبارتند از:

- همکاری پزشک متخصص با بیمارستان های فوق تخصصی

- داشتن مدرک تخصص برای جراحی چاقی یا باریاتریک 

- در دسترس بودن پزشک متخصص

- رضایت بیماران قبلی پزشک، بعد از انجام عمل اسلیو معده 

- برقراری ارتباط خوب پزشک متخصص و جراح عمومی لاغری با بیمار 

- استفاده از بهترین دستگاه ها و متریال های روز دنیا 

- تجربه بالا در انجام جراحی های اسلیو معده و جراحی های لاغری

- و...

3- شایع ترین عوارض جراحی اسلیو معده 

بدون تردید هر نوع عمل زیبایی می تواند عوارضی را با خود به همراه داشته باشد. البته این عوارض در صورتی که جراحی توسط پزشک متخصص صورت پذیرد، می تواند کم یا به کل از بین برود. دکتر علی امیر احمدی پزشک و متخصص دارای بورد فوق تخصصی جراحی قلب و عروق و اسلیو معده، قادر است با کمترین عوارض به لاغری شما کمک کند. 

در بسیاری از بیماران ممکن است در کوتاه مدت مشکلاتی همچون کمر درد، کاهش تحمل سرما، تغییر مزه دهان و رفلاکس معده بروز نماید. در برخی دیگر نیز مشکلاتی همچون کمبود انرژی، ریزش مو، اسهال، استفراغ و حالت تهوع و... در بلند مدت بروز نماید. 

اما در صورتی که جراح عمومی لاغری از بورد فوق تخصصی برخوردار باشد، قادر است این نوع عوارض شایع عمل اسلیو معده را به حداقل برساند.

4- اهمیت مراجعه به پزشک دارای بورد فوق تخصصی برای انجام عمل اسلیو معده

بدون شک مراجعه به پزشک متخصصی که دارای بورد فوق تخصصی جراحی اسلیو معده می باشد، می تواند برای بیماری نتیجه مطلوب تری را به بار آورد. در اولین جلسه پیش از اقدام به عمل جراحی، پزشک متخصص با بمیاری جلسه مشاوره ای خواهد داشت، که در آن جلسه تمام مراحل درمان را برای بیمار توضیح خواهد داد. 

در صورتی که پزشک جراح، به جای جراح عمومی لاغری یک فرد متخصص باشد، بیمار با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به انجام این عمل می نماید. البته باید بگوییم بدون تردید انجام جراحی اسلیو معده توسط پزشکی با بورد فوق تخصصی، می تواند برای بیماری هزینه بیشتری را در بر داشته باشد. 

اما از سوی دیگر بیمار با اطمینان خاطر بیشتر، و اعتماد به نفس بالاتر منتظر کسب نتیجه مطلوب از جراحی اسلیو معده توسط پزشک متخصص خواهد بود. اعتماد کردن به پزشک که دارای بورد فوق تخصصی است، بدون تردید آسان تر از یک جراح عمومی لاغری خواهد بود.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

این عمل لاغری چطوری انجام میشه و برای بیمار دقیقا چه کاری انجام میده؟

معده کسانی که چاقی مفرط دارند نسبتا بزرگ است و تا زمانی که پر نشود شخص احساس سیری نمی‌کند. متخصص چاقی با کمک عمل جراحی اسلیو مقدار زیادی از حجم معده فرد را کم می‌کند تا زودتر سیر شود و دست از غذا خوردن بکشد. او برای این منظور، عمل جراحی اسلیو معده را به شیوه لاپاراسکوپیک انجام میدهد (برای آشنایی با این عمل به این صفحه مراجعه کنید). به این صورت که جراح برش های کوچکی روی شکم بیمار ایجاد میکند و در نهایت بخش اعظمی از معده (سمت چپ آن) را برمی‌دارد و تنها بخش کوچکی از را باقی می‌گذارد. این بخش باقی مانده و کوچک از معده، اصطلاحا همان اسلیو است که در انگلیسی به آن آستین گفته می‌شود و تقریبا مشابه یک موز است. بیمار با وجود کاهش حجم معده، مقدار دریافت، هضم و جذبش کاهش پیدا می‌کند و کم کم لاغر می‌شود.

در این عمل تنها معده دستکاری می‌شود و روده یا سایر ارگان های شکم و دستگاه گوارش دستکاری نمی‌شوند.

 

چرا و چه کسانی ممکنه به انجام عمل اسلیو معده نیاز داشته باشند؟

همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد از عمل جراحی اسلیو معده برای درمان کسانی که اضافه وزن شدیدی دارند یا به اصطلاح دچار چاقی مفرط هستند استفاده میشود. این روش جراحی لاغری برای کسانی توصیه و تجویز می‌شود که سایر راه های کاهش وزن و لاغری را امتحان کرده اند، اما نتوانسته اند وزن خود را به آن صورت کاهش دهند. به صورت کلی متخصص چاقی یا جراح چاقی زمانی که ببیند بیمار یا مراجعش با شرایط زیر مواجه است به او توصیه میکند که عمل اسلیو را انجام دهد:

شخص دارای اضاضه وزن شدید باشد

شاخص توده بدنی شما (BMI ) بین 35 تا 40 است (برای اینکه بدانید شاخص توده بدنی چیست حتما این صفحه را مطالعه بفرمایید)

و با بیماری هایی نظیر آپنه خواب، فشار خون بالا، بیماریهای قلبی و دیابت نوع 2 مواجه باشد

 

آیا انجام  عمل جراحی اسلیو معده خطری هم داره؟ اون خطرات چی هستند؟

قبل از اینکه بخواهیم عوارض و خطرات احتمالی یا جانبی عمل اسلیو معده را توضیح دهیم، لازم است به یک نکته اشاره کنیم. اینکه هر عمل جراحی از ساده ترین ها گرفته تا پیچیده ترین ها ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشند. در نتیجه، این عمل لاغری نیز از این قضیه مستثنی نیست. با این وجود، اگر همه چیز خوب پیش برود و یک جراح لاغری خوب شما را عمل کند این خطرات به حداقل کاهش پیدا میکند. عفونت، خونریزی و تشکیل لخته خون در پاها از خطرات احتمالی انجام این عمل هستند. (توجه کنید که خطرات احتمالی هستند یعنی ممکن است پیش بیایند یا نیایند.) و از آنجایی که این عمل تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد، خواه ناخواه امکان دارد که بیمار تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارض ناخواسته دیگری را نیز تجربه کند.

پس از انجام این عمل، به مرور زمان این امکان وجود دارد که بیمار با کاهش یا کمبود جذب برخی مواد غذایی نیز مواجه شود. یا ممکن است بخش باقی مانده معده (اسلیو) دچار تنگی شود. برخی افراد ممکن است به درجاتی از سوزش سر دل، ریفلاکس اسید از معده به مری دچار شوند. (اگر از پیش مشکل ریفلاکس دارید بعد از این عمل لاغری ممکن است ریفلاکس بدتر شود. درنتیجه شاید انجام عمل بای پس معده به جای اسلیو برای شما توصیه شود که در آن جلوی ریفلاکس و سوزش سر دل به حداقل رسیده یا متوقف می‌شود)

 

نکته:

بیمار ممکن است بر اساس وضعیت سلامتی اش موارد دیگری را نیز تجربه کند. بنابراین افراد باید پیش از انجام این عمل تمام جوانب را از یک متخصص چاقی و تیم جراحی اش پرس و جو کنند.

 

چطوری خودمو برای انجام این عمل لاغری آماده کنم؟

تیم جراحی و متخصص چاقی باید مطمئن شود که انجام این عمل لاغری برای بیمارش سودمند بوده و بهترین گزینه درمانی است. برای مثال اگر شخصی به مصرف مواد مخدر، برخی داروها و یا الکل سوء مصرف داشته باشد، یا نتواند در طولانی مدت تغییرات مثبتی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کند، احتمالا جراح لاغری چنین عملی را برای او توصیه نخواهد کرد.

شخص داوطلب انجام این عمل لاغری باید پیش از شروع عمل، برنامه ها و آموزش ها و مشورت های لازم برای کاهش وزن را دریافت کند.

از همه مهمتر، شما باید یک ارزیابی روانشناخی انجام دهید تا سلامتی و وضعیت روانشناختی شما با دقت ارزیابی شود.

و قبل از آغاز هر عملی شخص باید آزمایشات و تست های سلامتی و تشخیص که جراح لاغری برایش تجویز یا درخواست داده است را انجام داده و نتایج را برای جراحش بیارود. (معمولا این آزمایش ها عبارتند از تست و آزمایش خون، تصویربرداری از معده و آندوسکوپی بخش فوقانی دستگاه گوارش (شامل مری و معده))

اگر احیانا بیمار سیگاری باشد باید از چند ماه پیش از شروع عمل، سیگار را ترک کند. زیرا سیگار به شدت برای افراد زیر تیغ جراحی خطرناک است و خطر خونریزی و رقیق کردن خون را به شدت افزایش میدهد.

متخصص لاغری از بیمار خواهد خواست که تا پیش از عمل اسلیو حتما مقداری وزن از دست دهد تا این عمل راحت تر انجام شود. کاهش وزن پیش از عمل لاغری باعث کوچکتر شدن کبد و ایمن تر شدن جراحی میشود.

بیمار باید حتما و حتما مدتی پیش از آغاز عمل مصرف داروهایی مانند آسپیرین، ایبوپروفن و سایر داروهای رقیق کننده خون را قطع کند. زیرا به طور مشابه باعث رقیق شدن و افزایش خونریزی طی عمل میشود. که ممکن است مدت زمان عمل را افزایش داده و نتیجه عمل مطلوب ما نباشد.

و در نهایت باید از شب قبل جراحی چیزی نخورید یا به اصطلاح ناشتا باشد. زیرا اگر این مدت را ناشتا نباشید و چیزی بخورید با تهوع و استفراغ مواجه شده و مواد غذایی به ریه ها، لوله هوایی و خلاصه سیستم تنفسی شما وارد شده و موجب خفگی و قطع تنفس میشود.

