عوارض جراحی ابدومینوپلاستی
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

عمل ابدومینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

در طی سالهای اخیر شاهد این مسئله بوده ایم که هر روز بر تعداد افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، افزوده می شود. به صراحت می توانیم بگوییم که بیشتر این دسته از افراد، از چنین وضعیتی در عذاب هستند. به همین دلیل همیشه به دنبال راهکاری برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافی اطراف شکم و پهلوی خود می باشند. 

یکی از بهترین روشهای تناسب اندام و لاغری، جراحی ابدومینوپلاستی است. در صورتی که جراحی ابدومینو پلاستی توسط یک پزشک متخصص و جراح با تجربه انجام شود، مطمئنا با کمترین عوارض روبرو خواهید شد. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح لاغری، با داشتن مهارت بالا، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. تا با کمترین عوارض جراحی ابدومینوپلاستی مواجه شوید. 

مهمترین عوارض جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

به طور کلی باید عوارض ناشی از جراحی شکم را به دو دسته عوارض شایع و نادر دسته بندی نماییم. از جمله عوارض شایع این جراحی باید به موارد زیر اشاره کنم:

تنگی ناف: این حالت زمانی در بیمار بروز می نماید که پزشک اقدام به کشیدن بیش از حد ناف و دستکاری آن نماید. از جمله عوارض شایع ابدومینوپلاستی که ممکن است بعد از چند ماه در بدن فرد بروز کند، باید تنگی ناف اشاره کنیم. البته این مشکل را می توان با یک عمل جراحی سرپایی به راحتی درمان نمود. 

کبودی: از دیگر عوارض جراحی ابدومینوپلاستی باید که کبودی ناشی از خونریزی های زیر پوستی بعد از جراحی اشاره نماییم. این مسئله ممکن است مدتی ادامه داشته باشد، اما در نهایت با افزایش فعالیت های روزانه به تدریج محو خواهد گردید. 

خونریزی: خونریزی نیز یکی از عوارض شایعی است که ممکن است بیمار بعد از جراحی با ان مواجه شود. این خونریزی اصولا از لبه های زخم خارج شده و قابل تشخیص و درمان است. 

کاهش حس پوست شکم: این مشکل شایع را نیز باید از جمله عوارض جراحی ابدومینوپلاستی به شمار آوریم. البته این مشکل موقتی بوده و به دلیل تورم اعصاب حسی در ناحیه تحت عمل ایجاد می شود. در صورتی که بی حسی به صورت دائمی در بدن باقی بماند، مشکلی را برای بیمار به بار می آورد و بعد از مدتی به آن عادت خواهد نمود. 

در کنار این مشکلات و عوارض جراحی ابدومینوپلاستی، باید به عوارض نادری نیز اشاره نماییم، که در برخی از افراد به وجود می آید. از جمله:

نکروز و از دست رفتن ناف: بیشتر افراد سیگاری و دیابتیک به این عارضه دچار می شوند. که می توان برای ترمیم آن چند ماه بعد از عمل، اقدام کرد. 

بازشدگی جای زخم: این مورد نیز از دیگر عوارض نادر جراحی ابدومینوپلاستی به شمار می رود، که بیشتر در قیمت میانی خط بخیه شکم ایجاد می شود. افراد سیگاری، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند و افرادی که در حین جراحی بیش از حد پوست آنها کشیده میشود، به این مورد از عوارض جراحی ابدومینوپلاستی مبتلا می گردند. 

ترومبوآمبولی و آمبولی چربی: این مسئله که عبارت است از لخته شدن خون و بسته شدن رگ های حیاتی بدن همچون ریه، در برخی از افراد که عمل زیبایی شکم انجام می دهند، بروز می نماید. 

چگونه می توان از بروز این دسته عوارض جراحی شکم جلوگیری نمود؟

بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از جراحی شکم، مراجعه به بهترین کلینیک های تخصصی و متخصص جراح است. در صورتی که پزشک از مهارت بالایی برای جراحی شکم برخوردار باشد، احتمال بروز بیشترین عوارض جراحی ابدومینوپلاستی کاهش می یابد. پس انتخاب پزشک و محل جراحی بسیار برای کسب نتیجه مطلوب حائز اهمیت است. 





:: برچسب‌ها: ابدومینوپلاستی , دکتر ععلی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
shahzAD در تاریخ : 1399/7/25/5 - - گفته است :
بسیار عالی مفید و کامل

/weblog/file/img/m.jpg
ساغر ابراهیمی در تاریخ : 1399/7/25/5 - - گفته است :
سلام دکتر بی نظیرم عاشقتم به خدا یه دونه ای


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: