نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

رژيم غذايي كتوژنيك چيست؟

رژیم کتوژنیک یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که به منظور لاغری سریع، کاهش وزن و بهبود سلامت استفاده می‌شود و در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. تحقیقات حاکی از آن بوده‌اند که رژیم غذایی کتو در کاهش چربی شکمی مؤثر واقع شده و در بهبود بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع دو و اختلال شناختی موفق عمل کرده‌است.

اصول رژیم کتوژنیک

اصل کلی در رژیم کتوژنیک بر این مبنا قرار دارد که مصرف کربوهیدرات کم (کمتر از 50 گرم در روز)، مصرف چربی زیاد(چربی جایگزین کربوهیدرات) و مصرف پروتئین به اندازه باشد. دلیل نام‌گذاری این رژیم این است که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات و جایگزین شدن چربی به جای آن به عنوان منبع تأمین انرژی، بدن انرژی مورد نیاز خود را مستقیماً از چربی بدست می‌آورد که به این فرایند کتوزیس(Ketosis) می‌گویند؛ یعنی بدن به جای گلوکز از مولکول‌های موجود در کبد حاصل از سوخت چربی سوخت و انرژی مورد نیاز را دریافت می‌کند.

اگرچه برخی معتقدند که مصرف چربی زیاد (به دلیل کالری بالا) برای سلامت مضر است ولی تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم‌های کم‌چرب، تأثیر بیشتری در کاهش وزن و کاهش اشتها دارد.

اولین گام در کاهش کربوهیدرات و رسیدن به وزن مطلوب و ثابت نگه‌داشتن آن، یافتن میزان مورد نیاز کربوهیدرات بدن‌تان است تا بتوانید با توجه به بدن خود، کمتر از میزان مورد نیاز، آن را مصرف کنید.

انواع رژیم کتوژنیک

این رژیم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که عبارتند از:

رژیم کتوژنیک استانداردSKD : در این روش، میزان مصرف کربوهیدرات کم(5 درصد)، چربی زیاد(75 درصد) و پروتئین متوسط(20 درصد) است.

رژیم کتوژنیک چرخه‌ایCKD: در این روش، در دوره‌های کوتاه‌مدت بین رژیم، فرد اجازه می‌یابد مقدار بیشتری کربوهیدرات مصرف کند(بعد از هر 5 روز محدودیت، 2 روز مصرف بیشتر).

رژیم کتوژنیک هدفمندTKD: در این روش، به هنگام ورزش می‌توان کربوهیدرات مصرف نمود.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این روش تقریباً مشابه نوع استاندارد ولی با افزایش بیشتر پروتئین همراه است. درصد مصرف پروتئین 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است.

نکته: رژیم چرخه‌ای و هدفمند، مناسب و محبوب ورزشکاران و بدن‌سازان می‌باشد.

غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک

آووکادو،کلم بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و سبزی های دارای بزرگ سبز

بادام، گردو، دانه کدو تنبل، بادام زمینی و دانه آفتابگردان

تخم مرغ

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل

طعم دهنده‌های نعناع و لیمو 

کره بادام زمینی، کره بادام و کره پسته

گوشت گاو

گوشت مرغ و بوقلمون

لبنیات پرچرب؛ ماست، کره، خامه و پنیر پر چرب

ماهی‌های آزاد، شاه ماهی و ماهی خال مخالی

میوه‌های کم قند مانند انواع توت‌ها

نمک، فلفل، سرکه، آبلیمو و ادویه‌های تازه

نوشیدنی‌های مجاز رژیم کتوژنیک

آب ساده

آب گازدار

اسموتی تهیه شده از نارگیل، شیر نارگیل، کاکائو و آووکادو

چای سبز بدون قند

قهوه تلخ

نوشابه، آب‌میوه، چای‌های شیرین و نوشیدنی‌های ورزشی

ممنوعیت‌های رژیم کتوژنیک

آبجو

انواع نان و دونات

پاستا، اسپاگتی و نودل

حبوبات و انواع لوبیا، مانند لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز و عدس

روغن ذرت، مارگارین و کانولا

سس باربیکیو، سس‌های حاوی قند و سس‌های غلیظ

سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، ذرت، نخود فرنگی، کدو تنبل و کدو اسکواش

شکر، بستنی، آب‌نبات و انواع شربت

غذاهای حاوی رنگ‌های مصنوعی، نگهدارنده‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی

فست فودها و گوشت‌های فرآوری‌شده مانند هات داگ

گندم، برنج، جو و محصولات گندم

مرکبات، انگور، موز و آناناس

مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماری‌های عصبی مانند صرع طراحی شد ولی بعدها وقتی که در بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو مورد استفاده قرار گرفت و موفقیت آن به اثبات رسید، محبوبیت بیشتری یافت. امروزه در بسیاری از بیماری‌ها به شرح زير این رژیم توصیه می‌شود:

آسیب‌های مغزی

آکنه و جوش

آلزایمر

بیماری قلبی

پارکینسون

سرطان

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک

صرع

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک

گرچه رژیم کتوژنیک در بسياري از موارد موفق عمل كرده است، با اين‌حال ممکن است عوارضی داشته باشد. یکی از عوارض اين رژیم، آنفولانزای کتو(Keto flu  ) نامیده می‌شود که  داراي علائم کاهش انرژی و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، حالت تهوع، اشكال در هضم  و کاهش عملکرد ورزشی است. به منظور پیش‌گیری از این مشکل،  به يك‌باره و ناگهاني مصرف كربوهيدرات را به حداقل  نرسانيد. بهتر است در روزهای اول شروع این رژیم، کربوهیدرات را به طور متعادل مصرف کنید و سپس به تدریج آن را کاهش دهید.

نکات مهم

از آنجایی‌که رژیم کتوژنیک تعادل آب و مواد معدنی را بر هم می‌زند، بنابراین افزودن نمک به وعده‌های غذایی یا مصرف مکمل‌های معدنی (3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم،300 میلی گرم منیزیم) را فراموش نکنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن  یا  مبتلا به دیابت هستند، فوق‌العاده است، اما برای ورزشکاران حرفه‌ای که قصد عضله‌سازی دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.