 

در روز عمل اسلیو معده و طی جراحی چه اتفاقی برای من می‌افته؟

برای آغاز این عمل لاغری بیمار باید تحت بیهوشی قرار بگیرید. این کار را متخصص بیهوشی برای بیمار انجام میدهد. بیهوشی به این معنی است که به شما داروهایی داده می‌شود تا در طول عمل به خوابی عمیق فرو بروید، که در آن نه دردی حس می‌کنید، نه چیزی می‌بینید و نه حتی خاطره ای از عمل به یاد خواهید آورد. پس از بیهوشی عمل آغاز می‌شود. همانطور که گفته شد جراح لاغری این عمل را به شیوه لاپاراسکوپی انجام میدهد. طی این عمل متخصص چاقی تعدادی برش کوچک در بخش بالای شکم شما ایجاد کرده و وسیله ای به نام لاپاراسکوپ را از طریق سوراخ ها وارد شکم میکند. برای انجام پروسه جراحی ابزار ظریف دیگری نیز از طریق سوراخ ها وارد میشوند که توسط جراح هدایت میشوند.(برای اینکه بدانید لاپاراسکوپی چیست حتما و حتما و حتما روی این لینک کلیک کنید.)

 

جراح لاغری سپس با کمک وسیله ای به نام استاپلر بخش زیادی از حجم معده را بر میدارد. پس از خارج شدن بخش برداشته شده، تنها بخش کوچکی (که گفتیم شبیه موز است) باقی میماند. بعد از آن بخش باقی مانده معده توسط جراح با دقت به هم دوخته میشود تا مواد غذایی و مایعات مصرف شده توسط بیمار به بیرون از معده نشست پیدا نکند. در نهایت برای اطمینان از عدم وجود سوراخ یا از هم گسیختی در بافت معده، جراح از رنگ کنتراست و آندوسکوپی استفاده میکند. طی این اقدام رنگ خاصی که حاجب است وارد معده میشود و اگر معده نشتی داشته باشد جراح متوجه شده و آن را ترمیم میکند.

 

بعد از این عمل لاغری چه اتفاقایی قراره برام رخ بده؟

احتمالا یک روز پس از انجام عمل جراحی اسلیو معده بتوانید از مرکز جراحی که معمولا بیمارستان است مرخص شده و به خانه بازگردید. برای 1 تا 2 هفته پس از عمل باید حتما یک رژیم غذایی آبکی داشت باشید. تیم جراحی به شما یک برنامه دقیق غذایی خواهد داد که شما باید تا چندین هفته از آن پیروی کنید. ابتدا باید غذای آبکی بخورید و بعد از آن به نوبت مصرف غذای پوره ای، نرم و غذای جامد را از سر خواهید گرفت. و بعد از چند هفته شما قادر خواهید بود به طور منظم و معمولی غذا بخورید.

 

بعد از عمل چطوری غذا بخورم؟

بعد از اینکه معده شما التیام پیدا کرد شما باید از این به بعد، غذا را در بیش از 3 وعده و هر وعده به صورت اندک دریافت کنید. همیشه غذا را به آرامی بخورید و هر لقمه را تا آنجا که میشود بجویید. اگر چنین کاری انجام ندهید و برای مثال با عجله یا مقدار زیادی غذا بخورید دچار درد معده، تهوع و استفراغ خواهید شد. در این خصوص با تیم جراحی و متخصص چاقی خود صحبت کنید تا بهترین برنامه غذایی و روش های صحیح خوردن را به شما آموزش دهند.

لزوم مصرف مکمل توسط بیمار پس از این عمل

از آنجایی که مقدار غذای مصرفی و جذب برخی مواد مغذی بعد از عمل کاهش پیدا می‌کند، کسانی که عمل لاغری اسلیو را انجام داده اند ممکن است با دریافت برخی ویتامین ها و مواد معدنی با مشکل مواجه شوند. برای جبران این وضعیت، بیمار باید به صورت روزانه مکمل مولتی ویتامین و مکمل کلیسیم-ویتامین D را مصرف کند. همچنین احتمالا شما به دریافت برخی مواد مغذی مثل ویتامین B12 یا آهن نیاز بیشتری داشته باشید. با متخصص چاقی خود در این باره حتما بیشتر صحبت کنید.

 

انجام منظم آزمایش خون برای تضمین سلامتی بیمار

بیمار باید پس از عمل به صورت منظم در طول سال چند بار آزمایش خون بدهد. دلیل انجام این آزمایش اطمینان از عدم بروز موارد زیر است:

کاهش آهن خون که با نام کم خونی یا آنمی نیز شناخته می‌شود.

افزایش سطح گلوکوز یا قند خون

یا کاهش سطح ویتامین D یا کلسیم

دریافت داروی ضد ریفلاکس برای برخی بیماران

اگر بعد از عمل لاغری دچار سوزش سر دل یا ریفلاکس هستید برای مهار این مشکل احتمالا دارو دریافت خواهید کرد (ضد اسید و ضد ریفلاکس)

وزن گیری و بازگشت وزن پس از عمل جراحی اسلیو معده

مدتی پس از انجام عمل لاغری (سال های بعد) این امکان وجود دارد که بیمار برخی از وزنی که از دست داده را دوباره به دست بیاورد. البته این اتفاق برای هر کسی رخ نمی‌دهد و در تنها شرایط خاصی مقداری از این وزن برمیگردد. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقی حتما رژیم غذایی و ورزش هایی که تیم جراحی و متخصص چاقی توصیه می‌کنند را با دقت دنبال کنید. همچنین اگر پرخوری کنید، اسلیو (یا بخش باقی مانده ) به مرور زمان میتواند کمی کش آمده و حجمش کمی زیاد شود که درنتیجه باعث میشود شخص بیشتر غذا بخورد. اما فراموش نکنیم که اگر بخواهید پرخوری کنید دوباره وزن اضافه میکنید.

اگه میخوای این عمل لاغری رو انجام بدی بد نیست به نکته های زیر هم توجه کنی!

قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل لاغری اسلیو معده حتما به موارد و نکته های زیر توجه کنید و بیشتر درباره آن ها با متخصص چاقی خود صحبت کنید:

به نام پروسه جراحی لاغری و نوع آزمایش های آن

دلیلی که شما را به فکر انجام عمل اسلیو وا داشته است.

نتایج مورد انتظار عمل چه هستند و چه معنایی دارند

خطرات و فواید انجام این عمل چه هستند

عوارض جانبی پروسه جراحی کدام ها هستند

چه وقت و در چه مکانی زیر تیغ جراحی میروید

چه کسی آزمایش ها و عمل جراحی را برای شما انجام خواهد داد و اصولا چه کسی صلاحیت انجام آن را دارد

چه وقت نتایج قابل مشاهده خواهند بود.

اگر بعد از عمل سوالی داشته باشم به چه کسی مراجعه کنم و سوالاتم را از چه کسی بپرسم؟

هزینه عمل لاغری چقدر است و چگونه باید پرداخت شود.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

انواع جراحی لاغری کدامند و کدام روش عوارض بیشتری دارد؟

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا تنوع جراحی های لاغری نیز بسیار زیاد شود. به طور کلی می توانیم جراحی لاغری را به بیش از 9 روش دسته بندی نماییم. اما ما قصد داریم در این مطلب برای شما انواع روش هایی را برای جراحی لاغری بیان کنیم، که شاید برای اولین بار است که نام آنها را می شنوید. 

  • عمل لاغری بای پس معده 

یکی از انواع جراحی لاغری که به روش انحراف بلیو پانکراتیت انجام می شود، عمل بای پس معده است. در این روش بیش از 80 درصد از معده حذف شده و لاغری فرد را به همراه خواهد داشت. با انجام این روش درمانی به میزان قابل توجهی مقدار غذایی که میخوریم کم می شود. 

از سوی دیگر قدرت جذب غذا در بدن نیز کاهش یافته و همین مسئله باعث لاغر شدن فرد می شود. البته باید بگوییم با این که تاثیر این روش درمانی برای لاغری بسیار زیاد است، اما ممکن است برای بیمار خطر سوء تغذیه و کمبود ویتامین ها را به همراه داشته باشد. 

از نمونه های دیگر جراحی لاغری باید به عمل بای پس معده به روش Roux- en- Y اشاره نماییم. در این روش که از متداول ترین انواع جراحی لاغری به شمار می رود،  قسمت بالای معده بریده شده و باقی معده را میبندند. تا شخص در یک وعده غذایی، کمترین میزان غذا را میل کند. 

این روش جراحی در اصل یک روش بازگشت پذیر نیست و فرد پس از عمل دیگر نمی تواند جراحی دیگری مبنی بر کمی بزرگتر کردن معده انجام دهد. با انجام این جراحی لاغری ممکن است فرد به سوء تغذیه و کمبود انواع ویتامین ها مبتلا شود. 

بسیاری از این عوارض زمانی در بیمار نشان داده می شود، که توسط یک پزشک کم تجربه انجام شود. برای کاهش عوارض انواع جراحی لاغری کافیست به سراغ دکتر علی امیر احمدی، پزشک متخصص و جراح اسلیو معده روید. ایشان با تجربه و مهارت بالایی که دارند، عمل لاغری را با کمترین عوارض انجام می دهند. 

عمل لاغری گاسترکتومی چیست و چه عوارضی دارد؟

این نوع از انواع روش های جراحی لاغری، بسته به شرایط فرد انتخاب می شود. به صراحت می توانیم عمل لاغری گاسترکتومی را یکی از جدید ترین روش های لاغری به شمار آوریم. در اصل بخش اول انجام این جراحی، با جراحی بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیت مشابه است. 

البته در میان انواع جراحی لاغری، این روش درمانی قادر نخواهد بود در طولانی مدت روشی مناسب برای لاغری به شمار رود. چون فرد به مرور زمان با بزرگ شدن معده مواجه شده و مجددا به اضافه وزن مبتلا خواهد شد. 

عمل لاغری جابجایی دوازدهه چیست؟

عمل بای پس روده یکی دیگر از انواع جراحی لاغری است، که در آن آخرین قسمت از روده کوچک تقسیم شده و تقریبا ¾ آن حذف می شود. در این حالت قسمت بالای روده کوچک به آخرین بخش ان متصل شده و منجر می شود تا شخص غذای کمتری مصرف کند. 

البته این روش درمانی منجر به کمبود مواد معدنی و ویتامین در بدن شده، و رعایت رژیم غذایی بعد از عمل برای بیمار سخت خواهد بود. 



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

هزینه عمل لاغری بیشتر است یا هزینه چاقی؟ 

هر روز در جهان به تعداد افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند افزوده می شود. اما بسیاری عقیده دارند که اگر پول داشته باشند، می توانند به راحتی سلامتی خود را حفظ کرده و لاغر شوند. چون برای رسیدن به یک هدف، نیاز به دارو دارد و خرید دارو هم به توانایی مالی خوب. 

اما آیا خرید و استفاده از دارو برای رسیدن به لاغری، مناسب تر از جراحی لاغری است؟ مسلما همیشه آسان ترین راه، مقرون به صرفه ترین راه نیست. یعنی نمی توانیم بگوییم که هزینه جراحی لاغری از هزینه خرید دارو برای لاغری بیشتر است. حتی باید بگوییم این مسئله می تواند کاملا برعکس باشد. 

افرادی که به شدت از چاقی رنج میبرند، کافیست به جای هزینه های سرسام آور خرید داروهای لاغری، هزینه جراحی لاغری را تامین کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن زیر نظر یک متخصص جراحی اسلیو معده را انجام دهند. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده با مناسب ترین هزینه، مشکل چاقی شما را به راحتی حل خواهد کرد. می توانید با اطمینان بالا جراحی اسلیو معده انجام دهید، و با کوچک شدن معده لاغر شدن را به صورت طبیعی تجربه کنید. 

جراحان بسیاری در این زمینه به فعالیت میپردازند. اما به نظر شما هر جراحی بسته به هزینه جراحی لاغری که از متقاضی دریافت می کند، از مهارت بالایی نیز برخوردار است؟ اگر برای انجام اسلیو معده به سراغ یک پزشک غیر متخصص روید، نه تنها چاقی افراطی خود را درمان نخواهید کرد، بلکه به بیماری های دیگری نیز دچار خواهید شد. از این رو مهمتر از هزینه جراحی لاغری، انتخاب یک جراح متخصص و با تجربه برای انجام این عمل است. 

چه عواملی در تعیین هزینه جراحی لاغری تاثیر گذار هستند؟

هزینه عمل اسلیو معده همچون دیگر عمل ها به عوامل مختلفی وابسته است. که می توانیم مهمترین این عوامل را چنین بیان کنیم:

دستمزد جراح لاغری

این که شما در کدام منطقه زندگی می کنید، یا این که جراح شما از چه میزان تجربه و مهارتی برخوردار است، می تواند در میزان هزینه جراحی لاغری تاثیر گذار باشد. 

نوع جراحی لاغری

بسته به نوع عملی که برای رسیدن به لاغری انجام می شود، هزینه عمل لاغری متغیر خواهد بود. برخی اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، در حالی که دیگری عمل حلقه قابل تنظیم معده را انجام می دهد. هر کدام از این جراحی ها برای رسیدن به لاغری، از هزینه متفاوتی برخوردار هستند. 

محل جراحی لاغری و بیمارستان 

 یکی دیگر از نکاتی که در تعیین هزینه جراحی لاغری تاثیر گذار است، محل انجام جراحی می باشد. اگر در کلینیک های خصوصی و زیر نظر یک پزشک متخصص اقدام به انجام این عمل نمایید، مسلما باید هزینه بیشتری بپردازید. 

هزینه عمل اسلیو معده یا جراحی لاغری چقدر است؟

یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری از افراد چاق را از انجام جراحی اسلیو معده منصرف می کند، میزان هزینه جراحی لاغری است.باید بگوییم به طور معمول هزینه ای که برای این عمل در نظر گرفته می شود، بین 18 تا 24 میلیون تومان متغیر است. 



:: برچسب‌ها: هزینه جراحی لاغری , عمل اسلیو معده , هزینه عمل اسلیو معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

عمل اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟ 

حتما با افراد زیادی آشنا شدید که به شدت از اضافه وزن رنج می برند. با این که روش های مختلفی را برای دستیابی به لاغری و کاهش وزن امتحان کرده اند، اما متاسفانه موفق نشدند به این هدف بزرگ برسند. بهترین روش برای این افراد مراجعه به کلینیک معتبر، برای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده است. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، می تواند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به آرزوی دیرینه تان برساند. دیگر داشتن اندامی متناسب برای شما آرزو نخواهد بود. تنها کافیست هزینه اسلیو معده را آماده کنید و به پزشک مراجعه کنید. 

معمولا پزشک متخصص زمانی عمل جراحی لاغری بر روی فرد انجام می دهد، که شاخص توده بدنی ایشان، چهل یا بالاتر از چهل باشد. حتی افرادی که شاخص توده بندی آنها سی و پنج یا بالاتر از آن است نیز، می توانند افراد مناسبی برای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده باشند. 

 

 

مهمترین مزایای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده چیست؟

مسلما هر روش درمانی مزایا و معایبی با خود به همراه دارد. اگر بخواهیم از عوارض جراحی لاغری به طور کامل چشم پوشی کنیم، باید به مزایای این عمل بپردازیم. که در اصل این عوارض محدود بوده و اگر توسط یک پزشک متخصص جراحی صورت پذیرد، به طور کلی عوارضی وجود نخواهد داشت.

از این رو می توانیم مزایای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده را چنین برشماریم: 

عمل اسلیو معده عمل دردناکی نیست و به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود. 

با انجام این عمل تنها معده کوچک شده و در این صورت با چند قاشق غذا خوردن فرد احساس سیری می کند. 

روش جراحی کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده آسان است و بیشتر جراحان می توانند این عمل را انجام دهند. البته بهتر آن است که به یک پزشک متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه نمایید. 

با انجام عمل اسلیو معده، در اصل عملکرد معده دچار تغییر نمی شود، چون عملکرد معده به آناتومی سیستم گوارش وابسته است و در عمل کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده این اناتومی حفظ می شود. 

معمولا کوچک کردن معده نیاز به زمان طولانی ندارد و در یک ساعت به پایان می رسد. 

از آنجایی که فرد بعد از عمل اسلیو معده با نوعی بی اشتهایی مواجه می شود، پس لاغر شدن دردناک نخواهد بود. 

و ... 

 

آیا لازم است پیش از عمل اسلیو معده از رژیم غذایی خاصی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد که اقدام به کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده می نمایند، در مورد این مسئله اطلاعاتی ندارد، که لازم است پیش از عمل از یک رژیم غذایی مناسب برخوردار باشند. فرد متقاضی عمل اسلیو معده باید به مدت 2 تا 6 هفته پیش از عمل، یک رژیم غذایی مشخصی داشته باشد. 

این رژیم غذایی در اصل سیستم گوارش و کبد برد را برای انجام عمل کوچک کردن معده اماده می کند. از سوی دیگر سیستم بدن را با این تغییر آشنا می کند که بعد از عمل به این رژیم غذایی عادت کند. لازم است این دوره رژیم غذایی هم پیش از عمل و هم در دوران درمان مد نظر قرار گیرد. 

پس استفاده از رژیم غذایی مناسب به مدت 6 هفته قبل از کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده، می تواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به 2 هفته داشته باشد. در این مدت لازم است فرد متقاضی از خوردن برخی غذاهای خاص به شدت اجتناب نماید. از جمله:

شیرینی و دسر

الکل

نوشیدنی های کربناته 

غذاهای چرب

فراورده های شیری پر چرب 

غذاهای سرخ کرده

و ... 

بهتر است به جای مصرف این نوع غذاها در دوره درمان و پیش از کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده، از مواد غذایی خاصی همچون غلات کامل، جو دو سر، انواع میوه ها و سبزیجات، مکمل های پروتئینی و... استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف وعده های غذایی در زمان مناسب، می تواند پیش از عمل اسلیو معده و در دوره درمان، بسیار حائز اهمیت باشد. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیراحمدی , اسلیو معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

عمل اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟ 

حتما با افراد زیادی آشنا شدید که به شدت از اضافه وزن رنج می برند. با این که روش های مختلفی را برای دستیابی به لاغری و کاهش وزن امتحان کرده اند، اما متاسفانه موفق نشدند به این هدف بزرگ برسند. بهترین روش برای این افراد مراجعه به کلینیک معتبر، برای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده است. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، می تواند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به آرزوی دیرینه تان برساند. دیگر داشتن اندامی متناسب برای شما آرزو نخواهد بود. تنها کافیست هزینه اسلیو معده را آماده کنید و به پزشک مراجعه کنید. 

معمولا پزشک متخصص زمانی عمل جراحی لاغری بر روی فرد انجام می دهد، که شاخص توده بدنی ایشان، چهل یا بالاتر از چهل باشد. حتی افرادی که شاخص توده بندی آنها سی و پنج یا بالاتر از آن است نیز، می توانند افراد مناسبی برای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده باشند. 

 

 

مهمترین مزایای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده چیست؟

مسلما هر روش درمانی مزایا و معایبی با خود به همراه دارد. اگر بخواهیم از عوارض جراحی لاغری به طور کامل چشم پوشی کنیم، باید به مزایای این عمل بپردازیم. که در اصل این عوارض محدود بوده و اگر توسط یک پزشک متخصص جراحی صورت پذیرد، به طور کلی عوارضی وجود نخواهد داشت.

از این رو می توانیم مزایای کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده را چنین برشماریم: 

عمل اسلیو معده عمل دردناکی نیست و به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود. 