رژیم کتوژنیک هم مانند دیگر رژیم‌های غذایی، زمانی کارآمد خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.



:: برچسب‌ها: رژِیم کتوژنیک , رژِم کتو , رژیم لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

نحوه انجام جراحی لاغری با لاپاروسکوپی

فرایند جراحی لاغری با لاپاروسکوپی طی مراحل زیر انجام می‌شود:

ابتدا بیمار از طریق داروهای بیهوشی که به صورت استنشاقی یا وریدی هستند، بیهوش می‌شود.

پزشک برای آنکه بتواند لاپاراسکوپ و سایر ابزارهای جراحی را وارد کند، 4 تا 6 برش با اندازه‌ای در حدود 2 سانتی‌متر بر روی شکم ایجاد می‌کند.

یکی از مراحل مهم در جراحی لاغری با لاپاروسکوپی، باد کردن شکم با گاز کربن دی اکسید است تا پزشک دید و دسترسی بهتری نسبت به اجزای شکم داشته باشد.

پزشک از طریق یکی از برش‌ها که معمولا در اطراف ناف است، ابزار لاپاروسکوپی را وارد می‌کند. این ابزار دارای دوربینی با قدرت دید بالا هستند که تصاویر داخل اجزای شکم را بر روی مانیتور پخش می‌کند. پزشک از طریق مشاهده این تصاویر می‌تواند به راحتی بر ابزارهای جراحی و موضع عمل تسلط داشته باشد.

در قسمت بعدی مقاله به چند سوال مهم درباره جراحی لاغری با لاپاروسکوپی پاسخ می‌دهیم تا تمامی ابهامات شما درباره این عمل برطرف شود.

لاپاروسکوپی برای چه نوعی از عمل چاقی به کار می‌رود؟

جراحی لاپاروسکوپی برای عمل‌هایی مانند بای پس معده، مینی بای پس، اسلیو معده و بالون کاربرد دارد و برای این عمل‌ها نتیجه‌ مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

آیا جراحی لاغری با لاپاروسکوپی برای همه افراد امکان‌پذیر است؟

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از 40 باشد برای جراحی لاپاروسکوپی مناسب هستند. البته پزشک علاوه بر شاخص توده بدنی، بسیاری از موارد دیگر مربوط به سلامت جسمانی شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود این عمل برای شما مناسب هست یا خیر.

مهم‌ترین تفاوت و مزیت جراحی لاغری با لاپاروسکوپی با سایر روش‌ها در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت  جراحی لاپاروسکوپی با سایر روش‌های جراحی در اندازه برش‌هایی است که برای انجام عمل ایجاد می‌شود. این برش‌ها در جراحی لاغری با لاپاروسکوپی بسیار جزئی و کوچک هستند؛ بنابراین بهبودی آنها سریع صورت می‌گیرد. در سایر روش‌های جراحی مانند جراحی باز برش‌ها به تعداد زیاد و با اندازه‌ای بزرگتر ایجاد می‌شوند و دوره نقاهت آنها طولانی‌تر است.

آیا جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی عوارض دارد؟

خوشبختانه جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی نسبت به سایر روش‌ها عوارض بسیار کمی دارد و در موارد نادری ممکن است بیمار دارای خونریزی، عفونت، احساس تهوع، تب، تنگی نفس و... شود. در صورتی که جراحی لاغری برای شما چنین عارضه‌هایی را به همراه داشته باشد، باید این عوارض را با پزشک خود در میان بگذارید و برای درمان آنها اقدام کنید.

در نظر داشته باشید هر چقدر پزشک شما در انجام جراحی لاپاروسکوپی و عمل چاقی ماهرتر باشد، احتمال روبه روشدن شما با عوارض بعد از عمل بسیار کمتر خواهد بود.

عمل چاقی با جراحی لاپاروسکوپی چه نتیجه مثبتی را در پی خواهد داشت؟

بهترین نتیجه عمل چاقی با روش لاپاروسکوپی کاهش وزن است که تا دو سال بعد از عمل ادامه پیدا می‌کند. این کاهش وزن بر روی بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و... تاثیر مثبتی دارد و آنها را بهبود می‌بخشد. بهبود بیماری‌های جسمی و کاهش وزن پس از جراحی لاپاروسکوپی خود‌به‌خود باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه در بیماران خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی چیست؟

بعد از جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی بین 1 تا 3 روز شما در بیمارستان بستری می‌شوید و مواردی را لازم است بعد از عمل خود رعایت کنید.

طی مدت بستری، شما باید روز بعد از عمل خود سعی کنید راه بروید و تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

در صورتی که بعد از عمل خود احساس درد شدیدی داشتید باید به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز برای شما مسکن تجویز نماید.

اگر بعد از جراحی لاغری خود دچار یبوست شدید، این حالت را با پزشک خود در میان بگذارید تا مشکل شما را درمان کند.

تا چند هفته بعد از جراحی لاپاروسکوپی خود بهتر است از فعالیت‌های ورزشی سنگین پرهیز کنید.

جراحی لاغری با روش لاپاروسکوپی عمل ساده‌ و جدیدی است که به دلیل عوارض کم خود بسیار مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است. در این عمل برش‌های محدودی بر روی بدن بیمار ایجاد می‌شود و پزشک اجزای داخل شکم بیمار را از طریق یک دوربین مشاهده می‌کند. برش‌های محدود در لاپاروسکوپی باعث می‌شوند تا دوره نقاهت بیمار بعد از جراحی بسیار کوتاه باشد. جراحی لاپاروسکوپی برای عمل‌هایی مانند اسلیو معده، بالن، بای پس معده و ... کاربرد دارد و باعث کاهش وزن فراوانی می‌شود. 