با انجام این عمل تنها معده کوچک شده و در این صورت با چند قاشق غذا خوردن فرد احساس سیری می کند. 

روش جراحی کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده آسان است و بیشتر جراحان می توانند این عمل را انجام دهند. البته بهتر آن است که به یک پزشک متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه نمایید. 

با انجام عمل اسلیو معده، در اصل عملکرد معده دچار تغییر نمی شود، چون عملکرد معده به آناتومی سیستم گوارش وابسته است و در عمل کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده این اناتومی حفظ می شود. 

معمولا کوچک کردن معده نیاز به زمان طولانی ندارد و در یک ساعت به پایان می رسد. 

از آنجایی که فرد بعد از عمل اسلیو معده با نوعی بی اشتهایی مواجه می شود، پس لاغر شدن دردناک نخواهد بود. 

و ... 

 

آیا لازم است پیش از عمل اسلیو معده از رژیم غذایی خاصی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد که اقدام به کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده می نمایند، در مورد این مسئله اطلاعاتی ندارد، که لازم است پیش از عمل از یک رژیم غذایی مناسب برخوردار باشند. فرد متقاضی عمل اسلیو معده باید به مدت 2 تا 6 هفته پیش از عمل، یک رژیم غذایی مشخصی داشته باشد. 

این رژیم غذایی در اصل سیستم گوارش و کبد برد را برای انجام عمل کوچک کردن معده اماده می کند. از سوی دیگر سیستم بدن را با این تغییر آشنا می کند که بعد از عمل به این رژیم غذایی عادت کند. لازم است این دوره رژیم غذایی هم پیش از عمل و هم در دوران درمان مد نظر قرار گیرد. 

پس استفاده از رژیم غذایی مناسب به مدت 6 هفته قبل از کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده، می تواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به 2 هفته داشته باشد. در این مدت لازم است فرد متقاضی از خوردن برخی غذاهای خاص به شدت اجتناب نماید. از جمله:

شیرینی و دسر

الکل

نوشیدنی های کربناته 

غذاهای چرب

فراورده های شیری پر چرب 

غذاهای سرخ کرده

و ... 

بهتر است به جای مصرف این نوع غذاها در دوره درمان و پیش از کوچک کردن معده با عمل اسلیو معده، از مواد غذایی خاصی همچون غلات کامل، جو دو سر، انواع میوه ها و سبزیجات، مکمل های پروتئینی و... استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف وعده های غذایی در زمان مناسب، می تواند پیش از عمل اسلیو معده و در دوره درمان، بسیار حائز اهمیت باشد. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

از جمله مهمترین مزایا و فواید عمل جراحی لاغری با اسلیو معده، عبارتند از: 

  1. کاهش وزن در طی 18 ماه پس از جراحی اسلیو معده 

  2. حفظ روده در مسیر گوارشی 

  3. بروز بی اشتهایی در بیشتر بیماران و کاهش احساس گرسنگی بعد از عمل جراحی 

  4. کوتاه بودن زمان جراحی که بیشتر از یک ساعت به طول نمی انجامد 

  5. عدم نیاز به جاگذاری جسم های خارجی در بدن 

  6. مدت اقامت بیمار در بیمارستان، یک تا دو شب 

  7. انجام عمل به روش لاپاروسکوپی که برای بیمار دردناک نیست 

  8. بروز بی اشتهایی بعد از عمل اسلیو معده، که لاغری را عذاب آور نمی کند. 

  9. و ...

تمامی این موارد از جمله فواید و عوارض جراحی اسلیو معده به شمار می روند. البته برخی عوارض خاص بعد از عمل نیز بروز می نماید که به مهمترین آنها اشاره خواهیم نمود. 

 

مهمترین عوارض جراحی اسلیو معده 

جراحی اسلیو معده اگر توسط دکتر علی امیر احمدی متخصص جراحی اسلیو معده انجام شود، بدون شک هیچ عوارضی در بر نخواهد داشت. اما اگر این جراحی توسط فرد بی تجربه ای انجام شود، می تواند عوارض بسیاری به دنبال داشته باشد. از جمله مهمترین فواید و عوارض جراحی اسلیو معده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

نشت در خط منگنه 

این مورد از جمله عوارضی است که به علت انجام نادرست عمل جراحی و یا استفاده از مواد نامرغوب در حین جراحی، ممکن است ایجاد شود. معمولا معده جدید بعد از عمل به وسیله دو منگنه فلزی، دوخته می شود. در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود یا از منگنه های نامناسبی برای کاهش هزینه اسلیو معده استفاده شود، ممکن است خط منگنه دچار نشتی شده و عفونت، آبسه و التهاب صفاق در بیمار را به همراه داشته باشد. 

در این حالت باید میزان موفقیت و فواید و عوارض جراحی اسلیو معده را به مهارت جراح وابسته بدانیم. زیرا تنها یک متخصص ماهر می تواند از بروز چنین عارضه ای در بیمار پیشگیری نماید. 

 

کمبود مواد معدنی و ویتامین ها 

از دیگر فواید و عوارض جراحی اسلیو معده می توانیم به عدم کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن بیمار اشاره نماییم. اصولا پس از جراحی معده ما هیچ تغییری در روده فرد مشاهده نخواهیم کرد. پس برخلاف جراحی بای پس معده، در جراحی اسلیو معده بیمار با هیچ نوع کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن مواجه نخواهد شد. 

اما در برخی موارد نادر ممکن است بیمار دچار کمبود ویتامین پس از جراحی اسلیو معده شود. که برای پیشگیری از این دسته عوارض جراحی لاغری، پزشک برای بیمار در فواصل معینی آزمایش خون توصیه می کند. تا در صورت بروز چنین مشکلی، قادر به پیشگیر و درمان ان باشد. 

 

خونریزی در خط منگنه 

در کمتر از یک درصد از افرادی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، خونریزی در خط منگنه رخ می دهد. البته این نوع از عوارض اسلیو معده زمانی در بیمار بروز می کند، که پزشک جراح ایشان از تخصص بالایی برخوردار نباشد. 

 

چگونه می توانیم از فواید و عوارض جراحی اسلیو معده پیشگیری نماییم؟

بدون شک فواید این جراحی نیاز به پیشگیری ندارند. اما برخی از عوارض خاص هستند، که اگر اقدام به پیشگیری از آنها ننماییم، ممکن است مشکلاتی را برای بیمار به بار آورد. از این رو ما برای شما چند روش پیشگیری از بروز عوارض بعد از عمل اسلیو معده را بیان خواهیم کرد. 

اولین مسئله رعایت نکات خاص در استفاده از رژیم غذایی مناسب است. بهتر است بعد از عمل اسلیو معده بیشتر از مایعات رقیق استفاده کنید. به مدت 48 ساعت بعد از عمل دوش نگیرید و تا 4 هفته از رفتن به استخر، حمام و جکوزی بپرهیزید. تا جای بخیه های شما دچار عفونت نشوند. 

در انتها لازم است به مدت کوتاهی از انجام فعالیت های فیزیکی بپرهیزید، تا زمانی که بهبود یافتید با قدرت بیشتری به تمرین بپردازید. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی
انواع روش های جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به دو صورت مختلف توسط متخصص انجام می شود. که بدون شک هر یک از این روشها، هزینه عمل اسلیو معده متفاوتی را برای بیمار در بر خواهند داشت. در روش اول که از ان با نام اسلیو گشاد یاد می شود، 60% از معده برداشته می شود. که این عمل برای BMI=30-35 بسیار موثر است. 

روش دوم جراحی معده، که با عنوان اسلیو تنگ شناخته می شود، 80% از معده برداشته شده و برای BMI=35-45 موثر خواهد بود. مدت زمان و هزینه عمل اسلیو معده هر یک از این روش های درمانی، بدون شک به عوامل خاصی بستگی دارد، که پزشک متخصص در جلسه اول پیش از عمل، تمامی این موارد را بررسی خواهد نمود.

شما بهتر است در مورد هزینه عمل اسلیو معده نیز با هر روش درمانی، در همان جلسه اول با پزشک صحبت کنید. اصولا جراحان برای راحتی بیمار این عمل را در دو مرحله انجام می دهند. در مرحله اول، تا جای ممکن حجم معده را کاهش داده و یک سال به بیمار استراحت می دهند.

پس از آن در مرحله دوم، که بعد از یک سال مجددا باید به پزشک متخصص مراجعه نمود  ادامه روند درمان را طی کرد، بسته به میزان کاهش وزن فرد، تصمیم میگیرند که چه بخشی از روده را دور زده و از بدن خارج کنند. هر یک از این مراحل درمانی هزینه عمل اسلیو معده مختص به خود را در بر دارد. 

زیرا در برخی از موارد، زمانی که پس از یک سال بیمار به پزشک مراجعه می کند، به اندازه کافی با کاهش وزن روبرو شده، و پزشک تشخیص می دهد که دیگر نیازی به انجام جراحی دوم نیست. 

مناسب ترین افراد برای جراحی اسلیو معده

شاید بهتر است بگوییم تنها افرادی باید اقدام به عمل اسلیو معده نمایند، که به شدت از اضافه وزن رنج می برند. جراح متخصص و باتجربه در جلسه مشاوره پیش از عمل، تمامی بررسی های لازم را بر روی بدن بیمار انجام می دهد. تا با اطمینان خاطر اقدام به جراحی اسلیو معده نماید. 

اصولا انواع جراحی های اسلیو زمانی بر روی بدن بیمار صورت می پذیرد، که شاخص توده بدنی فرد، از چهل به بالا باشد. البته همان طور که بیان نمودیم برخی پزشکان اسلیو گشاد را بر روی افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 30 باشد نیز انجام می دهند. که هر یک از این روش ها هزینه عمل اسلیو معده مختص به خود دارند. 

میزان هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

بهتر است این مسئله را در نظر داشته باشیم که اولین سوال مد نظر هر بیماری، برای آغاز جراحی اسلیو، هزینه عمل اسلیو معده است. زیرا این مسئله برای هر فردی مهم می باشد. بی تردید این عمل نیز همچون دیگر جراحی های زیبایی بدن، بسته به شرایطی، هزینه ای متغیر خواهد داشت.

اولین مسئله ای که می تواند در هزینه عمل اسلیو معده تاثیر بسزایی داشته باشد، انتخاب یک پزشک ماهر، متخصص، و با تجربه است. این مسئله به نوعی فاکتور اصلی برای آغاز فرایند جراحی اسلیو می باشد. از سوی دیگر این که پزشک در کدام کلینیک یا بیمارستان اقدام به جراحی معده بیمار می نماید نیز، در مرحله دوم تغییر هزینه عمل اسلیو معده جای می گیرد. 

اگر به دنبال یک جراحی رضایت بخش هستید، بهتر است حتما در انتخاب پزشک جراح خود بسیار دقت نمایید. انتخاب دکتر علی امیر احمدی فوق تخصص قلب و عروق؛ جراحی اسلیو معده و لاغری، بدن شک انتخابی هوشمندانه برای هر بیماری به شمار خواهد رفت. 

می توانید برای کسب اطلاع در خصوص هزینه عمل اسلیو معده با ما تماس بگیرید، و پاسخ هر سوالی که در این خصوص دارید، را به راحتی بدست آورید. اما در حالت کلی و طبق برآورد نرمال، هزینه این عمل جراحی حدود 21 میلیون تومان می باشد. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , هزینه اسلیو معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

روش عمل اسلیو معده به چه صورت است؟

در این روش شما نباید نگرانی به خود راه دهید. زیرا یک جراحی ساده و ایده آل برای رسیدن به کاهش وزن است. اگر پزشک متخصص اقدام به جراحی اسلیو نماید، می توانید مطمئن باشید که هیچ گونه عوارضی نیز برای بدن شما به همراه نخواهد داشت. 

در این روش پزشک جراح برای شما یک نوع روش محدود کردن مصرف مواد غذایی از طریق جراحی معده را پیشنهاد می دهد، که منجر می شود تا در کوتاه ترین زمان با کاهش وزن مواجه شوید. از سوی دیگر با عمل اسلیو معده بیش از 75 درصد از معده شما برداشته می شود، که کوچک شدن معده مصادف با سیر شدن و رفع گرسنگی زود هنگام است. 

روش عمل اسلیو معده با لاپاراسکوپی صورت می پذیرد. بعد از عمل شما با یک معده لوله ای شکل مواجه می شوید، که فضای کمی برای دریافت مواد غذایی دارد. همین مسئله باعث می شود فرد هر زمان با احساس گرسنگی مواجه شد، غذای کمی میل کرده و سریع سیر شود. 

بیشتر افرادی می توانند از این روش درمانی برای از بین بردن چاقی بدن خود استفاده کنند، که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 40 باشد. این افراد در اصل مردمی هستند که بیش از اندازه چاق بوده و از حالت عادی و نرمال خارج شده اند. 

عمل اسلیو معده تقریبا 2 ساعت به طول می انجامد. اما اگر بیماری بخواهد در کنار جراحی اسلیو معده، اقدام به جراحی اثنی عشری نیز نماید، ممکن است با یک جراحی 4 ساعته روبه رو شود. 

 

آمادگی های پیش از جراحی اسلیو معده 

هر بیماری پیش از این که اقدام به جراحی نماید، باید یک جلسه مشاوره با متخصص جراح خود داشته باشد. تا ایشان در خصوص تمامی موارد خاص با بیمار صحبت نماید. از سوی دیگر برخی اقدامات و آمادگی های پیش از عمل اسلیو معده لازم است، که بیمار باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشد. تا در حین جراحی و پس از آن با مشکلاتی روبرو نشود. 

اولین مسئله ای که پزشک متخصص و با تجربه به بیمار پیش از عمل اسلیو معده خواهد گفت، تعیین زمان جراحی می باشد. این عمل اصولا برای صبح زود برنامه ریزی می شود. که البته بسته به برنامه پزشک متخصص ممکن است متغیر باشد.

پزشک به شما خاطر نشان خواهد نمود، که پیش از عمل اسلیو معده به مدت دو هفته باید از رژیم غذایی خاصی استفاده کنید، که توسط ایشان برای شما برنامه ریزی می شود. تا مبادا پس از عمل با مشکلات و عوارض خاصی روبرو شوید. این نکته را به خاطر داشته باشید که رعایت این برنامه غذایی قبل از عمل، بسیار حائز اهمیت است. 

زیرا با داشتن یک برنامه غذایی مناسب، حجم کبد شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته، و دسترسی به معده شما راحت تر خواهد شد. از طرف دیگر احتمال بروز هر خطری در حین عمل اسلیو معده نیز کاهش می یابد. یک شب قبل از آغاز جراحی باید بیمار از خوردن و آشامیدن هر نوع خوراکی و نوشیدنی پرهیز کند. 

اگر بیمار پیش از عمل اسلیو معده اقدام به استفاده از هر نوع خوراکی نماید، بدون شک جراحی لغو خواهد شد. زیرا احتمال بروز استفراغ، و بازگشت تمامی محتواهای درون معده به ریه و مسدود کردن مسیر هوایی وجود دارد. 

تمامی این موارد را پزشک متخصصی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار است، پیش از عمل به بیمار بیان می کند.  اگر به دنبال این هستید که بدون هیچ خطر و عوارضی به لاغری دست یابید، اولین و مهمترین مسئله مراجعه به یک پزشک عالی و خوب در این زمینه است. 

با خودتان تصور نکنید که هر پزشکی می تواند اقدام به عمل اسلیو معده نماید. خطرات و حساسیت این عمل باعث می شود تا شما انتخاب کورکورانه نداشته باشید. حتما پس از تصمیم به جراحی، به سراغ بهترین پزشک متخصص در تهران بروید. تا نتیجه ای مطلوب و عالی از جراحی اسلیو معده خود بدست آورید. 



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

چرا و در چه مواقعی از لاپاراسکوپی استفاده میشود؟

از این پروسه علاوه بر درمان شرایط پزشکی مختلف، به منظور تشخیص مشکلات، اختلالت و بیماری های حفره شکم و حفره لگن استفاده میشود. زمانی که پزشکان و متخصصان نتوانند با تست های رایج تشخیصی (مثل سی تی اسکن یا سونوگرافی) مشکل بیمار را تشخیص دهند، می‌توانند با کمک این عمل به مشاهده دقیق موضع داخل شکم و لگن پرداخته و با دید بهتری به جستجوی مشکلات و علل احتمالی بیماری شخص بپردازند. با کمک این روش میتوان نمونه ها و بیوپسی های مختلفی از لگن و شکم برداشته و آن را تحت آزمایش و بررسی قرار داد. از این عمل به منظور درمان مشکلات زیر نیز استفاده میشود:

  • برداشتن آپاندیس ملتهب
  • درمان و برداشتن کیسه صفرا به دنبال عفونت شدید، تشکیل سنگ یا ترکیدن آن
  • درمان جراحی مشکلات کبد و لوزالمعده، روده های بزرگ و کوچک،طحال، معده و سایر ارگان های لگن و شکم
  • انجام عمل لاغری اسلیو معده
  • عمل لاغری بای پس معده
  • عمل بالون گذاری و حلقه
  • و سایر اعمال جراحی چاقی

چرا لاپاراسکوپی پروسه پرهواداری است؟

این عمل هرچند که جزء عمل های تهاجمی است اما کم تهاجم است. (پروسه های درمانی که نیازمند برش جراحی یا ورود ابزار و مواد خارجی به داخل بدن هستند و یا به صورت کلی بافت های بدن در آن دستکاری میشوند). به این معنی که با حداقل دستکاری، قصد داریم بهترین نتیجه را بگیریم (درست مانند عمل جراحی لاغری). برخی از دلایلی که جراحان و بیماران را به سمت انجام این عمل سوق میدهند عبارتند از:

  • برش های این عمل بسیار جزئی و کوچک هستند بنابراین به راحتی دوخته میشوند و هیچ جای اسکار (زخم جراحی) قابل توجهی بر جای نمیگذارند.
  • تعویض پانسمان آن بسیار آسان است
  • اندام های داخل شکمی دستکاری نمیشوند و درنتیجه احتمال ایجاد چسپندگی اندام ها و احشاء شکمی کاهش پیدا میکند.
  • مدت زمان انجام عمل کاهش میابد
  • نیاز به مدت زمان طولانی برای بستری شدن ندارد (در برخی موارد همان روز میتوان از بیمارستان مرخص شد، البته در اعمال جراحی لاغری برای ارزیابی وضعیت بیمار، باید برای مدتی در بیمارستان بستری شد)
  • درد کمتری دارد
  • عوارض آن نسبتا کمتر است
  • دوره نقاهت و بهبودی پس از آن بسیار کوتاهتر است
  • نتایج قابل قبلول تر هستند
  • و …

در عمل جراحی لاپاراسکوپی چه میگذرد و این عمل چگونه انجام می‌شود؟

لاپاراسکوپی در اغلب موارد یک پروسه سرپایی است. به این صورت که شما قبل از انجام عمل لازم نیست از قبل (مثلا شب قبل از عمل) در بیمارستان بستری باشید و بعد از اینکه هوشیار شده و مورد ارزیابی قرار گرفتید میتوانید همان روز به خانه بروید. (بنابراین فکر نکنید که منظور از سرپایی این است که شما ایستاده و یا در وضعیت های مشابه دیگر عمل میشوید!!). مراحل این عمل در ادامه توضیح داده شده است.