اگر تا به حال با استفاده از روش لاپاروسکوپی تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفته‌اید تجربه خود را بنویسید که برای شما چگونه بوده است؟



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , لاپاراسکوپی , اسلیو معده ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی لیفت در قسمت ابروها چه مزایایی دارد؟

تمام مردم در دنیا به دنبال زیباتر شدن و زیباتر دیده شدن هستند. از این رو همیشه به سراغ روش های جراحی زیبایی مختلف می روند. یکی از این روش ها، لیفت ابرو است. اصولا افرادی که این روش زیبایی را انتخاب می کنند، که از مشکلات افتادگی ابرو و پلک برخوردار باشند. لیفت کردن ابروها کمک می کند تا چهره زیباتر و خاصی تری داشته باشیم و جذاب تر دیده شویم.

می توان با انجام جراحی لیفت، به تقویت کردن ابروها کمک کرده، و  منجر به مرتب شدن آنها گردید. علاوه بر آن، باید بگوییم این روش جراحی زیبایی بی خطر است و مشکلات خاصی را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. البته در صورتی که بتوانید برای انجام لیفت ابرو به پزشک متخصص و جراح زیبایی مراجعه کنید، مسلما می توانید نتیجه بهتری از این روش درمانی به دست آورید. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بهترین روش لیفت را به بیماران خود معرفی می کند. پس می توانید با مراجعه به ایشان بهترین روش را برای زیباتر شدن انتخاب کنید. می توانید با اطمینان بالا لیفت ابرو انجام داده و از نتیجه آن رضایت کامل داشته باشید. لیفت کردن ابروها از حساسیت بالایی برخوردار است، اما در عین حال یک روش جراحی زیبایی بی خطر است.  

برای آنکه بتوانید از جدیدترین متدهای روز دنیا برای لیفت کردن ابروها برخوردار شوید، کافیست به کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. تا زیر نظر بهترین پزشکان و متخصصان لیفت ابرو از این روش جراحی بهره مند شوید. 

چه دلایلی منجر به پیری و افتادگی ابروها در چهره می شود؟

یکی از مهمترین دلایلی که منجر می شود تا افراد پس از گذشت سالها درگیر جراحی های زیبایی شوند، افزایش سن است. افزایش سن منجر می شود تا چین و چروک بر روی صورت ایجاد شده و در نهایت مشکلات دیگری به وجود آید. بافت های بدن پس از پیری حالت خود را از دست می دهند، و ممکن است شاهد این مسئله باشیم که ابروها حالت افتاده به خود گیرند. 

زمانی که در قسمتی از ناحیه ابروها افتادگی و مشکل به وجود می آید، لازم است یک روش مطمئن انتخاب شود که زیبایی را به چهره بازگرداند. یکی از این روشها، لیفت ابرو است. می توان با لیفت کردن ابروها، افتادگی آنها را به میزان قابل توجهی ترمیم کرد. پس از میان روش های جراحی زیبایی، این روش کمک زیادی به ترمیم مشکلات ابرو بعد از پیری می کند. 

اگر به چهره بیشتر افرادی که درگیر افتادگی ابرو و پلک شده اند توجه کنید، متوجه این نکته می شوید که شکل و اندازه افتادگی ابرو در اثر پیری، در هیچ یک از مردم یکسان نیست. از این رو لازم است حتما پیش از انجام هرگونه جراحی زیبایی، به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. پزشک متخصص با بررسی مشکلات و علل بروز این مشکل، روش مناسب را برای لیفت ابرو در نظر گرفته و آن را به فرد متقاضی پیشنهاد می کند.

جراحی لیفت ابرو به چند روش انجام می شود؟

جراحان زیبایی برای آن که بتوانند یک روش مناسب برای لیفت کردن ابرو انتخاب کنند، لازم است در اولین جلسه مشاوره پوست بیمار را مورد بررسی قرار دهند. پس از آن می توانند روش مناسب را برای انجام جراحی لیفت بیمار در نظر بگیرند. اما به طور کلی باید بگوییم این روش جراحی زیبایی به چند دسته انجام می شود. از جمله محبوب ترین این روش ها، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جراحی لیفت ابرو با روش کلاسیک:

در این روش جراحی نیاز به بیهوشی کامل است. از این رو باید زیر نظر یک پزشک متخصص انجام شود. پزشک بر روی خط بین پیشانی و محل رویش مو برش ایجاد کرده، و پست اضافی را از آن قسمت جدا می کند. در این روش چین و چروک های بین دو ابرو به راحتی از بین رفته و ابروها حالت افتاده خود را از دست می دهند. 

جراحی لیفت ابرو با نخ:

در این روش متداول که بیشتر پزشکان اقدام به انجام آن می نمایند، برش در داخل موهای ابرو ایجاد می شود. پس از آن نخ هایی که از جنس نایلون هستند، کمک می کنند تا بین ابروها پیوند ایجاد شود. این نخ ها از مقاومت بالای و غیر جذب برخوردار هستند. با استفاده از این روش می توان بیشتر مشکلات ابرو را برطرف کرد.



:: برچسب‌ها: لیفت ابرو , زیبایی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

رعایت رژیم غذایی قبل از جراحی لاغری

رعایت رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما باید قبل از جراحی لاغری به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر چقدر به رژیم غذایی توصیه شده از طرف پزشک خود بیشتر عمل کنید میزان موفقیت عمل شما نیز بیشتر خواهد شد. به طور مثال رعایت رژیم غذایی در عملی مانند اسلیو معده سبب می‌شود توده‌های چربی کبد شما کاهش یابد و پزشک به بافت معده شما در حین عمل دید بهتر و دقیق‌تری داشته باشد. بهتر است 3 هفته قبل از عمل‌های بای پس معده، مینی بای پس، جراحی لاپاراسکوپی و اسلیو معده رژیم غذایی زیر را رعایت کنید.

تا می‌توانید غذاهایی مصرف کنید که کالری کمتری دارند و از مصرف غذاهای پر‌کالری مانند نوشابه، قند، نان، ماکارونی و... پرهیز کنید.

در برنامه غذایی خود روزانه مقداری پروتئین مانند مرغ، ماهی، گوشت گاو و تخم‌مرغ بگنجانید.