بیهوشی

به مانند اغلب عمل های تهاجمی، بیمار باید پیش از آغاز این عمل بیهوش شود. بیهوشی معمولا به صورت عمومی است و برای بیهوش کردن بیمار از داروهای استنشاقی یا داخل وریدی (داخل رگ) استفاده میشود. وقتی شما بیهوش میشوید درد، حس و هیچگونه خاطره ای از عمل به یاد نخواهید آورد (این وضعیت تا زمانی که در ریکاوری کاملا هوشیار شوید ادامه خواهد داشت.) بعد از آنکه بیهوش شدید، معمولا بیشتر عضلات بدن شما نیز عملکرد خود را از دست داده یا کاهش میدهند. بنابراین ممکن است راه هوایی شما (حلق و حنجره) روی هم بخوابد. برای پیشگیری از این اتفاق، متخصص بیهوشی راه هوایی شما را با کمک لوله تراشه مصنوعی باز نگه میدارد تا طی عمل مشکلی برای تنفس شما پیش نیاید.

نحوه انجام عمل

پس از بیهوشی جراح کار خود را آغاز میکند. برخلاف عملهایی که با برش زیادی همراه هستند (مثلا لاپاراتومی که برش بزرگی روی شکم بیمار زده میشود)، لاپاراسکوپی نیازمند برش های جزئی و بسیار کوچکی در حد 2 سانتی متر (یا یکم بیشتر) است. تعداد برش ها نیز کم است و از 2 تا 4 برش متغییر است. در آغاز عمل، برای اینکه ابزار لاپاراسکوپی بتوانند وارد شکم شوند (چون برش ها به اندازه ی کوچک هستند که تنها وسایل لوله مانند کوچکی میتوانند از آن ها عبور کنند) باید شکم را متسع کنند (باد کنند). برای این کار در اطراف ناف یک برش زده میشود و یک تروکار (ابزار کوچکی که وسایل جراحی از آن وارد شکم میشوند) وارد محل برش میشود.

با کمک گاز co2 که بیخطر است، شکم را باد کرده و برش های دیگری در بخش های مختلف شکم زده میشود. احتمالا پیش خود بگویید که حالا که ابزارها وارد شکم شده اند جراح چگونه و با چه دیدی عمل ما را انجام میدهد!! در پاسخ به این سوال باید گفت که تجهیزات لاپاراسکوپیک پیشرفته و متعدد هستند و در میان آن ها یک دوربین فوق العاده دقیق و حساس وجود دارد که از طریق یکی از برش های ایجاد شده (معمولا اطراف ناف) وارد شکم میشود. این دوربین تصاویر را از طریق یک کابل به نمایشگر پیش روی جراح مخابره میکند. بنابراین جراح نه تنها میتواند موضع عمل را با جزئیات ببیند، بلکه با تسلط کامل ابزارها را جابجا کرده و کار خود را انجام می‌دهد.

بسته به هدف انجام این عمل، جراح از ابزار مخصوص و با تکنیک های مختلف استفاده میکند. برای مثال اگر هدف از این پروسه انجام عمل لاغری مثل اسلیو معده باشد، جراح لاغری بخشی از معده را با کمک همان ابزار برداشته و خارج میکند و بخش باقی مانده را با کمک استاپلر (حالت منگنه مانندی دارد) لبه های بافتی را با دقت بالایی به هم میدوزد.

ابزار جراحی مخصوص و بیخطر

ابزارهای لاپاراسکوپیک بسیار ظریف، کوچک و تخصصی هستند که تنها برای انجام این عمل ساخته شده اند. این ابزار از ایمنی بالایی برخوردارند بنابراین خیال بیمار و جراح از بابت وارد شدن آسیب به ارگان های داخل شکم راحت است.

خطرات احتمالی لاپاراسکوپی

جدای از تمام مزایای این روش نسبت به لاپاراتومی، لاپاراسکوپی ممکن است با خطرات و عوارض احتمالی نیز همراه باشد و اصولا هیچ پروسه درمانی یا تشخیصی در علم پزشکی بدون عوارض نیست. در برخی از موارد بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است طی انجام پروسه، با خطر خونریزی، بروز عفونت و حتی آسیب به اندام ها و ساختارهای داخل شکمی مواجه شوند. عوارض نادر ظاهر شده پس از انجام این عمل در برخی از بیماران عبارتند از:

  • تب خفیف به همراه لرز
  • احساس درد در هر ناحیه ای از شکم که با مرور زمان بدتر میشود
  • متورم شدن پوست ناشی از خونریزی و در پاره ای از مواقع خروج ترشحات و چرک از محل برش و زخم
  • احساس متوسط تا شدید تهوع و استفراغ به صورت مداوم
  • سرفه کردن در طولانی مدت
  • دشواری تنفس مانند تنگی نفس
  • کاهش توانایی ادرار کردن

چنانچه تحت این عمل قرار گرفته اید و با هر کدام ار عوارض بالا مواجه شده اید باید با جراح خود تماس بگیرید و وضعیت را به او گزارش دهید.

نکته مهم:

معمولا اگر عمل لاپاراسکوپی شما توسط یک جراح متخصص اینکار انجام شود عوارض احتمالی آن به حداقل میرسد. بنابراین در انتخاب جراح خود دقت کنید.

آماده شدن برای لاپاراسکوپی

قبل از انجام هر عملی بیمار یا مددجو باید خود را برای آن آماده کند. علاوه بر آمادگی روحی و روانی، شخص موظف است تمام ملاحضات و توصیه های پزشک را رعایت کند. اگر برای مثال خود را برای عمل جراحی اسلیو معده آماده میکنید موارد زیر را با پزشک متخصص لاغری خود در میان بگذارید:

  • تمام داروهای مصرفی
  • سابقه بستری شدن یا عمل قبلی
  • سابقه حساسیت به دارو، ماده غذایی یا شرایط خاص
  • سابقه خانوادگی بیماری (مثلا دیابت، چاقی مفرط، بیماری قلبی و عروقی و …)
  • هر گونه بیماری که به آن مبتلا بوده یا هستید

از مدتی پیش از انجام عمل لاپاراسکوپی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون یا ضد انعقاد خون مانند آسپیرین را قطع کنید (زیرا احتمال خونریزی و رقیق شدن خون طی عمل را بالا میبرد و عمل با پیچیدگی و عوارض همراه خواهد بود.)
  • از مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانندایبوپرفن خودداری کنید
  • از مصرف برخی مکمل ها و داروهای گیاهی که به طور مشابه ممکن است روی لخته شدن خون تاثیر بگذارد اجتناب کنید.
  • ویتامین k مصرف نکنید.

نکته بسیار بسیار مهم:

اگر باردار هستید نمیتوانید تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی قرار بگیرید (مخصوصا اگر هدف از انجام این روش جراحی، عمل لاغری باشد). زیرا انجام عمل های غیرضروری و انتخابی هنگام بارداری هم به مادر و هم به جنین آسیب وارد میکند. حتی اگر فکر نمیکنید باردار هستید پیش از انجام عمل حتما یک تست بارداری بدهید تا از وجود یا عدم وجود بارداری اطمینان حاصل کنید.

نکته:

مدتی قبل از انجام عمل باید ناشتا باشید و چیزی میل نکنید. (معمولا 8 تا 12 ساعت یا همان شب عمل تا بعد از آن)

قبل از انجام عمل لاپاراسکوپی چه آزمایش هایی باید گرفته شود؟

هرچند که نوع آزمایش های درخواستی باید توسط پزشک جراح شما (برای مثال جراح لاغری ) و بر اساس وضعیت شما مشخص شود، اما به طور معمول ممکن است لازم باشد آزمایش ها و تست های زیر را انجام دهید:

  • تست خون (شمارش کامل سلول های خونی)
  • آزمایش ادرار
  • الکتروکاردیوگرام قلب (نوار قلب)
  • اشعه ایکس از قفسه سینه
  • سونوگرافی با امواج اولتراسونیک
  • Ct یا همان سی تی اسکن
  • در برخی موارد ام آر آی


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

وارض پیکر تراشی

در واقع به همه جراحی هایی که موجب فرم دهی و کاهش چربی های موضعی بدن می شوند، پیکرتراشی می گویند. پیکر تراشی می تواند شامل لیپوساکشن، لیپوماتیک، بادی جت و ابدومینوپلاستی باشد که هر یک مزایا و معایب خاصی دارند.

به طور کلی کاندید پیکر تراشی باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • بزرگسالانی که 70 درصد کاهش وزن دلخواه شان را با روش های طبیعی و غیر طبیعی لاغری کسب کرده اند و دارای پوستی صاف با پایه ی عضلانی خوب هستند.
  • افرادی که از سلامت کامل برخوردار بوده و دچار بیماری های خطرناکی که می توانند بهبودی را با اختلال مواجه کنند، نیستند.
  • افراد غیر سیگاری
  • اشخاصی که علاوه بر داشتن دیدگاه مثبت، اهداف مشخصی برای پیکر تراشی در ذهن دارند.

به طور کلی، اگر دارای چربی های موضعی هستید که به رژیم غذایی و ورزش واکنشی نشان نمی دهند، پیکر تراشی می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

هر عملی می تواند خطراتی از قبیل خونریزی، عفونت و واکنش معکوس به بیهوشی را به دنبال داشته باشد.

احتمال بروز عوارض و خطرات معمولا رابطه مستقیمی با وسعت پیکر تراشی، مهارت و تجربه جراح دارد.

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی عمل زیبایی است و به رفع چربی های موضعی که با روش هایی همچون رژیم غذایی و ورزش آب نشده اند، می پردازد. در این روش با استفاده از لوله ی ساکشن، چربی ها از بدن تخلیه می شوند. اینکار می تواند فشار زیادی به اندام ها وارد کند.