قبل از جراحی لاغری، رژیم غذایی شما باید حاوی چربی‌های سالم باشد و چربی‌هایی مانند روغن جامد و کره از غذای شما حذف شود.

حتما در روزهای قبل از عمل چاقی خود آب فراوان بنوشید و دور نوشیدنی‌های الکلی را خط بکشید. الکل از این جهت ضرر دارد که باعث رقیق‌شدن خون شما می‌شود و خونریزی عملتان را به شدت افزایش می‌دهد.

برای عمل چاقی مانند دیگر عمل‌های جراحی باید بین 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید یعنی در این فاصله زمانی هیچ غذایی را نخورید.

انجام آزمایشات مختلف و ارزیابی سلامتی

 پزشک شما برای ارزیابی سلامت جسمی و بررسی بیماری‌های احتمالی قبل از جراحی لاغری از شما می‌خواهد تا آزمایشات و چکاپ‌های زیر را انجام دهید.

آزمایش خون و پلاکت‌های خون

آزمایش ادرار

آندوسکوپی معده

الکتروکاردیوگرافی

تست سلامت ریه

تست حاملگی

علاوه بر این آزمایشات شما باید برای کل بدن خود یعنی شکم، بدن و... سونوگرافی انجام دهید. این سونوگرافی از نظر تشخیص بیماری‌هایی مانند سنگ صفرا اهمیت دارد.

مشورت با مشاوران و روانشناسان

یکی از کارهایی که قبل از جراحی لاغری به شما آرامش زیادی می‌بخشد، دریافت مشاوره از روانشناسان و مشاوران است. این افراد به شما کمک می‌کنند تا درباره عمل خود به خودآگاهی بیشتری برسید و اضطراب شما کاهش پیدا کند.

توصیه‌های مهم دیگر که رعایت آنها قبل از جراحی لاغری ضروری است.

چند روز قبل از عمل چاقی خود از قوانین بیمارستان و مراحل بستری شدن برای عمل خود اطلاعات لازم را کسب کنید تا در روز جراحی دچار استرس نشوید.

اگر بدن و صورت شما دارای مواد آرایشی باشد، باید قبل از جراحی لاغری خود آنها را به‌طور کامل پاک کنید زیرا این‌گونه مواد مانع از آن می‌شود تا پزشک حالت طبیعی پوست، بدن و ناخن شما را مشاهده و بررسی کند.

با اینکه بیمارستان تجهیزات و لوازمی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما خودتان حتما از چند روز قبل از جراحی لاغری وسایل زیر را برای روز عمل خود آماده کنید:

لباس تمیز و راحت

لباس زیر

دمپایی

حوله

مسواک و خمیر دندان

شامپو

نامه پذیرش و پزشک

داروهایی که از قبل بیمار مصرف داشته است.

خوراکی‌های سالم

در صورتی که به داروی بیهوشی خاصی حساسیت دارید، حتما قبل از عمل جراحی خود به پزشکتان اطلاع دهید.

پیش از آنکه عمل چاقی انجام شود معمولا به بیمار پرسشنامه‌ای داده می‌شود تا به سوالاتی درباره سلامت خود پاسخ دهد. در این پرسشنامه باید به‌طور دقیق از مصرف دارو یا سابقه بیماری‌های خود بنویسید. به‌طور مثال اگر دارویی مانند رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، پزشک خود را باید در جریان مصرف این داروی خود قرار دهید.

ممکن است شما چند روز قبل از جراحی لاغری دچار حالت سرماخوردگی شوید. این حالت شاید از نظر شما چندان مهم نباشد اما بیماری‌های ساده نیز در روند جراحی شما تاثیرگذار هستند و مهم است پزشک خود را از وجود چنین بیماری‌هایی آگاه کنید.

جراحی لاغری مانند هر عمل جراحی دیگری به مراقبت‌ها و آمادگی‌های خاصی نیاز دارد. رعایت رژیم غذایی، انجام آزمایش‌های مختلف، مشورت با روانشناس، انجام فعالیت ورزشی و... از جمله کارهایی‌ است که شما باید قبل از عمل چاقی خود آنها را انجام دهید. انجام این کارها باعث می‌شود تا عمل شما راحت‌تر و موفقیت‌آمیزتر انجام شود و استرس شما تا حد زیادی کاهش یابد.

اگر تجربه جراحی لاغری را داشته‌اید، از مهم‌ترین و موثرترین کارهای خود در روزهای قبل از عملتان بنویسید. خواندن تجربه شما قطعا برای افرادی که قصد انجام جراحی لاغری را دارند، ارزشمند خواهد بود.



:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , اسلیو معده , رژیم غذایی قبل از جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

مهمترین هدف حفظ تناسب اندام پیش از نوروز چیست؟

همه ما می‌دانیم که تعطیلات نوروز یکی از زمان‌های خاصی است که می‌تواند منجر به افزایش وزن بدن شود. زیرا در این ایام نه تنها انسان از انجام فعالیت‌های بدنی خود می‌کاهد، بلکه با مصرف انواع آجیل‌ها پروتئین بیشتری را وارد بدن می‌کند. از این رو بدن بیش از اندازه نیاز خود ویتامین و پروتئین دریافت می‌کند و فرد دچار افزایش وزن می‌شود.

برای آن که از بروز چاقی در این دوران جلوگیری کنید، لازم است به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه ویژه‌ای نشان دهید. می‌توانید به راحتی از برنامه‌های مناسب رژیم غذایی برای این ایام استفاده کنید، یا در کنار مصرف آجیل‌های مختلف به انجام فعالیت‌های بدنی نیز بپردازید. این فرآیند به شما کمک خواهد کرد که تناسب اندام خود را در این ایام حفظ کنید.

پس نوشتن هدف خود پیش از آغاز ایام تعطیلات، می‌تواند همچون نقشه راه برای رسیدن به هدف شما را یاری برساند. این نکته را به خاطر داشته باشید که باید اهداف خود را در محلی مقابل چشم خود نصب کنید، تا هر روز صبح آنها را مشاهده نموده و به نوعی برای شما یادآوری شود. تنها در این صورت است که قادر خواهید بود به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه نموده، و به هدفی که دارید برسید. 