خطرات احتمالی و  دیگر عوارض لیپوساکشن عبارت است از:

  • کبودی شدید: که تا چندین هفته باقی خواهد ماند.
  • تورم: بهبود ورم حاصل از لیپوساکشن ممکن است 6 ماه طول بکشد. همچنین ترشح مایعات از زخم ها می تواند مدت ها ادامه داشته باشد
  • ترومبوفلبیت: شامل تشکیل لخته خون درون یک رگ که موجب التهاب و عوارض دیگر می شود.
  • عدم تقارن در فرم دهی بدن:  در صورتی که قابلیت کشسانی پوست پایین بوده و زخم ها به شکل غیر طبیعی بهبود پیدا کنند، و یا اگر برداشت چربی از قسمت های مختلف بدن با دقت و به اندازه انجام نگرفته باشد، پوست بدن پس از لیپوساکشن خشک، چین خورده و برآمده به نظر می رسد
  • بی حسی: بخش لیپوساکشن شده ممکن است دچار بی حسی شود. البته این حالت معمولا موقت بوده و به زودی از بین خواهد رفت.
  • عفونت: ممکن است در مواردی بسیار نادر، عمل لیپوساکشن موجب عفونت پوستی شود. در برخی مواقع این مشکل تنها با جراحی حل شده و ممکن است جای بخیه حاصل از آن باقی بماند.
  • سوراخ شدن ارگان های داخلی بدن: این مشکل بسیار نادر است.
  • مرگ: بیهوشی می تواند به ندرت خطر مرگ را به همراه داشته باشد.
  • مشکلات قلبی یا کلیوی:  از آنجایی که مایعات به بدن تزریق شده یا از آن ساکشن می شود، تغییراتی در سطح مایعات بدن پدید می آید که می تواند منجر به مشکلات کلیوی یا قلبی شود.
  • آمبولی ریه: چربی ها می توانند پس از لیپوساکشن وارد جریان خون شده و به ریه ها وارد شوند که این اتفاق مانع گردش خون در ریه ها و نهایتا مرگ می شود.
  • ادم ریوی: تجمع مایعات ناشی از تزریقات به بدن می تواند ادم ریوی را در پی داشته باشد.
  • واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده طی جراحی لیپوساکشن حساسیت داشته باشد.
  • سوختگی پوست: حرکت کانولا (لوله ساکشن) می تواند موجب اصطکاک و سوختگی پوست و اعصاب شود

عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی جدید در تخلیه چربی های موضعی بدن است که با ایجاد امواج اینفراسونیک  و چرخش لوله کانولا چربی ها را خرد کرده و تخلیه می کند. در واقع این روش همان لیپوساکشن است که بسیار سریع تر و با قدرت مکش بالا انجام خواهد گرفت. به عنوان عوارض لیپوماتیک می توان به احتمال امبولی در لیپوماتیک، طولانی بودن مدت عمل و در نتیجه خستگی و امکان اشتباه پزشک اشاره کرد. همچنین علاوه بر ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک، ارتعاشات شدید حاصل از امواج نیز می توانند به عروق بدن صدمه وارد کنند

عوارض بادی جت

بادی جت نوعی روش لاغری موضعی است که به کمک قدرت آب به از بین بردن سلول های چربی بدن می پردازد. با وجودی که بادی جت کم تهاجمی تر از سایر روش ها بوده و دارای خطرات کمتری نسبت به لیپوساکشن است، اما می تواند عوارضی مانند عفونت، خونریزی شدید، دی هیدراته شدن، ورم ریه و سوراخ شدن بافت ها یا ارگان ها با فشار آب را داشته باشد.

عوارض  ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی شکم که با نام تامی تاک نیز شناخته می شود، نوعی جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر شکم محسوب می شود. طی ابدومينوپلاستي، چربی ها و پوست های اضافی شکم  برداشته شده و در اکثر موارد، بافت های میانی شکم نیز با بخیه سفت می شوند. سپس جراح زیبایی حالات پوست های باقی مانده را تغییر می دهد و ظاهری زیبا و متقارن برای شکم می سازد.

تمام جراحی ها می توانند تا حدودی خطراتی را به دنبال داشته باشند. برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی ابدومینوپلاستی عبارت است از:

    • خطرات و عوارض بیهوشی: شامل واکنش آلرژیک که ممکن است به ندرت موجب مرگ شود.
    • عوارض جانبی مانند خونریزی یا عفونت
    • لخته شدن خون می تواند به صورت بالقوه موجب عوارض عروقی مرگبار مانند حملات قلبی، ترومبوز وریدی عمقی یا سکته مغزی شود.
    • آتلکتازی (جمع شدن ریه)
    • تجمع مایعات در زیر زخم
    •  نکروز یا مرگ بافت در راستای زخم یا افتادگی پوست
    • آسیب دیدن اعصاب حسی که می تواند موجب بی حسی موقت یا دائمی آن قسمت شود.
    • بی حسی پهلوها که اغلب موقت خواهد بود.

 

  • ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

 

  • عدم تقارن یا ناهمواری پوست یا ناف
  • نکروز بافت ناف
  • برآمدگی، تورم یا خارش زخم
  • نیاز به انجام جراحی های دیگر برای درمان عوارض

البته این لیست کامل نیست و سابقه پزشکی و سبک زندگی هر فرد می تواند او را در خطر بروز عوارض بیشتری قرار دهد. به عنوان مثال افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، ممکن است پس از ابدومینوپلاستی دچار عفونت ریوی شوند. برای بررسی احتمال بروز عوارض و خطرات بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.



:: برچسب‌ها: عوارض پیکرتراشی , عوارض لیپوماتیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه عمل لاغری

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی چاقی به فاکتورهای زیر بستگی دارد

  • نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن
  • میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری
  • مکان انجام عمل
  • ملاحظات بیمه ای
  • پیچیدگی های عمل جراحی و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراحان لاغری) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:

  • اسلیو معده
  • بای‌پس معده
  • اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)
  • حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)
  • بالون‌معده
  • و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

علاوه بر تکنیک و روشی که برای لاغر کردن افراد چاق مورد استفاده قرار میگیرد، خود پزشک جراحی که قصد دارد برای شما عمل را انجام دهد، نقش تعیین کننده ای در هزینه های نهایی این عمل خواهد داشت. فاکتورهای زیر نیز می توانند در هزینه عمل لاغری تاثیر داشته باشند:

  • تخصص جراح
  • دوره های گذرانده شده توسط او
  • تجربه و تعداد عمل های موفقیت آمیز او
  • شهر و محدوده جغرافیایی که جراح در آن قرار دارد

 

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت. (ولی معمولا هزینه ها در بیمارستان های دولتی نسبتا کمتر است)

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است. ما بیمه های درمانی زیادی داریم که موارد و افراد مختلف را تحت حمایت و پوشش خود قرار میدهند. هزینه نهایی این عمل بسته به نوع بیمه ها نیز متفاوت است و ممکن است برخی بیمه ها به همراه انواع تکمیلی (بیمه های تکمیلی) محدوده هزینه ها را جابجا کند.

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم. بر همین اساس محدوه و رنج قیمت ها برای موارد زیر عبارتند از:

بدون بیمه

  • هزینه عمل لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 20 میلیون تومان
  • هزینه عمل لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 24 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

  • تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 9 تا 11 میلیون تومان
  • بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 10 تا 11 میلیون تومان

نکته 1:

بطور کلی اگر شخصی علاوه بر بیمه پایه (بیمه ای که تحت پوشش آن است)، بیمه تکمیلی هم داشته باشد، قیمت ها کمتر شده و مبلغ نهایی چیزی بین 6 تا 7 میلیون تومان کاهش پیدا میکند. (مثلا بیمه نیروهای مسلح هزینه عمل را تا 6 میلیون تومان کاهش میدهد)

نکته 2:

بیمه همگانی معمولا تاثیری در کاهش هزینه ها ندارد (کلا بی تاثیر)

تاثیر پیچیدگی های عمل و موارد پیش بینی نشده روی هزینه عمل جراحی لاغری

اگر عمل با موفقیت و در بهترین شرایط صورت بگیرد، هزینه ها همان هایی خواهد بود که در بالا به صورت حدودی ذکر شد. اما مشکل اینجاست که همه عمل ها بدون دردسر نیستند و در برخی موارد ممکن است بیمار تحت تاثیر عوامل مختلفی، طی عمل یا بعد از آن، با پیچیدگی هایی مواجه شود. که حتی بعضی از آن ها اجتناب ناپذیر هستند. مجموع این پیچیدگی ها میتوانند طول مدت اقامت بیمار و بستری شدن او را در بیمارستان افزایش دهد. و متاسفانه هزینه های بستری شدن افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته و بیش از حد معمول در بیمارستان اقامت داشته باشند بالاتر خواهد بود.

برای مثال، ممکن است شخصی که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم میکند، به قصد انجام عمل لاغری به یک بیمارستان خصوصی مراجعه کرده باشد. با فرض اینکه این شخص به خاطر نوع شرایط بیمه خود هیچ مشکلی با پرداخت مبالغ و هزینه های درمان نداشته باشد، اگر با پیچیدگی عمل مواجه شود و به نوعی نیاز باشد که این شخص برای مدت طولانی تری در بیمارستان بستری شود، هزینه های نهایی پرداختی او بیشتر خواهد شد. دلیل این امر این است که بیمه هزینه های اضافی بستری شدن شخص را پرداخت نمیکند. درنتیجه شخص باید ناچارا از جیب خود و بصورت آزاد هزینه ها را پرداخت کند. (و بیمارستان خصوصی نیز مبالغ زیادی برای بستری شدن دریافت میکند)

بستری شدن در بیمارستان های دولتی راه حل کاهش هزینه ها

همانطور که گفته شد، پیچیدگی های عمل و برخی مسائل دیگر می‌توانند هزینه ها را جابجا کرده و بیشتر کنند. برای مثال این امکان وجود دارد که یک بیمار با وضعیتی تحت عمل قرار گرفته، اما بعد از اتمام عمل و دوره بستری شدن، هزینه ها از 20 میلیون تومان بگذرد و مثلا به بالای 25 میلیون تومان برسد. (البته اگر واقعا مورد خاصی پیش بیاید). بنابراین اگر خودتان یا پزشکتان فکر میکند که ممکن است با چنین شرایطی مواجه شوید بهتر است در بیمارستان دولتی تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید.
خوشبختانه دکتر امیراحمدی علاوه بر بیمارستان های خصوصی، در بیش از 6 بیمارستان دولتی نیز عمل جراحی چاقی انجام میدهند که نگرانی ها را از بابت افزایش هزینه عمل جراحی لاغری را کاهش میدهد.بنابراین اگر خدای ناکرده بنا به هر دلیلی بعد از عمل نیازمند این بودید که بیشتر از اندازه بستری شوید، هزینه ها برای شما آنچنان بالا نمیرود و فشار مالی به شما وارد نمشود.