افرادی که برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی می‌کنند، نسبت به افرادی که تنها در ذهن خود به دنبال دستیابی به نتیجه هستند، موفق‌تر عمل خواهند کرد. پس بهتر است در کنار تعیین هدف، برای رسیدن به آن تلاش نیز نمایید. 

چه بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز مهم است؟

نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها کمک می‌کند تا انسان قادر باشد در ایام نوروز تناسب اندام خود را حفظ کند. از جمله مهمترین این نکات باید به موارد زیر اشاره کنیم:

تلاش کنید در این نوروز به آرامی غذا میل کنید. اگر به مدت 15 الی 20 دقیقه خوردن غذای شما طول بکشد، مغز پیامی با عنوان سیر بودن برای بدن شما ارسال خواهد کرد، که منجر می‌شود تا شما دست از خوردن غذای زیاد بکشید. 

از جمله بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز این نکته است که همیشه از آب برای رفع تشنگی خود استفاده کنید. بدون تردید استفاده از نوشیدنی‌های دیگری غیر از آب، نه تنها تشنگی بدن شما را رفع نخواهد کرد، بلکه منجر می‌شود که بدن شما کالری بیشتری دریافت کند و با اضافه وزن مواجه شوید.

می‌دانیم که خوردن لذت بسیار زیادی برای بدن در پی دارد. اما اگر بدون درنظر گرفتن لذت ورزش، تنها به لذت خوردن توجه کنید، ممکن است بعد از تعطیلات عید با اضافه وزن زیادی مواجه شوید. پس رعایت این نوع بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز می‌تواند شما را از رسیدن به وزن اضافی دور کند. 

حتما به خاطر داشته باشید که در ایام نوروز حداقل بین 7 تا 8 ساعت خواب داشته باشید. در صورتی که به اندازه کافی در تعطیلات استراحت و خواب داشته باشید، سوخت و ساز بدن شما می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت از افزایش وزن و چاقی شما جلوگیری خواهد نمود.

بهترین روش رعایت رژیم غذایی در تعطیلات نوروز چیست؟

آجیل، شیرینی، انواع نوشیدنی‌های قندی و موارد دیگر همگی دلایلی هستند که می‌توانند منجر به افزایش وزن بدن شما شوند. برای آنکه بتوانید رژیم غذایی مناسبی را در این ایام رعایت کنید، نیاز است به بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز توجه ویژه ای نمایید. مثلا بهتر است از مصرف آجیل در آخر شب‌ها خودداری کنید. 

زیرا زمانی که بدن توانایی هضم این مواد پر انرژی را نداشته باشد، آنها را تبدیل به چربی‌های اضافی نموده و تناسب اندام را از بین می‌برد. از سوی دیگر بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف نوشابه را به طور کلی از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. زیرا این نوشیدنی هیچ گونه ماده مغذی برای بدن نداشته و تنها دارای شیرین کننده‌ها و کافئین است. 

از دیگر بایدها و نبایدها در رژیم غذایی عید نوروز مصرف سالاد بدون سس است. می‌توانید به جای مصرف سس، از ماست، روغن زیتون و آبلیمو که با هم ترکیب شده‌اند استفاده کنید. رعایت تمامی این نکات حفظ تناسب اندام در ایان نوروز را برای شما در پی خواهد داشت. 



:: برچسب‌ها: لاغری , افزایش وزن , چاقی , عید نوروز , رژیم غذایی , رژیم غذایی نوروز ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

پس به طور کلی عوارض لیفت سینه را نیز نمی توانیم در این روش درمانی نادیده بگیریم. با وجود این که خانم های زیادی در جهان تمایل به جراحی لیفت سینه دارند، اما در صورتی که مراقبت های خاص قبل و بعد از جراحی را به خوبی مورد رعایت قرار ندهند، نمی توانند به راحتی از نتیجه مطلوب جراحی برخوردار شوند. 

در نهایت این دسته از افراد شاهد عوارض لیفت سینه خواهند بود. این عوارض ممکن است دائمی باشند و یا به صورت موقت، بعد از مدت کوتاهی برطرف شوند. اما در نهایت توجه به این عوارض بسیار حائز اهمیت است. پس لازم است شرایط مناسب را پیش از جراحی در نظر بگیرید، تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

بهترین زمان برای بالا بردن سینه چه موقع است؟

خانم ها ممکن است به دلایل مختلفی درگیر مشکل افتادگی سینه شوند. از جمله این دلایل می توانیم به بارداری و شیردهی اشاره کنیم. برخی از خانم ها پس از بارداری و شیردهی با مشکل افتادگی سینه ها مواجه می شوند. برای آن که بتوانند این مشکل را از خود دور کنند، می توانند اقدام به جراحی لیفت سینه نمایند. 

پس یکی از زمان های مناسب برای جراحی لیفت سینه، بعد از بارداری و شیردهی است. البته خانم هایی که دارای بافت سینه نیستند نیز، تمایل به انجام لیفت سینه دارند. اما این دسته از افراد پیش از آنکه بخواهند اقدام به خوش فرم کردن سینه ها خود نمایند، باید به عوارض لیفت سینه توجه کنند. زیرا در صورتی که کاندید مناسبی برای انجام این روش درمانی نباشند، نه تنها نمی توانند به نتیجه مطلوب دست یابند، بلکه ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند. 

از دیگر زمان های مناسب برای جراحی لیفت سینه، باید به افزایش سن اشاره کنیم. خانم هایی که در اثر افزایش سن دچار مشکل افتادگی سینه ها می شوند، به مراتب کاندیدای مناسبی برای این روش جراحی خواهند بود. همین مسئله منجر شده است تا خانم ها در سنین بالا، بدون توجه به عوارض لیفت سینه تمایل داشته باشند این عمل جراحی را انجام دهند. 

در نهایت نیز باید به خانم هایی اشاره کنیم که درگیر نوسان وزن می شوند. لاغر شدن بیش از حد منجر می شود تا بافت سینه از بین رفته و سینه با مشکل افتادگی مواجه شود. زمانی که چربی در ناحیه سینه ها کاهش می یابد، شل شدگی و افتادگی سینه را با خود بهمراه می آورد. برای برطرف کردن این مشکل، ساده ترین روش جراحی لیفت سینه خواهد بود.

چگونه می توانیم از بروز عوارض لیفت سینه جلوگیری کنیم؟

پزشکان متخصصی که دارای بورد تخصصی جراحی زیبایی هستند، برای آن که از بروز عوارض لیفت سینه در بیمار پیشگیری نمایند، ابتدا انجام برخی از آزمایشات مهم را به بیمار توصیه می کنند. پس از کسب اطلاع در مورد داشتن شرایط مناسب بیماری برای جراحی لیفت سینه، بهترین روش جراحی را برای ایشان انتخاب میکنند. 

این دسته از پزشکان در اولین جلسه پیش از آغاز جراحی، توصیه های لازم را به بیمار بیان می کنند. تا در نتیجه جراحی و بعد از جراحی بتوانند نتیجه مطلوب را به دست آورند. در صورتی که بیماران تمام توصیه های پزشک خود را به درستی رعایت کنند و مد نظر قرار دهند، می توانند با کمترین عوارض لیفت سینه، از نتیجه مطلوب رضایت داشته باشند. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بهترین روش جراحی را برای بیماران خود انتخاب می کند. ایشان به تمام آسیب ها و عوارضی که ممکن است بعد از جراحی در بدن بیمار رخ دهد اشاره نموده، و اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهند. تا برای کسب نتیجه مناسب، به همراه بیمار اقدام به جراحی نمایند. 

پس به طور کلی باید بگوییم کسب نتیجه مطلوب بعد از جراحی لیفت سینه، علاوه بر تخصص پزشک، به همکاری بیمار بعد و قبل از جراحی نیز وابسته است.



:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی , جراحی لیفت سینه , عوارض لیفت سینه , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و...

در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت رژیم غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود.

به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

 ویژگی های رژیم غذایی مناسب ( مراقبت بعد از جراحی لاغری) چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد:

. رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد.

. روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود.

. حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید.

. حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید.

. حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

چه اقداماتی را در رژیم غذایی بعد از عمل نباید انجام داد؟

در جراحی لاغری، حجم معده به روش های مختلف کم می شود و معده دیگر مانند قبل از عمل؛ نمی تواند غذای زیادی را در خود جای دهد. پس هیچوقت پرخوری نکنید. بعد از عمل تا ماهها ممکن است فقط با 3 تا 4 قاشق غذا، احساس سیری کنید اما بعد از این مدت امکان بزرگ شدن معده البته به طور محدود وجود دارد.

اگر دست به پرخوری بزنید امکان استفراغ و تهوع وجود خواهد داشت که علت نگران کننده ای ندارد.

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

چه ورزش هایی بعد از عمل لاغری توصیه می شود؟

انجام فعالیت های ورزشی بعد از عمل باعث خواهد شد تا هم کاهش وزن سریعتر اتفاق بیفتد و هم به طور کلی بدن فرد سالم‌تر بماند. این ورزشها که البته باید زیر نظر یک مربی خوب و کاربلد انجام شود، به بهبود جای زخم و بخیه کمک فراوانی می کند، می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند، سبب بهتر شدن فعالیت سیستم گوارشی و مخصوصا روده شود، دلیلی برای افزایش تولید هورمون های شادی بخش در بدن و مبارزه با استرس و اضطراب هم خواهند بود.

 ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است.

 


:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , مراقبت بعد از عمل لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

به طور کلی تمام بیمارانی که اقدام به انجام جراحی سینه می نمایند، باید دارای شرایط خاصی باشند. این شرایط تعیین کننده بهترین تکنیک برای انجام جراحی است. تکنیک های مختلفی وجود دارد که پزشکان متخصص برای انجام جراحی لیفت سینه انتخاب می کنند. اما هر یک از این تکنیک ها، از هزینه لیفت سینه مجزایی برخوردار است. 

پس برای ان که بدانید چه میزان هزینه ای باید برای لیفت سینه بپردازید، لازم است در اولین جلسه مشاوره با پزشک خود حضور داشته باشید. ایشان پس از انجام بررسی های لازم، بهترین تکنیک را برای جراحی سینه شما انتخاب نموده، و هزینه لیفت سینه با این روش را به شما بیان خواهد نمود. 

از جمله تکنیک هایی که برای جراحی لیفت سینه در نظر گرفته می شود، باید به برش های هلالی سینه، برش در اطراف نوک سینه به صورت دونات، برش به صورت تی شکل، برش به صورت عمودی و موارد دیگر اشاره کنیم.

میزان هزینه لیفت سینه چقدر است؟

میزان هزینه جراحی لیفت همچون دیگر موارد جراحی سینه، بسته به شرایط خاص متغیر است. در صورتی که بیمار در کلینیک زیبایی خصوصی اقدام به انجام جراحی لیفت سینه نماید، مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به جراحی لیفت در بیمارستان بپردازد. پس اولین مسئله ای که در هزینه لیفت سینه تاثیر گذار است، محل انتخابی برای انجام جراحی خواهد بود.

علاوه بر ان برای انجام جراحی لیفت سینه، در صورتی که پزشک انتخاب شده دارای بورد تخصصی باشد، لازم است بیمار هزینه لیفت سینه بالاتری بپردازد. زیرا پزشک فوق تخصص به مراتب از مهارت و تخصص بالاتری برای انجام این جراحی برخوردار بوده، و از این رو می تواند در کسب نتیجه نیز تاثیر بیشتری داشته باشد.

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی دارای بورد تخصصی با بهترین روش، اقدام به جراحی لیفت سینه می نماید. تا بیمار با کمترین میزان درد، بهترین نتیجه را از انجام جراحی به دست آورد. 