سخن پایانی

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد. بنابراین اگر واقعا از چاقی مفرط رنج می‌برید حتما به پزشک متخصص و جراح لاغری مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع کند.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , بیمه , هزینه , ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

BMI چیست؟

این اصطلاح در واقع اول حروف (Body mass index) هستند. در فارسی ما به این اصطلاح، شاخص توده بدنی می‌گویم. و اگر هنوز متوجه نمی‌شوید منظور از آن چیست، باید گفت که، شاخص توده بدنی به نوعی، روشی برای اندازه گیری و ارزیابی چربی های بدن هر شخص بر اساس فاکتورهای قد و وزن او است. یعنی هر شخصی بر اساس قد و وزنش چه میزان بافت چربی در بخش های مختلف بدنش دارد.

BMI چه کاربردی دارد و به چه دردی می‌خورد؟

همانطور که از تعریف آن بر می آید، شاخص توده بدنی نوعی روش انداه گیری به حساب می‌آید بنابراین از یک فرمول ساده ریاضی اما کاربردی پیروی میکند. این فرمول ساده، کاربردهای مختلفی در علم ورزش و پزشکی دارد. با کمک شاخص توده بدنی ما میتوانیم مفاهیمی مثل اضافه وزن، کمبود وزن و محدوده سالم وزنی در افراد مختلف را محاسبه کنیم. اما معمولا بیشتر افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند برای محاسبه میزان اضافه وزن خود از آن استفاده میکنند.

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی چیست و چگونه باید BMI خود را به دست بیاوریم؟

برای بدست آوردن این شاخص تنها به 2 فاکتور مهم قد و وزن (هرچند که جنس و سن هم مهم هستند) نیاز داریم. پس در وهله اول به صورت دقیق وزن و قد خود را با کمک ترازو و ارتفاع سنج، دقیق بدست بیاورید. وزن باید بر اساس گیلوگرم و قد نیز باید بر اساس سانتی متر باشد. سپس وزن و قد خود را در فرمول زیر قرار دهید:

شاخص توده بدنی = قد (به توان 2)/وزن

اگر حوصله ندارید و یا با ضرب و تقسیم مشکل دارید اصلا نگران نباشید. زیرا اصلا نیازی به انجام هیچ محاسبه دستی ندارید. خوشبختانه با کمک ماشین حساب و جدیدا از طریق اینترنت و به صورت آنلاین تنها با جایگذاری قد و زن خود به راحتی شاخص توده بدن خود را به دست بیاورید. (درست مثل چیزی که در ابتدای این صفحه مشاهده میکنید.)

من با کمک فُرم بالا، BMI بالا خودم را به دست آوردم اما نمیدانم عدد به دست آمده چه معنایی دارد!

هر عددی که در فرم بالا به دست آورده اید قابل تفسیر است و برای شما معنی و مفهوم خاصی دارد. اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که اعداد بدست آمده برای همه یکسان نیست و علاوه بر قد و وزن باید به جنس و سن افراد نیز توجه داشت. دومین نکته تشخیص مقادیر نرمال و طبیعی شاخص توده بدن است. مقادیر نرمال این شاخص بین 18.5 تا 24.5 است. اما به صورت کلی شما میتوانید با توجه به داده های زیر مشخص کنید که BMI شما در چه محدوده ای قرار دارد:

  • کمتر از 18.5: اگر عددی که در بالا به دست آورده اید کمتر از این مقدار باشد به این معنی است که شما در محدوده وزنی سالم نیستید و با کمبود وزن مواجه هستید. در نتیجه برای حفظ سلامتی خود بهتر است که وزن خود را افزایش دهید.
  • مابین 18.5 تا 24.9: چنانچه پاسخ شما عددی در این محدوده باشد، به این معنی است که شما در یک محدوده وزنی سالم هستید و بهتر است وزن خود را در همین محدوده حفظ کنید.
  • بین 25 تا 29.9: و اگر نتیجه فرمول بالا عددی بین این محدوده باشد، شما با اضافه وزن روبرو هستید و بهتر است با انجام ورزش، انتخاب رژیم غذایی مناسب به محدوده وزنی سالم و طبیعی بازگردید.
  • بین 30 تا 39.9: این محدوده نسبتا خطرناک است و نشان دهنده این است که شما با چاقی مفرط و مرضی مواجه هستید. چنانچه وزن خود را کاهش ندهید میتوانید با انواع و اقسام مشکلات و بیماری ها مثل دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، کلسترل بالای خون و … دست به گریبان شوید. افرادی که در این محدوده شاخص توده بدن هستد باید هرچه زودتر با پزشک متخصص چاقی یا باریاتریک مشورت کرده و در صورت لزوم تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار بگیرند.

چند نکته درباره BMI که باید بدانید

  • این شاخص نمیتواند مشخص کند که آیا شما سالم هستید یا احیانا مشکلی دارید. شما با کمک این شاخص تنها میتوانید میزان و سطوح چربی های بدن خود را ارزیابی کنید.
  • حتی این روش نمیتواند به صورت دقیق میزان چاقی و لاغری شما را نشان دهد و تنها یک محدوده منطقی و معقولی از میزان کاهش وزن یا افزایش وزن را نشان میدهد.
  • با توجه به دو نکته بالا بهتر است برای ارزیابی چاقی و لاغری مفرط خود به متخصص تغذیه یا متخصص چاقی مراجعه کنید.

چگونه میتوانم شاخص توده بدنی خودم را کاهش دهم؟

ما برای محاسبه این شاخص از قد، وزن، جنسیت و سن استفاده میکنیم. برای ایجاد تغییر و دستکاری در این شاخص باید فاکتورهای ذکر شده را جابجا کرد. اما همانطور که میدانید بجز وزن، ما نمیتوانیم در هیچکدام از فاکتورهای دیگر تغییر ایجاد کنیم. پس به ناچار برای تغییر و کاهش میزان BMI باید وزن خود را کاهش دهیم. بنابراین برای اینکه بتوانید وزن خود را کاهش دهید بهتر است ادامه مقاله را بخوانید و به نکات ذکر شده در آن توجه کنید:

  1. رژیم غذایی مناسبی برای خود در نظر بگیرید

برای کاهش وزن و خلاص شدن از شر اضافه وزن و چاقی اولین اقدام انتخاب یک رژیم غذایی سالم است. این رژیم غذایی باید شامل میوه ها، سبزیجات و انواع فیبرها باشد. این مواد غذایی اغلب کم کالری هستند و علاوه بر حفظ سلامتی به تامین انرژی بدن نیز کمک شایانی میکنند. برای اینکه بتوانید بهتر وزن کم کنید از مصرف بیرویه موارد زیر خودداری کنید:

  • شکر
  • نمک
  • چربی های ناسالم
  1. ورزش کنید!

متخصصان توصیه میکنند برای داشتن سلامتی عمومی بالا و همچنین حفظ محدوده سالم وزنی موارد زیر را دنبال کنید:

  • هر هفته به طور متوسط 150 دقیقه از وقت خود را به انجام فعالیت ها و ورزش های هوازی که شدت متوسطی دارند اختصاص دهید. (ورزش هایی مثل پیاده روی متوسط، تنیس، بدمینتون و …)
  • یا اینکه 75 دقیقه به صورت فشرده و شدید ورزش کنید. (مثل میتوانید دوچره سواری کنید یا به استخر رفته و شنا کنید)
  1. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب به هر شکل خطرناک است و علاوه بر سلامتی کلی بدن، بر روی وزن بدن و شاخص توده بدنی نیز تاثیر گذار است. اگر به اندازه کافی نخوابید (7 تا 9 ساعت در شبانه روز) مستعد افزایش فشار خون، ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، دیابت و حتی چاقی مفرط خواهید بود. بنابراین برای کاهش وزن و کمک به خلاص شدن از شر چاقی حتما به اندازه کافی بخوابید.

  1. سطح استرس و اضطراب خود را کنترل کنید

جلوگیری از استرس واقعا کار سختی است و همیشه امکانپذیر نیست. اما اگر تنی سالم داشته باشید و به بهداشت روان خود رسیدگی کنید قطعا میتوانید بهتر به مقابله با استرس بپردازید و در کنترل BMI خود نیز موفق خواهید بود. برای اینکه بتوانید اینکار را انجام دهید به ورزش رو بیاورید. و با کمک تکنیک های آرامش ذهن مثل یوگا و مدیتیشن خود را از استرس دوری کنید.

  1. اگر هیچکدام از روش های بالا جواب نداد تنها کلید موفقیت در کاهش وزن انجام عمل جراحی لاغری است

بر اساس چیزی که در این بخش مطالعه کردید، کسانی که BMI یا شاخص توده بدنی بالای 30 دارند دچار چاقی مفرط هستند. اگر با انجام ورزش های منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و انواع روش های لاغری دیگر نتوانستید از شر چاقی خود خلاص شوید، تنها راه کار علمی، عملی و غیرقابل بازگشت انجام جراحی لاغری است. برای انجام چنین عملی شما نیازمند یک متخصص و جراح لاغری هستید تا با روش های مختلفی مثل اسلیو معده، بای پس معده، بالون و …. بتواند به شما وزنی ایده آل و سلامتی ببخشد.

اگر BMI بالاتر از 30 دارید و تاکنون با هیچ روشی نتوانسته اید وزن خود را کم کنید میتوانید روی دانش، مهارت و تجربه آقای دکتر امیراحمدی از متخصصان برجسته تخصص باریاتریک و جراحی چاقی کمک بگیرید و با مشورت و راهنمایی تخصصی ایشان برای همیشه از شر چاقی خود خلاص شوید.



:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()