قیمت لیفت سینه در کلینیک چقدر است؟

قیمت و هزینه لیفت سینه ای که توسط پزشک جراح انجام می شود، بسته به نوع روش انتخابی برای جراحی متغیر است. برخی از پزشکان متخصص برای آن که به کاهش هزینه های جراحی لیفت سینه بیمار کمک کنند، اقدام به انجام این جراحی در بیمارستان می نمایند.

تا ایشان را از پرداخت هزینه بالا جهت جراحی در کلینیک معاف کنند. اما باید به این نکته اشاره کنیم، که اگر بیماری قصد داشته باشد علاوه بر جراحی لیفت، اقدام به استفاده از پروتز سینه نیز نماید، باید هزینه بیشتری برای لیفت سینه بپردازد. 

پس برای آنکه بدانید باید چه میزان هزینه لیفت سینه بپردازید، در اولین جلسه مشاوره با پزشک متخصص، تمامی ابهامات و سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ آنها را از ایشان دریافت کنید. در کنار هزینه های یاد شده برای انجام لیفت سینه، باید به هزینه های دیگری همچون هزینه بیهوش، هزینه لوسیون ها و کرم هایی که برای قبل و بعد از جراحی استفاده می شود، و موارد دیگر اشاره کنیم. تمام این موارد در میزان هزینه لیفت سینه بعد از جراحی تاثیر گذار هستند. 

آیا برای جراحی نتیجه بخش نیاز به پزشک متخصص است؟

مهمترین و حساس ترین فاکتوری که باید پیش از آغاز جراحی لیفت سینه به آن توجه داشته باشید،انتخاب پزشک متخصص و جراح سینه است. برخی از مراکز زیبایی شاید هزینه لیفت سینه کمتری نسبت به کلینیک های دیگر دریافت کنند، اما این مسئله نباید بدان معنا باشد که نتیجه جراحی نیز مطلوب و مورد تایید خواهد بود. 

 پس پیش از آن که برای انجام جراحی لیفت سینه اقدام کنید، بهتر است به دنبال یک جراح متخصص و با تجربه روید. با پرداخت هزینه بالاتر، می توانید از کسب نتیجه مطلوب تر بعد از  جراحی برخوردار شوید. پس بدون در نظر گرفتن هزینه لیفت سینه به سراغ جراحی روید که قادر باشد با مناسب ترین میزان هزینه، بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. 

پزشکانی که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند، اصولا از هزینه مناسبی نیز برای انجام جراحی بهره مند می شوند. زیرا برای این دسته از پزشکان کسب نتیجه مطلوب و رضایت بیمار در اولویت قرار دارد. از این رو در اولین جلسه پیش از جراحی، به بیمار خود میزان هزینه لیفت سینه و تکنیکی که برای انجام آن در نر گرفته اند را بیان می کنند.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , هزینه لیفت سینه , ماستوپکسی , جراحی زیبایی سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

در عمل اسلیو معده حدودا 70 تا 80 درصد از حجم معده برداشته میشود و معده کوچکتر از قبل خواهد شد. و در اصطلاح پزشکی معده به شکل یک آستین خواهد شد. با انجام این عمل حدودا فرد می تواند 60 درصد از وزن بدن خود را از دست بدهد و لاغرتر شود.

ابتدا و قبل از انجام عمل، با انجام جلسات مشاوره زیر نظر پزشک متخصص اینکه فرد برای این عمل گزینه مناسبی هست یا خیر بررسی می شود. بعد از بررسی ها و تایید پزشک، این عمل از طریق تکنولوژی لاپاراسکوپی انجام شده و به این ترتیب با ایجاد چند برش کوچک و محدود در شکم و فرستادن لوله ای دوربین دار به داخل معده، قسمت هایی از معده برداشته شده و بعد از انجام منگنه های جراحی بر روی قسمت های باقیمانده، معده به شکل آستینی باریک درخواهد آمد و غذای کمتری را می تواند درون خود جای دهد.

با کمک لاپاراسکوپی هم میزان تهاجم به بدن کاهش یافته؛ هم میزان درد و خونریزی احتمالی و همچنین دوره نقاهت و بهبودی زودتر پیش خواهد رفت. ممکن است دوره بستری شدن در بیمارستان حدود 3 تا 5 روز به طول بیانجامد و همچنین میزان درد بعد از عمل هم قابل تحمل بوده و می توان با کمک مسکن تا حدود زیادی آن را کنترل کرد.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟ آیا این روش قابل برگشت است؟

معمولا بیماران با کمک این روش میتوانند ظرف مدت 2 سال، 50 تا 70 درصد و به طور میانگین 60 درصد وزن خود را به مرور از دست بدهند. در ماههای اولیه بعد از عمل این کاهش، بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد اما به شرطی که دستورات و رژیم های غذایی پزشک و متخصص تغذیه به نحو احسن عملی شود و همچنین ورزش هم به طور دائم در برنامه زندگی بیمار وجود داشته باشد. این روش، به طور کلی روشی غیرقابل برگشت است. البته به شرطی که فرد به دستورات داده شده پایبند باشد.

عمل اسلیو معده برای چه افرادی توصیه می شود؟

. کسانی که دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند.

. مشکلی در ارتباط با چاقی داشته باشند مانند دیابت و فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه خواب ( وجود توده بدنی 30 تا 9/39)

این روش برای افرادی است که این دو مشخصه را داشته باشند. شاخص توده بدنی عبارت است از:

وزن تقسیم بر قد به توان 2

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

معمولا تا 3 روز بعد از عمل بیمار فقط باید از شربت آب و عسل به عنوان غذا استفاده کند تا التهاب زخم و محل جراحی در معده کم شود. تا 1 ماه اول بعد از جراحی، فرد بیمار باید فقط از مایعات صاف شده به عنوان غذا استفاده کند و از ماه دوم تا پایان ماه سوم هم از فراورده های غذایی له و میکس شده و به شکل پوره باید استفاده نماید.

بعد از این زمان هم به دستور پزشک متخصص و زیرنظر ایشان باید رژیم های غذایی معمول تر و البته سبکتر و کم کالری تر را شروع نماید.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

. انجام این عمل می تواند به بهبود و کم شدن عوارض مشکلاتی همچون دیابت و کلسترول و فشار خون بالا بیانجامد.

. می تواند در بهبود مشکلاتی همچون آسم و تنگی نفس بر اثر چاقی هم کمک کننده باشد.

. سلامت مفاصل بدن و کم شدن فشار ناشی از وزن بالا بر روی آنها

. کم شدن خطرات احتمالی بروز سرطان هایی که عامل چاقی بر آنها موثر هستند مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان لوزالمعده و...

نکات نهایی:

برای رسیدن به بهترین نتایج بعد از عمل اسلیو معده، بهتر است تا مدتها زیر نظر پزشک متخصص جراحی لاغری باشید و البته با پشتکار بالا و توجه به رژیم غذایی و ورزش، برای همیشه با چاقی خداحافظی کنید. هر چند دشوار و پیچیده ممکن است باشد؛ اما شدنی است.

 


:: برچسب‌ها: عمل لاغری , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , درمان چاقی , لاغری , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

جراحی لیفت سینه برای درمان چه مشکلاتی مناسب است؟

افراد بسیار زیادی هستند که در اثر افزایش سن، انجام جراحی لاغری، کاهش بافت سینه و جاذبه درگیر مشکل افتادگی پستان می شوند. این دسته از افراد همیشه به دنبال یک راهکار مناسب برای بازگرداندن زیبایی و جوانی  به اندام خود هستند. از جمله روشهای مناسبی که می توان با آن زیبایی را به اندام خود بازگرداند، باید به جراحی ماستوپکسی اشاره کنیم.

در این روش جراحی به راحتی می توان افتادگی سینه، عدم تقارن بین سینه ها، و شل شدگی آنها را برطرف کرد. بیمارانی که برای لیفت سینه به آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی مراجعه می‌کنند، پس از انجام جراحی از نتیجه لیفت سینه خود رضایت کاملی دارند. ایشان تمام بررسی های لازم را پیش از انجام جراحی بر روی بدن بیمار انجام داده و بهترین روش را جهت لیفت سینه انتخاب می کند.

مهمترین مزایای جراحی ماستوپکسی چیست؟

 از جمله  مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای جراحی لیفت سینه بیان کنیم، رسیدن به تناسب اندام و جوانی است. از طرف دیگر بسیاری از خانم ها به دلیل شل شدن پستان ها اعتماد به نفس خود را به طور کامل از دست می‌دهند. این دسته از افراد نیز میتوانند، با جراحی لیفت اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

پس به طور کلی جراحی ماستوپکسی برای خانم هایی که به دنبال بازگرداندن زیبایی و جوانی خود هستند، مناسب بوده و به آنها کمک می کند تا مجدداً اندام زیبای خود را بازگردانند. علاوه بر آن می توان با انجام این جراحی مشکلات دیگری همچون عدم تقارن سینه ها را برطرف نمود و در صورتی که شخصی درگیر مشکلات دیگری در سینه باشد، پس از لیفت سینه تمامی مشکلات را از از بین خواهد برد.

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر روش جراحی زیبایی در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که زیر نظر پزشک متخصص زیبایی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی برای بیمار به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت چه کسانی هستند؟

 به طور کلی نمی‌توانیم بیان کنیم که همه خانم ها می توانند اقدام به جراحی ماستوپکسی نمایند. از این رو پزشک ابتدا شرایط بیمار را بررسی می‌کند، پس از آن در صورتی که ایشان کاندید مناسبی برای جراحی لیفت باشند، از روش درمانی مناسب برای درمان او استفاده می کند. از جمله مهمترین ویژگی هایی که کاندیدای مناسب لیفت، باید دارای آن باشند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

افرادی که از سینه های بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کوچک برخوردار هستند.

افرادی که از  پستان های آویزان برخوردار هستند.

افرادی که سینه های آنها حالت متقارن ندارد.

افرادی که پستان های آنها از سفتی و قوام مناسب برخوردار نیست.

  تمام این افراد می‌توانند به عنوان کاندیدای مناسب جراحی ماستوپکسی شناخته شوند. این افراد پس از انجام جراحی تمام ایرادات اندام خود را برطرف نموده، و به تناسب اندام دست خواهند یافت.

دوران بهبودی بعد از جراحی سینه چه مدت است؟

به طور کلی اگر بیمار تمام توصیه های پزشک بعد از انجام جراحی لیفت را در نظر بگیرد و رعایت کند، می تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوران بهبودی خود را پشت سر گذارد. اما در صورتی که بیماری توصیه ها و مراقبت های بعد از جراحی را به خوبی رعایت نکند موفق نخواهد شد به نتیجه مناسب بعد از جراحی ماستوپکسی دست یابد.

 بیمارانی که اقدام به جراحی ماستوپکسی می نمایند یک تا دو روز بعد از جراحی می توانند فعالیت های عادی و روزانه خود را آغاز کنند. اما برای آنکه بتوانند بهبودی کامل خود را به دست آورند نیاز به چند هفته استراحت و انجام مراقبت های بعد از جراحی خواهند داشت. مراقبت هایی که باید بعد از جراحی لیفت انجام شود بسته به نوع جراحی لیفت سینه متفاوت خواهد بود.

 از این رو بیماران لازم است در اولین جلسه پیش از آغاز جراحی ماستوپکسی به پزشک خود مراجعه نموده و مشاوره دریافت کنند. پزشک تمام مراقبت ها و توصیه های لازم را به ایشان بیان نموده و مدت زمان بهبودی بعد از جراحی را نیز به آنها اعلام می کند. حتماً به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان پیش از آغاز جراحی از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.

 استفاده از این داروها، خونریزی در حین جراحی و بعد از جراحی را افزایش داده و برای سلامتی بیمار خطراتی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر حتماً بعد از جراحی داروهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی مصرف کنید، تا نتیجه رضایت بخشی از ماستوپکسی به دست آورید.



:: برچسب‌ها: لیفت سینه , جراحی سینه , ماستوپکسی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()